Ga naar inhoud

Levertijd Kia Sorento PHEV


IvdW

Aanbevolen Berichten

20 minuten geleden, zei FidjeB:

Algemeen. Mijne is begin januari besteld. 
 

als ik naar de andere berichten kijk met rijders die aangeven wanneer ze hem kunnen ophalen en de periode van bestellen dan lijkt dat wel te kloppen. Liggen veel rond de 9 maanden.

Ik heb een levertermijn van 15 maanden gekregen. Toch wel opmerkelijk dat jullie de wagen op 9 maanden zouden hebben. 
ik heb PHEV pace besteld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


We hebben gisteren dealer gesproken en kia Nederland  voor ons nog steeds niks juli besteld  sorento executive line vermoeden is dat het aan bestelde versie ligt dat we nog niks weten  hebben nu voorlopig levering eind juni maar dat is nergens op gebaseerd..... kia Nederland zegt ook maar weinig info te krijgen  waarom het lang duurt  we wachten maar af en voor de gene die hun auto al wel hebben...... gefeliciteerd...ik ben niet jaloers 😀😃

Link naar reactie
Delen op andere sites


In Juni heb ik proefritten gemaakt in de Sorento Executive HEV. Gelijk gevraagd naar de levertijden gezien mijn aflopende leasecontract. Stond toen op 7 maanden. In Augustus gelijk laten bestellen en in januari nog de bevestiging gekregen dat "geen nieuws, goed nieuws" is. De eerste brief kreeg ik een maand geleden waarin de levertijd al verschoof van April naar Mei. Nog geen drie weken later ging het al van Mei naar Juni... Ondanks dat ik weet dat de NL dealers hier niet zoveel aan kunnen doen ben ik uiteraard erg gefrustreerd hierdoor. Maar, daarentegen, kan ook ik er verder niets aan veranderen. Het sleutelwoord hier is denk ik 'afwachten'. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


22 uur geleden, zei Eric Sorento HEV:

In Juni heb ik proefritten gemaakt in de Sorento Executive HEV. Gelijk gevraagd naar de levertijden gezien mijn aflopende leasecontract. Stond toen op 7 maanden. In Augustus gelijk laten bestellen en in januari nog de bevestiging gekregen dat "geen nieuws, goed nieuws" is. De eerste brief kreeg ik een maand geleden waarin de levertijd al verschoof van April naar Mei. Nog geen drie weken later ging het al van Mei naar Juni... Ondanks dat ik weet dat de NL dealers hier niet zoveel aan kunnen doen ben ik uiteraard erg gefrustreerd hierdoor. Maar, daarentegen, kan ook ik er verder niets aan veranderen. Het sleutelwoord hier is denk ik 'afwachten'. 

Wij hebben dezelfde uitvoering ook eind augustus besteld (kleur zwart). 2 weken geleden te horen gekregen dat hij op de boot staat.

Levering bij de dealer rond 18 mei. Lijkt me dat die van jullie toch ook rond deze tijd binnen moet komen.

Levertijd toen stond op 3 maanden! november dus.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 hours ago, Pascalo said:

Wij hebben dezelfde uitvoering ook eind augustus besteld (kleur zwart). 2 weken geleden te horen gekregen dat hij op de boot staat.

Levering bij de dealer rond 18 mei. Lijkt me dat die van jullie toch ook rond deze tijd binnen moet komen.

Levertijd toen stond op 3 maanden! november dus.

Ik hoop het oprecht! Maar de dealer blijft stug volhouden dat hij nog niets heeft vernomen van serienummers en dergelijke. Een klein wondertje zou fijn zijn! Het enige verschil tussen onze uitvoeringen is de kleur. Mijn uitvoering is Mineral Blue. Maar dat heeft niet zoveel te maken met chiptekorten denk ik zomaar. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


On 4/12/2022 at 9:52 AM, Eric Sorento HEV said:

In Juni heb ik proefritten gemaakt in de Sorento Executive HEV. Gelijk gevraagd naar de levertijden gezien mijn aflopende leasecontract. Stond toen op 7 maanden. In Augustus gelijk laten bestellen en in januari nog de bevestiging gekregen dat "geen nieuws, goed nieuws" is. De eerste brief kreeg ik een maand geleden waarin de levertijd al verschoof van April naar Mei. Nog geen drie weken later ging het al van Mei naar Juni... Ondanks dat ik weet dat de NL dealers hier niet zoveel aan kunnen doen ben ik uiteraard erg gefrustreerd hierdoor. Maar, daarentegen, kan ook ik er verder niets aan veranderen. Het sleutelwoord hier is denk ik 'afwachten'. 

Ik heb afgelopen maandag hetzelfde verhaal te horen gekregen van mijn dealer - de auto staat in bestelling sinds oktober. Hij heeft ook bij andere Sorento's die in bestelling staan gekeken, ook deze hebben nog geen VIN nummer. Leverweek is week 19, maar ik heb hier een hard hoofd in, aangezien de dealer aangeeft dat de reis van Korea naar NL tussen de 1.5 en 2 maanden duurt.

aangepast door Tommy1337
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 13-4-2022 om 16:42, zei Eric Sorento HEV:

Ik hoop het oprecht! Maar de dealer blijft stug volhouden dat hij nog niets heeft vernomen van serienummers en dergelijke. Een klein wondertje zou fijn zijn! Het enige verschil tussen onze uitvoeringen is de kleur. Mijn uitvoering is Mineral Blue. Maar dat heeft niet zoveel te maken met chiptekorten denk ik zomaar. 

Idd hopen op een klein wondertje🤨 zie hier onder reactie van Kia Nederland op mijn vraag waar de sorento blijft (5-8-2021)      

Beste ,

Er is een reactie geplaatst op uw vraag:
Beste John,

Dank voor je bericht aan Kia Nederland.
Wat vervelend om te vernemen dat je jouw Kia Sorento nog niet hebt mogen ontvangen. Ik begrijp dat je vragen hebt over de status van de levering van jouw Kia.

De fabriek blijft geconfronteerd met tekorten aan benodigde onderdelen, waardoor vertragingen ontstaan. Mede door de spanningen in Oekraïne, de lockdown in China, het chiptekort en de wereldwijde fluctuaties in valuta zorgen ervoor dat de problemen met de productie en de leveringen nog enige tijd aan zullen gaan houden. De gemiddelde levertijd voor een Kia Sorento is op dit moment minimaal 12 maanden. Dat betekent dat de levering ongeveer plaats zou vinden na augustus 2022. Jouw Kia-dealer kan helaas de levering van jouw Kia Sorento niet versnellen evenals dat Kia Nederland dat niet kan. De fabrikant doet er alles aan zoveel mogelijk voertuigen te produceren, echter heeft het te maken met de eerder genoemde zaken. De aangegeven levertijd door de Kia-dealer betreft een indicatie en is nimmer gegarandeerd. De verstrekte informatie richting de Kia-dealer is gebaseerd op productieverwachtingen en indicaties vanuit de fabrikant.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

 

aangepast door schoenenboer
Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch bizar te lezen dat sommige voor mij (begin september) de auto hebben besteld en nog wachten. Ik leef met jullie mee. Zal dit ook te maken kunnen hebben met de grote van de dealer en eventuele inkoop die ze al van te voren doen. Sinds 5 maart rij ik in mijn volledig zwarte (chrome 2 black) PHEV executive. Mijn vorige auto was een glc amg en ik moet zeggen dat de eerste weken heel erg wennen waren (zitpositie, bediening electronica, elektronische hulpmiddelen die je meehelpen en waarschuwen tijdens het rijden en de niet aanwezige sportiviteit). Inmiddels ben ik gewend en blij met de auto. Voorzien van alle luxe en een heerlijk comfortabele te rijden auto met super veel ruimte voor minder dan de helft die ik voor de AMG heb betaald. Krijg daarnaast ook veel positieve reacties op de auto. 
 

 

E9BD13CE-03EF-4886-929F-3BD6DC7FD01F.jpeg

0C2E3740-6838-4785-8D42-23BFE648F770.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei G1982:

Toch bizar te lezen dat sommige voor mij (begin september) de auto hebben besteld en nog wachten. Ik leef met jullie mee. Zal dit ook te maken kunnen hebben met de grote van de dealer en eventuele inkoop die ze al van te voren doen. Sinds 5 maart rij ik in mijn volledig zwarte (chrome 2 black) PHEV executive. Mijn vorige auto was een glc amg en ik moet zeggen dat de eerste weken heel erg wennen waren (zitpositie, bediening electronica, elektronische hulpmiddelen die je meehelpen en waarschuwen tijdens het rijden en de niet aanwezige sportiviteit). Inmiddels ben ik gewend en blij met de auto. Voorzien van alle luxe en een heerlijk comfortabele te rijden auto met super veel ruimte voor minder dan de helft die ik voor de AMG heb betaald. Krijg daarnaast ook veel positieve reacties op de auto. 
 

 

E9BD13CE-03EF-4886-929F-3BD6DC7FD01F.jpeg

0C2E3740-6838-4785-8D42-23BFE648F770.jpeg

Strakke bak! 👍💪 het is idd vreemd! Toch geen kleine dealer waar m’n sorento besteld is (zeeuw&zeeuw) het blijft afwachten,  maar het irriteert behoorlijk! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 hours ago, Jeff Van Lint said:

Vandaag de Sorento PHEV opgehaald, na 7maanden en 3 weken wachten. Stond al 3 weken bij de dealer.

Morgen proberen te laden voor de eerste keer.

Nice, geniet ervan!! Welke uitvoering had je besteld en weet jij toevallig of de auto al bestelling stond?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 15-4-2022 om 09:27, zei schoenenboer:

Idd hopen op een klein wondertje🤨 zie hier onder reactie van Kia Nederland op mijn vraag waar de sorento blijft (5-8-2021)      

Beste ,

Er is een reactie geplaatst op uw vraag:
Beste John,

Dank voor je bericht aan Kia Nederland.
Wat vervelend om te vernemen dat je jouw Kia Sorento nog niet hebt mogen ontvangen. Ik begrijp dat je vragen hebt over de status van de levering van jouw Kia.

De fabriek blijft geconfronteerd met tekorten aan benodigde onderdelen, waardoor vertragingen ontstaan. Mede door de spanningen in Oekraïne, de lockdown in China, het chiptekort en de wereldwijde fluctuaties in valuta zorgen ervoor dat de problemen met de productie en de leveringen nog enige tijd aan zullen gaan houden. De gemiddelde levertijd voor een Kia Sorento is op dit moment minimaal 12 maanden. Dat betekent dat de levering ongeveer plaats zou vinden na augustus 2022. Jouw Kia-dealer kan helaas de levering van jouw Kia Sorento niet versnellen evenals dat Kia Nederland dat niet kan. De fabrikant doet er alles aan zoveel mogelijk voertuigen te produceren, echter heeft het te maken met de eerder genoemde zaken. De aangegeven levertijd door de Kia-dealer betreft een indicatie en is nimmer gegarandeerd. De verstrekte informatie richting de Kia-dealer is gebaseerd op productieverwachtingen en indicaties vanuit de fabrikant.

Ik vertrouw erop je voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Afgelopen donderdag door de dealer gebeld.. eindelijk een carrosserie nummer .. geplande afleverdatum bij de dealer 13-7.. dus eind juli afleveren (5-8-2021 besteld)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
On 5/8/2022 at 8:17 AM, schoenenboer said:

Afgelopen donderdag door de dealer gebeld.. eindelijk een carrosserie nummer .. geplande afleverdatum bij de dealer 13-7.. dus eind juli afleveren (5-8-2021 besteld)

Oke gelukkig eindelijk een datum.... wij juni 2021 besteld nog steeds niks bekend ..gisteren bij dealer geweest ......... welk type krijg je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 20-5-2022 om 08:22, zei henryy:

Oke gelukkig eindelijk een datum.... wij juni 2021 besteld nog steeds niks bekend ..gisteren bij dealer geweest ......... welk type krijg je? 

wij half augustus besteld. de HEV executive.

We mogen hem eindelijk 10 juni op komen halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ondertussen een nieuwe update. De mail begon al met de zin 'Ik krijg zojuist teleurstellend bericht'. Dat is het ook zeker. Mijn datum schuift wederom op van April naar Mei, naar Juni en ondertussen levering in Augustus. als het in Augustus uitkomt ben ik een jaar verder sinds de bestelling. Zeer teleurstellend allemaal dit. Ik weet dat het niet anders is en de dealers kunnen er niets aan doen maar toch is het erg balen. Ik hoop nog op een klein wonder ergens maar de hoop wordt steeds minder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 30-5-2022 om 10:29, zei Eric Sorento HEV:

Ondertussen een nieuwe update. De mail begon al met de zin 'Ik krijg zojuist teleurstellend bericht'. Dat is het ook zeker. Mijn datum schuift wederom op van April naar Mei, naar Juni en ondertussen levering in Augustus. als het in Augustus uitkomt ben ik een jaar verder sinds de bestelling. Zeer teleurstellend allemaal dit. Ik weet dat het niet anders is en de dealers kunnen er niets aan doen maar toch is het erg balen. Ik hoop nog op een klein wonder ergens maar de hoop wordt steeds minder. 

Klopt en zo te horen en te lezen wordt t nog erger.... Dealer bevestigde het bericht dat er vanaf juli/augustus  voor de rest van het jaar geen Sorento's meer gemaakt zullen worden.... Het is onduidelijk tot welke bestelmaand de orders nog wel worden geproduceerd...

Al met al reken ik niet meer op levering dit jaar.... zucht....

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 hours ago, Bert van der meer said:

Klopt en zo te horen en te lezen wordt t nog erger.... Dealer bevestigde het bericht dat er vanaf juli/augustus  voor de rest van het jaar geen Sorento's meer gemaakt zullen worden.... Het is onduidelijk tot welke bestelmaand de orders nog wel worden geproduceerd...

Al met al reken ik niet meer op levering dit jaar.... zucht....

Jeetje man, dit is toch ondertussen een zeer slecht verhaal aan het worden. Helaas is het gehele proces afbreken en een andere auto elders bestellen ook geen optie. Je komt bij alle merken hetzelfde tegen vrees ik/hoor ik. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben, ondanks dat je weet dat het een strijd is die je gaat verliezen, toch in gesprek gegaan met Kia NL. 

In mijn mail vraag ik nadrukkelijk: Geen politiek correct verhaal, geen vage argumenten, nee gewoon eerlijkheid en oprechtheid.

Toch komt er wederom een verhaal wat precies is samen te vatten in de bovenstaande zin. Ik heb aangegeven in mijn reactie dat ik er niets van snap. Ik sta echt met beide benen op de grond, snap de situatie, de tekorten en ga zo maar door. Wat ik niet begrijp is de manier van communiceren en het gebrek aan pro-activiteit. Ze geven aan dat er geen informatie gedeeld wordt maar ze kiezen er vervolgens ook voor om dat te accepteren en op die manier met hun klanten te delen. Geen enkele effort wordt er gestopt in klanttevredenheid. 

Het stelt mij als klant en ondernemer enorm teleur dat je, als Kia NL, zijnde op deze manier omgaat met klanten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


36 minuten geleden, zei Eric Sorento HEV:

Ik ben, ondanks dat je weet dat het een strijd is die je gaat verliezen, toch in gesprek gegaan met Kia NL. 

In mijn mail vraag ik nadrukkelijk: Geen politiek correct verhaal, geen vage argumenten, nee gewoon eerlijkheid en oprechtheid.

Toch komt er wederom een verhaal wat precies is samen te vatten in de bovenstaande zin. Ik heb aangegeven in mijn reactie dat ik er niets van snap. Ik sta echt met beide benen op de grond, snap de situatie, de tekorten en ga zo maar door. Wat ik niet begrijp is de manier van communiceren en het gebrek aan pro-activiteit. Ze geven aan dat er geen informatie gedeeld wordt maar ze kiezen er vervolgens ook voor om dat te accepteren en op die manier met hun klanten te delen. Geen enkele effort wordt er gestopt in klanttevredenheid. 

Het stelt mij als klant en ondernemer enorm teleur dat je, als Kia NL, zijnde op deze manier omgaat met klanten. 

Zou het kunnen dat het probleem niet bij Kia NL ligt maar bij KIA Global? Dat Kia NL wel vraagt om updates maar ook niks vanuit Korea krijgt? Dat kan ik me ook voorstellen namelijk. Je hebt dan met een cultuur ding te maken dat ze daar niet snel nee zeggen op vragen. Maar ja zeggen en nee doen. Het zou mooi zijn als ze soort van ticket volg systeem creeëren. Dat je ziet waar je in de wachtrij zit qua order behandeling en daarna het productie en transport proces kan volgen. Moet toch kunnen qua ict.

Ik snap het ook niet, heb eerder bij VW iets besteld. Daar was al sneller (wel pre corona) een productie week of update bekend. Aan de andere kant ken ik ook verhalen van VW dealers die bij een nieuw model 3 maanden levertijd roepen naar de klant (om een deal te closen) terwijl iedereen al weet dat het minimaal 8 maanden duurt. 

Heb op tweakers.net ook een topic gevonden over levertijden Kia Sorento. Daar was 1 gebruiker die aangaf in 23-12-21 te hebben besteld Sorento PHEV Exec. Hij heeft bericht gekregen dat de auto op de boot staat en half juli wordt geleverd. Hij wist niet of deze auto al in bestelling stond. Gezien de levertijd lijkt me dat haast wel. In ieder geval lijkt het soms flink willekeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...