Ga naar inhoud

Wachten op de nieuwe Sportage 5


Petri

Aanbevolen Berichten

11 uur geleden, zei Geer00:

Ik denk nog steeds dat het met CO2 te maken heeft, en de mate waarin auto's op kenteken mogen worden gezet.

 

Dit is een van de antwoorden die ik ook krijg en de verdeling gestuurd door Kia Nederland. Ik heb daar geen inzage in en zal het moeten geloven. Stennis maken heeft mijn inziens geen zin, misschien wel averechts. Daarbij is er ook nog een belang voor de garage, ik heb mijn huidige Niro goed ingeruild in januari, mijn Niro is 1 juli, 1 jaar oud. De garage hoopte de Niro in mei/ juni te verkopen, zeker met de nieuwe Niro opkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, zei BarneyRubble:

Blijft toch vreemd, Mijn PHEV DynamiclinePlus heb ik midden Februari besteld en 2 weken geleden op 25 Mei kon ik hem geheel compleet incl. afneembare trekhaak ophalen. Ben er nu 2 weken mee op vakantie en de eerte 1000km staat er al weer op.

Dan kan kloppen want in de PHEV DynamiclinePlus zitten geen Harman Kardon speaker in, deze kon de fabriek niet leveren dus kregen de lager versie's van de Sportage voorrang

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uur geleden, zei Kameleon47:

Verschilt het dan per dealer of zo hoe lang de levertijd is? Of misschien ligt het eraan in welke batch je auto zit?

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 

Nee verschilt niet van dealer maar uitvoering de DynamicPlusLine wordt niet geleverd met Harman Kardon speaker.

Harman Kardon kon niet leveren aan KIA vanwege toeleverings problemen, daar hebben ze de uitvoeringen zonder deze Harman Karon speaker naar voor getrokken.

Ze zijn inmiddels de PHEV GT-PlusLine aan het uitleveren doordat de aan voer van de Harman Kardon speaker weer binnen zijn.

aangepast door Marinus 22
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, zei Marinus 22:

Nee verschilt niet van dealer maar uitvoering de DynamicPlusLine wordt niet geleverd met Harman Kardon speaker.

Harman Kardon kon niet leveren aan KIA vanwege toeleverings problemen, daar hebben ze de uitvoeringen zonder deze Harman Karon speaker naar voor getrokken.

Ze zijn inmiddels de PHEV GT-PlusLine aan het uitleveren doordat de aan voer van de Harman Kardon speaker weer binnen zijn.

Ok duidelijke Marinus. Bedankt voor de opheldering! Ik zie dat de Harman Kardon speakers alleen in de GT-Plusline zit. Hopelijk zal ik dan snel mijn Hybrid DynamicLine uitvoering kunnen rijden. Eerst nog bestellen haha :D

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist, zei Kameleon47:

Ok duidelijke Marinus. Bedankt voor de opheldering! Ik zie dat de Harman Kardon speakers alleen in de GT-Plusline zit. Hopelijk zal ik dan snel mijn Hybrid DynamicLine uitvoering kunnen rijden. Eerst nog bestellen haha :D

Vraag het bij het bestellen gelijk na, volgens mijn Dealer moet ook jou versie zo rond de 3 maanden geleverd kunnen worden.🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden, zei Kameleon47:

Ok duidelijke Marinus. Bedankt voor de opheldering! Ik zie dat de Harman Kardon speakers alleen in de GT-Plusline zit. Hopelijk zal ik dan snel mijn Hybrid DynamicLine uitvoering kunnen rijden. Eerst nog bestellen haha :D

Wat ik begrepen heb is, dat ze eerst de achterstand van de GT-Plusline gaan wegwerken en daarna wordt alles weer vanaf besteldatum verwerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, zei Petri:

Hier een leuke review kijrtagek maar eens op www.autoweek.nl 

Van 10 jun 2022 leuk filmpje over de Sportage

https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/kia-sportage-vs-volkswagen-tiguan/

Screenshot_20220611-204254_WhatsApp.jpg

Gisteren heeft Smollie dit filmpje ook in de topic " Algemeen " geplaatst, wel leuk maar weinig details over het rijgedrag van beide auto's

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, zei Marinus 22:

Wat ik begrepen heb is, dat ze eerst de achterstand van de GT-Plusline gaan wegwerken en daarna wordt alles weer vanaf besteldatum verwerkt.

Dat zou mooi zijn, want ik heb de HEV GT-Plusline op 28 Jan. bestelt maar nog niets gehoord over de levering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb deze week de Sportage Hybrid Dynamic Plusline besteld bij Athlon. Volgens de dealer was nu bestellen rond september/oktober leveren voor deze uitvoering. De GTPlusline zou volgens Wensink een langere levertijd hebben... wellicht oud nieuws als ik bovenstaande lees. Was nu nog even lastig om de kleur te kiezen, aangezien het een. Athlon Edition is was de keuze beperkt tussen zwart, Penta Metal en Deluxe White. Heb alle kleuren kunnen zien bij de dealer, na lang wikken en wegen toch voor de Deluxe White gekozen, steekt mooi af met de donkere ramen / schuifdak en zwarte accenten. Ben benieuwd wanneer de levering zal zijn, even bericht van de leasemaatschappij afwachten. Aangezien het een Athlon editie is (reeds bestelde auto als ik het goed begrijp) zal dat hopelijk niet te lang duren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, zei Charley Kurvers:

Dat zou mooi zijn, want ik heb de HEV GT-Plusline op 28 Jan. bestelt maar nog niets gehoord over de levering.

Volgens mij zijn wij nog de enige 2 die in januari de HEV GT- Plusline besteld hebben maar nog niets concreets gehoord hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei Mave:

Volgens mij zijn wij nog de enige 2 die in januari de HEV GT- Plusline besteld hebben maar nog niets concreets gehoord hebben.

Hier een PHEV GT+ op 24 januari besteld, voorlopig nog geen leverdatum. Hopelijk binnenkort wel nu er toch een aantal verwacht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, zei Mave:

Volgens mij zijn wij nog de enige 2 die in januari de HEV GT- Plusline besteld hebben maar nog niets concreets gehoord hebben.

Ik heb een HEV GT-Plusline op 15 februari besteld, het laatste bericht is dat hij nu aankomt bij de dealer. (afgelopen - deze week) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, zei JvdW:

Ik heb deze week de Sportage Hybrid Dynamic Plusline besteld bij Athlon. Volgens de dealer was nu bestellen rond september/oktober leveren voor deze uitvoering. De GTPlusline zou volgens Wensink een langere levertijd hebben... wellicht oud nieuws als ik bovenstaande lees. Was nu nog even lastig om de kleur te kiezen, aangezien het een. Athlon Edition is was de keuze beperkt tussen zwart, Penta Metal en Deluxe White. Heb alle kleuren kunnen zien bij de dealer, na lang wikken en wegen toch voor de Deluxe White gekozen, steekt mooi af met de donkere ramen / schuifdak en zwarte accenten. Ben benieuwd wanneer de levering zal zijn, even bericht van de leasemaatschappij afwachten. Aangezien het een Athlon editie is (reeds bestelde auto als ik het goed begrijp) zal dat hopelijk niet te lang duren.

Zelf ook deze week voor de Sportage Plug-in Hybrid Dynamic Plusline besteld bij Athlon. Kleur Yukka steel grey. Ik wacht nog op de levertijd, maar houd maar 6 mnd aan, dan valt het altijd mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, zei Pixel:

Hier een PHEV GT+ op 24 januari besteld, voorlopig nog geen leverdatum. Hopelijk binnenkort wel nu er toch een aantal verwacht worden.

Ik heb mijn PHEV GT-Plus ook 24 januari besteld volgens dealer levering eerste week juli dan nog extras inbouwen.

Je moet je dealer eens met KIA Nederland laten bellen heeft mijn dealer uit zichzelf gedaan, dit was 3 weken gelden die vertelde jou auto gaat over 2 weken in productie twee weken transport en een week inbouwen extras uiterlijk half juli zou je kunnen rijden.

aangepast door Marinus 22
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei Marinus 22:

Ik heb mijn PHEV GT-Plus ook 24 januari besteld volgens dealer levering eerste week juli dan nog extras inbouwen.

Je moet je dealer eens met KIA Nederland laten bellen heeft mijn dealer uit zichzelf gedaan, dit was 3 weken gelden die vertelde jou auto gaat over 2 weken in productie twee weken transport en een week inbouwen extras uiterlijk half juli zou je kunnen rijden.

Ik heb zelf contact gehad met Kia Nederland, die weten het niet en sturen mij terug naar de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, zei Mave:

Ik heb zelf contact gehad met Kia Nederland, die weten het niet en sturen mij terug naar de dealer.

Ze weten het wel maar willen het niet (aan u/jou) vertellen... Althans dat denk ik. Mogelijk zijn ze bang om op hun uitspraken/beloftes aangesproken te worden.
Een stukje uitleg over de bouwvolgorde en processen in de Kia fabriek vanuit Kia-NL naar de dealers en vanaf hun door naar de klanten zou niet misstaan in deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden, zei Johan Schaap:

Ze weten het wel maar willen het niet (aan u/jou) vertellen... Althans dat denk ik. Mogelijk zijn ze bang om op hun uitspraken/beloftes aangesproken te worden.
Een stukje uitleg over de bouwvolgorde en processen in de Kia fabriek vanuit Kia-NL naar de dealers en vanaf hun door naar de klanten zou niet misstaan in deze.

Daar sluit ik mij bij aan, maar, ik lees ook de problemen van de Ceed en Sorento, die wachten nog langer zonder duidelijke communicatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uur geleden, zei Mave:

Ik heb zelf contact gehad met Kia Nederland, die weten het niet en sturen mij terug naar de dealer.

Klopt Kia Nederland verteld niets, die wil geen contact met klanten dit moet de dealer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier ook een wachtende op de Kia Sportage 1.6 T-GDi Hybrid GT-PlusLine.
De mijne is besteld op 21 februari 2022 en heb vandaag contact opgenomen met de dealer voor meer informatie, terugbelverzoek ingediend en hopen op spoedig goed nieuws :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn KIA (GT-Line) is vandaag gearriveerd! Na het geboortekaartje kreeg ik gisteren ook nog een persoonlijke videoboodschap dat de auto gepoetst klaar was en de volgende dag geleverd zou worden.
Prachtige wagen! Ik heb uiteindelijk het geluk gehad maar 2,5 maand te hoeven wachten na bestelling. (eind maart). Ik wens iedereen ook een snelle levering toe en veel rijplezier allen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn KIA (GT-Line) is vandaag gearriveerd! Na het geboortekaartje kreeg ik gisteren ook nog een persoonlijke videoboodschap dat de auto gepoetst klaar was en de volgende dag geleverd zou worden.
Prachtige wagen! Ik heb uiteindelijk het geluk gehad maar 2,5 maand te hoeven wachten na bestelling. (eind maart). Ik wens iedereen ook een snelle levering toe en veel rijplezier allen!
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe wagen! Heel veel rij plezier en veilige kilometers gewenst!
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei Anne Lorraine:

Mijn KIA (GT-Line) is vandaag gearriveerd! Na het geboortekaartje kreeg ik gisteren ook nog een persoonlijke videoboodschap dat de auto gepoetst klaar was en de volgende dag geleverd zou worden.
Prachtige wagen! Ik heb uiteindelijk het geluk gehad maar 2,5 maand te hoeven wachten na bestelling. (eind maart). Ik wens iedereen ook een snelle levering toe en veel rijplezier allen!

Super voor je,

Dat je er maar fijn van kan genieten.

We zien ook graag jou rijervaringen in de betreffende topic.😉

En uiteraard ook de foto's.🥸

aangepast door BarneyRubble
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...