Cj V Geplaatst 16 April, 2023 Delen Geplaatst 16 April, 2023 @Justdigit heb je nog speciale ringen gebruikt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Justdigit Geplaatst 16 April, 2023 Delen Geplaatst 16 April, 2023 2 uur geleden, zei Cj V: @Justdigit heb je nog speciale ringen gebruikt? Nee gewoon een stuk of zes ringen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Justdigit Geplaatst 17 April, 2023 Delen Geplaatst 17 April, 2023 Ook handig om te weten voor diegene die een trekhaak hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
abhteh Geplaatst 18 April, 2023 Delen Geplaatst 18 April, 2023 Heb zelf nu ook de steun van de contactdoos op de achterste bout gezet, hij moet dan iets schuin gemonteerd worden anders komt het montageplaatje tegen de achter bumper. Ben hier toch niet tevreden over want dan loop je de kans, door de schuine hoek, dat de kabel van de caravan bij drempels elke keer de grond raakt. Ga nu de steun die op het montageplaatje gelast zit losslijpen en hoger op het montageplaatje lassen zodat het dan recht gemonteerd kan worden. Al met al kun je wel stellen dat de grappenmakers die de trekhaken monteren niet iets verder denken dan hun neus lang is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Cj V Geplaatst 18 April, 2023 Delen Geplaatst 18 April, 2023 Ik heb met een schuingeplaatst stopcontact gereden. Het risico dat de kabel de straat raakt is vrijwel nihil. Blijft bijzonder dat een trekhaak op deze manier wordt geleverd. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Justdigit Geplaatst 25 April, 2023 Delen Geplaatst 25 April, 2023 (aangepast) Vandaag met een zware (1600kg) trailer gereden. De Sportage heeft wat langer nodig om door te schakelen 3.500 tpm. En bij 90km/u gaat ie niet meer in zijn zes. Zelfs met aanhanger wil hij elektrisch blijven rijden. Dit kun je handmatig doen, maar dit rijdt duurder dan in zijn vijf blijven rijden.... Bijrijder heeft een foto van het verbruik gemaakt.... 25 April, 2023 aangepast door Justdigit Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
abhteh Geplaatst 25 April, 2023 Delen Geplaatst 25 April, 2023 Vandaag de steun voor de contactdoos aangepast en nu zit het naar mijn zin. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Wim-A Geplaatst 25 April, 2023 Delen Geplaatst 25 April, 2023 47 minuten geleden, zei abhteh: Vandaag de steun voor de contactdoos aangepast en nu zit het naar mijn zin. Ben je niet bang dat die er bij de eerste verkeersdrempel vanaf vliegt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
abhteh Geplaatst 25 April, 2023 Delen Geplaatst 25 April, 2023 Nee, hij zit nagenoeg gelijk aan de onderkant van de trekhaak en als je die aan de grond wil krijgen moet je het wel erg bont maken 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Cj V Geplaatst 25 April, 2023 Delen Geplaatst 25 April, 2023 (aangepast) Korte review van de Sportage PHEV als caravantrekker. (Kip Vision, beladen ca 1200 kg.) Inmiddels ervaring opgedaan met de Sportage met een Kip Vision naar Zuid Frankrijk. Onze vorige auto was een Passat GTE van 2020. Op internet had ik wat horrorverhalen gelezen van een tucson met dezelfde aandrijflijn die hoog in toeren gaat (4000-6000 tpm) en niet versneld, terugzakt naar 90 etc. Ik heb dit de afgelopen 1100 km. niet ervaren. De Sportage trekt de caravan met gemak, bij stijging schakelt tie wel terug en loopt redelijk hoog in toeren (3300 tpm) ook als dat niet hoeft. Ik heb vrijwel de hele rit in de eco stand gereden. De auto schakelt keurig op en af als het nodig is. Gemiddelde kruissnelheid in Frankrijk tussen de 105 en 110 km/u. Wat mij opvalt is dat de benzinemotor altijd ook de batterij bijlaadt. De Passat had een stand dat alleen de benzinemotor draaide en er geen energie naar de batterij ging. Vind ik bij het trekken van een caravan efficiënter. Wel kun je op een vlak stuk en bij niet al te hoge snelheid prima elektrisch rijden met de aanhanger erachter. Zuinig is de Sportage met bovenstaande snelheid en een caravan erachter niet: 1l. op 7,5km. Slim om de stuurcorrecties uit te zetten, dat maakt het geheel wat rustiger. Kortom mooie stabiele combinatie met voldoende trekkracht en het verbruik... tja dat hangt ook van je rechtervoet af. 25 April, 2023 aangepast door Cj V 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
JohnnyBGoode Geplaatst 27 April, 2023 Delen Geplaatst 27 April, 2023 (aangepast) Op 25-4-2023 om 19:21, zei Cj V: Korte review van de Sportage PHEV als caravantrekker. (Kip Vision, beladen ca 1200 kg.) Inmiddels ervaring opgedaan met de Sportage met een Kip Vision naar Zuid Frankrijk. Onze vorige auto was een Passat GTE van 2020. Op internet had ik wat horrorverhalen gelezen van een tucson met dezelfde aandrijflijn die hoog in toeren gaat (4000-6000 tpm) en niet versneld, terugzakt naar 90 etc. Ik heb dit de afgelopen 1100 km. niet ervaren. De Sportage trekt de caravan met gemak, bij stijging schakelt tie wel terug en loopt redelijk hoog in toeren (3300 tpm) ook als dat niet hoeft. Ik heb vrijwel de hele rit in de eco stand gereden. De auto schakelt keurig op en af als het nodig is. Gemiddelde kruissnelheid in Frankrijk tussen de 105 en 110 km/u. Wat mij opvalt is dat de benzinemotor altijd ook de batterij bijlaadt. De Passat had een stand dat alleen de benzinemotor draaide en er geen energie naar de batterij ging. Vind ik bij het trekken van een caravan efficiënter. Wel kun je op een vlak stuk en bij niet al te hoge snelheid prima elektrisch rijden met de aanhanger erachter. Zuinig is de Sportage met bovenstaande snelheid en een caravan erachter niet: 1l. op 7,5km. Slim om de stuurcorrecties uit te zetten, dat maakt het geheel wat rustiger. Kortom mooie stabiele combinatie met voldoende trekkracht en het verbruik... tja dat hangt ook van je rechtervoet af. Wellicht goed om dit ook op caravantrekker te vermelden. Veel laten zich door de eerdere berichten afschrikken 27 April, 2023 aangepast door JohnnyBGoode toevoegen tekst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Arno J. Geplaatst 3 Juni, 2023 Delen Geplaatst 3 Juni, 2023 iemand enig idee hoe je het automatisch inklappen van de spiegels uit kunt zetten bij de Sportage 5? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
JGvO Geplaatst 1 Juli, 2023 Delen Geplaatst 1 Juli, 2023 On 1/13/2023 at 9:59 PM, Auke Riemsma said: Hoi Jan Gerrit, van trillen hebben wij geen last gehad tijdens het rijden. Dank je Auke voor je antwoord Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Hanz Geplaatst 22 December, 2023 Delen Geplaatst 22 December, 2023 Op 7-10-2022 om 08:28, zei JohnnyBGoode: Ben nieuw op het forum. Vraag me af of er al ervaringen met het rijden met de caravan met een PHEV? Heb zelf een PHEV GT plus besteld. Vraag me af of het electronische adaptieve onderstel hier ook nog invloed op heeft? Alvast bedankt voor de reacties De elektronische adaptieve demping zit ook onder de HEV GT Plusline. Wie kan haar/zij ervaringen met elektronische adaptieve demping hier delen ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Hanz Geplaatst 22 December, 2023 Delen Geplaatst 22 December, 2023 Op 11-10-2022 om 13:54, zei Roland2017: Ik heb de Sportage nu een maand in bezit. Is een geweldige trekpaard. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Auke Riemsma Geplaatst 21 April Topic Starter Delen Geplaatst 21 April (aangepast) Afgelopen week zijn mijn nieuwe EMUK caravanspiegels geleverd. Deze spiegels zijn speciaal ontworpen voor de nieuwe KIA Sportage V. Ze passen goed, maar ik heb er wel 6,5 cm vanaf gesneden, want ze waren wel heel lang 21 April aangepast door Auke Riemsma Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Wil002 Geplaatst 29 April Delen Geplaatst 29 April Op 4-7-2022 om 11:55, zei Geer00: Trekhaken bij Kia zijn nogal duur. Ik wil hier geen reclame maken, maar in een bepaald Centrum van Trekhaken betaal je voor een afneembare 805 en een vaste 635 euro. Het is maar hoe je je geld wilt besteden. Afneembare trekhaak besteld, komt er volgend maand onder bij een trekhaak bedrijf; 702 euro incl witte kentekenplaat. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
JohnnyBGoode Geplaatst 3 Mei Delen Geplaatst 3 Mei Ik heb een PHEV met 19 inch wielen. Ben van plan met de caravan rond te gaan trekken maar ben niet stuk van het reparatie setje. Een thuiskomertje kan ik niet kwijt in de kofferbak. Heb nu het idee om een extra reservewiel onder de caravan (ik heb een ALKO beugel, volgens mij passen er ook 2 reservewielen onder) Wil proberen om daar een thuiskomer onder te plaatsen. Vraag is heeft deze dezelfde velgmaten als de 19 inch van de PHEV? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
BarneyRubble Geplaatst 3 Mei Delen Geplaatst 3 Mei Op 25-4-2023 om 19:21, zei Cj V: Korte review van de Sportage PHEV als caravantrekker. (Kip Vision, beladen ca 1200 kg.) Inmiddels ervaring opgedaan met de Sportage met een Kip Vision naar Zuid Frankrijk. Onze vorige auto was een Passat GTE van 2020. Op internet had ik wat horrorverhalen gelezen van een tucson met dezelfde aandrijflijn die hoog in toeren gaat (4000-6000 tpm) en niet versneld, terugzakt naar 90 etc. Ik heb dit de afgelopen 1100 km. niet ervaren. De Sportage trekt de caravan met gemak, bij stijging schakelt tie wel terug en loopt redelijk hoog in toeren (3300 tpm) ook als dat niet hoeft. Ik heb vrijwel de hele rit in de eco stand gereden. De auto schakelt keurig op en af als het nodig is. Gemiddelde kruissnelheid in Frankrijk tussen de 105 en 110 km/u. Wat mij opvalt is dat de benzinemotor altijd ook de batterij bijlaadt. De Passat had een stand dat alleen de benzinemotor draaide en er geen energie naar de batterij ging. Vind ik bij het trekken van een caravan efficiënter. Wel kun je op een vlak stuk en bij niet al te hoge snelheid prima elektrisch rijden met de aanhanger erachter. Zuinig is de Sportage met bovenstaande snelheid en een caravan erachter niet: 1l. op 7,5km. Slim om de stuurcorrecties uit te zetten, dat maakt het geheel wat rustiger. Kortom mooie stabiele combinatie met voldoende trekkracht en het verbruik... tja dat hangt ook van je rechtervoet af. Mooi dat je dit met ons deelt. Ik ga binnenkort met mijn PHEV ook weer eens een Sleurhut trekken, de lijn52 assistentie en het in het midden blijven rijden kan je zo te lezen beter dus uitschakelen. Maar heb je ook goed met de Adaptive Cruise Control gereden tijdens je caravan rit ? En zoja hoe deed hij dit, bijvoorbeeld met het automatisch afremmen vanwege je voorganger en ook het automatisch weer optrekken met je voorganger? Hoor het graag van je. Mvg, Barney Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.