Murcielaygo Geplaatst 14 Januari, 2024 Geplaatst 14 Januari, 2024 Ook met een usb A naar usb C adapter doet ie het nietVolgens mij is die USB-C enkel als stroomvoorziening bedoeld, maar de adapter die je laat zien is volgens mij een USB OTG (On-The-Go) adapter, bedoeld om je telefoon in Host-modus te dwingen, dus die doet het mogelijk zelfs met een kloppende USB-C poort niet... Quote
BarneyRubble Geplaatst 14 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Januari, 2024 18 minuten geleden, zei Murcielaygo: Volgens mij is die USB-C enkel als stroomvoorziening bedoeld, maar de adapter die je laat zien is volgens mij een USB OTG (On-The-Go) adapter, bedoeld om je telefoon in Host-modus te dwingen, dus die doet het mogelijk zelfs met een kloppende USB-C poort niet... Dat klopt, die is bedoeld om data van telefoons over te zetten ipv smartswitch, maar dacht probeer het toch ff 1 Quote
elsinga Geplaatst 15 Januari, 2024 Geplaatst 15 Januari, 2024 Als je telefoon een USB-C aansluiting heeft moet je een USB-A naar USB-C kabeltje gebruiken, die je dus in de USB-A aansluiting doet in de auto. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 15 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 Januari, 2024 2 uur geleden, zei elsinga: Als je telefoon een USB-C aansluiting heeft moet je een USB-A naar USB-C kabeltje gebruiken, die je dus in de USB-A aansluiting doet in de auto. Ja die gebruikte ik dus altijd ook vandaar dat ik 1 usb-a tekort had Quote
BarneyRubble Geplaatst 15 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 Januari, 2024 (aangepast) Wat ik op het moment ook graag wil is het volgende, aan de linkerkant van het ventilatierooster een telefoon houder voor mijn S23 Ultra waarin je de telefoon met 1 hand kan plaatsen en losmaken, ik zou dan graag willen dat de telefoon meteen wordt opgeladen door een usb aansluiting van de telefoonhouder maar ik denk bijna zeker dat als ik daar de usb C kabel voor ga gebruiken dat dan android auto niet meer werkt omdat de telefoon dan alleen nog opgeladen wordt door de houder ( active houder dus ). Nou kan ik ook een handige houder zoeken waar aan de onderkant een uitsparing zit waar de usb C kabel dan aan de onderkant van de telefoon geplaatst wordt en dan werkt android-auto uiteraard wel weer. Of, een telefoonhouder voor in een ventilatierooster met draadloze oplader, er gaat dan een usb A naar usb C kabel van de sigaretten-aansteker naar de houder toe. Maar als ik dan een extra usb C naar usb A kabel dan ook tegelijk op de telefoon aansluit en op de usb A aansluiting voor android-auto, zou android-auto dan ook nog werken ? Snappen jullie het nog 15 Januari, 2024 aangepast door BarneyRubble Quote
BarneyRubble Geplaatst 15 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 Januari, 2024 Op 24-10-2022 om 14:58, zei jan1304: Ik heb de 4K versie van 70Mai 800s https://www.70mai.com/dashcams/ Aangesloten met zowel camera voor als ook achter, incl de accu voor parking mode. Hierbij blijft de camera gewoon met sensor opnemen als die geparkeerd staat....bots dan iemand kun je dat mooi terug zien op beelden achteraf. Koop dan ook meteen de polarisatie filter erbij en je hebt een super top apparaat voor de fraktie van de originele camera. Tip....alieexpres Heb jij deze nu geinstalleerd in je auto zowel aan de voorkant en achterkant, jij hebt er dus ook de parkeer mode bij zitten, zit dit er standaard bij of moet je die hardware en nog extra bij kopen en heb je het zelf allemaal ingebouwd of het je het laten doen, hoor het graag van je, groeten Barney Quote
elsinga Geplaatst 17 Januari, 2024 Geplaatst 17 Januari, 2024 Op 15-1-2024 om 17:19, zei BarneyRubble: Wat ik op het moment ook graag wil is het volgende, aan de linkerkant van het ventilatierooster een telefoon houder voor mijn S23 Ultra waarin je de telefoon met 1 hand kan plaatsen en losmaken, ik zou dan graag willen dat de telefoon meteen wordt opgeladen door een usb aansluiting van de telefoonhouder maar ik denk bijna zeker dat als ik daar de usb C kabel voor ga gebruiken dat dan android auto niet meer werkt omdat de telefoon dan alleen nog opgeladen wordt door de houder ( active houder dus ). Nou kan ik ook een handige houder zoeken waar aan de onderkant een uitsparing zit waar de usb C kabel dan aan de onderkant van de telefoon geplaatst wordt en dan werkt android-auto uiteraard wel weer. Of, een telefoonhouder voor in een ventilatierooster met draadloze oplader, er gaat dan een usb A naar usb C kabel van de sigaretten-aansteker naar de houder toe. Maar als ik dan een extra usb C naar usb A kabel dan ook tegelijk op de telefoon aansluit en op de usb A aansluiting voor android-auto, zou android-auto dan ook nog werken ? Snappen jullie het nog Okay, de Kia USB A aansluiting is nodig voor Android Auto/Apple Carplay. De andere twee USB C aansluitingen doen alleen voeding/laden. Daar kun je dus een actieve houder op aansluiten, zodat de telefoon geladen wordt in de houder. Tegelijk ook een USB A naar C kabeltje aangelsloten op de telefoon, dan ligt het aan je telefoon wat er met laden gebeurt, maar je hebt zeker Android Auto. Zelf een Samsung S21 5G en een magnetische lader en beide aangesloten (lader via 12v accessoire aansluiting, in mijn huidige Kodiaq, maar werkt hetzelfde) geeft gewoon AA en laden. Ik heb ook een wireless AA kastje, dus kan mijn telefoon ook alleen aan de magnetische lader hangen en draadloos AA doen. Helaas wordt mijn S21 5G dan zo warm dat hij op enig moment stopt met laden. De combi draadloos laden en via wifi de hele tijd draadloos AA doen is net wat te veel warmte ontwikkeling. Ik ben dus terug naar bedraad AA en de magnetische lader gebruik ik nu zonder voeding. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 17 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2024 1 uur geleden, zei elsinga: Okay, de Kia USB A aansluiting is nodig voor Android Auto/Apple Carplay. De andere twee USB C aansluitingen doen alleen voeding/laden. Daar kun je dus een actieve houder op aansluiten, zodat de telefoon geladen wordt in de houder. Tegelijk ook een USB A naar C kabeltje aangelsloten op de telefoon, dan ligt het aan je telefoon wat er met laden gebeurt, maar je hebt zeker Android Auto. Zelf een Samsung S21 5G en een magnetische lader en beide aangesloten (lader via 12v accessoire aansluiting, in mijn huidige Kodiaq, maar werkt hetzelfde) geeft gewoon AA en laden. Ik heb ook een wireless AA kastje, dus kan mijn telefoon ook alleen aan de magnetische lader hangen en draadloos AA doen. Helaas wordt mijn S21 5G dan zo warm dat hij op enig moment stopt met laden. De combi draadloos laden en via wifi de hele tijd draadloos AA doen is net wat te veel warmte ontwikkeling. Ik ben dus terug naar bedraad AA en de magnetische lader gebruik ik nu zonder voeding. Okidokie, duidelijk, ik ga op zoek naar een handige klik en vast/los lader zodat je de telefoon er alleen met je linkerhand in en uit kan halen zonder dat de houder uit het ventilatie rooster valt. Iemand hier nog een leuke suggestie Quote
cismo14 Geplaatst 17 Januari, 2024 Geplaatst 17 Januari, 2024 Op 12-4-2023 om 18:52, zei MaikelHer: Nice! Ben zeer nieuwsgierig!! Had je de sportage letters ook? Tja vrouwen… hier vinden ze glanzend ook mooier! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Ben sinds kort ook trotse eigenaar geworden van een zwarte Sportage GT-Plusline PHEV, dus bij deze de vraag waar heb je deze stickers besteld, en hoe verwijder je verantwoord het Sportage embleem op de achterzijde? Quote
Wim-A Geplaatst 19 Januari, 2024 Geplaatst 19 Januari, 2024 Via Ali zijn ze niet meer te vinden. Ik vond ze in Duitsland: de prijs is 30,79 voor KIA voor en achter + Sportage. Overigens blijven de bestaande emblemen zitten; deze worden er juist overheen geplakt zodat je nog net een randje chroom ziet (zie foto's elders op dit forum) P.S.: Links hieronder zijn gekopieerd en werken niet rechtstreeks; even overtikken in je browser. www.md-textilveredelung.de Dominik Grunert Hintergasse.21 68647 Biblis Mobil 0176 32493624 E-Mail info@md-textilveredelung.de Quote
Theo0225 Geplaatst 19 Januari, 2024 Geplaatst 19 Januari, 2024 1 uur terug, zei Wim-A: Via Ali zijn ze niet meer te vinden. Ik vond ze in Duitsland: de prijs is 30,79 voor KIA voor en achter + Sportage. Overigens blijven de bestaande emblemen zitten; deze worden er juist overheen geplakt zodat je nog net een randje chroom ziet (zie foto's elders op dit forum) P.S.: Links hieronder zijn gekopieerd en werken niet rechtstreeks; even overtikken in je browser. www.md-textilveredelung.de Dominik Grunert Hintergasse.21 68647 Biblis Mobil 0176 32493624 E-Mail info@md-textilveredelung.de Vorige week ontvangen vi Ali. Snelle levering en goedkoop. https://a.aliexpress.com/_EGjZCLP Quote
Wim-A Geplaatst 19 Januari, 2024 Geplaatst 19 Januari, 2024 4 uur geleden, zei Theo0225: Vorige week ontvangen vi Ali. Snelle levering en goedkoop. https://a.aliexpress.com/_EGjZCLP Is niet hetzelfde, maar kan natuurlijk ook. Quote
BarneyRubble Geplaatst 19 Januari, 2024 Topic Starter Geplaatst 19 Januari, 2024 7 uur geleden, zei Wim-A: Via Ali zijn ze niet meer te vinden. Ik vond ze in Duitsland: de prijs is 30,79 voor KIA voor en achter + Sportage. Overigens blijven de bestaande emblemen zitten; deze worden er juist overheen geplakt zodat je nog net een randje chroom ziet (zie foto's elders op dit forum) P.S.: Links hieronder zijn gekopieerd en werken niet rechtstreeks; even overtikken in je browser. www.md-textilveredelung.de Dominik Grunert Hintergasse.21 68647 Biblis Mobil 0176 32493624 E-Mail info@md-textilveredelung.de Als het een volledig nieuw embleem is met dezelfde dikte als het origineel en je plakt deze op het origineel, wordt het logo in zijn geheel dan niet te dik/hoog Quote
Wim-A Geplaatst 19 Januari, 2024 Geplaatst 19 Januari, 2024 2 uur geleden, zei BarneyRubble: Als het een volledig nieuw embleem is met dezelfde dikte als het origineel en je plakt deze op het origineel, wordt het logo in zijn geheel dan niet te dik/hoog Nee, wat ik bedoel is geen embleem maar een sticker, die je over het embleem heen plakt. Elders op dit forum staan foto's van mensen die dat hebben gedaan. Je blijft dan een klein randje chroom zien, wat diepte aan het geheel geeft. Quote
EV-Sportage Geplaatst 1 Februari, 2024 Geplaatst 1 Februari, 2024 Ik irriteer me mateloos aan het hoogglans gedeelte bij de schakelknop, mijn Sportage is 4 weken oud en zit al vol met krassen... Nou zie ik hele mooie panelen overal van hout en carbon, enkel passen deze niet omdat ik geen startknop op mijn Sportage heb. Heeft iemand ergens panelen zonder deze knop gezien? Dan hou ik me graag aanbevolen! 1 Quote
Wim-A Geplaatst 1 Februari, 2024 Geplaatst 1 Februari, 2024 1 uur terug, zei EV-Sportage: mijn Sportage is 4 weken oud en zit al vol met krassen. Hoe krijg je het voor elkaar.... Hier bijna een half jaar oud en nog als nieuw. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2024 (aangepast) 17 uur geleden, zei EV-Sportage: Ik irriteer me mateloos aan het hoogglans gedeelte bij de schakelknop, mijn Sportage is 4 weken oud en zit al vol met krassen... Nou zie ik hele mooie panelen overal van hout en carbon, enkel passen deze niet omdat ik geen startknop op mijn Sportage heb. Heeft iemand ergens panelen zonder deze knop gezien? Dan hou ik me graag aanbevolen! Mijne is in Mei 2 jaar en ook nog geen enkele beschadiging Kijk ff terug op deze topic, ergens staat een link van mij of een ander waar je meerdere opties hiervoor kan vinden. 2 Februari, 2024 aangepast door BarneyRubble Quote
Rick Geplaatst 2 Februari, 2024 Geplaatst 2 Februari, 2024 6 uur geleden, zei BarneyRubble: Mijne is in Mei 2 jaar en ook nog geen enkele beschadiging Kijk ff terug op deze topic, ergens staat een link van mij of een ander waar je meerdere opties hiervoor kan vinden. Dat kan gewoon niet, moet je maar es met de lamp erop schijnen, mijne zitten 100de krassen op. en dat kleine klepje is meer kras dan glans over. Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2024 5 uur geleden, zei Rick: Dat kan gewoon niet, moet je maar es met de lamp erop schijnen, mijne zitten 100de krassen op. en dat kleine klepje is meer kras dan glans over. Dan doe je toch echt iets verkeerd en ik ga niet met een lamp aan in me auto rijden, zo in het normale licht zie ik bij mij totaal niets en dat bedoel ik er mee te zeggen. Quote
ldzwolle Geplaatst 3 Februari, 2024 Geplaatst 3 Februari, 2024 5 uur geleden, zei BarneyRubble: Dan doe je toch echt iets verkeerd en ik ga niet met een lamp aan in me auto rijden, zo in het normale licht zie ik bij mij totaal niets en dat bedoel ik er mee te zeggen. Helemaal mee eens ik heb er ook geen "zichtbare" krassen op.. Mijn auto is nu 1,5 jaar oud... Schoonmaken doe ik altijd met een nat brillendoekje van de lidl en daarna met een zachte doek 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 3 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 3 Februari, 2024 (aangepast) Ik heb het hier al eens eerder vermeld, ik maak het hele dashboard en alles wat glanst eerst schoon met een iets vochtige synthetische doek met een drupje dubro in een emmertje bijna warm water en daarna poets ik het op met een nieuwe synthetische doek die niet met wasverzachter behandeld is, het wordt direct weer splinternieuw 3 Februari, 2024 aangepast door BarneyRubble Quote
Rick Geplaatst 4 Februari, 2024 Geplaatst 4 Februari, 2024 13 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik heb het hier al eens eerder vermeld, ik maak het hele dashboard en alles wat glanst eerst schoon met een iets vochtige synthetische doek met een drupje dubro in een emmertje bijna warm water en daarna poets ik het op met een nieuwe synthetische doek die niet met wasverzachter behandeld is, het wordt direct weer splinternieuw Dan moet je me toch eens echt foto's maken ervan, ik poets de stof met swiffer en de vingerafdrukken met een fluffy. ik zal nog eens een nieuwe foto maken maar tis echt helemaal bekrast. En ben echt wel zuinig en voorzichtig met mijn spullen. Heb het gevoel dat als ik stof al afblaas et een kras 'swirl' geeft. Quote
Renzo4000 Geplaatst 6 Februari, 2024 Geplaatst 6 Februari, 2024 Aangezien het interieur maar weinig mogelijkheden heeft voor een telefoonhouder ben ik benieuwd welke houders jullie gebruiken. Ik wil het liefste de telefoon rechts naast het navigatiescherm middels een houder die vast klikt in het ventilatierooster maar die is erg klein. Iemand goede oplossingen hiervoor gevonden? Ter verduidelijking; ja ik weet dat er een draadloze oplaad mogelijkheid is of dat je gebruik kan maken van AA of AC maar ik wil bijv flitsmeister open hebben staan naast de navigatie via AA op het interne scherm. Quote
cismo14 Geplaatst 6 Februari, 2024 Geplaatst 6 Februari, 2024 Op 10-12-2022 om 22:26, zei Heilyn: Ik kwam deze foto volgens mij op dit forum ergens tegen. Ik weet niet van wie, maar het deed mij besluiten het gelijk mee te bestellen bij het bestellen van de Sportage. Ben sinds kort ook eigenaar van een Sportage GT-Plusline PHEV, en zeer benieuwd hoe deze verlichting er uit ziet en of deze simpel acheraf is te plaatsen. Mogelijk dat iemand een foto hiervan wil delen. Quote
cismo14 Geplaatst 6 Februari, 2024 Geplaatst 6 Februari, 2024 Op 19-1-2024 om 08:27, zei Wim-A: Via Ali zijn ze niet meer te vinden. Ik vond ze in Duitsland: de prijs is 30,79 voor KIA voor en achter + Sportage. Overigens blijven de bestaande emblemen zitten; deze worden er juist overheen geplakt zodat je nog net een randje chroom ziet (zie foto's elders op dit forum) P.S.: Links hieronder zijn gekopieerd en werken niet rechtstreeks; even overtikken in je browser. www.md-textilveredelung.de Dominik Grunert Hintergasse.21 68647 Biblis Mobil 0176 32493624 E-Mail info@md-textilveredelung.de Iemand nog een werkende link naar de Kia logo stickers, bovenstaande link werkt ook niet meer. Wil dus niet de badges er af halen en vervangen door zwarte, de stickers zijn wel zo netjes. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.