Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
On 4/23/2024 at 1:09 PM, Wim-A said:

I would report it to the seller. Maybe an update follows ....

This was actually very good advice, I did contact them and they asked me to test it and send them a video, and after a few weeks they made a new firmware and asked me to test it again.

It is still not perfect, but it is much better, the recording delay is now reduced to 1-2 seconds for the front camera and 3-4 seconds for the back camera.

Geplaatst
6 uur geleden, zei Z61:

This was actually very good advice, I did contact them and they asked me to test it and send them a video, and after a few weeks they made a new firmware and asked me to test it again.

It is still not perfect, but it is much better, the recording delay is now reduced to 1-2 seconds for the front camera and 3-4 seconds for the back camera.

You're welcome :-) 

Geplaatst
7 uur geleden, zei Z61:

Can you upload this firmware for us please or send me at to my emailadres

Geplaatst
16 hours ago, BarneyRubble said:

Can you upload this firmware for us please or send me at to my emailadres

Sure, whoever wants it just send me a private message with your email and I'll send it. I've installed it and it seems to work ok, no problems the last few days, but obviously you install at your own risk :)

I dont want to post it here because I don't know if it has been officially approved by Fitcamx, but happy to share by email whoever is interested.

• 5 weken later...
Geplaatst (aangepast)
Op 5-5-2024 om 16:09, zei kras:

Carshade1.jpg

Carshade2.jpg

Carshade3.jpg

Heb ze inmiddels ook ontvangen en geïnstalleerd.  Pasvorm is goed, was alleen niet tevreden hoe deze in de achterdeuren zitten.  De schermen sluiten onderaan niet helemaal aan en is bewegelijk.  Na contact met de leverancier gehad te hebben  gaf deze dat ik extra klemmen kon bestellen.  Deze zijn nu onderweg.  Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet! 

aangepast door PeterZ4
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 5-5-2024 om 16:09, zei kras:

Carshade1.jpg

Carshade2.jpg

Carshade3.jpg

Ik heb inmiddels de extra klemmen binnen (zelfde die bij de achterruit gebruikt worden) en heb deze ter hoogte van het stijltje geplaatst. 

De shades zitten nu mooi strak gemonteerd.  Een aanrader deze extra erbij te bestellen 

• Like 1
Geplaatst

Vond een Ali-optie om de koplampunits te beschermen met een folie die ook donkerder maakt….. Niet te doen! Je moet daar volleerd wrapper voor zijn.

Bij een echte vak-wrapper langsgereden en gevraagd of ie een nieuwe set wil monteren. Zijn advies was, niet aan beginnen, je krijgt het er later nooit meer af zonder de lens te beschadigen.

wees dus gewaarschuwd!

IMG_9754.jpeg

IMG_9753.jpeg

IMG_9752.jpeg

Geplaatst
Op 24-6-2024 om 19:41, zei PeterZ4:

Ik heb inmiddels de extra klemmen binnen (zelfde die bij de achterruit gebruikt worden) en heb deze ter hoogte van het stijltje geplaatst. 

De shades zitten nu mooi strak gemonteerd.  Een aanrader deze extra erbij te bestellen 

Zijn deze extra klemmen gewoon op de website te bestellen?

Geplaatst
Op 27-6-2024 om 22:52, zei kras:

Zijn deze extra klemmen gewoon op de website te bestellen?

Ja, alleen kreeg ik van de leverancier wel een andre website opgegeven waar je deze vinden kunt. Ik heb hier ook maar een account voor aangemaakt om het te kunnen bestellen. 

Een deel uit mijn correspondentie met de leverancier:

Here is a link to the mounting clips. https://solarride.eu/store/en/55-accessories
Please disregard the shipping price of 22 eur. The choice of cheap postage is before payment for the clips

Gaat met gewone post dus wel een dag of 8 geduld hebben.....

• Like 1
Geplaatst
Op 28-6-2024 om 23:27, zei PeterZ4:

Ja, alleen kreeg ik van de leverancier wel een andre website opgegeven waar je deze vinden kunt. Ik heb hier ook maar een account voor aangemaakt om het te kunnen bestellen. 

Een deel uit mijn correspondentie met de leverancier:

Here is a link to the mounting clips. https://solarride.eu/store/en/55-accessories
Please disregard the shipping price of 22 eur. The choice of cheap postage is before payment for the clips

Gaat met gewone post dus wel een dag of 8 geduld hebben.....

Dank voor de tip en info. Ik ga ze meteen bestellen.

Geplaatst

Recentelijk bij ome Ali een achterbumper bescherm sticker gekocht en ontvangen. Deze zou geschikt zijn voor de NQ5, maar doordat de sticker recht loopt en dus niet de kromming van de achterklep past deze niet. Bijna 4 euro weggegooid... ;) Ik ga op zoek naar een gekromde variant.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, zei Wim-A:

Wat bedoel je met "een achterbumper bescherm sticker"?

Hij bedoelt het plaatje met text Kia, kan niet missen.  De originele zilverkleurige is hol, van Ali is deze recht en past niet. Rond buigen  dan maar....

aangepast door PeterZ4
Spelfouten
Geplaatst
Op 29-6-2024 om 23:40, zei kras:

Dank voor de tip en info. Ik ga ze meteen bestellen.

Graag gedaan,  jij bedankt voor je tip over deze schermen!

Geplaatst (aangepast)
8 uur geleden, zei elsinga:

Recentelijk bij ome Ali een achterbumper bescherm sticker gekocht en ontvangen. Deze zou geschikt zijn voor de NQ5, maar doordat de sticker recht loopt en dus niet de kromming van de achterklep past deze niet. Bijna 4 euro weggegooid... ;) Ik ga op zoek naar een gekromde variant.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005044045836.html

Screenshot_20240701_190631_Edge.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
6 uur geleden, zei PeterZ4:

Hij bedoelt het plaatje met text Kia, kan niet missen.  De originele zilverkleurige is hol, van Ali is deze recht en past niet. Rond buigen  dan maar....

Heb ik niet goed zag ik al in latere berichten,  een lijst beschermer dus...

Geplaatst
16 minuten geleden, zei gios:

Het blijven hollanders he 

Let wel op dat er een afbeelding bij staat van een NQ5 met lange wielbasis, weet niet of de kofferbak nog identiek is...

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Heeft er iemand ervaring met bagage/hondenrekken in de kofferruimte ontwikkeld door een derde partij? Ik heb een leaseauto en vind het bagagerek van Kia daarom veel te duur, dik 300 euro. Ik zag deze van Saunders die ongeveer een derde van de prijs is, maar ik heb helemaal geen ervaring met dergelijke oplossingen. Het was me al opgevallen dat het plafond, met twee bobbels, uitdagend is om een universeel rack stevig te monteren en de hoogte van een rek beperkt. 

Hondenrek Kia Sportage V (NQ5) Saunders W94 | CarParts-Expert

Geplaatst

Het rek dat jij linkt zit helemaal niet tegen het plafond als ik de foto's bekijk; het steunt op de bodem van de kofferbak, net achter de bank en wordt recht gehouden met riempjes om de pootjes van de hoofdsteunen.
Dat is ws ook waarom deze goedkoper is; het hoeft minder "strak" te zijn, omdat het niet hoeft te klemmen.

Geplaatst
1 uur terug, zei Murcielaygo:

Het rek dat jij linkt zit helemaal niet tegen het plafond als ik de foto's bekijk; het steunt op de bodem van de kofferbak, net achter de bank en wordt recht gehouden met riempjes om de pootjes van de hoofdsteunen.
Dat is ws ook waarom deze goedkoper is; het hoeft minder "strak" te zijn, omdat het niet hoeft te klemmen.

Klopt. Ik had al eerder gekeken naar een oplossing die ook via het plafond geklemd moest worden, maar toen ontdekte ik de twee bobbels in het plafond. Deze met de W-constructie lijkt daarom praktischer. Maar het zou mooi zijn als er iemand is die dergelijke oplossingen wel eens in de praktijk heeft getoetst.

Geplaatst (aangepast)
Op 22-4-2024 om 16:38, zei Auke Riemsma:

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen

Ook bij mij vandaag binnengekomen. Montage ging vlot; wel even 'pielen' om de rest van de kabeltjes in dat gleufje te proppen maar is gelukt. Ben erg tevreden over de beeldkwaliteit.

Scherm­afbeelding 2024-07-12 om 16.15.16.png

aangepast door Wim-A
  • Thanks 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Vandaag twee kleine eagle eye spotjes van Amazon ingebouwd in de achterklep. 

Geven een zee van licht voor slechts een paar tientjes.

Met de handleiding van https://www.mobisparts.eu/accessories/kia-models/detail/sportage-phev-gt-line-my22/66652ADE00 is het prima zelf te doen met het juiste gereedschap.

Uitdaging zijn de twee schroeven onder de handgreep. Dat staat dus net niet in de handleiding. De kap is eraf te tikken met een stevig, breed ±3cm en plaat stuk gereedschap. Plaats deze in de gleuf aan de onderzijde en geef er dan een tik op.

IMG-20240916-WA0000.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...