Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
14 minuten geleden, zei Roland2017:

Het scheelt al, als je eerst je gordel om doet, voordat je de auto start.

Ik heb alleen dat " Melodietje " nog tijdens het opstarten, dacht dat ik hem had uitgeschakeld maar blijft toch hoorbaar, vanavond maar weer ff kijken🤔

• Like 1
Geplaatst
Op 31-8-2022 om 09:04, zei bartje885:

Gisteren mijn Kia Sportage HEV GT-Line opgehaald. Wat een fijne auto in in te rijden. Ik stoor me nu vooral aan de opstart geluidjes als de auto gestart is. Weet niet of dit uitgezet kan worden?

one does not simply start a car without beeps :p

• Haha 1
Geplaatst

We zitten nu op:

- Automatisch inparkeren zijn ze 'vergeten'

- Problemen DAB+ Ontvangst/kwalieit

- Navigatie en Adaptieve CC @BarneyRubble volgensmij, graag even aanvullen nog eens :P

-  Enkele Sportages die spontaan uitvallen. 

- Persoonlijk mis ik functies die bv de US versie wel heeft, motion detectie in de auto, digital key zodat je de auto met de telefoon kan openen en starten (maar niet heel belangrijk verder)

- Fout in de passagiersstoel bij enkele versies

- De rest moet ik nog uit andere topics gaan halen .. beetje hulp? :P zodat we het ook netjes kunnen formuleren en een gewenste oplossing erbij kunnen vermelden..

1. Cruise control met navigatieondersteuning is een ramp op de snelwegen in dit land. Kan dat ergens definitief uitgeschakeld worden?
  2. Cruise control met navigatieondersteuning is een ramp op de snelwegen in dit land. Kan dat ergens definitief uitgeschakeld worden?
  3. Onder de spoiler zitten links en rechts van de wisser van de achterruit stukjes tochtband (of zoiets). Duidelijk zichtbaar, slecht afgewerkt en een merkwaardig gezicht. Normaal gesproken zie je het niet zo, maar als je onder de spoiler kijkt valt het erg op. Moet anders kunnen lijkt 
  4. @Peerke07 volgensmij

-
Geplaatst
Op 19-8-2022 om 16:07, zei Geer00:

Een ergernisje: Wanneer de passagierstoel onbezet is en ik rijd over een oneffenheid rammelt de rugleuning van deze stoel behoorlijk. Ik ga daar volgende week mee naar de dealer.

Vanochtend bij de dealer geweest.

Oorzaak (beschamend simpel .....): de gordelaansluiting (tussen middenconsole en de passagiersstoel) klappert tegen het kunststofgedeelte van de passagiersstoel. 

Oplossing: Een stuk schuimplastic om de gordelaansluiting geplakt. Niet de fraaiste oplossing, maar effectief en je ziet er nauwelijks iets van.

Het vreemde is dat het geluid dus van onderuit kwam, maar ik ervaarde het als komende vanuit de bovenste helft van de rugleuning.

Hoe hoger de zitting staat, hoe groter de kans op klapperen.

IMG_8443.jpg

IMG_8444.jpg

Geplaatst (aangepast)
3 minuten geleden, zei Geer00:

Vanochtend bij de dealer geweest.

Oorzaak (beschamend simpel .....): de gordelaansluiting (tussen middenconsole en de passagiersstoel) klappert tegen het kunststofgedeelte van de passagiersstoel. 

Oplossing: Een stuk schuimplastic om de gordelaansluiting geplakt. Niet de fraaiste oplossing, maar effectief en je ziet er nauwelijks iets van.

Het vreemde is dat het geluid dus van onderuit kwam, maar ik ervaarde het als komende vanuit de bovenste helft van de rugleuning.

Hoe hoger de zitting staat, hoe groter de kans op klapperen.

IMG_8443.jpg

aangepast door BarneyRubble
Geplaatst
2 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Mmm🤔, heb dit bij mij gecontroleerd, stoel laag/midden/hoog maar hij blijft netjes op zijn plaats, is ook meer gebogen naar de stoel toe als naar het middenconsole dus moet wel heel hard hobbelen wil die daar aan de zijkant iets raken.

Geplaatst (aangepast)

Weer 2 punten van " Ergenis " 

1. De Navigatie pas geupdate maar toch gaf de Navigatie plots overdag in de middag op de A1 weer de snelheid van 120 km/ pu aan.😖

2. Plots bleef de dodehoek detectie ( het rode driehoekje op de linker buitenspiegel ) continu branden, bij de instellingen onder het rijden deze optie uit en weer aan gezet maar dit gaf geen resultaat, na ongeveer 10 km verder begon hij plots weer normaal te werken, mischien vuil of regen op de sensor(en)🤔

IMG-20220909-WA0000.jpg

Geplaatst

Hoe update je de navigatie, ik krijg geen meldingen dat ik moet updaten, mijn versie is nog van dec 2021 en heb de auto vanaf begin maart 2022.

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Peter-036:

https://update.kia.com/US/EN/Main

Hier vind je de update en de aanwijzingen, het wijst zichzelf.

Dank je ga zo even kijken. maar waarom krijg ik dan in mijn auto hiervan geen melding? Op het scherm heb ik wel de mogelijkheid om te kijken of er meldingen zijn, als ik daar ga kijken zie ik alleen maar hier krijgt u berichten voor updates, bij mij dus niets.

Geplaatst

Geweldige auto, dat vooropgesteld. Maar er zijn toch een paar dingetjes die me een beetje irriteren. Zo kost het me soms best wat moeite en tijd om de actieve rijbaanassistentie als ik weg rij snel uit te zetten. Even op het knopje drukken werd mij verteld. Nou dat valt regelmatig dus tegen. Blijf maar drukken. Verder heb ik de verlichting op automatisch staan, maar het valt me op dat het al redelijk donker is voordat de lampen aan gaan. En verder blijf ik nog wat stuntelen met het wisselen tussen infotainment (radio) en klimaatbeheersing. Denk ik de radio harder te zetten begint de blower ineens geweldig te blazen. Zal wel aan mij liggen, heb de auto ook pas 2 maanden. Maar verder? Genieten dus. 

Geplaatst (aangepast)

Wat betreft het geluid van de radio hard of zacht zetten, de bestuurder doet dit in het algemeen op het stuur, voor de passagier kan je ( en voor je zelf ) het onderstaande instellen, dan bepaal je zelf welke functie de draaiknop krijgt.

Wat de Line Assist betreft, voordat je gaat rijden houd je de knop ingedrukt totdat er geen " grijs " symbooltje meer staat, dan pas staat hjj echt uit, hetzelfde geld voor het stuurtje dat de auto in het midden laat rijden, voor deze druk je 1 keer op de knop, als beide " grijze " symbooltjes weg zijn dan staat voor het rijden alles uit.

We weten allemaal dat je via deze knop kan switchen tussen de Airco/Multimedia stand.
Maar wist je ook dat als je  in het midden hiervan langdurig drukt , je kan aangeven naar welke stand hij automatisch terug gaat?

touchscreen.JPG.83943e67295d206f0dc07b9581291ca1.jpeg

Geplaatst

Gister een klacht ingediend bij de dealer over de DAB ontvangst.

Ze hebben gekeken of er een update was maar dat was niet het geval.
Daarna kreeg ik het verhaal dat men bezig was met de frequenties updaten voor de "DAB" en dat dit over een week of 6 afgerond was.
(Ik kan hier geen informatie over vinden op internet)
Als het daarna niet beter wordt moest ik me maar weer melden.

Vind het een beetje een onzin verhaal van hun omdat ik met de andere auto geen last hebt en de buurman bijvoorbeeld ook niet (ander auto merk).

Als maar genoeg mensen dit bij hun dealer melden wordt er waarschijnlijk pas actief naar een oplossing gezocht.

Het DAB probleem is echt kenmerkend bij de nieuwe sportage.
Met name in gebieden waar veel gebouwen staan merk ik dat de ontvangst zeer slecht is waar ik voorheen geen problemen had.

Ook nog even geïnformeerd bij kia nederland en zij geven aan dat er bij hun momenteel niks bekend is en dat ik het vooral moet melden bij de dealer.

Geplaatst
4 minuten geleden, zei R2D2:

Gister een klacht ingediend bij de dealer over de DAB ontvangst.

Ze hebben gekeken of er een update was maar dat was niet het geval.
Daarna kreeg ik het verhaal dat men bezig was met de frequenties updaten voor de "DAB" en dat dit over een week of 6 afgerond was.
(Ik kan hier geen informatie over vinden op internet)
Als het daarna niet beter wordt moest ik me maar weer melden.

Vind het een beetje een onzin verhaal van hun omdat ik met de andere auto geen last hebt en de buurman bijvoorbeeld ook niet (ander auto merk).

Als maar genoeg mensen dit bij hun dealer melden wordt er waarschijnlijk pas actief naar een oplossing gezocht.

Het DAB probleem is echt kenmerkend bij de nieuwe sportage.
Met name in gebieden waar veel gebouwen staan merk ik dat de ontvangst zeer slecht is waar ik voorheen geen problemen had.

Ook nog even geïnformeerd bij kia nederland en zij geven aan dat er bij hun momenteel niks bekend is en dat ik het vooral moet melden bij de dealer.

Dit is zeer zeker bekend bij KIA,

Ik heb hier een apart topic voor aangemaakt:

zie ook de link naar een buitenlands forum met veel klachten over de DAB

• Like 1
Geplaatst
3 minuten geleden, zei Rick:

Dit is zeer zeker bekend bij KIA,

Ik heb hier een apart topic voor aangemaakt:

zie ook de link naar een buitenlands forum met veel klachten over de DAB

@R2D2 Kia is op de hoogte en schuift het naar het, schuif :P dak.

Zie nieuwe post in topic DAB

Geplaatst

Bezig met de update. Mijn hemel, downloadsnelheid, of beter gezegd de uploadsnelheid, top ergernis hier. Normale downloadsnelheid 300 MB/s.

Wat een drama: 2 MB/s en dan moet je 23.740 MB. Dat kan beter en sneller KIA.

Geplaatst
22 uur geleden, zei Peerke07:

Bezig met de update. Mijn hemel, downloadsnelheid, of beter gezegd de uploadsnelheid, top ergernis hier. Normale downloadsnelheid 300 MB/s.

Wat een drama: 2 MB/s en dan moet je 23.740 MB. Dat kan beter en sneller KIA.

Mmm🤔 duurde bij mij nog net geen 3 min.

• Like 1
Geplaatst
16 uur geleden, zei Auke Riemsma:

Hier duurde het ca 6 minuten 🤓

Nah, bij mij maar de hele nacht aan laten staan. Ik kreeg soms zelfs 2 kB/s weergegeven. Maar goed, uiteindelijk toch gelukt.

Dan de USB in de auto. Dat duurde ook nog bijna een uur alles bij elkaar, maar dan heb je ook wat.

Het verraste me wel dat de auto gelijk bij het starten zag dat er een USB met update in zat en op het beeldscherm gelijk de vraag stelde om de update uit te voeren. Dan wordt er eerst zo'n 15 minuten lang een software validatie gedaan. Vervolgens kreeg ik de melding dat de update zou worden gedaan na uitschakelen auto. Auto uitgezet, oké. Per 10 seconden ongeveer 1% voortgang, prima. Na de 100% te hebben bereikt, wederom een softwarevalidatie. Deze ging wat sneller, ongeveer 2 minuten of zo. Vervolgens weer de melding dat de update wordt uitgevoerd na uitschakelen auto. Oké. Nu ging het met stapjes van 2% die ongeveer 20 seconden duurde (even lang dus :-)).

Alles bij elkaar zo'n 50 minuten denk ik. Vanmorgen heeft mijn vrouw de auto gebruikt en ze is ook weer thuis gekomen. Zal dan wel goed gaan :-).

Geplaatst

Je rijdt op de snelweg 132 km per uur, geen andere auto in de buurt en plotsklaps remt de auto abrupt, ik hoorde een harde piep en kreeg een melding op de scherm dat er een botsing dreigde. Maar nogmaals, de weg was helemaal vrij. Even later niets meer aan de hand. Toch wel even schrikken en ook balen. Hoop niet dat dit vaker gebeurt. Softwarefout?

Geplaatst

Waarschijnlijk eerder een 'sensorfout', je frontcamera, frontradar of beiden 'zien' een gevaar.

Vogeltje dat voor je overstak? Schaduw van een boom oid? Of zomaar een (stroom-) storinkje?

Gebeurt een enkele keer ook bij mijn E-Soul.

Bedenk ineens, zou het kunnen komen doordat een (groter) insect zich te pletter vliegt op één van die sensoren?

• 3 weken later...
Geplaatst

HEV GT line, de matige zeg maar slechte DAB ontvangst bevestig ik ook.....mijn vorige sportage  model 4 was beduidend beter.

Grootse ergernis is toch wel houd de handen aan het stuur, ik krijg die melding om de 2 minuten als ik op de snelweg rij. Kan dat uitgezet worden ?????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...