Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijn vorige auto keek niet alleen voor zich uit maar ook of er een auto links voor je rijdt, dus ook dan remt hij af en blijft hij achter deze auto rijden, dat is erg prettig.

SEAT Ateca

Geplaatst

Nou? Dat doet de Sportage toch ook? Als ik naar links ga en daar rijdt er al een, neemt hij die snelheid over.

Of bedoel je iets anders?

Geplaatst
3 uur geleden, zei Wim-A:

Nou? Dat doet de Sportage toch ook? Als ik naar links ga en daar rijdt er al een, neemt hij die snelheid over.

Of bedoel je iets anders?

Hij bedoeld dat die met CC de sneller gaat dan de auto's links van hem en dus 'rechts aan het inhalen is'.

Geplaatst

Ben het wel redelijk eens met @Fumbler, mijn vorige Sportage 2011 had echt amper slodrigheden en fouten erin zitten. Nu lijkt die snel snel op de markt  te zijn gegooid, fouten in afwerking, scheve en losse achterklep, losse/trillende deuren. Slechte velg waar de lak vanaf ging. 
Software foute maar te zwijgen. 
Nav zou ook naar TomTom gaan, maar niks meer van vernomen.. 

Qua veiligheidssystemen vind ik dan weer wel dat die het goed doet in vies/nat/sneeuw/donker weer. Zelfs als ik het niet meer kan zien ziet die wel de lijntjes vaak nog.
CC is indd te laat en dan hard in afremmen, optrekken is traag moet ik zelf gas bijgeven.
DAB/FM switch lijkt mij niet heel moeilijk te maken, toch is het er nog steeds niet.

Firmware blunders mogen ook gewoon echt niet gebeuren.

Laadproblemen is bij mij ook vreselijk bij openbare palen. 

Er is gewoon teveel mis en wordt weinig tot niks gecommuniceerd vanuit KIA NL / KO zelf.

• 1 maand later...
Geplaatst

Adaptive CC;

1 - Deze werkt (remt zelfs) veel te abrupt bij invoegende auto’s vanaf rechter baan tussen de KIA en oude voorligger in. Ook als je de afstand met de meeste blokjes instelt

2 - Bij achteroprijden naar langzamere voorganger en je zet de knipperlichten op tijd naar links zou er geaccelereerd moeten kunnen worden als je de snelheid hoger ingesteld had, maar vaak wordt er veel te vroeg al geremd en vervolgend heeeeeel langzaam pas weer gas bij te geven, dit terwijl je gewoon verwacht dat ie meer gas gaat geven omdat je al aan het inhalen bent. Achteropkomend verkeer wordt zo dus gehinderd! Nu overrule ik de ACC door eerder met de voet echt gas bij te geven….

Geplaatst
3 uur geleden, zei PhaseShifter:

Adaptive CC;

1 -Ook als je de afstand met de meeste blokjes instelt.
2 -Achteropkomend verkeer wordt zo dus gehinderd! Nu overrule ik de ACC door eerder met de voet echt gas bij te geven….

1)Is het niet zo dat als je de meeste blikjes hebt ingesteld, de auto met een grotere tussenafstand rekening houdt en daardoor sneller/harder/eerder remt?
2)Dat is inderdaad echt irritant. Of je moet al zo goed anticiperen en heel vroeg naar links gaan, maar dan duurt je inhaalmanoeuvre onnodig lang. Als je de CC zijn gang laat gaan ben je binnen een kwartier de langzaamste auto op de snelweg🙁

Geplaatst

Vandaag was mijn ACC op een rit van 210km wel heel erg vervelend, Ik had hem ingesteld op 105km/pu en met 1 auto afstand voor mij voordat hij begint af te remmen, wat ik nu zeer regelmatig had is dat zodra hij net iets begon af te remmen betreft de auto voor je en ik ging inhalen dat hij dus niet direct weer versnelde ( heb dit zeker wel aan staan ) en ook dat hij het vertikte om weer naar de ingestelde snelheid van 105 te gaan, terwijl alles op het display correct stond, ik moet dan zelf steeds gas bij geven totdat hij gegeven moment wel weer zelf naar de ingestelde snelheid toe ging rijden, dit is echt erg irritant, voor mijn vertrek heb ik alle sensoren nog schoongemaakt, het lijkt er ook heel erg op dat dit na de laatste update is gekomen die ik net 3 weken geleden gedaan heb ( de nieuwste voor de phev van november vorig jaar )

Geplaatst

Ik begrijp je helemaal Barney! Mijn phev doet dat ook regelmatig.

Note; vanmorgen zag ik in het display de melding “over the air software update” verschijnen. Ik wacht ff af wat er komen gaat ….

Geplaatst
1 uur terug, zei PhaseShifter:

Ik begrijp je helemaal Barney! Mijn phev doet dat ook regelmatig.

Note; vanmorgen zag ik in het display de melding “over the air software update” verschijnen. Ik wacht ff af wat er komen gaat ….

zie je ook welke versie je ziet staan, die van mij was van 11-07-23 !

Wat ik ook had was dat ik gegeven moment op de A28 80 km/pu mocht rijden, bij toeval stond hij op precies 100 km op de ACC ( alles in het groen ) en nam hij direct het bord van 80 wat op dat moment op de navigatie kwam over en ging netjes 80 rijden, echter op gegeven moment zag ik op de externe tomtom die ik momenteel altijd bij me heb omdat de navigatie van kia je talloze keren routes laat rijden waarvan je denkt hoe komt hij er in hemelsnaam op, op die externe navigatie werd dus gegeven moment weer 100 km pu aangegeven maar mijn ACC bleef lekker rustig 80 km pu rijden en bleef het bord 80 km steeds op de  Kia navigatie en op het display zichtbaar, gegeven moment heb ik hem maar zelf naar de 105 km pu op de ACC gezet zodat de juiste snelheid weer gereden werd.

Dit probleem met de ACC met NAVIGATIE snelheid ingesteld ( de symbooltjes in het display worden dan groen ) heb ik eigenlijk al vanaf het begin dat ik de PHEV rijd en al best wat vaker hier gemeld, alle updates die nadien zijn geweest hebben daar dus geen oplossing voor gegeven helaas.

Voor mij is het dus absoluut geen optie om deze instelling aan te zetten.

Geplaatst

Waardeloos navigatie systeem van KIA imho;
Inderdaad dus maar beter uitzetten de navigatie-snelheidbegrenzer! De KIA navigatie gaat, lijkt het wel, altijd een PHEV vriendelijke route uitstippelen voor je, het lijkt erop dat een 50km/u of 80km/u traject ALTIJD gekozen wordt, ook al zet je snelwegen op aan.

Zo doe je er dus (binnendoor) veel langer over, maar het verbruik wordt dan wel lager….😅 
en blijft er geld over voor een pintje extra🍺 , proost!

Geplaatst
1 uur geleden, zei PhaseShifter:

Waardeloos navigatie systeem van KIA imho;
Inderdaad dus maar beter uitzetten de navigatie-snelheidbegrenzer! De KIA navigatie gaat, lijkt het wel, altijd een PHEV vriendelijke route uitstippelen voor je, het lijkt erop dat een 50km/u of 80km/u traject ALTIJD gekozen wordt, ook al zet je snelwegen op aan.

Zo doe je er dus (binnendoor) veel langer over, maar het verbruik wordt dan wel lager….😅 
en blijft er geld over voor een pintje extra🍺 , proost!

....... of voor de aanschaf van TomTom Go Navigation.

Geplaatst
52 minuten geleden, zei Geer00:

....... of voor de aanschaf van TomTom Go Navigation.

Ja inderdaad, of in mijn geval de TT6000 met 4G internet ingebouwd en via een app kan je routes naar de navigatie sturen, hij staat mooi op een stevige houder die weer op het dashboard staat, op deze manier staat hij op een perfecte hoogte en hoef je niet schuin naar beneden naar het navigatiescherm te kijken als dat ff nodig is en blijft het zicht op de weg veel beter. Ik snap sowieso niet waarom de meeste navigatieschermen zo laag zitten.🤔

Geplaatst
54 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Ja inderdaad, of in mijn geval de TT6000 met 4G internet ingebouwd en via een app kan je routes naar de navigatie sturen, hij staat mooi op een stevige houder die weer op het dashboard staat, op deze manier staat hij op een perfecte hoogte en hoef je niet schuin naar beneden naar het navigatiescherm te kijken als dat ff nodig is en blijft het zicht op de weg veel beter. Ik snap sowieso niet waarom de meeste navigatieschermen zo laag zitten.🤔

20240114_163856.jpg

Geplaatst
Ja inderdaad, of in mijn geval de TT6000 met 4G internet ingebouwd

Hoe oud is die TomTom? Bij mijn Go 5200 besloten ze namelijk de ingebouwde data uit te schakelen, waardoor ik nu afhankelijk ben van mijn telefoon in HotSpot.
Geplaatst (aangepast)
24 minuten geleden, zei Murcielaygo:

Hoe oud is die TomTom? Bij mijn Go 5200 besloten ze namelijk de ingebouwde data uit te schakelen, waardoor ik nu afhankelijk ben van mijn telefoon in HotSpot.

Joh, het is inmiddels al een oudje denk een jaar of 7 geleden gekocht en toen ik hem kocht was het zelfs al een refurbed , de accu doet het hooguit een uurtje indien nodig maar de verbinding via 4G doet het nog steeds prima

Verbinding met de app op mijn Android telefoon via de MyDrive app is ook super.

Screenshot_20240114_192259_MyDrive EU.jpg

aangepast door BarneyRubble
  • Like 1
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een HEV. Sinds kort valt mij op dat als ik het gaspedaal indruk er een lichte klik waarneembaar is. De klik is hoorbaar als het stil is en vanaf het begin van het licht indrukken van het gaspedaal. Is dit herkenbaar voor jullie? Bedankt alvast. 

Geplaatst
3 uur geleden, zei Kiawar:

Hallo allemaal,

Ik heb een HEV. Sinds kort valt mij op dat als ik het gaspedaal indruk er een lichte klik waarneembaar is. De klik is hoorbaar als het stil is en vanaf het begin van het licht indrukken van het gaspedaal. Is dit herkenbaar voor jullie? Bedankt alvast. 

Ik heb ook een HEV van aug 2022, geen problemen tot zover, nog steeds zeer tevreden met deze Kia (35.000 km).

• 2 weken later...
Geplaatst

GOED NIEUWS !

Mijn dealer is na 4 maanden om oplossingen vragen voor de laadproblemen, 9 bezoekjes aan hen, 10-tallen emails, 2 reparaties en aanpassingen, eindelijk overstag.

Ze hebben mij om niet een 7 meter lange, dunne kabel geleverd. Deze vervangt de problematische, dikke, standaard meegeleverde 5 meter KIA kabel.

Tot nu toe zijn mijn laadissues opgelost. Het werkt gewoon zoals omschreven in de handleiding en zoals het bij alle andere, mij bekende auto's werkt. Ik monitor echter nog wel een paar weken.

Ik heb ze een week nadat ik de auto uit de showroom ophaalde, al gewezen op het feit dat de kabel niet OK is.

Plus dat er op diverse fora eigenaren zijn die een andere, wel goed werkende kabel gekocht hebben.

Eindelijk hebben ze toegeven dat KIA voor AL HUN MODELLEN vanaf de haven in Rotterdam de veel te dikke drie fasen kabel met rampzalig slechte stekkers meelevert. Dus niet alleen voor de EV6/9, maar ook alle PHEV's. Mind you: de Sportage NQ5 PHEV kan maar met 1 fase laden.

Spijtig dat ze niet direct geopteerd hebben om de juiste kabel te leveren, had een hoop irritaties gescheeld...

Doe er je voordeel mee. ;-)

Nu alle andere niet of niet goede werkende zaken nog.

Ik ben een lijst met issues en bijbehorende oplossing suggesties aan het samenstellen en een zoektocht gestart naar email adressen/namen van medewerkers bij Kia NL, Kia Zuid Korea en OEM toeleveranciers (een deel van de Nav software komt uit Duitsland, bv.) die hier wellicht verder mee kunnen. Ik koester echter geen illusies dat dit daadwerkelijk iets gaat opleveren, maar stilzwijgend alles maar gewoon accepteren, ligt niet in het verlengde van mijn aard. :-)

• 3 weken later...
Geplaatst

Ben door KIA en onderzoeksbureau Kantar uitgenodigd mee te werken naar welke aspecten belangrijk zijn waar de KIA Sportage aan de verwachtingen voldoet. Ben een tevreden maar ook kritische Kiarijder. Uit het forum al veel zaken gefilterd zoals: laadproblemen, geen HUD, matige bas en DAB, foutmeldingen door bug in updates, kachel via benzinemotor en tegenvallend comfort stoel.

Zijn er nog andere aspecten die ik vergeten ben. Zijn er ook aspecten die uitmuntend zijn?

Hoor graag van jullie

Geplaatst (aangepast)
12 uur geleden, zei JohnnyBGoode:

Ben door KIA en onderzoeksbureau Kantar uitgenodigd mee te werken naar welke aspecten belangrijk zijn waar de KIA Sportage aan de verwachtingen voldoet. Ben een tevreden maar ook kritische Kiarijder. Uit het forum al veel zaken gefilterd zoals: laadproblemen, geen HUD, matige bas en DAB, foutmeldingen door bug in updates, kachel via benzinemotor en tegenvallend comfort stoel.

Zijn er nog andere aspecten die ik vergeten ben. Zijn er ook aspecten die uitmuntend zijn?

Hoor graag van jullie

Lamme benzine klep.

Het tussen de lijnen houden op normale wegen valt ook soms tegen

Dab en subwoofer

aangepast door R2D2
Geplaatst
13 uur geleden, zei JohnnyBGoode:

Hoor graag van jullie

Ik heb ook de brief van Kia en Kantar ontvangen. Ik ga ook melding maken van de onvoldoende communicatie vanuit Kia over het oplossen van problemen. En tevens voor de HEV het slecht doorschakelen na het verlaten van een rotonde. 

Geplaatst
Op 14-2-2024 om 08:01, zei JohnnyBGoode:

Hoor graag van jullie

Ik heb hier lang geleden een hele ijst gemaakt, KCG zou hier ook naar kijken maar niks meer vernomen (of heb het gemist ben er lang uitgeweest)

De lijst:

Geplaatst
Op 28-2-2023 om 15:40, zei Rick:

Dank voor je bericht, heb je ongeveer hoever je ze naar buiten hebt? bij mij helpt niks. heb het eens opgenomen als audio, is best erg.

Ben jij er inmiddels al achter gekomen waar jou " gerammel " aan de achterkant vandaan komt @Rick. Ik heb de laatste maanden ook continu allerlei rammels vanaf de achterkant, heb nu 2 x de hele kofferbak leeggemaakt tot aan de elektrische installatie maar kan daar echt niets vinden wat kan rammelen, ook de gordels/houders/bevestiging/hoedenplank/schuif enzo enz, slot in het midden bekeken, zijdeuren bekeken, ruitenwisser achter, lampenunits, enz,enz,   Wat kan je nou zelf nog stellen waar jij het hierboven over hebt en heb je nog meer oplossingen, hoor het graag van je. 

Gr. @BarneyRubble

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...