Ga naar inhoud

Netwerkfout bij het openen van Kia Connect (iOS 16)


HHR

Aanbevolen Berichten

Ik heb sinds vandaag een fout bij het openen van de Kia Connect app (zie afbeelding). Uiteraard al diverse keren geprobeerd. Wifi al een keer opnieuw ingesteld en ook via 4g geprobeerd. Elke keer zonder resultaat.

 

Iemand anders hier ook last van? Ik gebruik een iPhone (11 pro) met iOS 16 (beta). Dit ging voor gister wel goed, maar nu opeens dus niet meer. Iemand een idee? Is er ook een status pagina waarop je kunt zien of alle services van Kia goed werken?

image.thumb.png.01507ec7b759aeff5302f2878fe86be2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas ervaar ik (met iPhone 11 Pro Max en iOS 15.6) hetzelfde probleem sinds vanmiddag. Ben even naar de dealer geweest maar die dacht dat er een probleem was met de server. Hij raadde mij aan een dag af te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het rare is dat ik vanaf vandaag deze melding krijg op zowel mijn iPhone als iPad, die hetzelfde Apple ID gebruiken, maar als ik het Kia account gebruik in de Kia Connect app op mijn werktelefoon (eveneens een iPhone, maar met een ander Apple ID) dan werkt het wel.

Op alle devices gebruik ik Ios 15.6.

aangepast door michelklok
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 10 maanden later...
  • 9 maanden later...

Komt deze foutmelding wel vaker voor?
Wij hebben een Kia Niro EV 2023 en deze geeft aan: Netwerkfout. Probeer het later opnieuw. Neem contact op met uw service-centrum als deze foutmelding blijft bestaan. [997] 

Heb mijn dealer gebeld maar die weten van niets en begrijpen deze foutmelding dan ook niet. Ik moest de auto resetten, met dat kleine knopje in de auto, en dan zou die het wel weer doen. Klopt, hij doet het 1x en daarna krijg ik weer deze foutmelding. En na een aantal keren testen, gisteren, kreeg ik de volgende melding: Maximumaantal dagelijkse voertuigcontroles overschreden. Houd er rekening mee dat het gebruik van apps van derden het overschrijven van deze limiet kan beïnvloeden. 

Niet geweten dat er een maximumaantal dagelijkse voertuigcontroles zijn, zelfs mijn dealer weet dit niet. Vanmorgen weer opnieuw geprobeerd en ja hoor, ik kan de app weer in en het werkt weer, althans de app, ik kan er weer in. Ik deed vanmorgen weer een test en weer dezelfde foutmelding. Opnieuw reset knopje ingedrukt in de auto en daarna werkte het weer. Straks nog maar eens proberen of het nog werkt maar wilde graag weten of er meer mensen dit probleem kennen?

Ik gebruik een iPhone met de laatste software update van de Kia Connect app en Firmware update van iOS. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


We hebben sinds 2 weken een nieuwe KIA Niro EV en helaas ook hetzelfde probleem met de KIA Connect app (iPhone 12 met iOS 17.4.1).  Wat hebben we inmiddels gedaan in overleg met KIA Connect helpdesk:

  • update vd software in de auto met USB-stick
  • resetten van het navigatieconsole
  • voertuig verwijderen en weer toevoegen in de app
  • resetten van de SIM (door de KIA Connect helpdesk)
  • iPhone opnieuw opstarten
  • KIA Connect app van iPhone verwijderen en opnieuw installeren

Helaas nog steeds hetzelfde probleem: het werkt een aantal uren en dan stopt het. Herkennen meer mensen dit en hoe kun je dit zelf oplossen?

[1] Foutmelding Code 997 - Schermafbeelding 2024-04-18 om 12.49.30 - kopie.png

[2] Foutmelding - geen reactie van voertuig - controleer voertuigstatus - Schermafbeelding 2024-04-14 om 18.46.50.png

aangepast door HeinoKia
Wat vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites


Oké, dan sta ik niet alleen. Het is onwijs vervelend en heb al zoveel dingen gedaan om het goed te krijgen, maar helaas. Het ergste is nog dat ik na een aantal keren proberen opeens de melding krijg dat ik over mijn Maximumaantal dagelijkse voertuigcontroles heen ben en dan niets meer kan via de app. Dat is pas echt super onhandig. 

Ik hoop dat er nog iemand is dit dit probleem
 weten op te lossen want dit is echt vervelend. Ik krijg dezelfde meldingen als HeinoKia. Ik heb hier een iPhone 13 Pro Max met de laatste iOS erop. 

IMG_7885.png

IMG_7889.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is idd vervelend en (het zelf proberen op te lossen) kost bovendien veel tijd. Ik neem aan dat dit ook onder de garantie valt en ga dit met de dealer bespreken. 

@ElectricKia Hoe oud is jouw Niro EV? Misschien is het een produktiefoutje?

 

Dit krijg ik nu te zien als ik wil updaten via de app (het wordt er niet beter op..):

Foutmelding IMG_1643.PNG

aangepast door HeinoKia
Link naar reactie
Delen op andere sites


@HeinoKiaik heb de auto afgelopen dinsdag,16 april, opgehaald bij de dealer. Heb hem net 2,5 dag en hoop niet dat je gelijk hebt met een productie fout maar het zou best eens kunnen. 

Volgens mijn dealer zouden er meer mensen zijn met dit probleem. Maar ja, daar koop ik niets voor. Garantie, dat mag zeker wel en heb Kia Connect ook op alle mogelijke mail adressen mijn vraag geplaatst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het lijkt er wel sterk op dat we dezelfde lichting auto's met dezelfde problemen hebben. Ik heb het probleem via het contactformulier van KIA Connect gemeld: 

https://cloud.eu.connect.kia.com/DesktopWebform_KiaConnectStoreAndUpgrades?l=nl&c=nl

Zij reageren wel snel, maar dat heeft nog niet tot een oplossing geleid.

@ElectricKia Welke dealer heb jij? Die van ons zit in Zwolle. 

 

aangepast door HeinoKia
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb mijn melding geplaatst via melding NETWERKPROBLEEM. https://connect.kia.com/nl/customer-support/contact-form/ 

Heb al meerdere mensen een mail verzonden. Met de hoop dat iemand het oppakt. Kreeg van 1 iemand onderstaande terug en heb gelijk laten weten dat dit geen oplossing is en dat ik graag verneem welke oplossing er wel is. Waar ik een beetje van baal is dat de dealer ook niets kan. Ze hebben aangegeven dat ik het even moet aankijken en ze zouden dan eventueel kunnen proberen om de auto volledig te resetten, of zo. Het kan toch niet zijn dat die niet weten waar ze met zoiets naar toe kunnen. Overigens, ik ben verder wel heel erg tevreden over mijn dealer. 

Dit kreeg ik van Kia Connect:
Er is een limiet aan het dagelijks gebruik van de app (dit hangt af van de opdracht, maar bij normaal gebruik kan de limiet gemakkelijk worden bereikt), als je de app gedurende de dag te veel gebruikt, is het normaal om dit pop-upbericht te zien.

Ik adviseer je een reset uit te voeren in de auto. Hierdoor zal er weer contact gezocht worden door de auto met het apparaat waarmee eerder verbinding is geweest.
Een reset voer je uit in de auto door een klein voorwerp als een paperclip in de opening bij de volumeknop te drukken. Het systeem zal zich herstarten.

Ik vertrouw erop je hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, dat resetten is hun standaardantwoord. Bij onze auto was volgens hun de software niet up2date (dat kunnen ze remote uitlezen), terwijl deze net van de garage (dealer) kwam. Volgens mij komt dit omdat de auto niet lekker communiceert met de KIA server.  Na de update die ik zelf heb uitgevoerd, was het probleem nog niet weg.

Verder: wat is die limiet precies? Is dat meer dan 10 x dag of meer dan 2 x uur,...?

Ik zou even wachten met die volledige reset, totdat ze zicht hebben op het exacte probleem en de juiste oplossing. Gelukkig rijdt de auto prima zonder de app. 🙂

aangepast door HeinoKia
Link naar reactie
Delen op andere sites


Die van mij uit Hengelo, misschien wel van dezelfde boot? Want vorige week is die binnen gekomen en kon deze week ophalen. 

De dealer hier zegt dat de laatste update in de auto zit. Daar zou het niet aan liggen. Maar weet je, ik denk zelf dat het toch iets softwarematig is. Want als ik een reset heb gedaan dan werkt het voor 10 minuten en daarna valt het weer weg. 

Het is echt heel lastig maar gelukkig dat ik er niet alleen voor sta. Uiteraard niet leuk om te ervaren, met zo’n dure auto. Maar wat je zegt, de auto zelf rijd geweldig! Zeker geen slechte aankoop. 

Wat je zegt, wanneer is maximale gebruik van je app? Had hiervoor de oudere versie van Kia (Kia E-Niro) en daar heb ik zo vaak de app gebruikt en nooit deze melding gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanmorgen, vrijdag 19 april om 06:35 uur, 1e keer opnieuw gekeken en hij deed het direct. Goede informatie en ook bij het opvragen geen probleem. Zo ging het gisteren ook, straks nog maar eens opnieuw kijken, en ik ga tellen hoe vaak ik de app gebruik. 

aangepast door ElectricKia
Tijd en datum bij geplaatst
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is in elk geval hoopvol. Je zou eens moeten kijken of dit nog steeds werkt nadat je de auto 24 uur of langer niet hebt gebruikt.

Ik krijg helaas nog steeds de bekende 997 foutmelding.

aangepast door HeinoKia
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...