jeroen66475 Geplaatst 9 September, 2013 Geplaatst 9 September, 2013 Mijn BC geeft over 14.995 km een verbruik aan van 5.2 = 1:19,23. Werkelijk verbruik is 1:19,06. Wijkt maar 0,9% af dus vrij nauwkeurig eigenlijk. Quote
bigwade Geplaatst 9 September, 2013 Geplaatst 9 September, 2013 Tjee, je hebt hier echt over nagedacht hé. chapeau. Wel een leuke invalshoek, toch ? Niet meteen afbranden. Of het er toe doet zien we later wel 1 Quote
Creative Name Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 Waarschijnlijk niet hahaha 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 Het verschil wat jij bedoelt is vrij simpel te verklaren, als je banden nieuw zijn met 8mm profiel dan hebben die logischerwijs een grotere rolomtrek dan dezelfde banden met 6mm profiel. Daar je boordcomputer het verbruik per 100km aangeeft maar niet het verschil tussen kan zien tussen een "oude" en een "nieuwe" band zal je dus altijd met een minimaal verschil zitten. Dit is dus echt bij ALLE merken en daar is ook helaas weinig aan te doen door de fabrikant. De auto geeft dus wel het juiste verbruik aan maar de kilometrage is gewoon niet helemaal 100% correct te bepalen door de bc... Leuk bedacht, maar ik ga voor mijn metingen aan de pomp ook af op de in de BC weergegeven afgelegde afstand: daarin zit dus exact dezelfde afwijking verwerkt als die waarmee de BC zijn berekeningen doet. Ik heb het idee dat de BC een redelijk onnauwkeurige manier van meten gebruikt voor de verbruikte brandstof. Dus niet met een flowmeter, maar bijv. door de "open"-tijd van de injectoren te meten en die dan te vermenigvuldigen met de nominale doorstroming van die injectoren. Ik weet dat er systemn zijn die zo werken en die wijken meestal ook aardig af. Maar het zal ook wel; ik ben blij voor je dat je tevreden bent met het verbruik. Ik ben dat niet, maar alle andere factoren maken met TOCH blij met mijn wagentje.\ En als de Staatsloterij vanavond nou lief voor me is doet het er ook niet meer toe Quote
mika kjelld Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 ik kijk nooit naar de bc ik kijk eerst waar me meter staat dan tank ik bijv 40 liter dan rij ik tot dat ik weer tot ongeveer de meter weer zo staat als de keer daarvoor gooi er vervolgens weer 40 liter in kijk op mijn dagteller hoeveel km ik heb gereden deel dat door et aantal liters en whala ik heb het gemiddeld verbruik 1 Quote
WalvdB Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 Ben weer trots op je Beste Picanto-rijders, Heb nu een klein jaar de PIcanto 1.0 en heb ca. 30.000 km gereden. Dagelijks voor woon-werkverkeer 130 km met voornamelijk snelwegen. Probeer zo rustig mogelijk te rijden. De eerste maanden kwam het verbuik amper boven de 1:18. Nu de motor blijkbaar is ingereden kom ik op de 1:20. Ben er ook eens mee naar Oostende gereden met ca. 120/130 km/uur. Het verbuik nam toen flink toe naar ca. 1:16. Dus ik blijf het toch maar kalm aandoen de volgende keer. Groeten, Bouke Quote
Specialmade Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 ik kijk nooit naar de bc ik kijk eerst waar me meter staat dan tank ik bijv 40 liter dan rij ik tot dat ik weer tot ongeveer de meter weer zo staat als de keer daarvoor gooi er vervolgens weer 40 liter in kijk op mijn dagteller hoeveel km ik heb gereden deel dat door et aantal liters en whala ik heb het gemiddeld verbruik kijk......zo makkelijk kan het zijn Grtz. Specialmade 1 Quote
bigwade Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 Gister naar Alkmaar heen en weer Terugweg had ik haast want die vent daar bleef ouwehoeren (is dat een regionaal verschijnsel? Ja ! Quote
Specialmade Geplaatst 10 September, 2013 Geplaatst 10 September, 2013 Ja ! U spreekt uit ervaring ?? Grtz. Specialmade 1 Quote
bigmac Geplaatst 11 September, 2013 Geplaatst 11 September, 2013 Ik lees steeds meer berichten hier van mensen die rond de 1 op 20 kunnen rijden met de picanto. Hoe vergaat het de 1 op 14-15 rijders? We hebben een flink warme periode achter de rug; dat is goed voor lage verbruikcijfers. Quote
Creative Name Geplaatst 11 September, 2013 Geplaatst 11 September, 2013 Als ik zelf in m'n eentje rij en ik heb een beetje haast dan rijd de Picanto van ons lachend 1 op 15, en als je niet uitkijkt misschien nog wel meer. Maar dat is door de stad heen met een koude motor en max een kilometer of 5. Boemel ik uiterst relaxt met vrouw en kind van hot naar her dan red ik de 1 op 18 á 19 net aan in de stad, op de snelweg duikt het verbruik echt enorm. Quote
bkluivingh Geplaatst 11 September, 2013 Geplaatst 11 September, 2013 1:15,5... en daar ben ik al heel tevreden over... >_> Verstuurd van mijn B1-A71 met Tapatalk 1 Quote
oude Geplaatst 11 September, 2013 Geplaatst 11 September, 2013 Ik doe ook 1:15,5 , soms 1:16, maar heb dan ook een automaat. Vind het helemaal niet slecht. Quote
bigmac Geplaatst 11 September, 2013 Geplaatst 11 September, 2013 vandaag toch in de buurt van Duitsland geweest en die 4 km doorgereden tot aan een tankstelle: 426,8 km met 22,67 L => 1 op 18,82 Quote
John Kanon Geplaatst 11 September, 2013 Geplaatst 11 September, 2013 vandaag toch in de buurt van Duitsland geweest en die 4 km doorgereden tot aan een tankstelle: 426,8 km met 22,67 L => 1 op 18,82 Gezien je vorige verbruik,had je dit keer waarschijnlijk de caravan mee. Quote
bigmac Geplaatst 11 September, 2013 Geplaatst 11 September, 2013 Gezien je vorige verbruik,had je dit keer waarschijnlijk de caravan mee. ik heb een paar keer sneller moeten rijden om op tijd op kantoor te komen; slechter weer en dan nemen meer mensen de auto lijkt het, dus meer verkeer onderweg. Het verbruik wordt met kouder weer toch al slechter. Quote
Creative Name Geplaatst 12 September, 2013 Geplaatst 12 September, 2013 vandaag toch in de buurt van Duitsland geweest en die 4 km doorgereden tot aan een tankstelle: 426,8 km met 22,67 L => 1 op 18,82 Dat jij niet een diesel of LPG auto ben gestapt is me een raadsel... Quote
John Kanon Geplaatst 12 September, 2013 Geplaatst 12 September, 2013 ik heb een paar keer sneller moeten rijden om op tijd op kantoor te komen; slechter weer en dan nemen meer mensen de auto lijkt het, dus meer verkeer onderweg. Het verbruik wordt met kouder weer toch al slechter.Klopt uiteraard,echt zuinig rijden lukt alleen als alles meezit. Ik ga eens een tijdje proberen om sneller op de gewenste snelheid te komen,(niet planken)het lijkt wel of kort wat meer gas geven voordeliger is dan lang rustig gas geven,omdat ook bij rustig accelereren de BC een hoog verbruik aangeeft. Eén keer op snelheid loopt ie lekker zuinig. Heb het misschien helemaal mis,maar ga het even een weekje proberen. Te laag in de toeren werkt ook averechts merkte ik. Quote
bigmac Geplaatst 12 September, 2013 Geplaatst 12 September, 2013 Dat jij niet een diesel of LPG auto ben gestapt is me een raadsel...Ik zie het hele prijskaartje en dan lijkt dit toch voordeliger: aanschaf +mrb + bpm + brandstof + reparaties. Valt het totaal toch in het voordeel van de picanto volgens mij. Brandstof is 8, 3 ct/km maar is slechts een gedeelte van de totale kosten. Quote
bigmac Geplaatst 12 September, 2013 Geplaatst 12 September, 2013 lijkt of is.. Ik kan niet voor iedereen spreken, maar als ik op spritmonitor.de zoek naar én betaalbaar en lage verbruikskosten/gebruikskosten... dan kom ik toch uit bij een fiets Maar goed, daarmee kan ik mijn kms niet maken. 1 Quote
Creative Name Geplaatst 13 September, 2013 Geplaatst 13 September, 2013 Ik zie het hele prijskaartje en dan lijkt dit toch voordeliger: aanschaf +mrb + bpm + brandstof + reparaties. Valt het totaal toch in het voordeel van de picanto volgens mij. Brandstof is 8, 3 ct/km maar is slechts een gedeelte van de totale kosten. Puur uit nieuwsgierigheid daar we ongeveer dezelfde auto hebben, op hoeveel cent per kilometer totale kosten kwam jij uit in je berekening? Quote
Pugnator Fortis Geplaatst 13 September, 2013 Geplaatst 13 September, 2013 Ik had een redelijk verbruik 1 op 15/16. waarom deze vermelding. Ik kwam een week of 3 geleden er achter dat mijn achterbanden wel erg snel slijten. en mijn rijstijl van mijn vrouw is niet vlot te noemen. ik dealer gebeld om te kijken of er iets afgesteld kon worden. (misschien waren het de stoepranden die de sporing veranderde) wat blijkt achteras was niet goed. nieuwe gemonteerd en verbruik is gelijk gegaan naar 1:18/19 Quote
Creative Name Geplaatst 13 September, 2013 Geplaatst 13 September, 2013 Misschien een beetje simpele vraag maar wat was er niet goed aan die achteras? Quote
handyman Geplaatst 13 September, 2013 Geplaatst 13 September, 2013 nog simpeler vraag: waar zit de achteras bij een voorwiel aangedreven auto??? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.