Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vandaag getankt 530 kilometer op te trip teller en er ging 30.6 liter in voornamelijk gemixt gereden stad en 80 km wegen, vrijwel geen snelweg

Geplaatst

Je kunt een picanto automaat niet met een handgeschakelde picanto vergelijken. Maar 300 km op een tank is wel erg weinig. Dan zou je 1 op 8 of 9 rijden. Wie weet helpt het om met iets meer beleid het gaspedaal in te trappen?

ik rijd als een oude kerel

Geplaatst

@ spoekie28; hetzelfde probleem als jouw had ik ook in het begin, maar ben erachter gekomen, dat ik niet hoef te tanken, zodra het lampje gaat branden. Ik heb afgelopen week 430 km gehaald en bij de pomp ging er 30 liter in. Dat betekent dus, dat ik meer km's had kunnen maken. Ik rij nu met een reserve 5 liter plastic tank in mijn kofferbak(voor het geval dat) en elke week test ik hoever ik kan gaan.

Mijn vraag aan jouw is; op welk moment tank jij en hoeveel liter tank je dan?

@Merre1973.....hhahahha ik tank vol tot de slang stopt met benzine geven(uitslaat)en dus vol is en zet mijn dagmeter op nul......na zeg maar 200 kilometer gereden te hebben ga ik weer tanken tot de slang stopt met benzine geven(uitslaat)en dus vol zit bij de zelfde bezinepomp(meestal).......dus gaat mijn berekening als volgt 200 kilometer gereden en 20 liter getankt.......is.....200/20 =    verbruik een op tien.....niks wachten op een lampje die gaat branden of tank leeg rijden.....of vullen tot de slang stopt en dan nog maar steeds weer een klein beetje erbij om zo vol mogelijk te krijgen(wat de grootste onzin is) enz enz!!!!

Geplaatst

Ik tank zo vol als ik 'm maar kan krijgen (ieder zo zijn  hobbies, nietwaar),

en als de tank dan tjokvol zit, rijd ik 150 km voordat de meter op het eerste streepje (naast de 1) staat. Dat is circa 7,5 liter.

-Bij  het tweede streepje is er dan 10,5 liter uit mijn tank en

-Bij het derde streepje (van de 9 in totaal), had ik vanmiddag 300 km afgelegd; maar dat was wel uitzonderlijk veel.

Normaal heb ik zo'n 250 km gereden bij het derde streepje.

-350 km bij tank halfleeg. etc.

Maar mijn Picanto rijdt het grootste deel van de tijd met goed opgewarmde motor en op veelal filevrije 80km wegen. En ik rij natuurlijk als een oud wijf; helemaal als ik alleen in de auto zit.

• Like 1
Geplaatst

Ik tank zo vol als ik 'm maar kan krijgen (ieder zo zijn  hobbies, nietwaar),

en als de tank dan tjokvol zit, rijd ik 150 km voordat de meter op het eerste streepje (naast de 1) staat. Dat is circa 7,5 liter.

-Bij  het tweede streepje is er dan 10,5 liter uit mijn tank en

-Bij het derde streepje (van de 9 in totaal), had ik vanmiddag 300 km afgelegd; maar dat was wel uitzonderlijk veel.

Normaal heb ik zo'n 250 km gereden bij het derde streepje.

-350 km bij tank halfleeg. etc.

Maar mijn Picanto rijdt het grootste deel van de tijd met goed opgewarmde motor en op veelal filevrije 80km wegen. En ik rij natuurlijk als een oud wijf; helemaal als ik alleen in de auto zit.

Raar verhaal in het begin als je vol getankt heb duurt het even voordat je tankwijzer daalt........en als je nog op een kwart van je tank zit vliegt hij naar beneden !!!!!!

Is toch geen meting van verbruik!!!!

Geplaatst

De heer Bigmac rijdt aardig wat kilometers en houdt zijn verbruik zeer nauwkeurig bij.

Om het te betitelen als een raar verhaal, maakt dat jij je nog meer moet verdiepen in de materie.....nog meer als de heer Bigmac!

Ik heb er geen verstand van, ik tank al jaren voor € 25,00....benzine wordt bij mij ook niet duurder....

• Like 3
Geplaatst

Raar verhaal in het begin als je vol getankt heb duurt het even voordat je tankwijzer daalt........en als je nog op een kwart van je tank zit vliegt hij naar beneden !!!!!!

Is toch geen meting van verbruik!!!!

Het is geen meting van verbruik; maar het aangeven hoeveel liter er uit is, bij verschillende meterstanden. Ik heb inmiddels 170x getankt, dus wel een beetje ervaring.

Buiten dat heb ik in mijn tienerjaren bij een tankstation gewerkt als pompbediende.

• Like 1
Geplaatst

.......Buiten dat heb ik in mijn tienerjaren bij een tankstation gewerkt als pompbediende.

Wat leuk....ik ook! Met veel autorijschoolhouders en zakenlui kennis gemaakt.

Geplaatst

Het is geen meting van verbruik; maar het aangeven hoeveel liter er uit is, bij verschillende meterstanden. Ik heb inmiddels 170x getankt, dus wel een beetje ervaring.

Buiten dat heb ik in mijn tienerjaren bij een tankstation gewerkt als pompbediende.

Ik heb naast een tankstation gewoond :)
  • Like 1
Geplaatst

Ik rij de helft van mijn stadskilometers in Nijmegen; en dat is toch snel 30 km per week. Maar sinds er een paar maand een nieuwe stadsbrug met nieuwe route voor doorgaand verkeer is met op elkaar afgestemde stoplichten, gaat het een stuk soepeler (en dan rijd ik wel 50 in zijn 5).

En wat betreft onzinnig om zuinig te rijden: Of ik 1 op 16 of 1 op 19,4 rijd, maakt een verschil van zo'n 600 euro per jaar.

Ik bedoel meer in de  zin van proberen telkens zo zuinig mogelijk te rijden. Leuk om een keer te proberen, maar neem aan dat het niet realistisch is om telkens je bezig te houden met het verbruik. Overigens ben ik het eens dat het schandalig is dat 1:20 in stad wordt opgegeven, maar door niemand wordt gehaald. 

Geplaatst

Sommige mensen zijn nu eenmaal gek op cijfertjes. Ik houd mijn gas/electra/water ook dagelijks bij, wat natuurlijk niet echt nodig is, maar ik wel fijn vind om te doen.

Of de opbrengst van onze zonnepanelen, of mijn gewicht ;)

Je zult begrijpen dat mijn baan dan ook op de afdeling controlling is.

• Like 2
Geplaatst

Dat van bigmac herken ik maar al te goed: bijna 30 jaar bij n amerikaans bedrijf gewerkt en je draait helemaal dol van de cijfertjes; targets, targets en noggis targets. S-T-A-P-E-L-S papier kreeg je door de brievenbus en via de (latere) mailbox. Vorige week nam ik de tijd op n ritje naar Amsterdam en ging een zuinigsheidstest doen; A-4 naart noorden en windje mee ... bij A'dam had ik 1:20 op de meter staan, ZONDER t verkeer in enerlei mate te hindere. Nou liegt die meter als n Maleier, dus 10percent dr af, blijfter nog n leuk getal over.

Kwestie van gewenning, niet echt nodig maar uitdagend (misschien kan ik t niet meer late ... ) om te doen. :sweatdrop:

• Like 1
Geplaatst

Sommige mensen zijn nu eenmaal gek op cijfertjes. Ik houd mijn gas/electra/water ook dagelijks bij, wat natuurlijk niet echt nodig is, maar ik wel fijn vind om te doen.

Of de opbrengst van onze zonnepanelen, of mijn gewicht ;)

Je zult begrijpen dat mijn baan dan ook op de afdeling controlling is.

Opbrengst van je gewicht ?

Vertel !

Jack kan binnen lopen :-)

• Like 1
Geplaatst

@Spoekie,

Hoe gaat dat, rijden als een oude kerel? Ik kan me daar niets bij voorstellen.

Of is dat dat je 80 rijd als dat mag en 100 als dat mag en 120 alsdat mag?

Geplaatst

ik val het meeste af omdat ik zaad donor ben dus litertje of 23 per maand

Kunnen de Pimpmasters je auto niet ff ombouwe, zodat die op zaadcelle rijd? Dat scheelt bijna €40,- per maand; bij de (zaad)bank krijg je dr niks voor, geen ene bank trouwes tegewoordig. :1eye: :1eye:

K hoop dat je n garage hebt want je tank vullen zou wellis aanstootgevend kunne zijn.....

• Like 1
Geplaatst

50 in zijn 5 is je motor vermoorden. Triest als je zo met je verbruik bezig moet zijn.

Moet?,wie zegt moet?

Denk dat veel Picanto rijders gewoon een Picanto hebben gekocht om zijn lage km prijs.

Ikzelf omdat ik momenteel niet meer nodig heb,auto staat 23,5 uur per dag stil en zit er doorgaans alleen in.

Had ook een 2ehandsje kunnen kopen,maar voor die prijs een nieuwe met 7 jaar garantie leek me slimmer.

Heb ik morgen weer een grotere nodig,net als voorheen,dan koop ik een grotere.

Niets moet,alles mag en kan gelukkig ook.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...