-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Je bedoelt wellicht een katalysator. Maar dan neem je gewoon een Aziaat (Kia) van 23 jaar oud. Gaat nog jaren mee en daarbij is de katalysator niet verplicht en dus ook geen APK afkeur.
-
Hij is toch niet van jezelf.....
-
Je kan er ook een leasen als je geen auto kunt kopen, toch? Een paar miljoen Nederlanders zijn zo in de problematische schulden geraakt en moeten geholpen worden. Dan beter verstandig een oude wagen op de kop tikken en gezellig hobbyen. Is bovendien hardstikke leuk en voor vragen is er dit forum. Gelukkig zijn er genoeg leden die wel serieus willen meedenken. Bovendien is een Aziaat van 20 jaar oud nog prima mee. Helaas weet ik zelf het antwoord niet. Sorry.
-
Maar op Aliexpress wordt de Niro wel als Niro aangeduid, niet als Nitro.....
-
Maar vreemd genoeg ben ik wel tevreden over de nieuwe kaart en (zelfgedane) upgrade. In ieder geval veel beter dan de oude software. gebruik het nu een aantal weken en ben nog geen vreemde zaken tegengekomen.
-
Mijn nieuwe TomTom ook!
-
Inderdaad!
-
Een andere Kia dealer misschien?
-
zuinigheidswedstrijd 2019 Zuinigheidswedstijd 2019
Derrek reageerde op Ton van Hout's topic in Niro-EV
Mijn zonnepanelen hebben vandaag 23,22 KWh opgeleverd. Ik begrijp dat ik daar mooi zo’n 200 Km voor kan rijden! Als ik een E-Niro had………….- 42 antwoorden
-
- zuinigheidswedstijd
- winnaar
-
(en 5 meer)
Getagd met:
-
Zeker. Past ook perfect. De Gear S2 heeft van die speciale clipjes waardoor standaard bandjes niet passen. Daarom durven ze hier die bandjes zo duur te verkopen. Ik heb zelfs eenzelfde tweede bandje besteld en ontvangen als reserve. Voor € 1,70 kun je geen armoede lijden. En ik heb ook geen zin om me weer op te laten lichten door die shops in Nederland als ik weer een bandje nodig heb want ik verdenk ze er van dat zij die bandjes ook bij Ali bestellen…
-
Ik denk niet dat dit de werkelijke reden is dat Kia wil dat de dealer het doet, maar dat terzijde. Verder is het grootste probleem de kaartupdate en niet de systeemupdate. Dat laatste gebeurt in de software van het systeem zelf en daarbij zijn de risico's klein waarbij het grootste risico een stroomuitval is (zoal bij alle systeemupdates). Maar bedenk, dat is ook zo bij TomTom en toch doen de miljoenen TomTom gebruikers wel zelf thuis de systeemupdates en met een goede beschrijving en software is dat ook helemaal geen probleem. En wat denk je van de updates die we allemaal zelf doen met onze Smartphones? Dat is niet veel anders hoor, maar wel beter geregeld dan bij Kia. Goed, de systeemupdate kun je door de dealer laten doen, maar dat is niet het grootste probleem. Waar de meeste, zo niet alle klachten over zijn is de kaartsoftware en daar is de zelfupdate echt zonder risico mits je voor een paar Euro een afzonderlijk SD kaartje gebruikt. Als het dan niet goed zou zijn (wat al bijna onmogelijk is) en niet goed zou werken, dan doe je simpelweg het originele kaartje er weer terug in en opgelost! Ik gebruik dus een eigen SD kaartje met de laatste kaartinformatie en zodra mijn auto over maanden weer eens naar de dealer moet dan doe ik het oude originele kaartje met de oude software er weer in en mag de dealer deze updaten. Maar ik ga er dus niet extra voor rijden, afspraak maken en de dealer lastig vallen want die zitten daar echt niet op te wachten! Dat dit wel moet van Kia wordt bepaald door KMNL vanuit hun ivoren toren....
-
Ik heb inmiddels redelijk wat ervaring met Aliexpress. Niet met Niro onderdelen, maar wel andere dingen als accu’s voor laptop, smartphones (Apple en Samsung) en gereedschap, horlogebandjes, smartphone hoesjes en ook kleding. Wel moet je wat zaken weten. Heb geen haast want het duurt lang voordat je het hebt. Meestal tussen de 3 en 6 weken. En er is een Track & Trace maar daar moet je even aan wennen. Soms in Chinees, maar met Google translate kun je het dan toch lezen. Maar er zijn zeker ook voordelen. Ten eerste is het meeste belachelijk goedkoop en de kwaliteit goed. Zo kost een horlogebandje voor mijn Samsung Gear S2 smartwatch (dat zijn speciale bandjes) in Nederland rond de € 21,95. Ik heb eenzelfde siliconenbandje bij Ali voor € 1,70 en dat was inclusief verzendkosten! Na ontvangst wordt gevraagd om dit op je account aan te afvinken op de site bij bestellingen. Wel zo netjes. Kortom altijd prima tevreden over de producten en de mogelijkheid om met de leverancier te communiceren als je wat wilt weten.
-
Zeer verstandige beslissing!
-
Ik vind het beste wel leuk om dit te lezen!
-
M'n vrouw dan.....
-
Nee, ze is Duitse...
-
Ja, dat doet me heel goed
-
Even die kaart van 2018 van het internet downloaden. en op een SD kaartje zetten. Kaartje wisselen en klaar.
-
Nou, mss al die andere particulieren, maar ik laat het onderhoud exact op tijd door de Kia dealer uitvoeren hoor!
-
Heb ik ook allemaal. Plus mijn vrouw als ze weer eens stout is geweest....
-
Inderdaad, Private lease neem je om een andere reden als gemakkelijker, een betere nachtrust omdat geen zorgen (behalve dan dat je een verplichting hebt om elke maand geld over te maken), geen spaarrekening beschikbaar hebben (of er liever voor op vakantie gaat), etc.
-
Sorry hoor, maar dat is ook weer zo'n dwaalspoor. De dealer werkt BTW neutraal, zowel bij verkoop als bij lease, dat maakt geen verschil. Maar jij als consument betaalt gewoon BTW. Over de aankoopwaarde en ook over de maandelijkse leasekosten. Als je geen verstand hebt van BTW dan kun je er beter niet over praten.
-
BTW? Dat zit heel anders in elkaar. De leasenemer betaalt immers wel degelijk BTW dat door de garage vervolgens moet worden afgedragen. Dat geld voor de leasetermijnen als ook voor het aankoopbedrag bij een nieuwe auto. Dat maakt geen verschil. BTW (Belasting Toegevoegde Waarde; de naam zegt het al) is de belasting op de waardevermeerdering die door dienst of werkzaamheden aan het product word toegevoegd. Als je geen verstand van BTW hebt, dan kun je er ook beter niet over praten. Maar ook alle andere punten zijn de niet te controleren verkoopverhaaltjes die de leaseverkopers / leasebanken de klanten op de mouw spelt om klanten over te halen. En dan hebben we nog mazzel dat de leasing zonder brandstof is, anders zouden de leaseverkopers de klanten laten geloven dat de lease Niro's 1 op 30 lopen (in plaats van de 1 op 20 voor de zelf gekochte Niro's)
-
Klopt helemaal. Wat mij opvalt is dat veel Private Lease gebruikers de keuze verdedigen omdat het goedkoper is (ook op dit forum) maar dat snijdt geen hout! Makkelijker, het anders niet kunnen kopen (of financieren), dat kan wel een reden zijn voor Private Lease. Maar banken die Private Lease financieren zijn geen filantropen. Geloof me..
-
Dat is niet zo vreemd. Die verkoper krijgt zoveel commissie op de diel van de Private Lease dat hij wel een deel kan bijleggen op de ingenomen auto. Uiteindelijk betaal je dat met die Private Lease tarieven dubbel en dwars terug. Want jullie denken toch niet echt dat de dealer aan liefdadigheid doet?