Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Derrek

Leden
  • Aantal Items

    1669
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    129

Alles dat geplaatst werd door Derrek

  1. Niks is wat teveel gezegd, maar wel weinig. Het is net zoals de verbruikscijfers. Daar wordt nog veel meer over gelogen en opgeschept. Maar je hebt ook geen lumen nodig om met het blote oog te kunnen zien dat LED veel meer en beter licht geeft dan halogeen.
  2. Probleem opgelost!
  3. Denk niet dat het veel uitmaakt, maar ik gebruikte altijd een velgenboom voor mijn opgeslagen banden. Dan hangen de banden los van elkaar en kun je ze makkelijk verplaatsen.(wieltjes). Voor de prijs hoef je het niet te laten.
  4. Derrek

    leasing

    31.000 + 9.000 = 40.000 40.000 - 20.000 = 20.000 Dat is 1.780 goedkoper dan 21.780 voor Private lease! Toch??
  5. Vooropgesteld, ik heb een Picanto 2014 met lenskoplampen en LED dagrijverlichting (de luxere uitvoeringen). Ik heb geen ervaring met Picanto’s met “normale” reflector koplampen. In deze Picanto met lenslampen wordt de H7 lamp gebruikt. Ik heb nu 2 jaar geleden voor de Picanto de LED lampen “Canbus LED H7 Dimlicht 4000 Lumen” (artikelnummer 5100.00.96) besteld. Deze LED lampen hebben een passieve koeling (geen bewegende delen van een ventilator en dus minder kans op defecten). Het (kleine) voorschakeldoosje kun je net in de ruimte van de koplamp stoppen en bij deze LED lampen kun je bovendien de koelvin op de achterkant van de lamp eenvoudig omgedraaid monteren en dan passen de afsluitdoppen zonder aanpassen weer op de koplamp. Dat betekent at ze ook goed af blijven afsluiten tegen vocht. Succes.
  6. Heb aardig wat ervaring met inbouw van Xenon (vanaf 1990) en de laatste jaren ook met LED. LED is inderdaad veel eenvoudiger in te bouwen dan Xenon maar voor beide geldt: koop een kwalitatief goede set. Heb goedkope Xenon ingebouwd (meestal Chinees) en later ook de Pilot Pro Line Xenon en vooral het lichtbeeld van de Pro Line was duidelijk veel beter waardoor de verlichting goed was af te stellen. De goedkope set (in de Peugeot 107) later vervangen (na defect) door goede LED (H4-bi) lampen (Canbus LED H4 Bi LED) met kleine voorschakelapparaatjes die in de lampunit paste (Peugeot 107). Het lichtbeeld en verstelbaarheid was nu veel beter dan de oude Xenon (afgesteld door garageapparatuur) en ook merkten we geen verschil in lichtopbrengst tussen Xenon en LED (beide veel beter dan de standaard halogeen maar dat is geen verrassing meer). Besloten om deze LED lampen (in de versie zonder Bi) ook meteen in onze Picanto in te bouwen. Het voorschakelapparaatje paste moeiteloos in de koplampunit. Het meeste werk is nog het demonteren van de koplampen van de Picanto om erbij te kunnen, maar het installeren van de LED is dan een fluitje van een cent.. Nu totaal van het inbouwen van Xenon afgestapt en alleen nog (goede) LED (alhoewel er in mijn Niro standaard Xenon zit…..)
  7. Derrek

    leasing

    Dat komt omdat je de restwaarde twee keer meerekende..... Dat zelf kopen en bezitten financieel voordeliger is dan Private Lease staat inderdaad buiten kijf!
  8. Ja, maar hoe zit dat met een lease van 10.000 km/jaar. Dat is de vraag.
  9. Ik begrijp niet helemaal de lagere leaseprijs bij 10.000 km per jaar ten opzichte van 15,000 km/jaar. Of je nu 10.000 km/jaar of 15.000 km/jaar rijdt, het onderhoud aan de Niro is exact hetzelfde (of zou het moeten zijn: 15.000 km of 1 jaar). Alleen de restwaarde van de auto zal theoretisch iets minder zijn bij 75.000 km dan bij 50.000 km., echter dat is maar een klein verschil. Of neemt een Private Leasemaatschappij het niet zo nauw met het voorgeschreven onderhoud?
  10. Ik ben overgegaan naar PoorBoys naar aanleiding van de informatie van de poetsgroep op dit Kia forum: "Alles over het poetsen en schoonhouden (schoonmaken) van je Kia". Even zoeken maar daar vind je veel informatie van Kia rijders. En ben heel tevreden over PoorBoys. Speciale poets voor witte lak gebruikt (mijn Niro is metallic wit) en ga gemiddeld 1 x per maand door de wasstraat.
  11. De afneembare haak is te breed om in de bak te leggen (of de bakken zij te laag). Dan kan de afneembare standaard afdekplaat er niet meer op. Daarom laten mensen de haak maar thuis. Dit komt door de ronde draaiknop op de zijkant van de haak die uitsteekt. Nu het gat in de tempex bak zit, valt die knop in het gat en kan de afdekklep van de bakken er wel gewoon op. Dan zie je dus niets meer van de spullen die in de bakken liggen. De haak zit dan overigens wel gewoon in de opbergzak die bij de haak bijgeleverd is, maar voor de foto heb ik hem even uit de zak gehaald zodat je het beter kan zien. Omdat de standaard afdekplaat er nu altijd wel op zit zie je niets van het gat. Nb. Het is overigens en heel mooi rond gat hoor….
  12. Private lease IS financiering! Voor de duidelijkheid, bedrijfslease is iets anders en niet op een hoop te vegen met private lease.
  13. Klopt. Ook ik heb Waxoil geweigerd en vervolgens goede ervaringen met Poorboys World producten. Veel goedkoper dan het dure Waxoil wat voornamelijk een marketing product is. En je, een ochtendje poetsen bij goed weer is ook wel leuk.
  14. Helemaal met je eens! De garages willen graag financieren want daar verdienen ze een sloot commissie over. Maar drie keer raden wie dat uiteindelijk betaalt... Financiering voor (luxe) verbruiksgoederen wordt vaak aangegaan voor als je het eigenlijk niet kunt betalen (uitzonderingen daar gelaten) maar uiteindelijk kost het extra geld dat je dus niet kunt missen. Zo raak je steeds verder in de put. 1 op de 5 huishoudens heeft problematische schulden in Nederland en dat aantal neemt steeds toe. Mede door de huidige hype in private lease constructies die rooskleurig voorgesteld worden door de marketing verleidingstactieken waar mensen zonder na te denken in trappen. Nogmaals, uitzonderingen daar gelaten. Private lease is een nietsontziende nieuwe marketing techniek om meer verkopen (omzet) te halen. Banken hebben nog een zorgplicht, maar dit soort leiden mag mensen straffeloos in het ongeluk storten.
  15. Voor de trekhaak kun je eenvoudig in de piepschuim bak een rond gat boren waar dan de knop van de afneembare haak in valt zodat deze wel in de bak past en je hem altijd bij je hebt. Let wel op dat je bij het boren niet in de reservewiel boort…..
  16. Vijftig jaar geleden kocht ik een hele auto voor 1000 gulden
  17. Nee, das 'n denkfout. Leasen is duurder. Tenzij 'n leasefiets van de zaak...
  18. Of koop een fiets......
  19. Zonde van je geld, die Waxoyl....
  20. Derrek

    Face lift

    Een handrem heb je bijna nooit meer nodig. Alleen soms als parkeerrem. Vroeger, zeer lang geleden, gebruikte je de handrem ook nog bij de hellingproef maar dat hoeft met de Niro al lang niet meer. En die enkele keer dat ik de voet/handrem dan gebruik bij parkeren op een helling vind ik de voet/handrem veel handiger en beter werken dan een hand/handrem.
  21. Inderdaad. De parkeer- en brandstofprijzen verschijnen na de firmware upgrade. Dus buiten de kaart om.
  22. Als het je alleen om de kaartupdate gaat en je hebt pas je onderhoudsbeurt gehad dan kun je met je dealer ook afspreken dat je jouw SD kaartje even bij je dealer afgeeft zodat ze er rustig de nieuwe kaart voor je op kopieren. De volgende ochtend haal je het kaartje weer even op en steek je het kaartje weer in je Navi. Kost een paar seconden....
  23. Het makkelijkste is toch om zelf thuis op je computer de laatste kaart voor de Niro downloaden en op een extra SD-kaartje zetten. Daarna het kaartje omwisselen in je auto en klaar. hoef je ook niet tussentijds te zeuren bij je dealer. Zodra je auto dan later voor het reguliere onderhoud gaat doe je het originele SD-kaartje er weer terug in en dan zet je dealer alsnog tijdens het onderhoud de (officiele) update op het originele kaartje.
  24. De voordelen van de nieuwe firmware zijn aanzienlijk. Heb het nu een week en de nieuwe versie heeft als extra live tankstations met de actuele brandstofprijzen (en die kloppen tot op de tiende cent!) en parkeerplaatsen met tarieven. Maar ook de laatste kaart is een vooruitgang. De A1 klopt bijvoorbeeld nu weer… Het updaten van de firmware is een dingetje dat je moet durven omdat dan intern de software wordt bijgewerkt maar is echter eenvoudig. Maar het installeren van de nieuwe kaart-informatie is feitelijk zonder risico. Als je de nieuwekaartdata op een ander SD kaartje zet dan kun je hem zo omruilen met de oude en ook weer terug. Hierbij wordt niet intern de software gewijzigd maar alleen van een ander SD-kaartje afgelezen. Een nieuwe kaart werkt ook met de oude firmware (Niro).
  25. Echt goede indicatie heb ik niet, maar voor Spotify en de Kia Navigatie het is weinig. Zo weinig dat niemand er op let. Spotify is alleen het streamen van geluid. Ik gebruik dat al jaren vrij vaak en metk het meerverbruik niet eens. Voor de navigatie zal het nog minder zijn. Het is alleen wat verkeersinformatie en als je de laatste firmware hebt, ook informatie over benzine- en parkeerprijzen. Maar dat is in de digitale wereld een verwaarloosbare hoeveelheid. Ik heb toch even voor je gekeken; ik heb in de maand januari 1,62 Gbyte verbruikt in totaal. Daar zit dus niet alleen Spotify en navigatie in, maar alles. Dus ook dagelijks Youtube, mail, internetten en de hele bliksemse bende, etc. etc. Ik heb een abbo van 5 Gbyte van T-Mobile. Ik gebruik mijn mobieltje best veel. Ik kon ook 1 Gbyte nemen (was 1 euri per maand goedkoper) want met mijn abbo kan ik niet over de limiet heen. IAls ik de limiet ooit zou bereiken dan schakelt de internetsnelheid alleen terug. Het is dus in feite onbeperkt op lage snelheid. Maar nog altijd snel genoeg! Voor Spotify en navigatie merk je lagere snelheid totaal niet want de benodigde internetsnelheid voor zowel spotify als navigatie is ook zeer laag. Een verlaagde snelheid ga ik pas merken bij films kijken, spelletjes of Youtube. Ik heb een abbo bij T-Mobile, maar ik weet niet hoe andere providers met het overschrijden van de data omgaan. Dit systeem brengt je dus niet op extra kosten en Spotify en navigatie blijven altijd werken.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...