John Kanon Geplaatst 12 April, 2015 Geplaatst 12 April, 2015 Als ik een paar passagiers moet laten uitstappen,dan willen de achter portieren niet open als de motor nog draait,ik moet ze dan eerst ontgrendelen met de schakelaar in mijn portier,(of de AB). Voor aan de passagierszijde gaat wel open als je aan de hendel trekt,net zo als mijn eigen portier. Het kinderslot is er af,dat heeft de dealer vorig jaar gedaan toen ik hier mee kwam en ik dacht dat het was opgelost. Het viel me niet eerder op,omdat ik meestal wel de motor afzet. Is dit normaal? In geval van nood moeten de passagiers achterin toch de auto kunnen verlaten? Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 April, 2015 Geplaatst 12 April, 2015 Ja, dat is normaal, bij mij is dat ook zo. Als je een ongeluk krijgt zal dezelfde sensor die de brandstofpomp uitzet ook de deuren ontgrendelen. Quote
bigmac Geplaatst 12 April, 2015 Geplaatst 12 April, 2015 Zo werkt het hier ook. De bestuurder bepaalt wanneer het veilig is om de deuren te openen; dat is nl degene die in de spiegels kan kijken. Misschien dat het daardoor komt? Quote
John Kanon Geplaatst 12 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2015 Ok,maar had het liever anders gezien. Die sensor (nooit van gehoord),maakt het wel minder erg. Quote
Crum Geplaatst 12 April, 2015 Geplaatst 12 April, 2015 als de portieren automatisch zijn vergrendeld kunnen de achterpassagiers ze portieren openen door 2 keer aan de hendel te trekken.. Quote
fonzie Geplaatst 12 April, 2015 Geplaatst 12 April, 2015 Als je de 2-deurs hebt kunnen in geval van nood de achterpassagiers er ook niet uit. Zitten dan als ratten in de val. Daar staat ook bijna niemand bij stil. Quote
John Kanon Geplaatst 12 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2015 als de portieren automatisch zijn vergrendeld kunnen de achterpassagiers ze portieren openen door 2 keer aan de hendel te trekken.. Als je de 2-deurs hebt kunnen in geval van nood de achterpassagiers er ook niet uit. Zitten dan als ratten in de val. Daar staat ook bijna niemand bij stil. Dat gaan we proberen. Heb niet voor niets een 4-deurs. Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 April, 2015 Geplaatst 14 April, 2015 als de portieren automatisch zijn vergrendeld kunnen de achterpassagiers ze portieren openen door 2 keer aan de hendel te trekken.. Dat wist ik ook niet. Wel apart, want voor kun je met 1x trekken aan de hendel zelfs gewoon de deur openen tijdens het rijden... Quote
John Kanon Geplaatst 14 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 14 April, 2015 Dat wist ik ook niet. Wel apart, want voor kun je met 1x trekken aan de hendel zelfs gewoon de deur openen tijdens het rijden...Iets met schoonmoeders? Quote
Murcielaygo Geplaatst 14 April, 2015 Geplaatst 14 April, 2015 Vanmiddag getest (stilstaand); hoe vaak ik ook aan de hendel trek achterin; de deur blijft op slot. Pas als ik het "wipje" van slot zet gaat de deur open. Quote
Crum Geplaatst 15 April, 2015 Geplaatst 15 April, 2015 hmm..dan is dat trucje dus van andere kia's.. Quote
LED-Lightning Geplaatst 15 April, 2015 Geplaatst 15 April, 2015 Zo maar even zonder dollen... zit misschien het kinderslot op de achterste deuren? Oh, ik zie in je eerste post dat dat het geval is, sorry, haha Quote
Cerba Geplaatst 15 April, 2015 Geplaatst 15 April, 2015 Ontopic: De 5e deur van onze Mazda5 gaat alleen open als de motor uit is. Ik begrijp dat dat niet over personen gaat die uit willen stappen maar ik vind het wel een fijn idee dat niemand in de kofferbak kan grazen als we bijvoorbeeld bij een rood licht staan. Offtopic: Fonzie, ik wil niemand achterin mijn 3deurtje en zal zelf ook niet achterin een 3deur gaat zitten. Gaan we met meer dan 2 personen op stap, dan niet met mijn Picanto. Ik heb het fenomeen van mensen op een achterbank van een 3deur nooit begrepen. Quote
John Kanon Geplaatst 15 April, 2015 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2015 Ontopic: De 5e deur van onze Mazda5 gaat alleen open als de motor uit is. Ik begrijp dat dat niet over personen gaat die uit willen stappen maar ik vind het wel een fijn idee dat niemand in de kofferbak kan grazen als we bijvoorbeeld bij een rood licht staan.Dat is bij de Picanto misschien ook wel het geval,maar van buitenaf gaan de portieren wel openen,al twijfel ik nu wel of ik de motor toen niet had uitgezet. Binnenkort maar even het één en ander proberen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.