Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iets meer bekend? Lijkt mij een erg interessant agendapunt worden voor de KCG met KMNL.

Er is hier geen sprake meer van een individueel probleem, maar meer nog van een algemeen probleem, vandaar.....

• Like 1
Geplaatst

Iets meer bekend? Lijkt mij een erg interessant agendapunt worden voor de KCG met KMNL.

Er is hier geen sprake meer van een individueel probleem, maar meer nog van een algemeen probleem, vandaar.....

Helaas nog geen nieuwe berichten van KIA in Zwolle.

Ik denk, dat mijn auto daar ergens in een hoekje staat en zij eerst betalende klanten afhandelen.

Immers hebben ze weinig zin in "het garantiegedoe". Voelt lekker, als je aan de telefoon bent en gewoon voeld: Jij bent het laatste, waar ze op zitten te wachten.

Het lijkt mij ook een strak plan, om KIA eens te vragen, hoe belangrijk zij klanttevredenheid vinden en wat hun beleid is. Is echt geen toeval meer, dat de 3 eerstbeste KIA dealers weinig zin in iets hebben, wat de klant wel graag wil.

Geplaatst

We gaan uiteraard ons best doen, maar dat haalt op dit moment niets uit wat betreft jouw gestalde auto.

Daar moeten we helaas eerlijk in zijn. Wat je wel nog kunt doen is een klacht wat betreft afhandeling van

jouw probleem neerleggen bij KMNL. Waarom moet dit zo lang duren?

Geplaatst

Goedemorgen,

Wat de afhandeling van mijn geschil betreft, blijf ik gewoon bezig. Ik wou hier gewoon mijn ervaring delen en jullie en andere KIA rijders op de hoogte houden.

Hiervoor heb ik ook een persoonlijk contactpersoon bij KIA klantenservice nu. Maar ook zij kan alleen bemiddelen en is afhankelijk van de service op locatie.

Ik zie dit forum als een goede mogelijkheid, om positiefe, maar ook negative ervaringen te delen om in de toekomst samen met KIA NL nog meer rijplezier te kunnen ervaren.

Ik hou jullie op de hoogte over de ontwikkelingen.

Geplaatst

Helemaal duidelijk en goed dat je ons daarover (blijvend) informeert!

• 2 weken later...
Geplaatst

Update:

- auto nu precies 4 weken stuk

- auto staat nu precies 2 weken bij de KIA dealer in Zwolle zonder resultaat of info.

Op mijn email gisteren aan de contactpersoon (After-Sales-Mager) bij KIA in Zwolle nog geen reactie gehad.

Niet eens een antwoord op de vraag, wanneer ze de motor diagnose doen.

Als het zo verder gaat, staat mijn verhaal binnenkort in de krant of komt op TV. Ik ben er helemaal klaar mee :(

Geplaatst

Duurt idd wel erg lang.

Ik was de mijne maar 1 week kwijt.

Ik snap dat garantiegevallen geen voorrang krijgen maar 2 weken en dan nog niks gebeurd vind ik wel erg gortig.

Geplaatst

Dit is niet leuk en doet afbraak aan de leus 7 jr garantie die inmiddels iedereen (!) wel kent.

(zelfs mijn broer met z'n RangeRover die al dit soort merken minacht)
Het zou dealer en KiaMNL sieren dit zsm naar alle tevredenheid op te lossen.
Ook al zou de auto van GF een matige beurt hebben gehad, kan er geen krukaslager kapot gaan in zo'n korte tijd/km.
Breu, lezen jullie mee ?
Geplaatst

Als ik van het weekend de tijd heb, dan wil ik dit via de mail onder de aandacht van KMNL brengen, inderdaad onder de noemer:

'Ook de individuele (schade)eigenaren hebben een positieve ervaring nodig met hun vers aangeschafte Kia'.....ook al het onderhoud

elders is uitgevoerd.

Dit staat namelijk niet op zichzelf en het mag niet zo zijn dat Kia de nering naar de tering zet.....het kan ons allen treffen!

Geplaatst

Het Facebook Team van Kia.NL liet mij gisteren weten, dat de motordiagnose afgerond is en de Kia dealer een garantie aanvraag heeft ingediend bij de desbetreffende afdeling van KMNL.

Wel raar, dat ik alleen info krijg, als ik op Facebook mijn ontevredenheid openbaar maak.Ik weet trouwens niet, wat volgens de diagnose de oorzaak was van de kapotte krukaslager. Het Is blijkbaar niet gewenst, dat ik details te weten krijg. Als klant zijnde heb ik tot vandaag geen enkele schriftelijke info gekregen, alles via de telefoon of via Facebook.

De laatste onderhoudsbeurt was trouwens kwa kilometers ruim voor de eisen en maar liefst 9 manden naar de vorige beurt. In iedere geval was de door mij aangetoonde onderhoudshistorie voldoende, om de garantieaanvraag in behandeling te nemen.

Ze hebben het juiste olie gebruikt en de juiste filter vervangen. Zelfs de bougies kwamen nieuw erin. Juist omdat de verkopende BOVAG-dealer bij nieuwe motoren erop let, dat ze op tijd service krijgen.
Toen de motor kapot ging was het olie ook het eerste, waar de KIA dealer in Duitsland naar keek. De kleur was bijna gelijk aan nieuwe olie, zat er ook pas 3 maanden in.

Ik hoop, dat ik ten minste ongevraagd uitslag krijg van de garantie aanvraag volgende week. Zal wel raar zijn, als alles gewoon gebeurd, zonder dat ik ook maar weet, wat er aan de hand is.

Geplaatst

Linksom/Rechtsom gaat het dus opgelost worden.

Dat is fijn.
Of FB of dit forum heeft geholpen doet er niet toe.
We zouden idd wel de oorzaak willen weten.
Nog even geduld en dan rij je weer als nieuw ! :-)
Geplaatst

Ok, ik wacht even met een bericht aan KMNL. Mooi dat het in ieder geval wordt opgepakt. Wel een overall agendapunt KCG - KMNL.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Het is nu aan de tijd, om een positief bericht te plaatsen:

Gisteren kreeg ik een telefoontje van de Kia dealer in Zwolle; mijn Sportage is gerepareerd via de garantie !

Hij is ook voorzien van alle nieuwe updates.

Ze vroegen mij, of ik ermee akkoord ga, dat een monteur van hun dit weekend nog even een paar kilometer met de Sportage gaat rijden, om te checken, dat alles goed is gemonteerd.

Ik vond dit uiteraard een goed voorstel en ben hiermee akkoord gegaan.

Maandag dan de laatste instellingen en dan kan ik hem ophalen!

Geplaatst

Top! De aanhouder/volhouder wint  :-) . Jammer dat het alleen allemaal zo moeizaam moest gaan. Maar is het eindresultaat dat uiteindelijk telt.

Geplaatst

Dus aan het einde van het liedje. Altijd een auto die dealer onderhouden is kopen. En zelf ook laten onderhouden. Scheelt een hoop ellende voor die paar euro's meer.

Geplaatst

Dus aan het einde van het liedje. Altijd een auto die dealer onderhouden is kopen. En zelf ook laten onderhouden. Scheelt een hoop ellende voor die paar euro's meer.

Dat was geen optie

Geen enkele Sportage met de gewenste opties en 2.0 motor verkrijgbaar bij een Kia-dealer.

Einde van het liedje is, dat een Internationale bedrijf, die met 7 jaar garantie in heel Europa reclame maakt, zijn klanten gewoon goed moet behandelen.

• Like 1
Geplaatst

ze moeten idd  zich gewoon aan de garantie houden en niet moeilijk gaan doen als hij volgens voorschrift is onderhouden ook al is dit niet bij een kia dealer  kia kartelvorming noem ik dat :hammer:

Geplaatst

Maar draai het is om. Het primaire product is geleverd. Het belang zijn haar dealers. Waarom zou je de rest ondersteuen je probeerd toch je eigen netwerk sterker te maken (even advocaat van de duivel spelen)

Ik snap heel kort door de bocht. Dat Kia een verschil maakt tussen dealer en universeel. Wat is anders nog de toegoevgde waarde van een dealer. En uiteindelijk garantie

Geplaatst

Ik snap dat er genoeg redenen zijn om je auto te laten onderhouden door je merkdealer (ongeacht het merk).

Maar die 7 jaar garantie wordt geleverd op de auto en niet op de onderhoudsbeurten.

Het is toch van de zotte dat je je auto bij de dealer in onderhoud doet omdat je geen gezeur wil ivm garantie.

Nee... je doet je auto in onderhoud bij de dealer omdat je je daar goed geholpen voelt of daar een prettige relatie mee hebt.

Overigens heb ik mijn auto ook in onderhoud bij een dealer. Maar dat is omdat ik daar een goed gevoel bij heb. Overigens let ik daarbij wel op de zaken die prima zelf te doen zijn.

Interieurfilters en ruitenwissers bijvoorbeeld hoeven ze voor mij nooit te doen.

Geplaatst

Dat is heel kort door de bocht.

Je maakt je eigen netwerk juist sterker, als je de klachten , die binnenkomen, seriös in behandeling neemt vanaf het eerste moment. Een tevreden klant komt terug.

De succesvolste bedrijfen van de wereld werken so.

Elke klacht van een klant is een kans, om als bedrijf ervan te kunnen leren.

De dealers zijn de sleutel, maar het interne beleid bepaald alles.

Kia wil auto's verkopen, hiervoor is Kia dealers (sales) nodig. Om deze dealers in een sterke positie te brengen, komt Kia met 7 jaar garantie op het geleverde product.

Om de dealers op de lange termijn te binden, en daarmee ook de klanten, is een goede en klantvriendelijke afhandeling van een garantiegeval belangrijk.

Anders verliest Kia klanten en dealers op de lange termijn.

Geplaatst

Ik laat alle onderhoudsbeurten, reparaties etc bij de Kia dealer uitvoeren.

Dit voor de SP3 en ook voor de Picanto. Met uitzondering van het vervangen van de ruitenwissers.

De ruitenwissers zijn echt veel goedkoper via internet te verkrijgen en zijn makkelijk te vervangen.

Daarbij wil ik graag de Bosch (Aerotwin) ruitenwissers omdat ik daar goede ervaringen mee heb.

Ik ben misschien in sommige gevallen wat duurder uit maar ik weet zeker dat alles met originele

onderdelen wordt vervangen en door erkende en speciaal opgeleidde Kia monteurs wordt uitgevoerd.

Ook hierdoor ontstaat een goede zakelijke relatie met de dealer waardoor je altijd goed en vooral

snel wordt geholpen. Ik heb dit al een paar keer ervaren. Ik weet heel goed dat je, volgens de Europese

regelgeving, ook naar een andere garage mag gaan en dat dit niet ten koste van de garantie mag gaan

als er originele onderdelen worden gebruikt, maar heb niet zoveel vertrouwen in dat soort garage's

omdat de monteurs daar niet of niet volledig op de hoogte zijn van de Kia specificaties.

Maar laten we eerlijk zijn, als je de auto niet laat onderhouden bij een Kia dealer zal deze ook niet

staan te springen om bij garantie gevallen alles uit de kast te halen om je verder te helpen.

Natuurlijk zullen zij je wel helpen maar een ' vaste'. klant zal toch uiteindelijk genieten van enige

prioriteit in de afhandeling van dergelijke zaken.

Grtz.

Specialmade

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...