Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

We hebben hem!!

Een prachtige Snow White!

Hij rijdt heerlijk (natuurlijk...).

En met de extra brede CrossClimate all-seasons 235/45R18 banden.

Wegligging perfect, stil en niet meer wisselen.

Ik zou er graag de foto's bij doen, maar het lukt me nog steeds niet om dat in dit forum voor elkaar te krijgen.

Sorry.

• Like 6
Geplaatst
23 hours ago, Derrek said:

We hebben hem!!

Ik zou er graag de foto's bij doen, maar het lukt me nog steeds niet om dat in dit forum voor elkaar te krijgen.

Sorry.

Past dat met die banden op de standaard 18 inch volgens mij dealer moest ik dan naar vredestein qutrack 5 225/45R18

Geplaatst

Gefeliciteerd Derrek. En die foto's, die komen wel. Is sowieso ff wennen met deze nieuwe site.

Geplaatst
Op 23 november 2016 om 14:26 zei Derrek:

We hebben hem!!

Sorry.

M'n eerste vind ik leukje op het nieuwe forum.

Wees er zuinig op, haha !

• Like 2
Geplaatst
6 uur geleden zei Jurbro:

Past dat met die banden op de standaard 18 inch volgens mij dealer moest ik dan naar vredestein qutrack 5 225/45R18

Ja, de banden passen op de velg. De dealer geeft waarschijnlijk de standaard bandenmaat aan omdat daar het typegoedkeuring voor is afgegeven. Maar binnen de marge (de ANWB adviseert binnen 2%) kan daar van afgeweken worden. Deze CrossClimates 235/45R18 zijn 1 centimeter breder (aan beide zijden dus 5 millimeter) en 4 millimeter hoger. Dat is ongeveer 1,2% groter dan de standaard maat.

Het verschil in omtrek tussen de standaard 16” banden en de standaard 18” banden is overigens 1,1%....

De CrossClimate worden niet in de standaard 18” Niro maat gemaakt anders had ik die maat gekozen. Vredestein maakt de Quatrac inderdaad wel in de maat 225/45R18, maar ik ben zeer tevreden over de CrossClimate banden die ik ook al onder mijn Kia Rio had (en niet meer halfjaarlijks hoeven wisselen wat tijd en geld scheelt). Bovendien levert Kia Michelin banden onder de Niro en wellicht niet voor niets.

Deze CrossClimates hebben energielabel “B” en de originele 18” zomerbanden energielabel “C”. Of dat ook zuiniger rijdt moet in de praktijk natuurlijk nog blijken en geen idee of dit wel meetbaar is, maar de wettelijke Europese bandenlabels zijn er ook weer niet voor niets.

Daarnaast zijn de CrossClimates stiller (69 dB in plaats van 71 dB) en die ervaring had ik al met de CrossClimates onder mijn Kia Rio.

Ik heb hieronder nog even de originele Michelin banden van de Niro en de CrossClimates in een overzichtje gezet: 

Bandenlabel:

Merk

Type

Velg

Maat

Energie

Veiligheid

Geluid

Michelin

EnergySaver

16"

205/60R16

B

B

70

Michelin

CrossClimate

16"

205/60R16

C

A

68

Michelin

PilotSport 4

18"

225/45R18

C

A

71

Michelin

CrossClimate

18"

235/45R18

B

A

69

Ik heb de Niro nu 1 dag en de CrossClimates bevallen mij prima!

De rest van de auto overigens ook!! :smile::smile::smile:

• Like 2
Geplaatst

Eindelijk!!!! Na lang wachten toestemming van de lease gekregen om een nieuwe auto te bestellen. Vijf minuten later was de bestelling geplaatst! (Afgelopen zaterdag de proefrit gedaan...) Nu maar hopen dat de administratieve afhandeling vlot gaat, wellicht rijden we dan nog dit jaar in een;

Kia NIRO First Edition

Snow White Pearl

Kan niet wachten!!!

• Like 5
Geplaatst
15 minuten geleden zei Murrie78:

Eindelijk!!!! Na lang wachten toestemming van de lease gekregen om een nieuwe auto te bestellen. Vijf minuten later was de bestelling geplaatst! (Afgelopen zaterdag de proefrit gedaan...) Nu maar hopen dat de administratieve afhandeling vlot gaat, wellicht rijden we dan nog dit jaar in een;

Kia NIRO First Edition

Snow White Pearl

Kan niet wachten!!!

Mooi man :tt1:
Ga je je nog voorstellen in het "Nieuwe leden" topic met van mij de vraag: Wat had je nu voor een auto?

Geplaatst

Voorgesteld!

Ik weet nog niet wanneer hij geleverd gaat worden. Wanneer de bestelling bij de dealer ligt krijg ik hier meer duidelijkheid over. 

Ik hoop nog dit jaar, mede met het oog op een procentje minder bijtelling ;-). De dealer zei zaterdag dat er nog een aantal beschikbaar waren dus, als de leasemaatschappij een beetje opschiet moet dat lukken. Fingers crossed!

• Like 1
Geplaatst

Kia Niro.jpg

Afgeleverd 23 nov jl. ;-). (besteld 25 juli 2016) Naar volle tevredenheid de eerste kilometers gereden. Als oud Priusrijder kan ik bevestigen dat de Kia Niro idd een Priuskiller is/wordt!

• Like 5
Geplaatst

Hallo Borgjo,

Gefeliciteerd. En mooi zo dat rode accent ;)

Geplaatst

Ook wel apart dat de weerspiegeling in het raam blauw is.... ;-)

Zonder gekheid, mooie bak! Veel veilige kilometers toegewenst!

• Like 1
Geplaatst

Ja hoor......... dat is weer een mooie Niro (kleur is best mooi!)
Waarom zijn jouw raamstijlen van de deuren nog zwart?

(dit hebben we eerder gehad met de SP3) ;-)

Bij de mijne en die van in de showroom zijn die chroom!

Heel veel plezier ermee.

• Like 1
Geplaatst
3 uur geleden zei Wimis on:

Ja hoor......... dat is weer een mooie Niro (kleur is best mooi!)
Waarom zijn jouw raamstijlen van de deuren nog zwart?

(dit hebben we eerder gehad met de SP3) ;-)

Bij de mijne en die van in de showroom zijn die chroom!

Heel veel plezier ermee.

Achterste raamstijl is wel chroom. Volgens mij zit de beschermfolie er nog op, die was zwart.

• Like 1
Geplaatst

Ja het achterste stukje maar dat slaat helemaal nergens op! ;-)

En daarnaast had ik het over de deuren !

Geplaatst

Ook onze NIRO First Edition swp is vandaag tot volle tevredenheid afgeleverd door van Mossel in Zwolle.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

• Like 3
Geplaatst

Ik heb ook de CrossClimate banden onder mijn auto maar ik heb nog niet zo veel gereden.

Maandag ga ik voor een dag of 10 naar Duitsland en dan kan ik er veel meer over vertellen, maar tot nu toe dik tevreden over de banden

• Like 1
Geplaatst

JWS wanneer jij terug bent uit Duitsland, ga ik ook een week naar ons buurland en ook met CrossClimate banden die ik gelijk bij de aflevering (gisteren) had laten monteren.
Ik ben zie uit naar wat sneeuw zodat de banden ook onder die omstandigheden getest kunnen worden.
Mijn bevindingen zal ik later hier melden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst
Op 23-11-2016 om 14:26 zei Derrek:

We hebben hem!!

.

Derrek gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Hier zul je zeker geen spijt van krijgen.

En heerlijk rijden.....da's zeker.

• 4 weken later...
Geplaatst

Hij is binnen hoor! Afgelopen woensdag kon ik onze NIRO First Edition in de kleur SnowWhitePearl ophalen bij de dealer in Schagen. Daar stond 'ie te shinen in de showroom naast een aantal andere afleverklare Niro's (hij verkoopt lekker begreep ik!!!) Na inlevering van de Seat, afhandeling van de papierwinkel en een uitgebreide instructie van de verkoper mochten we de weg op voor de eerste kilometers. Zo blij als een kind!

Uiteindelijk nog snel gegaan. 29 november definitief besteld, 21 december geleverd! Dikke pluim voor de dealer Ten Boekel en Bakker!

Ik hou jullie op de hoogte van de bevindingen.

IMG-20161221-WA0009.jpg

• Like 4
Geplaatst
6 uur geleden zei Murrie78:

Hij is binnen hoor! Afgelopen woensdag kon ik onze NIRO First Edition in de kleur SnowWhitePearl ophalen bij de dealer in Schagen. Daar stond 'ie te shinen in de showroom naast een aantal andere afleverklare Niro's (hij verkoopt lekker begreep ik!!!) Na inlevering van de Seat, afhandeling van de papierwinkel en een uitgebreide instructie van de verkoper mochten we de weg op voor de eerste kilometers. Zo blij als een kind!

Uiteindelijk nog snel gegaan. 29 november definitief besteld, 21 december geleverd! Dikke pluim voor de dealer Ten Boekel en Bakker!

Ik hou jullie op de hoogte van de bevindingen.

IMG-20161221-WA0009.jpg

Gefeliciteerd ermee Murrie, hier ga je veel plezier aan beleven. Is trouwens ook mijn dealer en ben ook tevreden over hen.

• Like 3
Geplaatst

Gefeliciteerd Murrie, met deze mooie auto. Ik heb er nu 7700 km mee gereden, en er geen meter spijt van gehad :)

• Like 3
Geplaatst

Mooie wagen, de mijne komt volgens de dealer volgende week aan in de haven, trekhaak er onder, parkeersensoren voor er op en Vredestein Quatrac 5 4-seizoenenbanden er onder en hopelijk midden januari rijden

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine, in de kleur platinum graphite

• Like 2
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...