Ga naar inhoud

Wist jij dat? Niro handigheidjes op een rij.


Wimis on

Aanbevolen Berichten

56 minuten geleden, HansH zei:
Op 15-1-2019 om 10:25, casper zei:

Settings blijven na herstarten. Ik vind de multi route mode ook wel handig 

Multi Route blijft WEL actief 

Multi route blijft bij mij NIET actief. Zou handig zijn geweest maar om bij iedere start als een debiel in het instellingen menu te klikken om dit weer aan te zetten is niet handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, HenkM zei:

Multi route blijft bij mij NIET actief. Zou handig zijn geweest maar om bij iedere start als een debiel in het instellingen menu te klikken om dit weer aan te zetten is niet handig.

Ik zit nu op Bonaire. Zal nog eens kijken als ik weer terug ben. Dacht toch dat het bij mijn bleef. Maar heb maar 1 keer getest. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, HenkM zei:

Multi route blijft bij mij NIET actief. Zou handig zijn geweest maar om bij iedere start als een debiel in het instellingen menu te klikken om dit weer aan te zetten is niet handig.

Mee eens. Jammer, het had zo mooi kunnen zijn..... :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uur geleden, Hippe lip zei:

Zo hier en daar zie ik handige jongens die met zoiets als een Raspberry Pi kunnen communiceren met een auto. Dan gaat het meestal om het uitlezen van gegevens.

Een voorbeeld is Home Assistant (https://www.home-assistant.io/), een systeem wat erg veel dingen kan registreren en aansturen. Het is uitbreidbaar met heel veel componenten, waaronder communicatie met een auto: https://www.home-assistant.io/components/#car.

Kia staat alleen nog niet in dit rijtje. Is hier iemand die wel eens met dit soort apparatuur speelt en die mee wil helpen om de communicatie met een Kia voor elkaar te krijgen?

 

FF herhaling omdat niemand reageerde, het bericht was ondergesneeuwd, en aan het eind van een pagina stond...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met die flap van de hoedenplank kun je ook nog iets anders.

Of het heel handig is valt echter over te twisten, want de buitenste twee kopsteunen passen er dan niet meer in. Tenzij je er natuurlijk zelf twee uitsparingen in maakt.

Gewoon helemaal eruit halen is minder werk.

Doe er wel of niet je voordeel mee !

20190121_163257.jpg

20190121_163301.jpg

20190121_163320.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


26 minuten geleden, Niro 24C zei:

Met die flap van de hoedenplank kun je ook nog iets anders.

Of het heel handig is valt echter over te twisten, want de buitenste twee kopsteunen passen er dan niet meer in. Tenzij je er natuurlijk zelf twee uitsparingen in maakt.

Gewoon helemaal eruit halen is minder werk.

Doe er wel of niet je voordeel mee !

 

 

 

Je kunt ook de middelste kopsteun helemaal naar beneden doen dan schuif je de flap er gewoon onder...

Werkt perfect.. zie hier

aangepast door SatJunk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Was gewoon wat aan het experimenteren omdat mijn hond iedere keer met haar nek tegen die rand aan zit bij het remmen, en op mijn manier je de rand tot het minimum reduceert. 

Maar ben er nu ook achter dat je het hele systeem er tussenuit kan halen. Is nog beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...
Op 21-1-2019 om 17:22, Niro 24C zei:

Was gewoon wat aan het experimenteren omdat mijn hond iedere keer met haar nek tegen die rand aan zit bij het remmen, en op mijn manier je de rand tot het minimum reduceert. 

Maar ben er nu ook achter dat je het hele systeem er tussenuit kan halen. Is nog beter. 

Ik doe de middelste hoofdsteun altijd eerst naar boven, hoogste stand, dan de flap naar voren duwen onder de hoofdsteun en dan de hoodsteun, voorzichtig, naar beneden duwen zodat de flap vast zit. Heeft de hond geen last van een rand en heb je tevens een wat hogere rand.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Heeft iemand ervaring met AlieExpress? Zoek je iets specifieks, in mijn geval spatlappen (mud guards/splash guards), dan meld de zoekbalk telkens geen Kia Niro te herkennen, maar verbastert de naam in Kia Nitro en vindt dan uiteraard niets. Alle andere typen, Kona, Ceed en Sportage vormen geen probleem.

aangepast door Rob18
Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, Rob18 zei:

Heeft iemand ervaring met AlieExpress? Zoek je iets specifieks, in mijn geval spatlappen (mud guards/splash guards), dan meld de zoekbalk telkens geen Kia Niro te herkennen, maar verbastert de naam in Kia Nitro en vindt dan uiteraard niets. Alle andere typen, Kona, Ceed en Sportage vormen geen probleem.

Op Ebay.com vind je ze wel. En ook meer dan op Ali. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, JeroenV zei:

Er is voor de Niro inderdaad niet veel te vinden gek genoeg.
Ik weet niet of het model misschien een andere naam heeft elders in de wereld, misschien dat daarop zoeken kan helpen.

Een ander type voor de Niro is er volgens mij niet. Op e-bay vind je het wel, maar veelal niet het juiste type. Houdt Kia het soms tegen?

aangepast door Rob18
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 15-3-2019 om 23:11, Rob18 zei:

Heeft iemand ervaring met AlieExpress? 

Ik heb inmiddels redelijk wat ervaring met Aliexpress. Niet met Niro onderdelen, maar wel andere dingen als accu’s voor laptop, smartphones (Apple en Samsung) en gereedschap, horlogebandjes, smartphone hoesjes en ook kleding. Wel moet je wat zaken weten.

Heb geen haast want het duurt lang voordat je het hebt. Meestal tussen de 3 en 6 weken.

En er is een Track & Trace maar daar moet je even aan wennen. Soms in Chinees, maar met Google translate kun je het dan toch lezen.

Maar er zijn zeker ook voordelen.

Ten eerste is het meeste belachelijk goedkoop en de kwaliteit goed.

Zo kost een horlogebandje voor mijn Samsung Gear S2 smartwatch (dat zijn speciale bandjes) in Nederland rond de 21,95. Ik heb eenzelfde siliconenbandje bij Ali voor 1,70 en dat was inclusief verzendkosten!

Na ontvangst wordt gevraagd om dit op je account aan te afvinken op de site bij bestellingen. Wel zo netjes.

Kortom altijd prima tevreden over de producten en de mogelijkheid om met de leverancier te communiceren als je wat wilt weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, Derrek zei:

Ik heb inmiddels redelijk wat ervaring met Aliexpress. Niet met Niro onderdelen, maar wel andere dingen als accu’s voor laptop, smartphones (Apple en Samsung) en gereedschap, horlogebandjes, smartphone hoesjes en ook kleding. Wel moet je wat zaken weten.

Heb geen haast want het duurt lang voordat je het hebt. Meestal tussen de 3 en 6 weken.

En er is een Track & Trace maar daar moet je even aan wennen. Soms in Chinees, maar met Google translate kun je het dan toch lezen.

Maar er zijn zeker ook voordelen.

Ten eerste is het meeste belachelijk goedkoop en de kwaliteit goed.

Zo kost een horlogebandje voor mijn Samsung Gear S2 smartwatch (dat zijn speciale bandjes) in Nederland rond de 21,95. Ik heb eenzelfde siliconenbandje bij Ali voor 1,70 en dat was inclusief verzendkosten!

Na ontvangst wordt gevraagd om dit op je account aan te afvinken op de site bij bestellingen. Wel zo netjes.

Kortom altijd prima tevreden over de producten en de mogelijkheid om met de leverancier te communiceren als je wat wilt weten.

"""Zo kost een horlogebandje voor mijn Samsung Gear S2 smartwatch (dat zijn speciale bandjes) in Nederland rond de 21,95. Ik heb eenzelfde siliconenbandje bij Ali voor  1,70 en dat was inclusief verzendkosten!"":

Even stiekem een vraagje Non Topic, ik heb zelf de Gear S3, zijn de bandjes wel echt zeker van dezelfde kwaliteit als origineel ?

Ik heb nu de Gear

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Eric-H zei:

"Zo kost een horlogebandje voor mijn Samsung Gear S2 smartwatch (dat zijn speciale bandjes) in Nederland rond de 21,95. Ik heb eenzelfde siliconenbandje bij Ali voor  1,70 en dat was inclusief verzendkosten!"":

Even stiekem een vraagje Non Topic, ik heb zelf de Gear S3, zijn de bandjes wel echt zeker van dezelfde kwaliteit als origineel ?

Ik heb nu de Gear

Met alles anders dan Kia Niro spullen heb ik ook geen problemen ondervonden bij Alie express. In twee gevallen was het wel ruim 60 (werk)dagen onderweg, maar als je geen haast hebt niet erg! Over de kwaliteit kan je wel een flinke discussie opzetten, maar ieder maakt voor zich uit of die tevreden is met een goedkoper alternatief. Persoonlijk houdt het mij bezig waarom consequent de Niro als Nitro wordt aangeduid, waardoor je niets kan vinden, maar daarentegen wel van een Sportage, Ceed, Stonic en Soul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, Eric-H zei:

"""Zo kost een horlogebandje voor mijn Samsung Gear S2 smartwatch (dat zijn speciale bandjes) in Nederland rond de 21,95. Ik heb eenzelfde siliconenbandje bij Ali voor  1,70 en dat was inclusief verzendkosten!"":

Even stiekem een vraagje Non Topic, ik heb zelf de Gear S3, zijn de bandjes wel echt zeker van dezelfde kwaliteit als origineel ?

Ik heb nu de Gear

Zeker. Past ook perfect. De Gear S2 heeft van die speciale clipjes waardoor standaard bandjes niet passen. Daarom durven ze hier die bandjes zo duur te verkopen. Ik heb zelfs eenzelfde tweede bandje besteld en ontvangen als reserve. Voor € 1,70 kun je geen armoede lijden. En ik heb ook geen zin om me weer op te laten lichten door die shops in Nederland als ik weer een bandje nodig heb want ik verdenk ze er van dat zij die bandjes ook bij Ali bestellen…

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uur geleden, Derrek zei:

Zeker. Past ook perfect. De Gear S2 heeft van die speciale clipjes waardoor standaard bandjes niet passen. Daarom durven ze hier die bandjes zo duur te verkopen. Ik heb zelfs eenzelfde tweede bandje besteld en ontvangen als reserve. Voor € 1,70 kun je geen armoede lijden. En ik heb ook geen zin om me weer op te laten lichten door die shops in Nederland als ik weer een bandje nodig heb want ik verdenk ze er van dat zij die bandjes ook bij Ali bestellen…

Grote aantallen bestellen ze dan bij Alibaba, daar kan je geen enkel exemplaar bestellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, Rob18 zei:

Grote aantallen bestellen ze dan bij Alibaba, daar kan je geen enkel exemplaar bestellen!

Maar op Aliexpress wordt de Niro wel als Niro aangeduid, niet als Nitro.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geef maar eens in de zoekbalk: Kia Niro splashguards in, dan zie je toch echt Nitro.
Bij mij zoekt ie gewoon op Niro. Hij vindt geen splashguards, maar de naam Niro komt gewoon goed door. Heeft het niks met de autocorrectie-functie in je browser te maken?11370c210bee3f55ff5333fe86274b0b.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...