Jannic Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 Sinds de update van m'n navigatie/mediasysteem (Niro model 2020) door de dealer en de update van Android Auto (5.4.502243) op een Motorola G5+ krijg ik een foutmelding. Ik gebruik hetzelfde kabeltje als voorheen toen het wel werkte. Op m'n scherm kan ik AA niet meer selecteren. De tekst blijft grijs. Zijn er meer mensen met deze klacht? Of weet iemand de oplossing? Voor de goede orde, ik gebruik AA zelden. Maar ik heb wel graag dat alles werkt zoals het hoort. Quote
der Rudi Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 Me dunkt dat als je op je beeldscherm van de auto ook geen Android auto kunt selecteren er bij de update van de Niro iets misgegaan. Quote
Jannic Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 21 minuten geleden, der Rudi zei: Me dunkt dat als je op je beeldscherm van de auto ook geen Android auto kunt selecteren er bij de update van de Niro iets misgegaan. Ik krijg op m'n display (van de auto) de tekst, "kan geen verbinding maken. Sluit de kabel opnieuw aan". Quote
HC Baco Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 (aangepast) 11 minuten geleden, Jannic zei: Ik krijg op m'n display (van de auto) de tekst, "kan geen verbinding maken. Sluit de kabel opnieuw aan". Kreeg dit na de update ook meerdere keren te zien. Na aantal malen proberen, ook met andere kabeltjes en origineel van mijn Samsung S9, werkte het opeens. En het blijft nu werken zelfs met alle kabeltjes, ook de niet originele USB-C. Dus advies om ook met meerdere kabeltjes te proberen en evt. herstart telefoon. Succes! 29 Juni, 2020 aangepast door HC Baco Tikfoutje Quote
Jannic Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 3 minuten geleden, HC Baco zei: Dus advies om ook met meerdere kabeltjes te proberen en evt. herstart telefoon. Succes! Thx, dat ga ik doen. Quote
pdakkerman Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 Ff een copy paste van mij post op Tweakers Vanmorgen had ik een automatische update van AA naar versie 5-4-502264 op m'n oneplus6.Vond het al bijzonder omdat ik het meestal zelf deed via de apkspiegel.Dat was omdat ik dan ergens las dat er update was.We waren al op pad geweest met de auto en de update deed toen ik even moest wachten.Echter toen we weer gingen rijden deed AA het niet meer. Ik kreeg ook die foutmelding telefoon reageert niet.Telefoon uit en aangezet. Maar helaas.Update teruggezet... Helaas.Toen heel AA er zo veel mogelijk afgehaald en versie 502244 erop.Nu doet ie het wel weer.Wel raar is dat AA niet meer tussen apps staat. mss heb je er wat aan. Ik rijd zelf Proceed my19 Quote
Jannic Geplaatst 29 Juni, 2020 Geplaatst 29 Juni, 2020 1 uur terug, pdakkerman zei: Ff een copy paste van mij post op Tweakers Vanmorgen had ik een automatische update van AA naar versie 5-4-502264 op m'n oneplus6.Vond het al bijzonder omdat ik het meestal zelf deed via de apkspiegel.Dat was omdat ik dan ergens las dat er update was.We waren al op pad geweest met de auto en de update deed toen ik even moest wachten.Echter toen we weer gingen rijden deed AA het niet meer. Ik kreeg ook die foutmelding telefoon reageert niet.Telefoon uit en aangezet. Maar helaas.Update teruggezet... Helaas.Toen heel AA er zo veel mogelijk afgehaald en versie 502244 erop.Nu doet ie het wel weer.Wel raar is dat AA niet meer tussen apps staat. mss heb je er wat aan. Ik rijd zelf Proceed my19 Thx, voor de info. Ik heb al vruchteloos verschillende kabeltjes geprobeerd. Dus ik denk dat ik van de week deze tip opvolg. Quote
Jannic Geplaatst 1 Juli, 2020 Geplaatst 1 Juli, 2020 Voorafgaand aan de "teruggrade" toch nog een keer een frisse opstart van m'n telefoon gedaan. Daarna een al eerder gebruikt kabeltje er in gestoken en, ......... Voila AA doet het weer op m'n auto display. Bedankt voor de tips en het meedenken. Quote
HC Baco Geplaatst 1 Juli, 2020 Geplaatst 1 Juli, 2020 26 minuten geleden, Jannic zei: Voorafgaand aan de "teruggrade" toch nog een keer een frisse opstart van m'n telefoon gedaan. Daarna een al eerder gebruikt kabeltje er in gestoken en, ......... Voila AA doet het weer op m'n auto display. Bedankt voor de tips en het meedenken. Gelukkig dat het weer werkt. Had zojuist even gecontroleerd, ook ik heb AA die automatisch is geupdate naar versie 5.4.502264 icm. de laatste update vh navigatie/mediasysteem. Dit werkt nog steeds vlekkeloos. De verbindingsproblemen zijn er alleen direct na de update vh navigatie/mediasysteem, dan is blijkbaar de oplossing wat herstarten vd telefoon en het USB-kabeltje enige keren opnieuw verbinden. Als er eenmaal verbinding is geweest blijft het werken, ook na autom. updates van AA. 1 Quote
R.J. Geplaatst 6 Augustus, 2020 Geplaatst 6 Augustus, 2020 Ik heb dan eindelijk ontdekt hoe ik de Whatsapp berichten kan laten voorlezen. Echter is de vrouwelijke stem bij het voorlezen onverstaanbaar. Het lijk of ze elke letter afzonderlijk uitspreekt en daar een woord van probeert te maken. Wellicht komt dat ook, omdat de stem op Engels is ingesteld. Hebben jullie dezelfde ervaring en kan ik dat ergens nog veranderen/bijstellen? Op deze manier heb ik er niets aan en kan dan ook geen gesproken antwoord sturen, immers het inkomende bericht is onverstaanbaar. Groeten, Robbert-Jan Quote
cobalt Geplaatst 6 Augustus, 2020 Geplaatst 6 Augustus, 2020 14 minuten geleden, R.J. zei: zelfde ervaring en kan ik dat ergens nog veranderen/bijstellen? Op deze manier heb ik 14 minuten geleden, R.J. zei: Ik heb dan eindelijk ontdekt hoe ik de Whatsapp berichten kan laten voorlezen. Echter is de vrouwelijke stem bij het voorlezen onverstaanbaar. Het lijk of ze elke letter afzonderlijk uitspreekt en daar een woord van probeert te maken. Wellicht komt dat ook, omdat de stem op Engels is ingesteld. Hebben jullie dezelfde ervaring en kan ik dat ergens nog veranderen/bijstellen? Op deze manier heb ik er niets aan en kan dan ook geen gesproken antwoord sturen, immers het inkomende bericht is onverstaanbaar. Groeten, Robbert-Jan idem hier, ik versta er geen woord van. Nochtans toen ik nog met mijn VW Golf reed, (ook wel andere gsm), was die niet in het engels, dus het moet ergens instelbaar kunnen zijn .. maar ook nog niet gevonden waar. Quote
Richard Limburg Geplaatst 6 Augustus, 2020 Geplaatst 6 Augustus, 2020 42 minuten geleden, cobalt zei: idem hier, ik versta er geen woord van. Nochtans toen ik nog met mijn VW Golf reed, (ook wel andere gsm), was die niet in het engels, dus het moet ergens instelbaar kunnen zijn .. maar ook nog niet gevonden waar. heb sinds kort ook dit probleem, truus zei het altijd goed, nu is het geen bericht meer maar barirgt.... tips zijn welkom Quote
der Rudi Geplaatst 6 Augustus, 2020 Geplaatst 6 Augustus, 2020 Android Auto kent al heel lang kleine en grotere problemen. Soms is/was het wekenlang niet mogelijk om op een binnenkomend bericht te antwoorden. En ineens kon het dan weer. Laatst werd het voorgelezen Nederlandstalig bericht met een Engels accent voorgelezen. Google is verschrikkelijk druk met de Google Assistent en daar maakt Android Auto gebruik van. Niet dat ik het wil verdedigen maar me dunkt dat dat het probleem is. Desalniettemin blijf ik het gebruiken want navigeren naar een willekeurige dichtsbijzijnde parkeergarage in een voor mij onbekende stad of naar een of ander bedrijf, organisatie of horecagelegenheid waar ik het adres niet van weet blijf ik geweldig vinden. 1 Quote
Moos Geplaatst 18 Juli, 2022 Geplaatst 18 Juli, 2022 Op 16-5-2020 om 08:01, zei Derrek: Ik begin me toch wel eens af te vragen of het niet beter is om je op het autorijden te concentreren dan berichten op scherm te lezen. Dit uit respect voor de veiligheid van andere weggebruikers. Het. Lezen van berichten zal zeker de concentratie op de weg en daarmee de veiligheid wegnemen. Het valt helaas onder de noemer handsfree bellen. Quote
SmurfenB Geplaatst 18 Juli, 2022 Geplaatst 18 Juli, 2022 1 uur geleden, zei Moos: Het. Lezen van berichten zal zeker de concentratie op de weg en daarmee de veiligheid wegnemen. Het valt helaas onder de noemer handsfree bellen. Ondanks dat het bericht waarop je reageert, al twee jaar oud is. is het nog altijd waar. Toch hoef je je ogen niet meer van de weg te halen, en je handen niet meer van het stuur. Enkel je stem en je oren is voldoende, misschien één vinger als 'oké google' niet aan hebt staan. Even het knopje voor voice comando's iet langer inhouden en android auto vraagt wat je wil. Je kan dan allerlei comando's inspreken, zoals "stuur whatsapp bericht aan [naam]", of "wat staat er in mijn agenda vandaag?", "vertel een grap". Tip, stuur je live locatie aan de person(en) waar je naar toe gaat. Hoeven ze je niet te vragen hoelang het nog duurt. Quote
Robbert Jan Geplaatst 2 Oktober, 2022 Geplaatst 2 Oktober, 2022 Sinds kort in bezit van Niro uit eind 2016. (dus geen WiFi) Ik heb Android auto werkend. Lijkt prima werkbaar -en altijd actueel. Vraag nu is of ik tijdens het gebruik van bijvoorbeeld een navigatie app via Android auto wel kan luisteren/scrollen enz. in de DAB+ radio van het mediasysteem van de auto zelf? Of is het dan de bedoeling om radio te luisteren via een app binnen Android auto zoals bijvoorbeeld Tunein? (Of andere suggestie?) Quote
R.J. Geplaatst 2 Oktober, 2022 Geplaatst 2 Oktober, 2022 Je kan gewoon gebruik maken van de radio van de auto Quote
Robbert Jan Geplaatst 3 Oktober, 2022 Geplaatst 3 Oktober, 2022 19 uur geleden, zei R.J.: Je kan gewoon gebruik maken van de radio van de auto Hoe eenvoudig kan het antwoord zijn. Dus de originele DAB radio kan ik luisteren terwijl ik via Android auto gebruik maak van een navigatie app, Google maps, HERE of in mijn geval TomTom go. Ga het uitproberen! Quote
Derrek Geplaatst 3 Oktober, 2022 Geplaatst 3 Oktober, 2022 De TomTom go app op Android Auto kan helaas niet met spraakcommando’s worden gebruikt. In ieder geval niet in mijn Niro. Bij Maps werk dat wel. Helaas ondersteunt de TomTom Go app op Android Auto ook niet de route functie. Die tab heb je wel op je telefoon, maar die tab verschijnt niet op Android Auto zodat je geen routes kunt rijden. Quote
Robbert Jan Geplaatst 3 Oktober, 2022 Geplaatst 3 Oktober, 2022 2 uur geleden, zei Derrek: De TomTom go app op Android Auto kan helaas niet met spraakcommando’s worden gebruikt. In ieder geval niet in mijn Niro. Bij Maps werk dat wel. Helaas ondersteunt de TomTom Go app op Android Auto ook niet de route functie. Die tab heb je wel op je telefoon, maar die tab verschijnt niet op Android Auto zodat je geen routes kunt rijden. Ga het uitproberen. TomTom Go zag er -grafisch- goed uit maar dan is de route functie wel van belang of in ieder geval zinvol. Maps biedt veel maar moet ik nog aan wennen. Gebruikte tot voor kort een redelijk goed en actueel fabrieksysteem van ander merk. Alles is dus even zoeken of wennen. Uiteraard weer dank voor reactie met tips. Ook Waze zal ik uitproberen.. Quote
Robbert Jan Geplaatst 7 Oktober, 2022 Geplaatst 7 Oktober, 2022 Op 2-10-2022 om 19:16, zei R.J.: Je kan gewoon gebruik maken van de radio van de auto Gelukt! Werkt perfect. Quote
Rob18 Geplaatst 8 Januari, 2023 Geplaatst 8 Januari, 2023 (aangepast) Al een tijdje weg van dit forum, maar heb een probleem met de spraakherkenning van de Niro zelf. Het gaat niet om Android auto, dat werkt perfect met de spraakherkenning met Google Maps en Waze. Niets mis mee! Maar de spraakherkenning om opdrachten te geven en ook van de Niro navigatie lukt niet meer. Bij het indrukken van de toets op het stuurwiel krijg ik steevast de melding dat het alleen werkt met een USB kabel en Android auto. De laatste update heeft de dealer al gedaan. Wat rest mij nog? 8 Januari, 2023 aangepast door Rob18 Quote
gjcvro Geplaatst 11 Januari, 2023 Geplaatst 11 Januari, 2023 Heeft het dan ooit wel bij je gewerkt zonder android auto? Bij mij nl nooit. (HEV 2018) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.