Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Leuke en handige gadgets/accessoires voor de Niro

Aanbevolen Berichten

• 2 weken later...
Geplaatst

pasgeleden bij de Action een rubberen mat gehaald, voor de kofferbak. Liggen bij de auto-spulletjes beetje gelige doos van een ca. 10 x 10 cm met een lengte van ongeveer een meter.

Even met krant een mal gemaakt en uit gesneden met een vlijmscherp mes. Was nog aardig gelukt.

Nu voor een paar euro (iets van 6 of 7 euro ofzo dacht ik)een rubberen mat op maat in de kofferbak, en weer effe lekker gefreubelt .  Beetje de 'poor-mans' oplossing, maar zeker functioneel.

Geplaatst

Hoe glad is die mat? Schuiven je spullen dan niet heel snel door de hele bak heen? Ik heb nou meestal een krat achterin staan, vastgezet met een paar blokjes met klittenband.

Geplaatst (aangepast)
17 minuten geleden, gjcvro zei:

Hoe glad is die mat? Schuiven je spullen dan niet heel snel door de hele bak heen? Ik heb nou meestal een krat achterin staan, vastgezet met een paar blokjes met klittenband.

Nee, helemaal niet, zit voor een deel allemaal ribbels op, en een deel net als 'tranenplaat'.

Het is geen deurmat oid, maar echt bedoelt als kofferbakmat.   

En als ik zie wat er al aan zand e.d. (precies dat spul wat zo lastig uit de bekleding gaat) er al weer op ligt, ben ik blij dit gedaan te hebben. Weinig kosten en veel plezier.

Wil niet spammen of reclame maken oid maar:https://www.action.com/nl-nl/p/kofferbakmat-/?gclid=EAIaIQobChMIqaff8Ift3wIVAsqyCh3oPQs6EAAYASAAEgLCUPD_BwE

aangepast door dropje
Geplaatst

Van het weekend de het interieur van de Niro voorzien van leds, gloeilampjes kunnen echt niet meer ;) 

Deze in de leeslampjes voorin: https://nl.aliexpress.com/item/NAO-T10-W5W-LED-Lamp-3030-SMD-168-194-Auto-Accessoires-Klaring-Lichten-leeslamp-Auto-12/32853450791.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.11ca5039PVuw1b
Deze in de grote leeslamp achterin, en ook in de kofferbak: https://nl.aliexpress.com/item/1pcs-T10-W5W-canbus-on-error-10-SMD-5630-5730-LED-Light-Bulb-High-power-cree/32616791132.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.2814734eobpJYg (kies de 31mm)
Geeft een stuk meer licht in ieder geval :)

Alleen leds plaatsen in de achteruitrijlampen is ff niet doorgegaan. Had ze wel besteld (https://nl.aliexpress.com/item/2-stks-1200-Lumen-Heldere-Fout-Canbus-Extreem-Heldere-3030-SMD-T15-912-W16W-921-LED/32883554356.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.68782fffwpDy6h) en ook een brug geregeld, maar moest toch iets te veel gaan weghalen naar mijn zin om er uberhaupt bij te komen.

Geplaatst

Ik vindt juist de hele binnenverlichting geweldig zoals hij bij mijn Niro van 13-07-18 nu is. Mooi helder en fel genoeg, niet te vergelijken met mijn vorige Captur en vorige merken auto's. Kan het zo zijn dat er in mijn Design Edition al led in zit misschien?

Geplaatst
3 uren geleden, Eric-H zei:

Kan het zo zijn dat er in mijn Design Edition al led in zit misschien?

Als het wit licht is, is het voor 99% led. Is het wat gelig dan is het gewoon een normale lamp.
Het was ook niet zo dat het te weinig licht was, maar led staat mooier en geeft nog net wat meer licht.

Ik wilde de achterrijlampen vervangen door led, omdat ik diverse malen heb gelezen dat je daardoor 's nachts beter beeld van je camera hebt omdat het licht feller is.

Geplaatst

Bij mij is het echt wit licht en is volgens mij al led.

Wat ik wel graag zou willen is idd een sterker wit achterlicht, om de reden dat ik ook in de avond altijd de NIRO achteruit de voortuin in parkeer en dat altijd op me spiegels doe en wat meer licht achter best prettig zal zijn.

Me achteruitrijd camera springt dan uiteraard ook direct aan en vindt ik dat licht dan weer net te vel en éénmaal daar ingekeken en dan weer in de spiegels kijken geeft me daardoor weer net even een paar seconde tijd nodig die ik nodig heb om het zicht achter weer gefocust te krijgen, volgens mij kan je het licht van de camera ook wat dimmen maar moet daar nog even naar kijken.

Geplaatst
Op ‎1‎-‎10‎-‎2018 om 00:05, Eric-H zei:

Misschien ook wel interessant.

Beste forumleden, via onderstaande link kan je een lakstift voor jou kleur Niro ( auto, motor of scooter ) bestellen.

Dit werkt dus daadwerkelijk als een pen/stift om kleine pitjes, steenslag en wat diepere krasjes bij te werken, je kan meteen bij jou kleur ook de indien nodige metallic pen bestellen.

Ik heb zojuist de Gravity Bleu pen besteld incl. de Metallic pen voor samen net nog geen 28 euro. + 3.95 verzendkosten.  https://www.123autolakken.nl/lakpennen/p-1/LP67600.html?Automerk=kia  kleur code B4U Gravity Bleu

Ben benieuwd hoe het werkt, ik zal het laten weten.

https://www.123autolakken.nl/lakpennen/

En? Hoe bevalt de lakstift in combinatie met de metallic pen?

Is er gemakkelijk mee te werken en ben je tevreden over het resultaat?

Geplaatst (aangepast)

Ben er helaas tot nu toe nog niet aan toe gekomen en moeten uitstellen, zal in het voorjaar moeten, in ieder geval wachten dat de temperaturen een heel stuk hoger worden.

Heb nog wel de stiften bekeken en denk dat het met echte zichtbare krassen in samenwerking met goede polijst pasta wel goed kan gaan werken.

aangepast door Eric-H
Geplaatst

Led verlichting aangesloten op de armsteun, zodat de as niet naast de asbak valt.

Geplaatst
55 minuten geleden, Hop Sing zei:

Led verlichting aangesloten op de armsteun, zodat de as niet naast de asbak valt.

Asbak met geïntegreerde led verlichting???

Geplaatst
13 uur geleden, Eric-H zei:

Ben er helaas tot nu toe nog niet aan toe gekomen en moeten uitstellen, zal in het voorjaar moeten, in ieder geval wachten dat de temperaturen een heel stuk hoger worden.

Heb nog wel de stiften bekeken en denk dat het met echte zichtbare krassen in samenwerking met goede polijst pasta wel goed kan gaan werken.

Ok, 'we' wachten het af. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Mijn Niro heeft namelijk door een slordige 'de dader ligt op het kerkhof' parkeerder een kras opgelopen die ik wil herstellen.

Geplaatst
41 minuten geleden, Vince zei:

Ok, 'we' wachten het af. Ben wel benieuwd naar het resultaat. Mijn Niro heeft namelijk door een slordige 'de dader ligt op het kerkhof' parkeerder een kras opgelopen die ik wil herstellen.

Vince, oke dat is weer echt balen natuurlijk, ik heb een verticaal krasje aan de onderkant van mijn achterklep, snap ook nog steeds niet hoe die daar gekomen is, vandaar die 2 stiften besteld zodat je als het ware de kras in kan kleuren. Ben namelijk helemaal klaar met de standaard lak kwastjes en lak deppers.( Had ik voor me Captur gekocht, dan "Deb" je de kleur en mettalic lak maar werkt ook erg beroerd )

Geplaatst (aangepast)

Ik heb met dank aan @dropje de rubbermat van de action inmiddels ook ontdekt en in gebruik genomen. Die langwerpig geel-zwarte doos was niet zo eenvoudig te vinden.

Is inderdaad een goedkope oplossing. Let op! De afdekplaat is niet symmetrisch en dus te maken mat ook niet! Heb de gestoffeerde afdekplaat als mal gebruikt en de zijkanten en achterkant 1 centimeter ruimer gehouden

Heb de voor - en nadelen even op de rij gezet:
Voordelen
- goedkoop
- makkelijk met een grote huishoudschaar op maat te maken omdat het rubber niet erg dik is
- de gestoffeerde afdekplaat blijft netjes, schoon en droog

Nadelen
- vrij dun rubber
- vraag mij af deze daadwerkelijk schuiven van bagage voorkomt
- door de ribbels waarschijnlijk niet erg makkelijk schoon te houden maar altijd makkelijker dat stoffering

aangepast door Nir00tje
Geplaatst

Ik heb zelf wel het idee dat spullen minder makkelijk door de kofferbak schuiven.

Dat het rubber wellicht wat dunner is dan de kant en klare schalen die je kunt kopen, tja, is dat echt een nadeel?

Als het weer wat mooier weer is een emmer water er oven en even met een borsteltje, en schoon!!

• 5 weken later...
Geplaatst

Uit Korea ( via Ebay) aanvulling op de raam-chroomomlijsting (onderzijde) ontvangen, waarvan ik effect wel chique vind staan en de hogere taille van de auto meer geaccentueerd wordt.

Kan niet zo gauw meer de link terug vinden, maar als er meer belangstelling voor is, wil ik wel beter gaan zoeken.

IMG_1776.PNG

IMG_1773.jpg

IMG_1754.jpg

Geplaatst

Steek je bij de laatste foto nou je middelvinger op ( lol )

Maar vindt het idd wel erg chique staan, is het moeilijk die te monteren en is evt lekkage uitgesloten omdat het waarschijnlijk over de rubbers gemonteerd wordt ?

Wil graag die link van je hebben, heb namelijk dezelfde kleur en vindt het mooie glanzende chrome daar erg mooi bij staan ook.

Geplaatst
Op 27-1-2019 om 16:31, Nir00tje zei:

Ik heb met dank aan @dropje de rubbermat van de action inmiddels ook ontdekt en in gebruik genomen.
Voordelen
- goedkoop
- makkelijk met een grote huishoudschaar op maat te maken omdat het rubber niet erg dik is
- de gestoffeerde afdekplaat blijft netjes, schoon en droog
Nadelen
- vrij dun rubber
- vraag mij af deze daadwerkelijk schuiven van bagage voorkomt
- door de ribbels waarschijnlijk niet erg makkelijk schoon te houden maar altijd makkelijker dat stoffering

Ik heb sinds 10 maanden een kofferbakmat van automatten.nl achterin liggen. Hij bevalt erg goed, o.a. vanwege de opstaande randen die kleine 'rommel' tegenhouden. Onder andere handig als je vieze wandelschoenen of natte laarzen mee wilt nemen. Het rubber middenstuk voorkomt schuiven.

Hij is licht van gewicht en er gemakkelijk uit te lichten om hem uit te schudden. Het diepe vak links is vrijgehouden en kun je dus nog steeds gebruiken. De mat ligt hier wat lager omdat ik de schuimplastic onderbakken i.v.m. onze vakantie had verwijderd. Dat scheelt zo'n 11 cm in diepte.

Het is niet de goedkoopste mat, nl € 42,00 maar hij voldoet uitstekend.

https://www.automatten.nl/20,10798,77,48/Kofferbakmatten-Kunststof-Kia-Niro-Niro-PHEV-2016-tm-heden-(hoge-kofferbakvloer)-Guardliner-Kofferbakmat/

IMG_20180628_134553920-600.jpg

Geplaatst
8 uur geleden, Kia de Niro zei:

Uit Korea ( via Ebay) aanvulling op de raam-chroomomlijsting (onderzijde) ontvangen, waarvan ik effect wel chique vind staan en de hogere taille van de auto meer geaccentueerd wordt.

Staat inderdaad chique en het lijkt wel af-fabriek.

Geplaatst
10 uur geleden, Vince zei:

Ik heb sinds 10 maanden een kofferbakmat van automatten.nl achterin liggen. Hij bevalt erg goed, o.a. vanwege de opstaande randen die kleine 'rommel' tegenhouden. Onder andere handig als je vieze wandelschoenen of natte laarzen mee wilt nemen. Het rubber middenstuk voorkomt schuiven.

Hij is licht van gewicht en er gemakkelijk uit te lichten om hem uit te schudden. Het diepe vak links is vrijgehouden en kun je dus nog steeds gebruiken. De mat ligt hier wat lager omdat ik de schuimplastic onderbakken i.v.m. onze vakantie had verwijderd. Dat scheelt zo'n 11 cm in diepte.

Het is niet de goedkoopste mat, nl € 42,00 maar hij voldoet uitstekend.

https://www.automatten.nl/20,10798,77,48/Kofferbakmatten-Kunststof-Kia-Niro-Niro-PHEV-2016-tm-heden-(hoge-kofferbakvloer)-Guardliner-Kofferbakmat/

IMG_20180628_134553920-600.jpg

Ligt je reservewiel er nog onder?  Of heb je die er ook uit gehaald?

Geplaatst
18 uur geleden, Kia de Niro zei:

Kan niet zo gauw meer de link terug vinden, maar als er meer belangstelling voor is, wil ik wel beter gaan zoeken.

IMG_1776.PNG

IMG_1773.jpg

IMG_1754.jpg

Mooi hoor. Persoonlijk zou ik liever minder chroom willen. Maar het ziet er wel erg mooi uit. Net of het zo hoort :dup:

Geplaatst
19 minuten geleden, casper zei:

Ligt je reservewiel er nog onder?  Of heb je die er ook uit gehaald?

Haha..op vakantie zonder reservewiel!?

Nee, die ligt er nog onder, op de plek waar hij altijd ligt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...