Ga naar inhoud
Sigmasailor

e-Niro - Vragen en antwoorden (WVTTK)

Aanbevolen berichten

Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor zaken waar geen speciaal topic voor is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de mensen die wonen of werken in de volgende gemeentes: Brielle, Capelle aan den IJssel, Delft, Gouda, Hellevoetsluis, Kaag en Braassem, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Midden Delfland, Nissewaard, Pijnacker-Nootdorp, Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Voorschoten, Wassenaar, Westland en Westvoorne.

Je kan via ENGIE een speciale laadpas aanvragen voor inwoners Zuid Holland.

https://www.engie.nl/laadpalen/gemeenten/laadpas-zuid-holland

Hiermee laad je bij ENGIE en EVBOX laadpalen voor 26 of 28 cent per kWh. Geen opstart, abonnement of transactie kosten. 

Op een volledige lading maakt dit best wat uit. Let op niet alle palen in de genoemde gemeentes zijn van ENGIE en EVBOX. Voor mij betekent dit een straat verder parkeren als ik moet laden.

Moet wel zeggen dat ik vooral merk dat ik veel minder aan de laadpaal hang dan met mijn Outlander en langzaam aan me er aan erger als van die plug in hybribes de laadpaal bezet houden.

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)
4 minuten geleden, Bart Sluimer zei:

Moet wel zeggen dat ik vooral merk dat ik veel minder aan de laadpaal hang dan met mijn Outlander en langzaam aan me er aan erger als van die plug in hybribes de laadpaal bezet houden.

tenor.gif?itemid=8105578

aangepast door Ton van Hout

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha tja ze weten ook niet beter denk ik. Denk fat het ook vaak zo is dat ze geen eigen laadpaal thuis hebben. Als je een phev hebt dan kun je beter thuis gaan laden (als het kan) is goedkoper en je staat ev rijders niet in de weg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

lijkt me als PHEV rijder niet rendabel om een paal thuis te laten neerzetten?

Ik woon trouwens ook in ZH, maar niet in één van de gemeenten die je hierboven noemt. Ik denk dat ik een laadpasje nodig heb voor 3 x per jaar bij fastned opladen ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Geronimo81 zei:

lijkt me als PHEV rijder niet rendabel om een paal thuis te laten neerzetten?

Ik woon trouwens ook in ZH, maar niet in één van de gemeenten die je hierboven noemt. Ik denk dat ik een laadpasje nodig heb voor 3 x per jaar bij fastned opladen ofzo.

Laadpalen bij ons in de buurt (centrum Rotterdam) zijn van niemand persoonlijk. Zijn eerst geplaatst als project om elektrisch rijden te helpen. Momenteel worden palen geplaatst als er voldoende animo is. 

Voor Fastned kan je beter voor een andere pas gaan denk ik. Zou dan wel zonder vaste kosten per maand uitzoeken. Heb daar New Motion sleutelhanger pasje voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idealiter zou ik één pasje willen, die ik dus thuis op mijn wallbox kan gebruiken en ook kan gebruiken bij laadpalen in de stad en bij snelladers langs de snelweg, en dat alles netjes wordt gefaktureerd aan mijn bedrijf.

Ik neem aan dat bovenstaand niet bestaat (wellicht is dit een gat in de markt :) ) dus dan zou het iets worden als:

1 pasje/druppelvormig sleutelhangerding voor de wallbox, die netjes bijhoudt hoeveel stroom ik zakelijk gebruik van mijn privéstroom en dit dus verrekend.

1 pasje voor onderweg laden (laadpalen en snelladers). Dit zal van new motion zijn, of van KIA zelf, of van wie dan ook. En dan is het voor mij persoonlijk denk ik het beste om een gratis abbonnement te nemen met hoge tarieven per kWh, omdat ik toch niet vaak zal laden aan dit soort palen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Daar had Bjørn ook last van toen hij aan het roadtrippen was met de e-Niro. Veel pasjes/druppels voor verschillende laadstations.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, Bart Sluimer zei:

Voor Fastned kan je beter voor een andere pas gaan denk ik. Zou dan wel zonder vaste kosten per maand uitzoeken. Heb daar New Motion sleutelhanger pasje voor.

voor Fastned hoef je alleen maar de app te installeren en je auto te activeren volgens mij. Heb een account aangemaakt en ingesteld dat hij automatisch gaat laden. Ik denk dat er iets van kenteken herkenning is? Je kan kiezen tussen een abonnement met lagere laadkosten, maar wel maandelijkse kosten of zonder abonnement met wat hogere kosten per kWh

Ik ga het in het weekeinde hier vlakbij een keer uitproberen, weet ik of het werkt. ;-) Heb het nog niet echt nodig gehad.

aangepast door Veefer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Werk niet op kentekenherkenning maar wel op het feit dat je een betaalmiddel in de App moet aangeven (Maingau pas of New Motion pas etc.).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Werk niet op kentekenherkenning maar wel op het feit dat je een betaalmiddel in de App moet aangeven (Maingau pas of New Motion pas etc.).

Ik krijg het koppelen van mijn Maingau pas in de Fastned app niet voor elkaar. Krijg (onterecht) de melding dat de kaart verlopen/niet juist is. Is het koppelen bij jou wel gelukt?

Heb de eNiro nog niet .... staat al een weekje in Rotterdam, dus hopelijk snel bij mij op de oprit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

je kunt hem ook koppelen aan je bankrekening.

Ik heb én bankrekening/creditcard ingevuld en had al via de mitsubishi outlander een new motion pas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
je kunt hem ook koppelen aan je bankrekening.
Ik heb én bankrekening/creditcard ingevuld en had al via de mitsubishi outlander een new motion pas

Klopt! Maar het tarief van Maingau is lager dan het tarief van Fastned zelf. Dus dan zou ik liever die pas koppelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden, harm.cremer zei:

Klopt! Maar het tarief van Maingau is lager dan het tarief van Fastned zelf. Dus dan zou ik liever die pas koppelen.

Kan ik me voorstellen, maar ik verwacht zelf dat ik zelden tot nooit Fastned nodig zal hebben. En voor die een of twee keer per jaar dat het wel nodig is, neem ik die paar extra centen dan wel voor lief.

Heb voor het normale opladen een paal op de zaak en thuis de 220V lader. Daar zal ik 99% mee kunnen dekken. Dat is het allergoedkoopste. ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

Ik weet het, gaat over de Kona, maar misschien hebben we er ook wat aan (helemaal het coldgate issue). Komend weekend gaat Bjørn een roadtrip met de Kona maken, er zal ook een live stream zijn...

https://youtu.be/I8Ub7nfWmE0

aangepast door korsowito
youtube link

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, harm.cremer zei:

Ik krijg het koppelen van mijn Maingau pas in de Fastned app niet voor elkaar. Krijg (onterecht) de melding dat de kaart verlopen/niet juist is. Is het koppelen bij jou wel gelukt?

Jazeker, is gelukt. Met de Leaf al een keer of 10 gebruikt (en nog nooit een rekening van gezien).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazeker, is gelukt. Met de Leaf al een keer of 10 gebruikt (en nog nooit een rekening van gezien).

Hmz, vreemd en jammer dat het mij niet lukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hing van het format af, ik heb destijds Maingau mailtje gestuurd. Ik weet niet meer hoe het precies was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hing van het format af, ik heb destijds Maingau mailtje gestuurd. Ik weet niet meer hoe het precies was.

Dank voor de tip, ga een mailtje dichten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst (aangepast)

Ik heb het oude mailtje gevonden; het antwoord staat ook bij het laadpassen topic, hebben anderen er ook wat aan.

Format: DE*MEG*C00012345 (met je eigen nummer). De * was het verschil.

aangepast door Sigmasailor
  • Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het oude mailtje gevonden; het antwoord staat ook bij het laadpassen topic, hebben anderen er ook wat aan.
Format: DE*MEG*C00012345 (met je eigen nummer). De * was het verschil.

Dank voor het nakijken, maar helaas werkt dit bij mij niet (had het al met DE getest). Blijft aangeven dat de pas niet geactiveerd/verlopen/geblokkeerd is.

Zou natuurlijk kunnen dat het komt omdat de pas nog nooit gebruikt is ...?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, harm.cremer zei:

Dat klinkt wel vreemd. Dan zou je een nieuwe pas dus niet kunnen configureren omdat ‘ie nooit gebruikt is? En je kunt ‘m niet gebruiekn omdat ‘ie niet geconfigureerd is.....?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, harm.cremer zei:

Dank voor het nakijken, maar helaas werkt dit bij mij niet (had het al met DE getest). Blijft aangeven dat de pas niet geactiveerd/verlopen/geblokkeerd is.

De asterixen * ook goed? Daar ging het bij mij eerst fout.

Hmmmm, ik heb nog eens in mijn App gekeken: DE*MEG*C0001234*5 (nog een * voor de laatste digit in de reeks). Misschien is dat de truuk?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas werkt ook dat niet.

Ik heb Maingau een mail gestuurd (met dank aan Google Translate), eens kijken wat ze aangeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bjorn mode aan: Shiiiiit! Bjorn mode uit. :-)

Dan weet ik het ook niet. Ik heb gewoon een mail in Engels gestuurd: binnen paar dagen antwoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.