Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

e-Niro - Vragen en antwoorden (WVTTK)

Recommended Posts

update van de temperatuur instelling van de voorverwarming.

Gisterenmiddag toen ik richting de kapper ging stond hij op 27. Na een half uur kapper stonden er ineens --

Als je dan op het instellingenwieltje klikt om eens te kijken waar hij dan op staat, was dat 24..... terwijl ik hem toch echt op 21 had gezet zondag. Wat dan ook gebeurt is dat de temperatuur bij de instellingen op 24 staat en op het schermpje ervoor op --, en een half uur daarvoor op 27. Curieus allemaal. Terwijl de Climatecontrol op 21 staat ;-)

Ben alleen nog steeds niet achter de precieze momenten dat de temperatuur omhoog bijgesteld wordt of wat de trigger is.

Curieus probleempje; we zijn benieuwd of de dealer het oplost. Ik gok erop dat de dealer er ook niets van snapt.

Zijn we voor problemen afhankelijk van de dealer of kunnen we, als dat nodig blijkt, ook escaleren naar een hoger niveau?

gisteren in de sneeuw geen goede stand ruitenwissers kunnen vinden.
in stand automatisch ging hij niet zodra er iets op de voorruit kwam wissen.
krijg meer het idee van een interval schakelaar die je kan stellen.
of doe ik iets verkeerd?

gisteren in de sneeuw geen goede stand ruitenwissers kunnen vinden.
in stand automatisch ging hij niet zodra er iets op de voorruit kwam wissen.
krijg meer het idee van een interval schakelaar die je kan stellen.
of doe ik iets verkeerd?
Er zit zo'n instelling op de ruitenwisser handel, daar kun je de frequentie en gevoeligheid mee instellen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

een aantal dingen die me afgelopen week zijn opgevallen (en tegengevallen).

Ten eerste het voorverwarmen waar @Veefer het over had. Heb het ook geprobeerd en heb hetzelfde probleem. Stond ingesteld op 20 graden, maar er komt om de één of andere vage reden elke dag 1 graad bij. Het staat inmiddels op 24 graden. Heb het maar weer uitgezet...

Tijdens een sneeuwbui afgelopen week, stopte ineens alle hulpmiddelen. Kreeg een melding dat er niet aan één van de SCC eisen werd voldaan. Toen k thuis kwam werd mijn vermoeden bevestigd. Er zat een dikke laag sneeuw tegen m'n voorbumper aan en dit blokkeerde dus de sensor/camera die het verkeer voor je in de gaten houdt. Prima geregeld dus! veiligheid boven gemak. Ik vermoed dat Kia verplicht is dit soort dingen in te bouwen, dat als de camera geblokt is, dit soort systemen automatisch uitvallen, aar ben erg tevreden dat dit ook daadwerkelijk zo werkt. Geen paniek in de auto, gewoon een keurige melding dat het uitgeschakeld wordt.

Iets waar ik me wat meer zorgen over maak is een melding die ik gister voor de tweede keer kreeg. (!) controleer de remmen! alle hulpmiddelen werden geblokkeerd. Als ik de auto uit zet en opnieuw start is het weer weg. Heb een foto van m'n dashboard gemaakt en de dealer gebeld. Ga vanmiddag even langs en dan lezen ze de boordcomputer uit om te zien of er ergens een bug zit ofzo...

Ben benieuwd, to be continued...

Tsja, sneeuw en beveiligingen. De Wijkertunnel was vandaag dicht door wat sneeuwklokjes. Je zou verwachten dat ze dat met wat warmte kunnen regelen?

De radar sensor zit onder de bumper en die is noodzakelijk voor de SCC, De camera wordt schoongeveegd door de ruitenwissers en zit achter de binnenspiegel. De parkeersensoren zitten ook in de voorbumper en die worden alleen bij parkeren gebruikt.

De radar sensor is niet verwarmd zoals bij b.v. VW. da's idd jammer, maar ook bij zware sneeuw en ijzel kan het zijn dan het op een gegeven moment ophoudt, daar valt niet tegenaan te ontdooien. Trouwens een bekend probleem dat bij zware regen of sneeuw sensoren van moderne auto's het niet zo goed doen. en al die moderne systemen: het blijven hulpmiddelen en ook Tesla zegt nog steeds: handen aan het stuur.

Dat van die voorverwarming is apart, mogelijk een bug in de software. Ik had bij de Ioniq op andere vlakken wat bugs o.a. vergeten van oplaadschema en instellingen van de drive modes en die zijn na een paar updates er wel netjes verholpen.

Dat met die remmen is heel apart, ben benieuwd wat daar de oorzaak van is.

Ik vraag me af of ik wil dat het verwarmd is.. als het sneeuwt doe ik het dan liever zelf (dat rijden). Maar als die ermee kapt, stoppen er dan ook andere veiligheidssytemen ermee? Of alleen de hulpjes?

Ook die systemen zijn afhankelijk van de sensoren die de auto heeft, als weersomstandigheden er voor zorgen dat ze niet meer naar behoren functioneren dan heeft dat waarschijnlijk ook invloed op veiligheidssystemen. Als b.v. je parkeersensoren dicht met sneeuw en ijs zitten, zal je toch echt zelf de afstand moeten bepalen bij inparkeren. Dus als het radar uitvalt zal mogelijk ook de noodstop om een botsing te vermijden niet meer goed werken.

@Fralamjo precies! en dat is maar goed ook. Ik was dan ook blij dat de hulp uit ging toen de bumper bedekt werd met sneeuw.

ben benieuwd wat ze vanmiddag vinden mbt de remmen.

Waar komt dat mooie label bij het verzekering topic vandaan?

2 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Waar komt dat mooie label bij het verzekering topic vandaan?

Label?

Dat rode 'vlaggetje' bedoel ik:

2019-02-01_132222.jpg

Dat kan je als TS erbij zetten nadat je tag(s) hebt toegevoegd onder de knop "Item prefix". Deze knop kiest 1 van de tags als prefix en plaatst deze voor de topicnaam.

kjnkj.thumb.png.c32bf189cbcfb6070314ecef94272b7c.png

Edited by Ton van Hout
  • Thanks 1

Kun je die tags later ook nog aanpassen, of is dit een eenmalige actie bij het aanmaken van het draadje?

Nog niet geprobeerd, dus leef je uit!

Ah, knopje gevonden. Kan volgens mij niet meer achteraf. Jammer want ziet er mooi overzichtelijk uit.

Waar leggen jullie de laadkabel? Bij mij ligt hij in de bagageruimte maar daar gaat hij schuiven. Onder de laadvloer raak ik hem niet kwijt. Het is nogal een dikke en stugge kabel.

Direct achter mijn voorstoel. Daar zit bijna nooit iemand en heb je hem altijd direct bij de hand.

Zou er ooit een EV komen met een "stofzuigersnoer"?

• Haha 1

59 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Zou er ooit een EV komen met een "stofzuigersnoer"? emoji851.png

Ik betwijfel het. Zo’n oprolmechanisme werkt met sleepcontacten. De stromen die bij het laden door de kabel gaan zijn daar veel te hoog voor. 

Bovendien zou zo’n oprolmechaniek erg veel ruimte nodig hebben, wat je er ws niet voor over hebt.

• Like 1

Net bij het inloggen op mijnkia de volgende melding

image.thumb.png.de2ee6de0982a2553940164e77631f8e.png

Ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken maar misschien binnenkort bij een update van de app

1 minuut geleden, HenryV zei:

Net bij het inloggen op mijnkia de volgende melding

Ik heb nog geen verschillen kunnen ontdekken maar misschien binnenkort bij een update van de app

Is dit de eerste keer dat je de e-Niro aan de app koppelt? Dan slaat het mss op de nieuwe functies. Ik dacht dat de app in combinatie met de e-Niro functies heeft die er niet zijn met de andere Niromodellen.