Ga naar inhoud

e-Niro - Vragen en antwoorden (WVTTK)


Sigmasailor

Aanbevolen Berichten

On 2/16/2019 at 4:48 PM, Hippe lip said:

Even iets heel anders: bij mijn proefrit merkte ik dat de auto bij het aan- en uitzetten een melodietje afspeelt. Bij die proefrit begon ik me daaraan al te ergeren. 

Weet een van de gelukkige rijders of dit ook uit te zetten is of voor een ander melodietje (eigen upload?) te vervangen is?

Vreselijk inderdaad. Ik heb het niet kunnen vinden in de instellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, eNiroFan zei:

Is de afstand die de auto houdt tov de voorganger instelbaar (bij gebruik adaptive cruise control)?

yes! er zit op je stuur een knopje Afbeeldingsresultaat voor e-niro steering wheel

het is het knopje aan de rechterkant van je stuur, en dan het knopje links van 'cancel' 

je kan dan 4 standen selecteren

Link naar reactie
Delen op andere sites


weet iemand waar het verticale stippellijntje in je linker buitenspiegel voor dient? wordt de spiegel hier wellicht iets gebogen, zodat je dode hoek wat kleiner wordt?

Het viel me vandaag op dat op mijn rechter buitenspiegel geen stippellijntje zichtbaar is en op mijn linker spiegel wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


32 minuten geleden, Geronimo81 zei:

weet iemand waar het verticale stippellijntje in je linker buitenspiegel voor dient? wordt de spiegel hier wellicht iets gebogen, zodat je dode hoek wat kleiner wordt?

Het schijnt idd als dodehoek spiegel bedoeld te zijn. De voorwerpen worden in dat linker deel net iets kleiner weergeven dan in het rechter deel.

Eerlijk gezegd vind ik het niet echt werken omdat dat linkse spiegeldeel maar een klein oppervlak heeft.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de rechter spiegel geen tweedeling heeft. De kijkafstand van chauffeur naar de rechter spiegel is gewoonweg te groot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-2-2019 om 18:12, Eldevee zei:

Heb het al met de dealer opgenomen en reactie gekregen. Bij het invoeren van de auto bij de RDW bleek bij de km-stand het werkordernummer te zijn ingevuld, ze nemen contact op met de RDW.
Het zou prettig zijn geweest als het invoersysteem van de RDW dit soort fouten zou afvangen: auto = nieuw, dus km-stand kan geen 27.744 km zijn.

 

Knipsel.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


22 minuten geleden, Hippe lip zei:

Voordat ik bestelde heb ik de Tesla model 3 nog overwogen. Nu ik dit filmpje zie ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan!

Dat kan ik me heel goed voorstellen!! Wat een gepruts qua afwerking en dat allemaal voor een veel te hoge prijs. Dan ben ik toch erg content met mijn Niro!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep, helemaal mee eens. Uiteraard heb ik ook (wie niet) naar de model 3 gekeken. 80k voor een auto die vol afwerkfoutjes zit is het me gewoon niet waard. Je koopt er bijna 2 E-Niro’s voor. Ik vraag me ook al een tijdje af hoe handig dat bedieningspaneel nu echt is. Tuurlijk, leuk om aan vrienden en kennissen te laten zien, maar als je er mee rijdt is het misschien nog erger dan de afleiding die een mobieltje veroorzaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik vraag me ook al een tijdje af hoe handig dat bedieningspaneel nu echt is. Tuurlijk, leuk om aan vrienden en kennissen te laten zien, maar als je er mee rijdt is het misschien nog erger dan de afleiding die een mobieltje veroorzaakt?

Ach, zoals met alle nieuwe gadgets die je aanschaft is het nieuwtje er na één week alweer vanaf, dus daar hoef je hem niet voor aan te schaffen. Verder denk ik, zoals die autojournalist ook al opmerkte, dat je ongelooflijk afgeleid wordt door dat interactieve scherm dat helemaal in het midden van het dashboard is geplaatst. En maar zoeken naar de juiste knopjes. Met name als het licht ongunstig op dat scherm valt zie je nauwelijks waar je moet drukken. Inderdaad lijkt het me nog gevaarlijker dan het gebruik van een mobieltje. Het is wachten op de eerste ongelukken met de Tesla 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat soort dingen blijft een issue bij zelfstandigen die zichzelf moeten verkopen. Uitleggen dat het alles bij elkaar voordeliger is dan een ICE helpt dan vaak niet, als je die gelegenheid al krijgt. 

Een eerste indruk kun je maar één keer maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt dan twee dingen doen. Ofwel je Tesla om de hoek uit het zicht parkeren, of toch maar met je middenklasse Niro voorrijden:-)

Een kennis van me heeft twee auto's. Een duur sportief speeltje en een tweede zakelijke middenklasser om naar zijn klanten te gaan. Zijn ervaring is dat hij niet serieus wordt genomen als hij met zijn dure speeltje bij een klant voorrijdt. Met zijn middenklasser (het zou een Niro kunnen zijn!) valt hij niet op en wordt hij geaccepteerd door de klant.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Buiten beschouwing gelaten dat ik zeker ook klanten heb die me juist minder serieus nemen omdat ik in een betaalbare EV rijd, komt het er inderdaad op neer dat mijn meeste klanten er positief op reageren. Ik vind de e-Niro sowieso veel zakelijker ogen dan een model 3, maar dat kan mijn persoonlijke smaak zijn.

Heb trouwens uit principe een hekel aan 'je auto uitleggen' haha. Hiervoor reed ik een duurdere ICE. Nu steek ik een klein middelvingertje op naar de buurman en rijd ik lekker goedkoop elektrisch. eenieder die daar jaloers van wordt, of op neerkijkt, heeft óf een klein pikkie óf is niet slim genoeg om de simpele rekensom te maken dat het ECHT goedkoper rijdt dan ICE. 

Ook ik heb de afweging Model 3 - e-Niro gemaakt. Ik ben van Hyundai Ioniq tot Model S aan het twijfelen geweest en uiteindlijk uitermate tevreden met de keuze voor de e-Niro. Als je kijkt hoeveel gemak en hoeveel auto je krijgt voor de kosten/maand kan ik me geen beter auto wensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Sensor achter de deurgreep is redelijk gemeengoed bij keyless entry systemen.
Voor het op slot doen zie je verschillende dingen, bij de ene auto moet je op een knopje drukken om de auto op slot te doen, bij anderen moet je een bepaalde plek op de handgreep aantippen (capacitieve schakelaar) en bij Renault hoef je alleen weg te lopen bij de auto om hem op slot te laten gaan.

KIA heeft bespaard op het systeem en je moet dus de deur met het knopje openen en sluiten, prima oplossing die gewoon geld scheelt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...