Jump to content
  • Sign Up
Sigmasailor

e-Niro - Vragen en antwoorden (WVTTK)

Recommended Posts

4 uur geleden, Case zei:

In Frankrijk is er onder kopers wat ontevredenheid ontstaan, omdat de importeur ervoor heeft gekozen alle modellen zonder warmtepomp te leveren.

Zonder warmtepomp? Zit er dan dus geen airco op die wagens? Lijkt me sterk.....

Wel airco maar verwarming gebeurt dan dmv een element en dat kost veel meer energie.. is wel goedkoper in te bouwen... zelfde verhaal voor amerika, daar krijgen de staten in het westen bijv geen warmtepomp... met de Kona precies hetzelfde verhaal

Snap er nix van. Airco werkt ALTIJD met een warmtepomp. Net als jouw koelkast. Een warmtepomp zit er dus sowieso al in  

Die warmtepomp voor de verwarming is dan toch gewoon dezefde als de warmtepomp voor de airco? Er zit alleen een omkeerinrichting bij om binnen te verwarmen i.p.v. te koelen. Dan lijkt me het toevoegen van een elektrisch verwarmingselement alleen maar ingewikkelder en duurder. 

Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?

Edited by Hippe lip

Ik heb inderdaad ook wel filmpjes gezien waarbij de Franse versie geen warmtepomp heeft (net als het ontbreken van de stoelventilatie). De goedkoopste Edition 7 versie in Duitsland krijg je de pomp ook pas bij een meerprijs. Hoe ze de airco zonder pomp regelen ben ik nog niet tegengekomen. Ik vind het overigens weer vrij irritant dat wij het weer zonder 230V stekker bij de achterbank moeten doen en geen open dak kunnen bestellen.

Kijk maar op dit filmpje, links van de motor zit gewoon een loze ruimte: 

Edited by Terp1234

Ik denk dat de A/C wel degelijk met een pomp werkt, maar dat de functie van die pomp niet kan worden "omgekeerd". Dat DAT duur is.
Een verwarmingsweerstand is natuurlijk veel simpeler, dus goedkoper...

Met die uitvoeringen irriteert mij ook; bij de nieuwe Picanto staat ook om de haverklap een zonnedak afgebeeld, maar in NL niet te bestellen.
Bij mijn generatie Picanto kon dat nog wel, maar toen niet gedaan vanwege 4 maanden levertijd ipv 4 weken.
Stom, nog steeds spijt van...

• Thanks 1

2 uur geleden, Murcielaygo zei:

Bij mijn generatie Picanto kon dat nog wel, maar toen niet gedaan vanwege 4 maanden levertijd ipv 4 weken.
Stom, nog steeds spijt van...

Precies! Dat was ook mijn gedachte toen ik hoorde dat de rode e-Niro een langere levertijd had. Mijn vrouw (die de kleur uitkoos :whistling:) vroeg nog of ik dan mss een andere kelur wilde. Nee, die langere levertijd merk je alleen tijdens het wachten. Daarna rijd je járen in die auto en kun je er dus járen spijt van hebben dat je een ‘verkeerde’ kleur hebt. 

Dus toch maar die rooie besteld. Ben benieuwd wanner die komt. Wie heeft nog meer rood besteld?

• Like 1

Ik heb ook een rode besteld. Ik was eind vorige week bij de dealer; de auto is onderweg (staat op de boot), en is volgens de huidige planning 2 maart bij de dealer.

Ik had een reservering van eind juni, en heb 23 november besteld.

Edited by Case
Aangevuld

Ik ben sinds 14 januari in het bezit van een zwarte e-Niro. Heerlijke auto. Maar ik heb nu 3 keer een foutmelding (zie foto’s hieronder: eerst check syst. Voor vermijden kop-staartbot en 10 seconden later:  controleer de remmen) gehad als ik wielspin heb, waarbij 5 rode en oranje lampjes gaan branden. Hebben anderen hier ook last van? Bij het uitzetten en weer aanzetten verdwijnen de meldingen en rijd hij weer als vanouds.

FF560B2A-E222-47E5-8AF8-4D23B8D85D64.jpeg

D148E1AA-B672-42BA-AF54-82AD77A6F7F3.jpeg

Wel al een keer wielspin gehad, maar geen meldingen. ik denk dat die meldingen software matig gegenereerd worden en alleen als waarschuwing dienen, zonder dat het echt iets is. Het is herleidbaar, als de meldingen uit het niets komen is het enger

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Helaas werkt de regeneratie niet meer (zie ook level 0 links onder staan) en lijkt ook de abs niet te functioneren 

Mooi klusje voor de dealer om zich eens goed op in en uit te leven.

Hebben zich erover gebogen maar konden geen verklaring vinden. Vraagt ligt nu bij KIA

Mooi, ze zijn druk met de inleeffase...... zal natuurlijk beste even wennen zijn deze auto. Ik vraag me af of je bij iedere dealer een echte deskundige moet verwachten of dat Kia een troubleshooter heeft voor de meer interessante gevalletjes.

Op 9-2-2019 om 19:47, Case zei:

Ik heb ook een rode besteld. Ik was eind vorige week bij de dealer; de auto is onderweg (staat op de boot), en is volgens de huidige planning 2 maart bij de dealer.

Ik had een reservering van eind juni, en heb 23 november besteld.

@Case Goh, das véél eerder dan wat mij verteld is. Ik moet dus tot half mei wachten; volgens de dealer omdat rood niet eerder gemaakt wordt. Zal toch eens navragen daar hoe dat zit. Ik bestelde op 12 december. Dat zal toch niet ZO veel uitmaken?

Ik bestelde bij Van Mossel in Apeldoorn. En jij?

Edited by Hippe lip

Bij Content autogroep in Eindhoven.

Had je wel al een reservering?

10 uur geleden, Case zei:

Bij Content autogroep in Eindhoven.

Had je wel al een reservering?

Ja, 26 juli gereserveerd. Das vrij in het begin dus....

zojuist bij de Kia dealer geweest. (ivm schade. ik denk dat ik de eerste e-Niro met schade heb :() nogmaals geprobeerd om met hem samen dat LKA uit te zetten, maar het lukte hem ook niet. Zelfs niet met een tablet erbij om de boordcomputer uit te lezen. oftewel, we zijn veroordeeld om elke morgen manueel dat rotding uit te zetten...

Weet iemand of het mogelijk is om de parkeersensoren aan de voorzijde standaard aan te krijgen?

Nu gaan ze alleen aan indien:

1: je op de bijbehorende knop drukt
2: je de auto in de achteruit zet en vervolgens weer in “D”

Echter, als je boven de 20km/u rijdt springen de sensoren weer uit en moet je weer stap 1 of twee doen om ze aan te krijgen.

Niet echt praktisch naar mijn mening. Persoonlijk ga ik er met parkeren er echt niet steeds aan denken om eerst op die knop te drukken.

Mooier zou zijn indien ze automatisch aan gaan onder een bepaalde snelheid of continu aan staan.

Heb deze vraag ook aan de dealer gesteld en deze komt er eind van de week op terug. Maar wellicht heeft iemand hier er al ervaring mee.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik weet niet of je daar blij van zou worden.
Meen me een topic te herinneren waarin de sensoren voor altijd aan waren en men gek werd van het gepiep bij een verkeerslicht...

Bij mijn vorige auto stonden ze standaard aan en nooit problemen gehad bij een verkeerslicht (behalve natuurlijk als ik er echt te dicht achter stond). Ik heb nu wel eens dat ik vergeet dat ze voor niet aan staan, gelukkig nog zonder gevolgen.

Meen me een topic te herinneren waarin de sensoren voor altijd aan waren en men gek werd van het gepiep bij een verkeerslicht...

Ik zou daar wel blij(er) van worden,... aangezien zo’n beetje automatisch gaat in deze auto verwacht je gewoon (iedere keer weer) dat die sensoren beginnen te piepen als je gaat parkeren.

Bij mijn vorige auto stonden ze standaard aan en nooit problemen gehad bij een verkeerslicht (behalve natuurlijk als ik er echt te dicht achter stond). Ik heb nu wel eens dat ik vergeet dat ze voor niet aan staan, gelukkig nog zonder gevolgen.

Dat dus inderdaad.

5 uur geleden, Murcielaygo zei:

Ik rij al zeker 12 jaar met sensoren aan de voorkant. Nog nooit last gehad van te vaak piepen. Wél plezier van gehad, bijvoorbeeld bij perkeren en dat stomme betonnen paaltje van 40 cm hoog dat ik over het hoofd had gezien :o

Staan ze niet gewoon standaard aan? Ik heb ze niet aangezet en het piepte vandaag wel bij het parkeren als de voorkant bij een obstakel in de buurt kwam....

Staan ze niet gewoon standaard aan? Ik heb ze niet aangezet en het piepte vandaag wel bij het parkeren als de voorkant bij een obstakel in de buurt kwam....

Toevallig eerst in de achteruit gezet? Want dan gaan ze aan namelijk.