Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden, zei Gremsems:

Als ik je een tip mag geven: Bonnet.

Een engels bedrijf, werkt ook in NL en de prijzen gaan nergens over zo goedkoop. 👍🏻 

Haha… wilde net die tip delen hier.

goede prijzen idd! Die 25p per kw/h (ook bij snelladers) is super

Geplaatst
6 minuten geleden, zei Tazdevl:

Krijg net bericht dat levering van de auto begin aug verwacht word (staat al op de boot); besteld op 4 april

Dat is mooi en nog snel ook. Welke type heb je besteld?

Geplaatst
16 minuten geleden, zei Tazdevl:

Krijg net bericht dat levering van de auto begin aug verwacht word (staat al op de boot); besteld op 4 april

Is dat de nieuwe Niro E? welke uitvoering?

Geplaatst
6 uur geleden, zei eizo1965:

Is dat de nieuwe Niro E? welke uitvoering? Ik heb mijn Niro EV dynamicline plus op 12 april besteld. Kreeg telefoontje dat Harman Kardon niet leverbaar was. Heb aangegeven de HUD niet te willen, gewoon afwachten wanneer levering kan......ben benieuwd.

Geplaatst (aangepast)

Gistermiddag heb ik de auto in ontvangst mogen nemen. Tot nu toe nog weinig gereden, maar deze eerste ervaringen zijn zeer positief. Kia laadpas geïnstalleerd evenals de MijnKia app en de Kia Charge app. image.thumb.jpeg.275446efdedc586fd373c8d4933ea95a.jpeg

aangepast door neho
  • Like 4
Geplaatst
3 uur geleden, zei casq:

Eerste kilometers gemaakt. Verbruik valt goed mee! Nu 14.5 over 450km

Hoe ging het opladen?

Geplaatst
14 uur geleden, zei neho:

Hoe ging het opladen?

Grootste probleem was het op locatie het plastic open krijgen waar de kabel nog in zat. Voor de rest de Bonnet app gebruikt (1e drie keer gratis laden)... En op afstand de airco aangezet. Heerlijk

• Thanks 1
Geplaatst
52 minuten geleden, zei casq:

Grootste probleem was het op locatie het plastic open krijgen waar de kabel nog in zat. Voor de rest de Bonnet app gebruikt (1e drie keer gratis laden)... En op afstand de airco aangezet. Heerlijk

Dank voor de info. Heb je de Kia Connect app gebruikt voor het aanzetten van de airco?

Geplaatst
8 uur geleden, zei casq:

Zeker. Die werkt erg makkelijk 

Gisteren heb ik de Connect app geïnstalleerd. Dat wil zeggen ik wilde hem installeren, maar toen verscheen op het scherm in de auto de mededeling dat het netwerk niet gevonden werd en ik contact moest opnemen met de dealer. Dat gedaan en de dealer heeft het probleem heel snel opgelost. Nu werkt de app. Vandaag al gemerkt dat hij werkt: ik kreeg een melding dat een deur niet goed afgesloten was terwijl ik wegliep van de auto. 
Verder ben ik erg tevreden over de auto. Waar ik wel aan moet wennen: voor je het weet rijd je te hard en je voelt af en toe druk aan het stuur omdat de auto je in het midden van de rijbaan wil houden. Vandaag de routeplanner van Google Maps gebruikt met CarPlay. Werkte goed, geluid was erg zwak. Met de hogere temperatuur vandaag was het verbruik ook lager, zoals te verwachten was.

Geplaatst
Gisteren heb ik de Connect app geïnstalleerd. Dat wil zeggen ik wilde hem installeren, maar toen verscheen op het scherm in de auto de mededeling dat het netwerk niet gevonden werd en ik contact moest opnemen met de dealer. Dat gedaan en de dealer heeft het probleem heel snel opgelost. Nu werkt de app. Vandaag al gemerkt dat hij werkt: ik kreeg een melding dat een deur niet goed afgesloten was terwijl ik wegliep van de auto. 
Verder ben ik erg tevreden over de auto. Waar ik wel aan moet wennen: voor je het weet rijd je te hard en je voelt af en toe druk aan het stuur omdat de auto je in het midden van de rijbaan wil houden. Vandaag de routeplanner van Google Maps gebruikt met CarPlay. Werkte goed, geluid was erg zwak. Met de hogere temperatuur vandaag was het verbruik ook lager, zoals te verwachten was.

Dat is allemaal in te stellen, geluid van Navi, rijbaan assistentie kun je instellen en uitzetten. Dat te hard rijden ligt aan je rechtervoet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Thanks 1
Geplaatst
3 uur geleden, zei Leon van Haren:

Dat is allemaal in te stellen, geluid van Navi, rijbaan assistentie kun je instellen en uitzetten. Dat te hard rijden ligt aan je rechtervoetemoji6.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ga ik doen. bedankt voor de informatie.

• Like 1
Geplaatst

Vandaag een melding gehad van dealer over levertijd. Niro EV DynamicPlus is met HUD een levertijd van 8 maanden en met Harman Kardon nog onbekend. Harman Kardon schijnt chip problemen te hebben, dus maar even wachten

Geplaatst

"Naar aanleiding van je aanschaf informeren wij je over de huidige situatie waarin Kia zich bevindt en wat voor gevolgen dit voor je heeft.

Op dit moment wordt Kia, net als vele andere bedrijven hard geraakt door schaarste en kostenstijgingen die het gevolg zijn van externe factoren zoals de coronacrisis, de oorlog in Oekraïne en alsmaar stijgende energie- en materiaalkosten.

Door deze externe factoren zijn de productiekosten dit jaar extreem gestegen. De impact daarvan is groter dan wij voor mogelijk hielden toen je de Kia bij ons bestelde. De fabrikant heeft om die reden de prijs van je Kia tussentijds verhoogd. De door de fabrikant doorgevoerde prijsverhoging dienen wij helaas aan je door te berekenen.

Zoals overeengekomen in de koopovereenkomst is je Kia verkocht voor een niet-vaste prijs:

Onderstaand tref je de prijsverhoging aan die voor uw Kia van toepassing is:

Prijsverhoging t.o.v. oorspronkelijke factuurbedrag

Kia Niro EV

€ 46.495,- + € 3.000,- = € 49.495,-"

Ook de EV6 heeft hier blijkbaar last van, die gaat met €4000 omhoog.

• Sad 1
Geplaatst

Dus als dit zo doorgaat stijgt de NIRO EV Dynamic Plusline (die je kocht met de 3350 SEPP) niet met 3000 maar 6350 euro. Daar zal ik dan toch echt nog een nachtje over moeten slapen. 6350 is een stijging van bijna 15%. in 2 maanden. Dus waarschijnlijk gaat de mijne beschikbaar komen. Dit gaat KIA vele contracten van verkochte EV's kosten.

Geplaatst

Hier hetzelfde. 17 Mei getekend. Ondertussen al een Harman Kardon ontnomen en een hud door de strot. Vervolgens niet eind september leveren maar inmiddels 6 november. En nu gisteren ontdekt dat er 2000 euro bovenop gaat voor de dynamicplus. Inderdaad eerste gedachte, hoe nu met de SEPP? De dealer zei dat dat wel goed zat, men dacht niet dat nu de SEPP zou vervallen. Inmiddels zijn we iets wijzer, de tussentijdse verhogingen zouden inderdaad niet uitmaken, maar dit dien je wel aan te geven en te onderbouwen op moment van registratie. Dat is dan op zich nog goed nieuws en fijn dat onze overheid in deze coulanter is dan Kia. Ieder zijn of haar mening maar ik ben het persoonlijk meer dan zat dat alles maar gegooid wordt op corona, oorlog, grondstoffen, energie of dan wel bladeren op het spoor. Kia, movement that inspires? Mwah, ff klaar daarmee, ik heb nog even maar overweeg ook te ontbinden. Dat is dan ook de enige manier om ze duidelijk te maken dat we dit eenzijdige asociale arrogante gedrag niet accepteren.

Geplaatst

@GJM Je kunt het eenzijdig arrogant gedrag noemen, maar dan geef je wel de indruk dat je je afsluit van alle nieuws om je heen. Werkelijk óveral zijn er tekorten, óveral stijgen prijzen met een noodgang, óveral is personeelstekort. Dus als Kia jouw auto in elkaar moet zetten voor je, dan moeten ook zij hogere prijzen betalen voor hun grondstoffen.

Ik denk dus echt niet dat je indruk maakt met het ontbinden. En als je er iets mee duidelijk wilt maken, dan is dat aan jezelf, dat er nu een einde komt aan de luxe van de afgelopen decennia. Sinds de oorlog is de welvaart met sprongen toegenomen. En daaraan komt nu -vrij abrupt, dat wel- een einde. Dat hoef je niet leuk te vinden, maar we zullen het met z’n allen wel moeten accepteren. Of wegzakken in je eigen frustratie. Want veel andere keus is er niet. Een andere auto wordt óók (veel) duurder.

Tis niet anders helaas…

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...