Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
20 uur geleden, zei Tazdevl:

Laad angst was hier wel een ding toen ik met mijn vrouw naar de niro ging kijken. Ze vond het wel wat eng dat je misschien zonder zou kunnen komen te staan. Uiteindelijk valt het denk ik bij dagelijks gebruik enorm mee en dan is de keuze snel gemaakt.

Met een range van 500 kilometer is laadangst iets uit het verleden; ik heb er geen last van.

Geplaatst

Vaststellingsonderzoek: indien het kenteken bekend is, dan via de site van het RVO naar de SEPP aanvraag. Daar naar " mijn aanvragen" , vervolgens naar "Wat wilt u doen" > "Uitbetalen subsidie (doorgeven kenteken(s))".

Hier het formulier verder invullen > dan vindt het vaststellingsonderzoek plaats.😉

Geplaatst
1 uur terug, zei Aldvors:

Vaststellingsonderzoek: indien het kenteken bekend is, dan via de site van het RVO naar de SEPP aanvraag. Daar naar " mijn aanvragen" , vervolgens naar "Wat wilt u doen" > "Uitbetalen subsidie (doorgeven kenteken(s))".

Hier het formulier verder invullen > dan vindt het vaststellingsonderzoek plaats.😉

Ah, thanx. ben leek op dat gebied; nog nooit gedaan als particulier. Maar dit klinkt logisch. Ben benieuwd of RVO reageert op mijn mailtje; telefonisch ging prima.

Geplaatst
14 hours ago, Prednas said:

Op het tweakers forum staan ook foto’s van een nieuwe EV van Zeeuw en Zeeuw in het wild (in Bergschenhoek volgens mij). Ook erg mooi, ben nj wel heel benieuwd naar mijn blauwe die ik heb besteld.

Geplaatst
16 uur geleden, zei Prednas:

Mogelijk niet Niro EV gerelateerd maar toch iets om te checken, op de website van Zeeuw & Zeeuw staan enkele Launch Edition HEV Niro's (dus met alle opties) maar allemaal hebben ze niet het 230v AC stopcontact in de midden console achterin. Hoewel deze in sommige reviews van de Duitse kenteken Niro's op Youtube voor de pers ze soms wel(link) en soms niet(link) hebben. Bij de engelse previews zijn de auto's ook allemaal niet uitgerust met de 230v stopcontact en ook bij mijn testrit in een Launch Edition HEV zag ik hem niet. Is deze optie door importeur NL simpelweg niet aangeboden?

De Niro EV zou ook een V2L stopcontact binnen hebben maar dan zit deze volgens verschillende video's onder de achterbank, maar bij de test weer net als bij de Niro HEV en PHEV in de midden console. Mocht er een Niro EV bij een dealer staan, dan ben ik benieuwd of deze dan wel een stopcontact in de auto heeft. 

image.thumb.png.ef3a2a01a7faa84da778b17514a3ffda.png

Geplaatst

@Uutdordt De plaatjes en tekst die je laat zien lijken van het oude type (e-)Niro. Die hebben een vrij laag vermogen.

De V2L-aansluiting kan iets in de orde van 3500W leveren.

Geplaatst
5 uur geleden, zei Hippe lip:

@Uutdordt De plaatjes en tekst die je laat zien lijken van het oude type (e-)Niro. Die hebben een vrij laag vermogen.

De V2L-aansluiting kan iets in de orde van 3500W leveren.

Klopt volgens de video's maar afbeelding is afkomstig uit de handleiding van de Niro EV (SG2). 

Geplaatst
Op 21-7-2022 om 11:04, zei Sigmasailor:

Ik heb net RVO gebeld en 'ze' bevestigen (telefonisch) het bestaan van de Coulance regeling. Per mail bevestigen doen ze niet; daarvoor moet je de vraag per mail stellen....(???).

OK, mailtje gestuurd naar sepp@rvo.nl en afwachten maar.

Ik kreeg dit (niet heel erg duidelijke) antwoord terug van RVO. Als ik het goed snap krijgen de kopers van voor 30/4 de coulance regeling. Als je akkoord gaat met de prijsverhoging (na 30/4) dus niet? Ik val in de eerste categorie en ben daarmee redelijk gerustgesteld. Als je hem na 30/4 besteld hebt (en dus akkoord gaat met de verhoging) zou ik me 'wat' zorgen maken?

Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de overeenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt. Voor de beoordeling van deze voorwaarde controleren wij de catalogusprijs van de (individuele) auto aan de hand van het kenteken in het kentekenregister (RDW). Wij kunnen dit enkel op deze objectieve wijze controleren bij de vaststelling (vervolg-aanvraag) op basis van een kenteken.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.

Zie ook: Veelgestelde vragen SEPP (rvo.nl)

Om in aanmerking te komen voor deze coulance moet u wel kunnen aantonen dat de prijswijziging niet aan u is doorberekend/voorzien (en dus buiten uw invloedsfeer om is ontstaan) en u daar akkoord mee bent gegaan. Als de prijs in de overeenkomst dus boven de €45.000 komt te liggen (incl. die prijswijziging) en u/de klant is daarmee akkoord gegaan, dan komt uw aanvraag niet in aanmerking voor de SEPP-subsidieregeling en/of coulance hiertoe.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Geplaatst

@Sigmasailor Lijkt me vrij duidelijke, ondubbelzinnige tekst. Dus als je akkoord bent gegaan met een prijswijziging en de prijs daarna boven de 45k uitkomt, dan verlies je je recht op subsidie.

Ook wel logisch eigenlijk, want er is bij akkoord sprake van een nieuwe overeenkomst en die ligt dan dus boven de subsidiedrempel. 🤷‍♂️

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, zei Peter-036:

Ik meen ergens gelezen te hebben dat elke koper, bij het bekend worden van de 'nieuwe prijs',  de mogelijkheid kreeg/had om binnen 10(?) dagen van de koop af te zien zonder extra kosten.

Wat je volgens mij wel mag doen is je bestelling wijzigen naar een DynamicLine die binnen de subsidie grens valt. RVO kijkt niet naar het bestelde model alleen maar naar het type en de cataloguswaarde. Onder het mom "alternatief model aangeboden gekregen". Ook dit gebeurt regelmatig bij leveringsproblemen, o.a. VW Groep.

aangepast door Falco_
Geplaatst (aangepast)

Ik heb mijn auto (dyn.+) besteld op 13-04 en maak mij geen zorgen voor de subsidie. 
Ik heb vanmiddag een testrit gemaakt in de niro EV in Arnhem. Hier stond een dyn. uitvoering. Ik heb hier 1,5 uur mee rondgereden en heb er zeker geen spijt van dat ik deze auto vanuit een boekje heb besteld. Na 1,5 uur rijden (half snelweg en half binnendoor) met airco gewoon aan. Was het gemiddeld verbruik slechts 14kw/100 
Erg netjes. En kan niet wachten tot half september als de auto naar verwachting geleverd gaat worden. 🙂

ED3D2B12-24AA-45E1-9BA1-CE283E59CCF4.jpeg

aangepast door pe-el2
  • Like 1
Geplaatst
13 uur geleden, zei Hippe lip:

@Sigmasailor Lijkt me vrij duidelijke, ondubbelzinnige tekst. Dus als je akkoord bent gegaan met een prijswijziging en de prijs daarna boven de 45k uitkomt, dan verlies je je recht op subsidie.

Ook wel logisch eigenlijk, want er is bij akkoord sprake van een nieuwe overeenkomst en die ligt dan dus boven de subsidiedrempel. 🤷‍♂️

Waar ik me een beetje zorgen over maak (ik zit gelukkig aan de goede kant van 30/4) is de laatste alinea van de RVO mail (die ook NIET bij de FAQ staat). Ik begreep van de dealer dat iedereen onder de coulance regeling zou vallen; deze mail laat toch wat anders zien. Is KIA te optimistisch? Gaat over serieus geld. Naast de 2k prijsverhoging verlies je 3,5k subsidie. Je gaat dus dik 47 k betalen terwijl je misschien dacht voor 41-42 k klaar te zien.

Een echte keuze heb je natuurlijk ook niet; het is letterlijk stikken of slikken!

• Like 1
Geplaatst

Vandaag ook bericht van de dealer dat m'n Nero EV Dynamic Plus Line (wit; met HK audiosysteem) September afgeleverd wordt. 

Geplaatst
1 uur terug, zei RvdE:

Vandaag ook bericht van de dealer dat m'n Nero EV Dynamic Plus Line (wit; met HK audiosysteem) September afgeleverd wordt. 

Dit is goed nieuws, ik ben heel benieuwd wat de verwachtingen zijn voor mijn bestelde DynamicPlus (Cityscape Green) met HK audio - besteld medio april.

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Falco_:

Dit is goed nieuws, ik ben heel benieuwd wat de verwachtingen zijn voor mijn bestelde DynamicPlus (Cityscape Green) met HK audio - besteld medio april.

Hier ook medio april besteld, maar gekozen voor de HUD ipv de HK audio ivm ‘snellere’ levertijd… achteraf dus dom dom dom! 🙈

Geplaatst
16 uur geleden, zei RvdE:

Wanneer is Niro EV besteld?

Geplaatst
16 uur geleden, zei ObiWanKanobi:

Hier ook medio april besteld, maar gekozen voor de HUD ipv de HK audio ivm ‘snellere’ levertijd… achteraf dus dom dom dom! 🙈

Vandaag ook bericht van de dealer dat m'n Niro EV Dynamic Plus Line (grey; met HK audiosysteem) 11 oktober bij dealer zou zijn. Ik heb 12 april gekocht.

Geplaatst
16 minuten geleden, zei eizo1965:

Vandaag ook bericht van de dealer dat m'n Niro EV Dynamic Plus Line (grey; met HK audiosysteem) 11 oktober bij dealer zou zijn. Ik heb 12 april gekocht.

Nice! Ben je ook in mei gebeld door de dealer om de HK voor de HUD om te wisselen? 

Geplaatst
1 minuut geleden, zei ObiWanKanobi:

Nice! Ben je ook in mei gebeld door de dealer om de HK voor de HUD om te wisselen? 

Ja klopt en daar heb ik vanaf gezien, wil gewoon lekker geluidje.

Geplaatst
12 hours ago, Hanjoo said:

Wanneer is Niro EV besteld?

Heb een mail van de dealer van 10-5, maar dit is private lease via ANWB/Leaseplan (mail dat de auto besteld kan worden is van 13-4) en ik weet dat ze de Niro EV's voorbesteld hebben. Wellicht dat dat nog uitmaakt in de snelheid van leveren. Ik weet helaas niet hoe de vork precies in de steel zit.

Geplaatst
Op 3-8-2022 om 18:20, zei niiroo:

Ik heb een bericht gekregen van de dealer dat ik op 31 augustus mijn zwarte DynamicLine kan ophalen 🥳 Deze is medio mei in bestelling gegaan.

Mooi snel zeg! Welke dealer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...