Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
19 hours ago, Hanjoo said:

Niro EV DPL vrijdag jl. opgehaald. Eerste ervaringen positief. Fijne auto.

IMG_0068.jpg

IMG_0069 (2).jpg

Mooie wagen hoor! Nu je ‘m toch hebt gelijk een vraagje: zit er bij een achterbank een 230 volt aansluiting en hoeveel ampere staat erop? Dan weten we ook of de DPL een externe adapter ondersteund of niet zoals die bij de EL wordt geleverd.

Geplaatst
Mooie wagen hoor! Nu je ‘m toch hebt gelijk een vraagje: zit er bij een achterbank een 230 volt aansluiting en hoeveel ampere staat erop? Dan weten we ook of de DPL een externe adapter ondersteund of niet zoals die bij de EL wordt geleverd.
sorry ik was vergeten te kijken. Ik heb ook een DPL. er zit onder de achterbank geen stopcontact. ook niet bij de middenconsele of in de.kofferbak. Blijkbaar echt alleen op de El

Sent from my M2102K1AC using Tapatalk

Geplaatst (aangepast)
13 uur geleden, zei EricEV:

Ok, dank. Dus geen V2L, duidelijk!

V2L gaat toch via een speciale stekker aan de voorkant (de laadpoort)? De duurste uitvoering heeft dit er bij (specs van Kia). Ik heb begrepen dat je bij andere uitvoeringen de stekker los moet kopen en dat het dan ook moet werken. Is een gerucht wat ik nog niet zeker weet. Ik twijfel een beetje of Kia wel standaard de dan vereiste '2-richting' omvormer monteert.

aangepast door Sigmasailor
  • Like 1
Geplaatst
6 minuten geleden, zei Sigmasailor:

V2L gaat toch via een speciale stekker aan de voorkant (de laadpoort)? De duurste uitvoering heeft dit er bij (specs van Kia). Ik heb begrepen dat je bij andere uitvoeringen de stekker los moet kopen en dat het dan ook moet werken. Is een gerucht wat ik nog niet zeker weet. Ik twijfel een beetje of Kia wel standaard de dan vereiste '2-richting' omvormer monteert.

Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens ja.

Een stopcontact is niet per se een ja of nee voor V2L.

Ik dacht dat ik dit had gevraagd tijdens afleveren, maar weet niet meer zeker.

Voor zover ik me kan herinneren kon dit wel op de DPL maar moest je de stekker zelf kopen. Echter heb ik deze optie niet in het menu gezien

Geplaatst

Artikelnummer: CVH68AK0U0
Wordt gewoon aangeboden als accessoire op de Niro EV. Geen model onderscheid tussen Dynamic, Dynamic plus of executive.

In het buitenland gebruiken ze die namen ook niet. Duitsland heeft bijvoorbeeld maar 1 model en daar zit de V2D adapter standaard erbij. Maar Stoelventilatie en Harman Kardon, zitten in een optie pakket. Dus ik verwacht daardoor dat de techniek achter de stekker overal dezelfde is.

Kijk je bij accessoires op de KIA website staat dat deze geschikt is voor heel veel EV6 modellen, maar er staat geen enkele KIA Niro EV bij ook niet executive line. Is dus niet bijgewerkt.

Ik verwacht dat het op iedere NIRO EV werkt, anders zouden ze in de accessoire lijst hier een sterretje bij hebben staan waar later aangegeven wordt dat het voor bepaalde modellen is.

Kia gebruikt overigens 2 verschillende afkortingen voor de aansluiting.
V2L - vehicle to load
V2D - vehicle to device

ik ben ook heel benieuwd hoe  "slim" zo'n stekker is. Staat er standaard spanning op de plug in de auto, of wordt dit door het insteken van de V2D adapter aangezet?
Er zijn best wat alternatieve adapters op de markt. Ben benieuwd in hoeverre die samenwerken met de Kia NiroEV. Of kan je er zelf een in elkaar schroeven....

Geplaatst
6 minuten geleden, zei Baske:

Artikelnummer: CVH68AK0U0
Wordt gewoon aangeboden als accessoire op de Niro EV. Geen model onderscheid tussen Dynamic, Dynamic plus of executive.

In het buitenland gebruiken ze die namen ook niet. Duitsland heeft bijvoorbeeld maar 1 model en daar zit de V2D adapter standaard erbij. Maar Stoelventilatie en Harman Kardon, zitten in een optie pakket. Dus ik verwacht daardoor dat de techniek achter de stekker overal dezelfde is.

Kijk je bij accessoires op de KIA website staat dat deze geschikt is voor heel veel EV6 modellen, maar er staat geen enkele KIA Niro EV bij ook niet executive line. Is dus niet bijgewerkt.

Ik verwacht dat het op iedere NIRO EV werkt, anders zouden ze in de accessoire lijst hier een sterretje bij hebben staan waar later aangegeven wordt dat het voor bepaalde modellen is.

Kia gebruikt overigens 2 verschillende afkortingen voor de aansluiting.
V2L - vehicle to load
V2D - vehicle to device

ik ben ook heel benieuwd hoe  "slim" zo'n stekker is. Staat er standaard spanning op de plug in de auto, of wordt dit door het insteken van de V2D adapter aangezet?
Er zijn best wat alternatieve adapters op de markt. Ben benieuwd in hoeverre die samenwerken met de Kia NiroEV. Of kan je er zelf een in elkaar schroeven....

Bedankt voor het uitzoeken.

Waar ik dan nog steeds nieuwsgierig naar blijf... waarom zit het dan niet in menu, of komt deze optie er pas als je een v2d instopt?

Geplaatst

Ja, middels de Kia Connect app kun je de auto opdracht geven om de voorruit, de achterruit en spiegels, of het hele interieur te verwarmen.

Dat kan met de 'oudere modellen' zoals mijn E-Soul en de E-Niro, dus zal ongetwijfeld met de Niro-EV ook kunnen.

• Thanks 1
Geplaatst
10 minuten geleden, zei Peter-036:

Ja, middels de Kia Connect app kun je de auto opdracht geven om de voorruit, de achterruit en spiegels, of het hele interieur te verwarmen.

Dat kan met de 'oudere modellen' zoals mijn E-Soul en de E-Niro, dus zal ongetwijfeld met de Niro-EV ook kunnen.

Moet deze daarvoor aan de laadpaal gekoppeld zijn of kan dit ook als deze niet aangekoppeld is?

Geplaatst
Op 13-12-2022 om 16:53, zei Ton Bogers:

Volgens mijn dealer gaat V2L niet werken op de Dynamicplusline.

Tsja, weer een tegtenstrijdig bericht. Ik ben ook benieuwd hoe het nu echt zit. Kia leest vast wel mee? Hoe zit het nu beste Kia?

Geplaatst
21 uur geleden, zei Sigmasailor:

Tsja, weer een tegtenstrijdig bericht. Ik ben ook benieuwd hoe het nu echt zit. Kia leest vast wel mee? Hoe zit het nu beste Kia?

Kia leest mee? Die heb ik al geen jaren hier meer gehoord…🤔

In het begin dachten we dat nog wel eens, maar in al die jaren heb ik nog geen enkel signaal gezien of gehoord dat Kia zich ook maar enigszins bekommert om (de inhoud van) dit forum.

Geplaatst
Op 13-12-2022 om 12:30, zei marcel112:

Bedankt voor het uitzoeken.

Waar ik dan nog steeds nieuwsgierig naar blijf... waarom zit het dan niet in menu, of komt deze optie er pas als je een v2d instopt?

War verwacht je dan te zien? Welke optie en in welk menu?

Geplaatst
Op 13-12-2022 om 16:53, zei Ton Bogers:

Volgens mijn dealer gaat V2L niet werken op de Dynamicplusline.

Dat is voor mij de slechtste graadmeter, wat de dealer zegt. Ik heb hier inmiddels werkelijk zó ontzettend veel onzin voorbij zien komen die door dealers is uitgekraamd, dat ik daar geen peil op zou trekken.

Gelukkig is het niet zo dat alle dealers maar onzin vertellen; er zijn er zeker ook zie zeer goed op de hoogte zijn. Hopelijk het grootste deel zelfs, maar “de dealer zegt” is voor mij geen enkele garantie.

Geplaatst
4 uur geleden, zei Hippe lip:

Dat is voor mij de slechtste graadmeter, wat de dealer zegt. Ik heb hier inmiddels werkelijk zó ontzettend veel onzin voorbij zien komen die door dealers is uitgekraamd, dat ik daar geen peil op zou trekken.

Gelukkig is het niet zo dat alle dealers maar onzin vertellen; er zijn er zeker ook zie zeer goed op de hoogte zijn. Hopelijk het grootste deel zelfs, maar “de dealer zegt” is voor mij geen enkele garantie.

4 uur geleden, zei Hippe lip:

Heb het net aan mijn dealer gevraagd,. Hij was eerlijk door te stellen dat hij het niet wist. Hij zoekt het uit, wordt vervolgd.

Geplaatst
Op 15-12-2022 om 07:56, zei BoesBoes:

Kunnen we de auto op afstand verwarmen? Of moeten we wel krabben? 

Ik dacht het te weten, maar begin nu toch te twijfelen..

Ja hoor! Dat werkt prima. Alleen wel even via de app weer uitzetten voordat je de auto ingaat. Schijnt de truc te zijn tegen de ‘zombie modus’.

Geplaatst
Ja hoor! Dat werkt prima. Alleen wel even via de app weer uitzetten voordat je de auto ingaat. Schijnt de truc te zijn tegen de ‘zombie modus’.
De auto voorverwarmen werkt idd prima, zorg ervoor dat je zeker weet dat het voorverwarprogramma klaar is als je weg wil. Dan is er geen enkel probleem. Na 1x die zombie mode doen we dit en werkt als een tierelier.
Geplaatst
Op 11-12-2022 om 07:48, zei Johan Swart:

JWS, 11/03/22 Almere, EL, Mineral Blue half december

Ik heb mijn auto vrijdag opgehaald, foto volgt nog.

Er is best wel een verschil met de vorige uitvoering, hij rijdt heerlijk. en ik ben een zeer tevreden mens.

Geplaatst

Gefeliciteerd. En ook een blauwe! Had ik ook uitgekozen maar ben omgepraat om er een grijze (zelfs tijdje een zwarte) van te maken om minder vertraging te hebben. Nou, mooi niet dus want hij is nog steeds niet geleverd.

Alleen wel jammer dat hij over twee weken al een jaar oud is. Niet overwogen hem in 2023 op kenteken te laten zetten? Die laatste weekjes maken ook niets meer uit.

Geplaatst
54 minutes ago, Sigmasailor said:

Gefeliciteerd. En ook een blauwe! Had ik ook uitgekozen maar ben omgepraat om er een grijze (zelfs tijdje een zwarte) van te maken om minder vertraging te hebben. Nou, mooi niet dus want hij is nog steeds niet geleverd.

Alleen wel jammer dat hij over twee weken al een jaar oud is. Niet overwogen hem in 2023 op kenteken te laten zetten? Die laatste weekjes maken ook niets meer uit.

Herkenbaar verhaal. Ik heb me ook laten verleiden om blauw om te wisselen voor grijs (en in mei ook al HK voor HUD). En nog geen zicht op levering, auto moet nog steeds gebouwd worden. Bijzondere is ook dat een collega van mij dezelfde auto in mei heeft besteld, de HUD heeft geweigerd en ‘m vorige week heeft kunnen ophalen. Ook een blauwe. Het lijkt wel een soort van kansspel….

Geplaatst
Op 6-12-2022 om 22:46, zei marcel112:
Op 6-12-2022 om 22:35, zei Hak:
Afgelopen zaterdag de Niro op kunnen halen! DPL met HUD in het zwart. Van een oude diesel, naar deze auto. Wat een genot!
Hoop dat het bij jullie ook snel gaat. Nu nog kijken hoe het afloopt met de subsidie. Benieuwd of de overheid zich houdt aan de coulance ivm prijsverhogingen. 

Ben ik al 2 weken mee in de weer... Moeten veel documenten aanleveren

Mijn ervaringen met RVO bij de afhandeling van de SEPP-subsidie voor de KIA Niro EV:

• Gekocht 4 maart 2022; cataloguswaarde onder de SEPP-norm € 45.000 en vaste prijsgarantie.
  • Aanvraag SEPP-subsidie 5 maart 2022.
  • Toekenning SEPP-subsidie 9 maart 2022.
  • Aflevering auto 9 december 2022.
  • Verzoek om vaststelling SEPP-subsidie 11 december 2002; cataloguswaarde inmiddels € 47.145. Verzocht om coulant te zijn bij de vaststelling met als bijlagen koopovereenkomst, prijslijst 02-22, prijslijst 05-2022 en factuur.
  • Vandaag positief bericht over vaststelling subsidie.

Al met al snel en soepel afgehandeld.

• Like 4
Geplaatst
Kia leest mee? Die heb ik al geen jaren hier meer gehoord…
In het begin dachten we dat nog wel eens, maar in al die jaren heb ik nog geen enkel signaal gezien of gehoord dat Kia zich ook maar enigszins bekommert om (de inhoud van) dit forum.
Mijn verkoper was wel een actieve lezer

Geplaatst
Ok nou daar gaan we ook vanuit. Heb idd de gevraagde bewijsstukken ingediend. Zodra ik uitspraak heb zal ik het hier delen
Vanmorgen om 6:17 mail ontvangen.

SEPP goedgekeurd..

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...