Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Koppelen van Maingau aan Fastned (als betaalmiddel). Dit lukte eerst niet maar dankzij een tip van Maingau zelf later wel. Je moet het pasnummer op een speciale manier in de App van Fastned invoeren: Please try it again and use DE*MEG*C00012345 (en dan natuurlijk je eigen nummer).

Geplaatst

Als je door Europa gaat reizen is mijn favoriet PlugSrufing (tegenwoordig onderdeel van Fortum) Ze hebben b.v. in Frankrijk contracten met Sodetrel en ook kan je er in Luxemburg mee terecht; ook werken ze al met Ionity samen. De dongle die Kia aanbiedt voor een tientje is ook van Plugsurfing, maar dan met Kia logo. Kia biedt dan de mogelijkheid om voor een tientje in de maand goedkoper te laden. Of dat interessant is zal vooral afhangen of je wel of niet een eigen laadpaal hebt. Het vinkje op laadpastop10.nl dat de Kia badge geen vakantiepas is, snap ik niet, bij PlugSurfing zetten ze het er wel neer en het is eigenlijk dezelfde pas.

Chargemap is zeker in Frankrijk handig als dat je favoriete vakantieland is.

Dit allemaal gebaseerd op mijn ervaringen met een Ioniq en die heeft doodleuk in Allemond gestaan aan de voet van de Glandon in de Franse Alpen.

Geplaatst

Ik ben aan het voorbereiden voor als mijn auto straks komt. Laden doe ik ws meestal thuis, maar ik heb natuurlijk wel een (of meer) laadpas nodig als ik langer of verder onderweg ben. Voor zowel fastned als gewone 'langzame' palen. Wat adviseren jullie me?

Ik maak er dus weinig gebruik van, dus zal het iets zonder vaste kosten moeten zijn. Maingau verhoogt z'n fraaie tarief binnenkort helaas, maar is die daarna nog steeds interessant?

Geplaatst

Fastned Autocharge via CCS voor de e-Niro:
Net op het forum geleerd (nog bedankt voor de wijze les) en ik denk leuk om hier de delen: https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/115012747127-Autocharge

Komt er op neer dat je na een keer 'gewoon' koppelen voortaan automatisch kunt laden bij Fastned. Ik heb mijn App al ingesteld; nu nog wachten op de e-Niro.

Geplaatst

@Hippe lip Hangt denk ik af van het gebruik. Wil je de laadpas voornamelijk in NL gebruiken dan zijn er heel wat aanbieders van laadpassen met geen maandelijkse kosten (EVbox en afgeleiden zoals de ANWB pas). Ga je Europa in dan kom ik snel uit bij mijn favoriet: PlugSurfing (of de Kia dongle) kost een tientje aanschaf en daarna wordt alleen verbruik berekend. Bij Kia kan je dan nog een abbo afsluiten voor een tientje per maand, maar dat is alleen handig als je geen eigen laadpaal hebt. Ook goed lijkt nu NewMotion te zijn met zeer goede dekking in Europa (gratis pas, geen maandelijkse kosten, alleen verbruik).

Vaak kan je op de website zien welke palen er allemaal door de kaart worden ondersteund en dat helpt bij de beslissing. Let op er zit constant beweging in de dekking. Je ziet dat er nu een aantal spelers zijn die proberen echt volledige dekking te bieden en contracten afsluiten met lokale providers. Dat is goed voor ons als klanten zodat we niet meer per land met een pas hoeven te lopen, maar met twee passen eigenlijk alles dekken en ook backup hebben als een pas niet werkt. NewMotion is onderdeel/werkt samen met Shell, PlugSurfing is onderdeel van Fortum (en iedereen die de filmpjes van Björn Nyland kijkt kent hun als de grote Scandinavische provider)

Geplaatst

bestaat er een pas/abbonnement dat je thuis bij je laadpaal kunt gebruiken en langs de snelweg?

Geplaatst
1 uur terug, Geronimo81 zei:

bestaat er een pas/abbonnement dat je thuis bij je laadpaal kunt gebruiken en langs de snelweg?

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je thuis een laadpaal hebt staan die met zo'n kaart/sleutel geactiveerd wordt, dat je daar dan elke kaart voor kunt gebruiken. Jij als beheerder kunt kaarten toevoegen en dat kan elke kaart zijn. Alleen met door jou aangemelde kaarten kan er dan bij die thuispaal geladen worden.

Geplaatst

dat zou perfect zijn.

Krijg wel heel erg het idee dat de hele EV markt nog voor de pioneers is en dat ik alles zelf een beetje uit moet vinden, hetgeen me verrast heeft aangezien er toch al behoorlijk lang elektrische auto's rond rijden. Heb veel aan dit forum, waar ik veel tips/trucs vind.

Geplaatst
28 minuten geleden, Geronimo81 zei:

dat zou perfect zijn.

Krijg wel heel erg het idee dat de hele EV markt nog voor de pioneers is en dat ik alles zelf een beetje uit moet vinden, hetgeen me verrast heeft aangezien er toch al behoorlijk lang elektrische auto's rond rijden. Heb veel aan dit forum, waar ik veel tips/trucs vind.

Ja, er rijden al een tijdje EV's rond, maar in vrij kleine aantallen. Dat is dus geen aantrekkelijke markt voor makers van auto's, software, accessoires en diensten.

Nu begint de markt los te komen; ik zie 2019 wel het jaar van de acceptatie van de EV worden. Er zijn nu zoveel merken en modellen op de markt en er komen er dit jaar geheid nog een aantal bij. Daardoor zullen er nog meer mensen zijn die er iets bij vinden naar hun smaak. 

Het gaat pas echt los wanneer de goedkopere (lees: eenvoudigere) modellen op de markt komen. De e-Niro wordt immers alleen in de twee duurste uitvoeringen geleverd, als je dat vergelijkt met de ICE-uitvoeringen. Fabrikanten beginnen met de duurdere modellen omdat daarmee de aantallen beperkt blijven. Zo kunnen ze wél omzet draaien en winst maken, zonder dat het meteen in heel grote aantallen hoeft. Ze moeten het kunstje nog beter in de vingers krijgen. Je zult zien dat in de komende paar jaar er steeds meer dingen en functies op de markt komen, omdat fabrikanten zich daarmee kunnen onderscheiden ten opzichte van andere merken. Zoals destijds ABS iets heel bijzonders was, maar nu zó gewoon dat het zelfs wettelijk verplicht is.

Geplaatst
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je thuis een laadpaal hebt staan die met zo'n kaart/sleutel geactiveerd wordt, dat je daar dan elke kaart voor kunt gebruiken.

Als dat met NFC werkt ipv RFID zou dus zelfs een geschikte (dus niet Apple) telefoon of smartwatch kunnen volstaan?!

Of zelfs een bankpasje of Efteling-abonnement

Geplaatst (aangepast)
8 uur geleden, Fralamjo zei:

PlugSurfing (of de Kia dongle) kost een tientje aanschaf en daarna wordt alleen verbruik berekend.

Dank voor advies @Fralamjo. Ik heb ‘m vandaag maar meteen besteld. Tot en met morgen krijg je je aanschaftientje terug in laadtegoed en dat spoorde me aan :-)

En die van NewMotion, daar kijk ik nog ff naar. Wie weet later...

aangepast door Hippe lip
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Ik zag vandaag dat de Maingau pas verdwenen is als betaalmiddel bij Fastned. Op de Fastned site staat ook niet meer dat Maingau te koppelen is, hebben meer hier last van? Is wel jammer Maingau rekende 30 cent en stuurde eigenlijk nooit rekeningen. Eigenlijk te mooi om waar te zijn?

Geplaatst

Goede vraag, ik heb een Maingau pas als backup liggen juist voor Fastned maar daar heb ik zo weinig aan. Nu is het wel zo dat het een echte backup maatregel is want tot nu toe heb ik nog niet hoeven snelladen onderweg en ook mijn schoonouders (ritje van 192km enkeltje) hebben nu een type twee lader. Ik denk dat ik dus de Maingau pas kan vergeten...

Geplaatst (aangepast)
2 hours ago, Sigmasailor said:

Ik zag vandaag dat de Maingau pas verdwenen is als betaalmiddel bij Fastned. Op de Fastned site staat ook niet meer dat Maingau te koppelen is, hebben meer hier last van? Is wel jammer Maingau rekende 30 cent en stuurde eigenlijk nooit rekeningen. Eigenlijk te mooi om waar te zijn?

Zie Maingau nog steeds staan hier: https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/204786138-Kan-ik-ook-laden-met-een-laadpas-

Dat de Maingau pas niet te koppelen is met je Fastned account wil niet zeggen dat ‘ie niet werkt. Geldt ook voor een aantal andere laadpassen.

aangepast door Connos
Geplaatst
Op 30-1-2019 om 14:46, Geronimo81 zei:

Jazeker ik heb de dongle al voor aan sleutelbos Alleen de paal nog niet...  leaseauto het gaat om eneco e-mobility  daar kan ik bij elke laat paal in Nederland (weet niet of ik Europese dekking heb) laden 

Werkt top!!

155539738632918828204890177979.jpg

Geplaatst (aangepast)

Is er iemand hier die zo'n laaddruppel van Kia heeft? Zo ja, wat zijn je ervaringen? Welke app gebruik je hiervoor? Werkt deze ook op Pitpoint laadpalen? Is die €0,24 p/KWh incl. BTW? Is er een startarief?
wFuWxN3dWicHekKAMReL.png.79db71459edd2bfda0ccb565aba9f617.png
Ik gebruik nu diverse andere pasjes maar eigenlijk is voor AC laden deze oplossing van Kia met abonnement van €9,99 p/mnd  een stuk interessanter.

aangepast door Connos
Geplaatst

Iedereen met een e-Niro heeft een dergelijke laaddruppel ontvangen bij de aflevering van de auto, ik heb hem zelf 1x gebruikt bij een snellader van Allego. Mijn vrouw laadt soms onderweg maar echt vaak is het niet nodig. Prijs:

Screenshot_20190419-142457__01.thumb.jpg.db54626952d8da3a54cdd2e3779f82fe.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...