Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gaaf zeg!

één voor jezelf en één voor je partner?

Ik vind stiekem de Kona mooier (stoerder) maar ik vind hem niet zakelijk genoeg en hij was voor mij achterin simpelweg te krap. Maar je hebt twee mooie auto's voor je deur staan man, gefeliciteerd! Jesse Klaver zal trots op je zijn! :P 

Geplaatst

Ja, die Kona was achterin veel te krap, voor mij ook. Maar wat me bij de proefrit daarvan opviel is dat het zo’n stuiterbak was. Is de vering van jullie Kona ook (veel?) stugger dan van de e-Niro?

Geplaatst
44 minuten geleden, Geronimo81 zei:

gaaf zeg!

één voor jezelf en één voor je partner?

Ik vind stiekem de Kona mooier (stoerder) maar ik vind hem niet zakelijk genoeg en hij was voor mij achterin simpelweg te krap. Maar je hebt twee mooie auto's voor je deur staan man, gefeliciteerd! Jesse Klaver zal trots op je zijn! :P 

Ik vind ook de kona een sportievere voorkant hebben en de kleur veel meer uitstraling hebben.

Mijn vrouw vond rood wel mooi, en ik had niet veel keus met kleuren kiezen bij een van de eersten niro,s

Geplaatst
26 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ja, die Kona was achterin veel te krap, voor mij ook. Maar wat me bij de proefrit daarvan opviel is dat het zo’n stuiterbak was. Is de vering van jullie Kona ook (veel?) stugger dan van de e-Niro?

Zal het uitproberen ik heb er nog niet in gereden.

Geplaatst

Mooi! Rood had ik ook willen hebben allen zou ik dan tot minimaal half 2019 moeten wachten om hem geleverd te krijgen, vandaar dat ik een blauwe heb gekocht.

Geplaatst

Goh, zó lang? Of komt dat ook omdat je niet al begin december hebt besteld? Ik heb toen roos besteld en hoorde dat ik dan tot half mei moest wachten. 

Ik berust nu maar in mijn lot. Die paar maandjes extra wachten vind ik minder erg. Je rijdt daarna anders járen in die auto met ‘verkeerde’ kleur en denk mss “had ik maar....”. 

Geplaatst

wat ik niet mooi vind aan de Kona is de plastic achterbumper die doorloopt in de 'spatranden' aan de zijkant. Verder echt wel een mooie bak.

Iets te hoog 'Renault Captur' gehalte maar als hij achterin iets ruimer was geweest, had ik denk ik voor de Kona gekozen.

Vind trouwes dat Headsup Display heel goedkoop ogen, met zo'n plastic plaatje wat omhoog komt ipv in het glas verwerkt. 

Maar goed, dit is het Kia forum. Ben blij met m'n keuze voor de e-niro, ik hoop jij ook. 

Geplaatst

Voor mij is de ruimte op de achterbank reden om voor de Kia te kiezen, het is een gezinsauto. Ook kunnen wij met onze twee kinderen naar opa en oma rijden (400km heen en weer) met de kinderen op een lading, al kan de Kona dat natuurlijk ook. Een BMW i3 vind ik ook erg mooi en functioneel gebouwd ivm een kunststof koets en alu frame. Helaas is hij net te klein en kan ook maar 150 km op een lading rijden. Tesla is ook mooi maar ik heb er zo'n Apple gevoel bij (non-technische mensen die zeggen dat iets beter is omdat het duurder is, volop een religieuze aanbidding van het merk hebben en hierdoor beperkt aan feitelijke argumentatie doen).

Geplaatst
1 uur geleden, Ton van Hout zei:

(non-technische mensen die zeggen dat iets beter is omdat het duurder is, volop een religieuze aanbidding van het merk hebben en hierdoor beperkt aan feitelijke argumentatie doen).

/schuldig

heb altijd iPhone gehad, wil niet anders meer. Puur omdat ik weet hoe het werkt en niet van verandering houd...

enige wat me tegen gaat staan is dat de vooruitgang steeds beperkter wordt (wat kan een iphone X nu wat een iphone 4 niet kon?) en de prijzen steeds gekker worden. Maar voor mij geen samsung, ondanks dat 'ie wellicht beter is.  Ignorance is bliss...

Had dan ook graag een model 3 gekocht, maar het duurde me te lang, kostte te veel en was me allemaal te arrogant (afspraak maken om een auto te mogen komen bekijken...)

Bij Kia ging het allemaal veel relaxter. geen dranghekken, geen inschrijvingen om iets te mogen komen bekijken. 

Geplaatst
2 hours ago, Ton van Hout said:

Voor mij is de ruimte op de achterbank reden om voor de Kia te kiezen, het is een gezinsauto. Ook kunnen wij met onze twee kinderen naar opa en oma rijden (400km heen en weer) met de kinderen op een lading, al kan de Kona dat natuurlijk ook. Een BMW i3 vind ik ook erg mooi en functioneel gebouwd ivm een kunststof koets en alu frame. Helaas is hij net te klein en kan ook maar 150 km op een lading rijden. Tesla is ook mooi maar ik heb er zo'n Apple gevoel bij (non-technische mensen die zeggen dat iets beter is omdat het duurder is, volop een religieuze aanbidding van het merk hebben en hierdoor beperkt aan feitelijke argumentatie doen).

hi,

Nieuw hier op het forum. Ik denk dat in het "betaalbare" EV segment de E-niro de beste gezinsauto is. Zelf twijfel ik ook erg tussen de Model 3 en de e-niro. Bij zakelijke aanschaf als zzp-er is het verschil tussen de twee netto gouw 10-15K euro. Naast het prijsverschil vraag ik mij af of de Model 3 een geschikte gezinsauto is. Wij hebben twee kleine kinderen en met die rare kofferklep krijg je daar lastig buggy’s in. Wij gaan nooit met de auto op vakantie dus het sneller laden en het supercharger netwerk is niet echt interessant als je in NL blijft. Het hogere gadget gehalte en de betere connectiviteit van de Model 3 spreken mij dan wel weer aan. 

Het grootste probleem met de e-niro is beschikbaarheid. Helaas ben ik geen reserveringshouder dus levertijd is nu al begin 2020. Ik heb nu de kans om een e-niro uit Duitsland te importeren die al in maart beschikbaar is. Daar zijn ze iets beter leverbaar. Prijs is vergelijkbaar, maar je krijgt bij de Duitse versie standaard nog een 220v aansluiting bij de achterbank. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Met beide auto’s kan je geen verkeerde keus maken denk ik.

Geplaatst

laadruimte in de e-niro is leidend in z'n klasse. Model 3 verdeeld z'n laadruimte over een trunk en een frunk, wat op papier veel inhoud geeft, maar in de praktijk (lees: buggy) gewoon niet praktisch is. 

gadgets zitten er genoeg op de e-niro (rijdt hem nu bijna 3 weken en ben nog lang niet uitgezocht) maar ik denk dat de model 3 wel een heel andere ervaring zal zijn. Meer futuristisch. Mij lijkt het vreselijk om bijvoorbeeld de luchtstroom van de airco via een touchscreen te moeten regelen, maar het is voor de techfreaks misschien juist wel leuk. Voor de bouwkwaliteit waar iedereen altijd snel over afgeeft van de M3 zou ik niet zo bang zijn. Inmiddels weten die gasten in Amerika heus wel hoe ze een auto moeten bouwen. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit echt iets raars gezien aan een Model S. (wel eens op een foto, maar nog nooit in het echt). 

Ik denk dat de Tesla op accu gebied minimaal net zo ver is. Kia zal op 'auto' gebied wat verder zijn. Beide goede auto's. Tesla wat meer gadgdet, maar daar betaal je dan ook voor. Als zakelijk rijder met een gezin was voor mij de keuze niet moeilijk.

betreffende importeren uit Duitsland... BPM voordeel heb je natuurlijk niet, dus het zou dan puur voor de snelle levertijd zijn? Ik dacht dat alleen Frankrijk, Nederland, Denemarken en Noorwegen voorrang kregen van Kia, maar Duitsland blijkbaar ook dan? Ik denk dat ze in Duitsland wellicht de versie hebben met blauwe accenten in het interieur en een schuifdak?

Succes met de keuze!

Geplaatst (aangepast)
20 minutes ago, Geronimo81 said:

laadruimte in de e-niro is leidend in z'n klasse. Model 3 verdeeld z'n laadruimte over een trunk en een frunk, wat op papier veel inhoud geeft, maar in de praktijk (lees: buggy) gewoon niet praktisch is. 

gadgets zitten er genoeg op de e-niro (rijdt hem nu bijna 3 weken en ben nog lang niet uitgezocht) maar ik denk dat de model 3 wel een heel andere ervaring zal zijn. Meer futuristisch. Mij lijkt het vreselijk om bijvoorbeeld de luchtstroom van de airco via een touchscreen te moeten regelen, maar het is voor de techfreaks misschien juist wel leuk. Voor de bouwkwaliteit waar iedereen altijd snel over afgeeft van de M3 zou ik niet zo bang zijn. Inmiddels weten die gasten in Amerika heus wel hoe ze een auto moeten bouwen. En ik heb eerlijk gezegd nog nooit echt iets raars gezien aan een Model S. (wel eens op een foto, maar nog nooit in het echt). 

Ik denk dat de Tesla op accu gebied minimaal net zo ver is. Kia zal op 'auto' gebied wat verder zijn. Beide goede auto's. Tesla wat meer gadgdet, maar daar betaal je dan ook voor. Als zakelijk rijder met een gezin was voor mij de keuze niet moeilijk.

betreffende importeren uit Duitsland... BPM voordeel heb je natuurlijk niet, dus het zou dan puur voor de snelle levertijd zijn? Ik dacht dat alleen Frankrijk, Nederland, Denemarken en Noorwegen voorrang kregen van Kia, maar Duitsland blijkbaar ook dan? Ik denk dat ze in Duitsland wellicht de versie hebben met blauwe accenten in het interieur en een schuifdak?

Succes met de keuze!

Ik neig ook meer naar de Niro vanwege praktische redenen. Ik zie het al helemaal gebeuren dat ik mensen moet uitleggen hoe ze de deur open moeten doen als ze bij de Model 3 staan. 

Importeren uit DE is puur voor de levertijd. De DE uitvoering is exact hetzelfde als hier m.u.v. de 220 socket die er standaard op zit bij de Spirit (Duitse Executive Line). Het leer en de stoelkoeling zit daar in een los pakket. Deze is aangevinkt bij de meeste Spirit uitvoeringen in DE. Interieuraccenten zijn gewoon wit.

Ik had graag de schuifkanteldak gehad. Deze optie kost daar slechts 600 euro, maar de auto's die in maart leverbaar zijn worden nu al geproduceerd en zijn niet meer aanpasbaar. De kleur is dan Platinum Graphite trouwens. Mijn voorkeur zou Zwart zijn, maar antraciet is ook niet verkeerd. Misschien zelfs beter omdat je vuil minder snel ziet op antraciet. 

Wat is je actieraduis met de Niro nu met dit weer op de snelweg?

aangepast door de-niro
Geplaatst

actieradius weet ik niet precies, maar ik laad mijn e-niro elke nacht tot 90% vol en er staat dan ca. 375 km rijbereik. Maar dat is wat het dashboard zegt. Ik denk dat het eerlijker is om te kijken naar het verbruik/100 km. Als ik eerlijk ben zal mijn gemiddelde verbruik rond de 18 kWh/100 km zitten. Volgens mij heeft de e-niro een netto inhoud van 64kWh, dus als je dit doorrekent kom je uit op ruim 350 km in de winter. Ik rijd veel snelweg, wat dus ongunstig is voor de actieradius, maar rijd wel een beetje als een oud wijf :P

veel cruise control achter vrachtwagens. heel relaxed, heel zuinig, ben alleen wel paar minuten later op plek van bestemming.

Geplaatst
2 uur geleden, Geronimo81 zei:

betreffende importeren uit Duitsland... BPM voordeel heb je natuurlijk niet, dus het zou dan puur voor de snelle levertijd zijn?

Nou, toevallig las ik eerder vandaag een artikeltje over import van gebruikte auto's. Iemand kocht in Duitsland een (echt) dure auto, reed er 3000km mee op Duits kenteken en importeerde 'm toen. Daarbij werd het dus een gebruikte auto en kreeg hij flinke korting op de BPM (zie hier en hier). Dus als je dat grapje ook uit kunt halen is dat wel de moeite waard...

Geplaatst
2 uur geleden, de-niro zei:

Ik had graag de schuifkanteldak gehad. Deze optie kost daar slechts 600 euro, maar de auto's die in maart leverbaar zijn worden nu al geproduceerd en zijn niet meer aanpasbaar.

Let je wel op: de hemel (in de auto :rolleyes:) komt daarmee een stukkie naar beneden. Dat schuifsysteem heeft immers ruimte nodig. Door de accu's onder de vloer is de achterbank sowieso al wat hoger dan bij de ICE-Niro. Dus met schuifdak kan het achterin dus wel krap worden als je een beetje langer bent. Ook voorin zul je daar wat van merken.

Geplaatst
2 hours ago, Hippe lip said:

Nou, toevallig las ik eerder vandaag een artikeltje over import van gebruikte auto's. Iemand kocht in Duitsland een (echt) dure auto, reed er 3000km mee op Duits kenteken en importeerde 'm toen. Daarbij werd het dus een gebruikte auto en kreeg hij flinke korting op de BPM (zie hier en hier). Dus als je dat grapje ook uit kunt halen is dat wel de moeite waard...

Je bent niet goed geïnformeerd. Op elektrische auto’s zit geen bpm. 

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, de-niro zei:

Je bent niet goed geïnformeerd. Op elektrische auto’s zit geen bpm. 

Hahaha! Je hebt natuurlijk gelijk. Nou, ik ben wél goed geïnformeerd, zie de beide artikelen die ik aanhaalde, maar je hebt gelijk dat hier geen voordeel valt te behalen omdat de BPM nul is. Dat was ik ff vergeten...

Dat betekent dus ook dat die EV’s verdomd dure auto’s zijn. Je ziet nu al dat de EV van diverse merken zo’n 10.000 euro meer kost dan het ICE-model in dezelfde uitvoering. Maar als je dan kijkt naar de prijs van de kale auto’s (EV en ICE) allebei zónder BTW en zónder BPM, dan is die EV wel een poepie duurder......

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
1 hour ago, Hippe lip said:

Hahaha! Je hebt natuurlijk gelijk. Nou, ik ben wél goed geïnformeerd, zie de beide artikelen die ik aanhaalde, maar je hebt gelijk dat hier geen voordeel valt te behalen omdat de BPM nul is. Dat was ik ff vergeten...

Dat betekent dus ook dat die EV’s verdomd dure auto’s zijn. Je ziet nu al dat de EV van diverse merken zo’n 10.000 euro meer kost dan het ICE-model in dezelfde uitvoering. Maar als je dan kijkt naar de prijs van de kale auto’s (EV en ICE) allebei zónder BTW en zónder BPM, dan is die EV wel een poepie duurder......

dat heb ik ook altijd apart gevonden inderdaad.

Geplaatst
9 uur geleden, korsowito zei:

Hangt nou je laadkabel daar boven?

ja onder afdak en uit de regen en de rechter (outlander) die wordt verwijderd.

Geplaatst (aangepast)

Wauw! :tt1:

Ziet er idd erg fraai uit. Erg hoog wil-ikke-ook-gehalte....

En inderdaad de hamvraag: whâkosdâh?

En ook: waar (door wie) is dit gedaan?

.

aangepast door Hippe lip

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...