Jump to content
Ton van Hout

connectedcar Installatiehandleiding iMoto CVM module (ConnectedCar)

Recommended Posts

Voor toekomstige vragen over de ConnectedCar module, ook wel de iMoto CVM module geheten heb ik hier de installatiehandleiding. Naast deze handelingen dien je een persoonlijke code te hebben om het systeem te activeren, die kan je als je die niet meer weet bij de dealer opvragen indien je problemen krijgt met de module. Zo lang de auto's in de garantietermijn zitten ga je voor zit soort zaken naar de werkplaats terug, alleen komt er een moment dat mensen zelf gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Deze handleiding geldt voor een modeljaar 2019 e-Niro en de beelden zijn van een Niro DE HEV.

Connect-01.thumb.jpg.87a4d1ec7f8a5ff4747ac18b8fb806da.jpg

Connect-02.thumb.jpg.8909886ffa2cf30b1f2b4a98d87f6bc5.jpg

Connect-03.thumb.jpg.2e16983cc36be4bc211a2c67a6706f7c.jpg

@Jheroen @xtra40  De beperking van 1Mb totaal is eraf zie ik, top gedaan...

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je even zoeken op iMoto BV kom je bij PON uit...

Knipsel.thumb.PNG.5af171e2f51d8e76b03e0839df546316.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fraai werk, Ton! Dank je.

Ik hoop van harte dat er meer technische documenten en info beschikbaar komen. Het helpt bij het begrip (en soms in het bijstaan van de garagist? :cool:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk, die tekst bij stap 3:

”Haal tevens de stekker van het (sic) tankklepontgrendelingsknop los.”

Er staat toch echt bovenaan het document dat dit de installatiehandleiding is voor de 3-Niro......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat voor een module? Zit er toch al in?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zit er al in, maar dat is geen garantie dat hij probleemloos zal blijven.

Kennis van je auto is belangrijk en vertrouwen op je garantie is 'lui' te noemen. Je bent namelijk pas echt eigenaar als je zelf kunt repareren, buiten de dealer om en daarbij is toegang tot documentatie onontbeerlijk.

Misschien ben je het hier niet mee eens, dat is je goed recht, maar mensen als Hippe Lip en ikzelf zijn graag op de hoogte wat er onder de motorkap gebeurd. Professionele interesse cq. afwijking zal ik het maar noemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij ook reuze leuk hoor. Ben alleen een ouderwetse techneut (SWTK) die vooral snapt hoe draaiende, op- en neergaande onderdelen en bouten en moeren werken en minder thuis is in electronica. Ik loop het liefst met een bochtje heen om die rare zwarte doosjes (deze was in ieder geval mooi geel) met draadjes maar snap heel goed dat de tijden veranderen. Ik ben het er helemaal mee eens dat je zoveel mogelijk zelf moet snappen. Ik verwacht niet te veel van ondersteuning van de dealers. Die van mij snapt het het verschil tussen kW en kWh nog steeds niet goed. Hij probeerde mij vorig jaar nog een Soul te verkopen die een grotere accu had dan de Niro; kijk maar er staat 80 kW op de sticker (zucht). Enfin; hij is daarna op cursus geweest en zal er wat bijgeleerd hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, begrijpelijk, ik heb ook van dealers rare dingen gehoord over koppelingen en drukbollen voor centrale vergrendelingen terwijl die juist wel of juist niet op de auto zaten, toch beweerden ze met droge ogen dat dat het onderdeel was, terwijl ze met de oogbollen boven de geopende motorkap stonden...

Zelf ben ik ook meer van de mechanieken en software en alles dat elektro is is veelal nieuw voor mij, het is ook mijn beroep niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de info, Ton.
Ook ik ben graag op de hoogte wat er onder de motorkap gebeurt en na de garantieperiode is het heel welkom om documentatie bij handen te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eldevee Dat zie je niet veel, vrouwen die zich interesseren voor techniek, maar dat je voor een e-Niro hebt gekozen EN jezelf op een forum hebt aangemeld is al bijzonder. Zeker als je weet dat veel mensen zich pas aanmelden bij een forum op het moment dat er problemen geconstateerd worden en dan gaan vragen wat er aan de hand is, je uit de vraagstelling kan opmaken dat ze er geen verstand van hebben, ze willen weten hoe ze hun probleem moeten oplossen en dan verbaasd zijn dat je ze doorverwijst naar een specialist.

Leuk dat je je positief opstelt ten aanzien van het 'Right to repair'!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, IT-achtergrond en een vader die idolaat was van auto- en motortechniek en dat enthousiasme heeft overgebracht, need I say more?

Eigen bedrijf, dus ik bekostig zelf de auto van de zaak. De afgelopen 7 jaar probleemloos een Renault Mégane Estate gereden tegen 14% bijtelling, dat werd vanaf 2019 25%, dus tijd voor een opvolger en dat werd de e-Niro.
Die kwam, je zal het niet geloven, drie maanden eerder dan verwacht. De rest (lader, zonnepanelen) moest nog geregeld worden, maar wat een machtige auto!

Ben zeker in voor het Right to repair, tenslotte is de auto je eigendom, dus mag je die ook zelf repareren/aanpassen/upgraden.
In de garantieperiode is het mijns inziens veiliger om op je handen te blijven zitten, maar daarna is het handig om naslagmateriaal te hebben voor als er problemen optreden of als mogelijkheid voor upgrades.







 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rijd nu ruim 12 jaar een Citroën C5. Vlak voor de aanschaf al aangemeld bij het (toen vrij nieuwe) forum c5club.nl. Zonder de kennis en hulp van dat forum had ik deze auto nooit zo lang en met zoveel vertrouwen kunnen rijden. Vooral bij storingen weten wat er aan de hand is. Kennis en ervaring delen. Heb daarmee onlangs nog een heel dure reparatie weten te voorkomen. 

Kortom: een goed forum en goede documentatie zijn goud waard. De dealer weet het ook niet altijd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het tegenovergestelde van jullie, denk ik.

Het interesseert me geen zier wat er onder de motorkap gebeurt, zolang dat ding me maar van a naar b brengt zonder problemen :P

Maar ben het uiteraard met jullie eens dat een goed forum zeker kan helpen. Ik heb bijvoorbeeld veel hulp gehad mbt de aanschaf van een wallbox.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Peter Boermans
      Hallo, 
      Ook zojuist geregistreerd voor dit forum - ik hoop dat ik op korte termijn groen licht krijg om de KIA E-Niro te mogen gaan rijden als nieuwe leasewagen. Rijdt nu een VW Golf, maar heb ervaring met EV - bij mijn vorige werkgever een Nissan Leaf 2 gereden (2018), ik moet eerlijk zeggen dat ik hiermee ver driving range anxiety heb opgelopen  maar gezien de verhalen en de nodige YouTube materiaal, denk ik dat de E-Niro mij voldoende capaciteit geeft om mijn dagelijks werk te kunnen doen zonder de zweethandjes of extra 'pauzes'.
      Hoop hier mee info op te doen en voor te kunnen bereiden als de auto besteld is... zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik er echt in kan rijden gezien de levertijden die ik zo vernam 
    • By Peter125
      Sinds 2 weken nieuwe bestuurder, ben 55 uit midden van het land, van een 2020 e-Niro zwarte executive. Mijn eerste Kia en tot op heden bevalt het. Ga hier op het forum rondkijken en laat me informeren. 
    • By Voxxie
      Hallo, 
      Ik ben Hans en mag eind juli 2020 (als het goed is)  mijn KIA e-Niro MY20 Executiveline ophalen in de kleur Gravity Blue. 
      Ik rijdt op dit moment via mijn werk in een Volvo V40 welke aan uit de lease loopt. 
      Electrische Volvo's vallen buiten mijn Lease budget  dus toen is mijn ook gevallen op de e-Niro. 
      We waren aan de late kant met bestellen, maar wegens COVID-19 begreep ik van de dealer dat er een aantal auto's zijn geannuleerd / uitgesteld door hun kopers en er dus op tijd eentje voor mij beschikbaar is. 
      Dus laten we het hopen
       
       
       
    • By Connos
      Heb de E-Niro nu precies 1 jaar en heb de verbruiksmeter niet gereset om te kijken wat het gemiddeld energieverbruik is. Misschien interessant dit te vergelijken met andere gebruikers.
      Aantal gereden Km 13.431
      Snelweg/Provenciale wegen/stad: 30/20/50% (Geschat)
      Gemiddeld verbruik: 160Wh/100Km
    • By Jerom
      Om een Erich Jeager 13 polige electrische set voor mijn Kia Optima GTline 2017 te installeren moet ik enkele draden verbinden met de Cobra pdc module.
      Volgens de handleiding zou deze achter het linker zijpaneel in de bagageruimte moeten zitten.Maar daar is deze nergens te vinden. Mijn Kia is voorbereid op een trekhaak en heeft af fabriek pdc.

      Iemand een idee waar deze module nu te vinden is?
×
×
  • Create New...