Ga naar inhoud

Akoestisch systeem e-Niro


Marcello75

Aanbevolen Berichten

Ben ik de enige die een beetje mixed feelings heeft bij dit? Aan de ene kant denk ik "ja gaaf!", aan de andere kant was ik nou juist zo blij dat het eindelijk een beetje stiller werd. @Marcello75 Dit is dus geen kritiek. doe vooral wat je leuk vind en ik snap de V8 appeal. Sterker nog: ik vind rijden in een Amerikaanse pick-up superleuk. Als er geen milieu zou bestaan zou ik een Ram 1500 hebben gekocht denk ik. Maar ik vind bewust veel herrie maken, ehh, een tikje asociaal.

[edit]

Ik lees m'n post nog na en het is gewoon wel kritiek. Wat ik bedoel: als je het af en toe aan zet om lol te hebben: helemaal prima. Als je het elke dag de hele dag aan hebt dan vind ik het niet OK. Dat is gewoon herrie maken om het herrie maken. En dat vind ik stom.

[/edit]

aangepast door Prlwytzkofsky
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik het goed begrijp hoeft dat ding helemaal niet veel herrie te maken, tenzij je ‘m op standje MAX zet.  Met name als je ergens in de ‘stad’ rijdt met veel fietsers en voetgangers in de buurt lijkt het een vooral zinvolle optie. Iedereen is dat geluid gewend als er een auto aan komt. 

Als je dit artikel letterlijk neemt zullen we allemaal wel aan deze optie moeten:

https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto-s-moeten-vanaf-juli-klinken-als-benzine-of-dieselmotor~a9d1b935/

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 21-3-2019 om 18:52, Ton van Hout zei:

Laat ik juist de stilte van de e-Niro waarderen...  En een V8 klinkt zeker leuk maar dan moet 'ie wel echt acht cylinders hebben!

 

34 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei:

Ben ik de enige die een beetje mixed feelings heeft bij dit?

Blijkbaar ben je niet de enige.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, Hippe lip said:

Mixed feelings, idd....

Niet onaardig bedoeld, maar 2000 euro is wel een flink bedrag voor een speeltje....

Ah, gelukkig. Ik ben dus niet de enige. Even voor de duidelijkheid: waar mensen hun geld aan uitgeven is helemaal hun eigen zaak. Als ik om me heen kijk zie ik een Bally "Dr Dude" flipperkast, een vreselijk dure Festool cirkelzaag en andere zinloze dure speeltjes staan. Als ik geen geld meer uit zou mogen geven aan speeltjes zou ik chagrijnig worden. Je zou zelfs kunnen zeggen dat een nieuwe auto (zoals een e-Niro) een duur speeltje is omdat je ook in een 15 jaar oude panda kan rijden. Waar het verschil voor mij een beetje zit is dat je andere mensen lastig valt met je hobby. Dus af en toe een belachelijk hard V8 geluid uit een electrische auto is supergrappig. Elke ochtend om 6 uur vertrekken met die herrie terwijl je dat ook stil kan doen is asociaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zeg Plofsky, alles goed en wel, maar ik hoop toch niet dat je er vanuit gaat dat hij dat geluidsding meestal op vol volume heeft staan. En al helemaal niet als hij ‘s ochtends om 06:00 uur vertrekt.....

Misschien staat het ding gewoonlijk uit en een enkel keetje aan en dan nog op gepast volume, zodat je denkt dat er een plof-Niro langs komt. En een héél enkel keertje eventjes asociaal hard. Doen we niet allemaal een enkele keer heel eventjes asociaal?

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minutes ago, Hippe lip said:

Zeg Plofsky, alles goed en wel, maar ik hoop toch niet dat je er vanuit gaat dat hij dat geluidsding meestal op vol volume heeft staan. En al helemaal niet als hij ‘s ochtends om 06:00 uur vertrekt.....

Misschien staat het ding gewoonlijk uit en een enkel keetje aan en dan nog op gepast volume, zodat je denkt dat er een plof-Niro langs komt. En een héél enkel keertje eventjes asociaal hard. Doen we niet allemaal een enkele keer heel eventjes asociaal?

Nee daar ga ik niet van uit. Laten we het niet doodredeneren. Iedereen mag overlast veroorzaken zolang het niet te gek wordt. Wat "te gek" is weten we denk ik allemaal wel (maar we kunnen er ook eindeloos over discussiëren). 

Om de knuppel maar eens in het hoenderhok te gooien. Stel je woont aan de gracht in Amsterdam. Wat zou erger zijn? @Marcello75 die elke dag langs komt met zijn V8 geluid of alle taxis weer terug naar diesels en de bijbehorende smog?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap de lol er best van. Kan je ook simuleren de koppeling in te trappen en de motor in vrij wat extra toeren te laten maken? Helemaal leuk zou zijn als er nog wat naverbranding uit het pijpje gesimuleerd wordt. Er zal ook best een uit knop op zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Iedereen moet lekker zelf weten waar zijn budget naartoe gaat, ik vind dat ik zo wel genoeg heb uitgegeven en zal - naast een setje zomervelgen/banden - de auto niet aanpassen. Het geld dat ik met deze auto bespaar gaat richting het extra aflossen van het huis, dat vind ik belangrijker.

Wat ik wel fijn vind is dat onze e-Niro's nog de typegoedkeuring hebben van voor die rare maatregel dat je auto verplicht als een verbrandingsmotor moet klinken tot 20km/uur.

Maar goed, de Nederlandse wetgeving is wel vaker raar aangezien het vroeger - jaren 90 - verboden was om met een naderhand ingebouwd derde remlicht rond te rijden ondanks dat het de veiligheid sterk verhoogde.

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Wat ik wel fijn vind is dat onze e-Niro's nog de typegoedkeuring hebben van voor die rare maatregel dat je auto verplicht als een verbrandingsmotor moet klinken tot 20km/uur.

Dat zit er toch wel in ? (VESS geloof ik ?)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, VESS zit erin maar dat is een tram-achtig geluid. Niet zoals het artikel dat Hippe Lip aanhaalde waar staat dat de auto met geluid als een diesel- of benzinemotor moet zijn uitgerust.

Onze e-Niro's hebben Europese typegoedkeuring en zijn dus vrijgesteld van deze onzin.

aangepast door Ton van Hout
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, Ton van Hout zei:

Iedereen moet lekker zelf weten waar zijn budget naartoe gaat, ik vind dat ik zo wel genoeg heb uitgegeven en zal - naast een setje zomervelgen/banden - de auto niet aanpassen.

Je moet altijd oppassen met vooroordelen (of gewoon gedachtes) over het uitgavepatroon van anderen. Dat merkte ik eens duidelijk toen ik bij Philips een (verre) collega had, single en die regelmatig in de offshore (boorplatforms) zat. Hij verdiende daar dik mee, had zijn huis al snel afbetaald en wilde natuurlijk wel iets leukers doen in het leven dan alleen maar saai sparen.  Die kocht dus een dure sportwagen op zijn 35e. Zoeentje waar vele anderen alleen maar jaloers over kunnen dromen. 

Na zijn uitleg over zijn situatie snap ik dat helemaal. Beetje lol in het leven is ook belangrijk. En wat is nou 2000 euro? Menigeen geeft meer uit aan zijn hobby.......

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Exact, volkomen mee eens. Mijn huis is nog niet afbetaald want ik werk niet op een olieplatform, en ik heb andere hobbies, denk aan film en muziek waar je ook best aardig je geld mee op kunt maken. Wat overigens niet wil zeggen dat ik de e-Niro V8 niet wil horen hoor!

Waar ik wel geld in zou steken is een toevoeging om de auto terug te kunnen laten leveren om het huis van electriciteit te kunnen voorzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-3-2019 om 20:24, Prlwytzkofsky zei:

Ben ik de enige die een beetje mixed feelings heeft bij dit? Aan de ene kant denk ik "ja gaaf!", aan de andere kant was ik nou juist zo blij dat het eindelijk een beetje stiller werd. @Marcello75 Dit is dus geen kritiek. doe vooral wat je leuk vind en ik snap de V8 appeal. Sterker nog: ik vind rijden in een Amerikaanse pick-up superleuk. Als er geen milieu zou bestaan zou ik een Ram 1500 hebben gekocht denk ik. Maar ik vind bewust veel herrie maken, ehh, een tikje asociaal.

[edit]

Ik lees m'n post nog na en het is gewoon wel kritiek. Wat ik bedoel: als je het af en toe aan zet om lol te hebben: helemaal prima. Als je het elke dag de hele dag aan hebt dan vind ik het niet OK. Dat is gewoon herrie maken om het herrie maken. En dat vind ik stom.

[/edit]

Ik heb hiervoor ook elektrisch gereden met een Ampera, dat zat een extra claxon op voor o.a. fietsers, die mis ik op de Niro. Geloof mij dat fietsers het kunnen waarden als je op een smal weggetje voorbij komt. Het is deels een speeltje inderdaad en kan hem in iedere gewenste stand zetten, van een beschaafd geluidje tot wat jij noemt een tikje asociaal. Daarbij wat jij op de video hoort is vrij rustig, menig zes cilinder maakt meer herrie...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-3-2019 om 20:46, Hippe lip zei:

Als ik het goed begrijp hoeft dat ding helemaal niet veel herrie te maken, tenzij je ‘m op standje MAX zet.  Met name als je ergens in de ‘stad’ rijdt met veel fietsers en voetgangers in de buurt lijkt het een vooral zinvolle optie. Iedereen is dat geluid gewend als er een auto aan komt. 

Als je dit artikel letterlijk neemt zullen we allemaal wel aan deze optie moeten:

https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto-s-moeten-vanaf-juli-klinken-als-benzine-of-dieselmotor~a9d1b935/

Hij kan van heel zacht tot heel luid en in heb er in een drukke stad als utrecht heel veel profijt van, fietsers etc horen mij nu wel ipv schrik reacties en boze blikken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mensen...gaan we nou allemaal kritiek leveren over wat ik uitgeef aan een speeltje met een specifiek doel? Het is overigens een leasebak dus wat boeit mij die 2000 euro over de lease termijn.

Ik weet niet of de meeste van jullie al ervaring hebben met elektrisch rijden maar ga eens in een drukke binnenstad rijden met veel fietsers en voetgangers of op een landweggetje waar moeders met de kinders lekker aan het fietsen is en jou niet hoort aankomen. Geloof mij dat je aardig wat boze blikken krijgt, mensen die schrikken of de nodige middel vingers.

En het systeem staat standaard uit en ik kan bepalen welk volume eruit komt...en ja ik ga hem voor de lol om 06:00 uur in de ochtend als een zwaar ronkende V8 aanzetten om de buren bewust wakker te maken...serieus?

Ik kan zeker de stilte van de Niro waarderen, daarvoor heb ik de auto ook, maar VESS alleen zal echt niet voldoende zijn, is mijn al weer duidelijk geworden, een extra claxon zoals bijvoorbeeld mijn Ampera had was erg fijn geweest. En daarbij het systeem is voor mij ook een leuk speeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites


55 minuten geleden, Marcello75 zei:

Ik weet niet of de meeste van jullie al ervaring hebben met elektrisch rijden maar ga eens in een drukke binnenstad rijden met veel fietsers en voetgangers of op een landweggetje waar moeders met de kinders lekker aan het fietsen is en jou niet hoort aankomen. Geloof mij dat je aardig wat boze blikken krijgt, mensen die schrikken of de nodige middel vingers.

Mijn ervaring is dat fietsers en voetgangers je sowieso niet horen aankomen omdat ze (bijna) allemaal hun oortjes in hebben. Overigens valt me dit ook steeds meer op bij automobilisten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...