Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Teller staat nu op 13000. Voor volgende week woensdag afspraak gemaakt. Misschien iets te vroeg maar ik geloof dat KIA vrij streng is met garantie en het niet op tijd doen van beurtjes. Zal laten weten hoe het was, maar het lijkt me sterk dat het spannend is.

Geplaatst
2 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Teller staat nu op 13000. Voor volgende week woensdag afspraak gemaakt. Misschien iets te vroeg maar ik geloof dat KIA vrij streng is met garantie en het niet op tijd doen van beurtjes. Zal laten weten hoe het was, maar het lijkt me sterk dat het spannend is.

remmetjes en software uitlezen / updaten ?

Geplaatst

ik kreeg bericht dat er een nieuwe navi update beschikbaar was. Dus die zullen ze ws bij de eerste beurt wel meenemen. Zit geloof ik nog maar rond de 8000 km dus voor mij duurt het nog wel even voordat de eerste beurt komt.

Lijkt me toch dat de beurtjes wat voordeliger uit gaan vallen met een EV in vergelijking met een ICE. Remmen worden minder belast, geen olie verversen, geen filters e.d. Aan de andere kant, de garage zal toch ergens z'n marge op moeten pakken, dus ze zullen wel iets verzinnen als: "maak je EV gereed voor de zomer-pakket" Ben benieuwd...

Trouwens, weet iemand wanneer de eerste APK komt met een EV. Diesel is na 3 jaar, benzine na 4 jaar. EV na 5 jaar? :D 

Geplaatst

Vervaldatum voor apk voor je auto vind je op ovi.rdw.nl, voor de e-Niro is de eerste dus na 4 jaar. Wat ze met de beurt gaan uitvoeren staat achterin de handleiding van je auto. Bij de 15.000km zijn dat dan alleen maar controles. Vandaag heb ik de 7500km aangetikt in een maand tijd, dus ik kan over een maandje alweer terecht voor een eerste afspraak. Ik hoop dat het snel gaat en er even op kan wachten. Met dit interval zit ik daar dus elke 2 maand aan de garage-koffie...

image.thumb.png.085ab5a82799bbf4e323188fec5e0616.png

image.thumb.png.fda401ad536c50101315a4857d38c904.png

Geplaatst
1 uur geleden, Terp1234 zei:

Bij de 15.000km zijn dat dan alleen maar controles. Vandaag heb ik de 7500km aangetikt in een maand tijd, dus ik kan over een maandje alweer terecht voor een eerste afspraak. Ik hoop dat het snel gaat en er even op kan wachten. Met dit interval zit ik daar dus elke 2 maand aan de garage-koffie...

Elke 2 maanden 15.000 km? Je rijdt dus zo’n 90.000 km per jaar? Dan ben je ws de grootste kilometervreter hier...

Geplaatst

Tsja, helaas zeker de komende 2 jaar is mijn projectlocatie op een minder gunstige locatie dan anders. Dus het gaat even heel hard nu met de km's (en soms ook wel de km/h). Maar ik bespaar dan ook des te meer uitstoot vergeleken met mijn vorige diesel. Onderweg laden hoef ik tot nu toe eigenlijk nooit. Dat kan volledig thuis en tijdens het werken. 

Geplaatst

"onderhoudsschema bij normaal gebruik (voor Europa [behalve Rusland])"

only in Russia...

Betreffende de Garage-koffie. Bij de Kia dealer in Rotterdam hebben ze voor de verandering erg goede koffie :P

En dat moet toch ook wel lekker zijn zeg... 90.000 m per jaar rijden en nooit langs een FastNed. lang leve de actieradius van de e-Niro! :D 

(ik heb nu 3,5 maand mijn e-niro (8000 km gereden) en tot nu toe alles thuis geladen)

Geplaatst (aangepast)

Helaas vandaag toch voor het eerst Fastned moeten bezoeken. Ik was al aangekomen op locatie Den Bosch (430km retour), de Niro stond al lekker te pruttelen aan de laadpaal, kreeg ik te horen dat een belangrijke meeting toch naar Arnhem was verplaatst en daar waren geen laadpalen meer beschikbaar (de hele dag bezet met die ellendige hybrides...). Ik kwam 50km te kort om weer thuis te komen. Bij Apeldoorn even een kwartiertje (genoeg voor een powernapje) geladen bij Fastned en ik had weer ruim voldoende om plankstroom (plankgas wil niet meer) naar huis te rijden. Inderdaad lang leve het bereik van de Niro.
Ik ben benieuwd naar de Kia-koffie in Assen of die ook zo goed is. Misschien dat ik de beurt volgende maand kan combineren met montage van de dan beschikbaar komende fietsenrek-haak.

aangepast door Terp1234
Geplaatst

Gister eerste beurtje gehad. Stond in een half uur weer buiten.  Er is alleen gecontroleerd, voor zover ik weet geen software geupdate. Dealer vond het zelf ook zo weinig werk dat ie niet het officiële tarief rekende, maar 55 Euro. 

Kortom: precies zo saai en snel als ik hoopte dat het zou zijn.

• Thanks 2
  • Haha 1
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst
4 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Van de week de eerste grote beurt gehad. Remvloeistof en interieurfilter vervangen. 150 Euro. Sorry, niet gelet op software versies.

Grote beurt? Da's toch bij 20k?

Geplaatst
4 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Van de week de eerste grote beurt gehad. Remvloeistof en interieurfilter vervangen. 150 Euro. Sorry, niet gelet op software versies.

Wat heb je extra laten doen? Volgens de officiële KIA onderhoudsprijslijst is die beurt € 123,00 inclusief alle onderdelen, vloeistoffen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW.

Geplaatst
21 hours ago, Hippe lip said:

Grote beurt? Da's toch bij 20k?

Nee, 30k (nog steeds veel te vroeg voor een ev...). 

21 hours ago, Case said:

Wat heb je extra laten doen? Volgens de officiële KIA onderhoudsprijslijst is die beurt € 123,00 inclusief alle onderdelen, vloeistoffen, arbeidsloon, klein materiaal, milieukosten en BTW.

Niets, maar de prijs leek me niet heel onredelijk voor wat er gedaan is. Volgens mij houdt niet elke dealer zich aan de lijst.

Geplaatst
17 minuten geleden, Prlwytzkofsky zei:

Volgens mij houdt niet elke dealer zich aan de lijst.

Nee idd, ik heb hier al véél lagere bedragen langs zien komen. Of was dat alleen voor een kleine beurt?

Geplaatst
19 minutes ago, Hippe lip said:

Nee idd, ik heb hier al véél lagere bedragen langs zien komen. Of was dat alleen voor een kleine beurt?

Klopt, kleine beurt (zonder interieurfilter) was bij mij 55Euro. Grote beurt was dus iets van 95 Euro extra voor interieurfilter en remvloeistof. Klonk mij niet onredelijk in de oren.

• Like 1
Geplaatst

De beurten voor de e-Niro zijn iedere 15.000 km voorgeschreven. Ik heb mijn eerste beurt inmiddels laten uitvoeren en was daar €71 voor kwijt.

Geplaatst

Iedere 15.000 km.....

Niet echt meer van deze tijd. Laten we het er maar op houden dat dit komt omdat Kia nog ervaring op moet doen met EV's.

Een Tesla heeft eens in de 70.000 km een beurt nodig...

• Like 1
  • 3 jaar later...
Geplaatst
Op 23-4-2019 om 21:18, zei Terp1234:

Vervaldatum voor apk voor je auto vind je op ovi.rdw.nl, voor de e-Niro is de eerste dus na 4 jaar. Wat ze met de beurt gaan uitvoeren staat achterin de handleiding van je auto. Bij de 15.000km zijn dat dan alleen maar controles. Vandaag heb ik de 7500km aangetikt in een maand tijd, dus ik kan over een maandje alweer terecht voor een eerste afspraak. Ik hoop dat het snel gaat en er even op kan wachten. Met dit interval zit ik daar dus elke 2 maand aan de garage-koffie...

image.thumb.png.085ab5a82799bbf4e323188fec5e0616.png

image.thumb.png.fda401ad536c50101315a4857d38c904.png

Vandaag bij garage geweest voor 60000 km beurt. Koelvloeistof vervangen voor 221.45 euro ex btw. Dit is dan  voor de batterijen zegt men en moet elke 60000 vervangen worden. is dat nu zo of worden me hier toch knollen voor citroenen verkocht

• 2 weken later...
Geplaatst

Na 7 maanden probleemloos rijden toe aan zijn eerste beurt. Afspraak op 9-12-22 het zou een klein uurtje duren. Dus met een bakkie koffie ff er op wachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...