Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hebben jullie ook het gevoel dat de brandstoftank van de Ceed (sw) aan de kleine kant is? Of de reserve is misschien heel erg ruim bemeten.

Als ik volgens de boordcomputer nog 50km kan rijden (daarna gaat het lampje branden) ga ik meestal tanken en telkens krijg ik er dan ongeveer een liter of 40 in. Volgens de opgave zou de Ceed een 50 liter tank moeten hebben. Maar als ik een reserve heb van 10 liter zou ik toch veel verder moeten komen dan 50km? Zou de tank dan stiekem toch kleiner zijn?

Geplaatst

Hebben jullie ook het gevoel dat de brandstoftank van de Ceed (sw) aan de kleine kant is? Of de reserve is misschien heel erg ruim bemeten.
Als ik volgens de boordcomputer nog 50km kan rijden (daarna gaat het lampje branden) ga ik meestal tanken en telkens krijg ik er dan ongeveer een liter of 40 in. Volgens de opgave zou de Ceed een 50 liter tank moeten hebben. Maar als ik een reserve heb van 10 liter zou ik toch veel verder moeten komen dan 50km? Zou de tank dan stiekem toch kleiner zijn?
Bij cee'd 2 sw merk ik dat je na het afklikken er nog 10 liter bij kunt proppen. Als je dat niet doet tank je maar 43 liter per keer terwijl de tankinhoud 53 liter is. Wel vervelend als je je tank vol wilt hebben. Schijnt te maken te hebben met de vorm van de tank en vulopening. Denk dat voor elk model cee'd dit euvel geldt. Bij mijn vorige auto, Hyundai i40 kon er zelfs nog 15 liter in na het afklikken

Verstuurd vanaf mijn LYA-L29 met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst

Ik rij geregeld een kleine 100 km door nadat de boordcomputer 0 km aan geeft. Kan daarna rond de vijftig liter tanken, de slang van vulopening naar de tank is ook nog goed voor een liter of 4. Dit is m'n vierde Ceed, drie keer een JD en nu de CD maar de brandstofmeter en boordcomputer hebben nog nooit een correct beeld gegeven.

Geplaatst

zelfde ervaring met mijn Proceed

onlangs ook getest en doorgereden tot ik nog een rijbereik had van 12km.

Na het tanken (vulpistool heeft 4 geklikt) had ik 'slechts' 41 liter getankt.

Het is zoals tijdjes123 hierboven zegt, KIA bouwt een extra marge in zodat de klant nooit stil komt te vallen. Bijkomend is het ook niet goed de tank bijna leeg te rijden gezien het vuil en dergelijke...

Een correct beeld is het natuurlijk niet, maar mij stoort het niet.

Geplaatst

Als ik tank dan slaat de pomp ook rond de 40~41 liter af nadat het lampje aan is gegaan. Rijbereik is dan nog zoals vaker genoemd ergens tussen de 30 en 50 kilometer. Met wat geklik met het vulpistool krijg je er nog een liter of 2 bij maar dan houdt het wel een keer op. Er zit dus nog ruim 10 liter in op het moment dat ie gaat piepen. 

Mijn vorige wagens (geen Kia) gaven rond de 7-8 liter over een melding over tanken en een rijbereik van 80-90km. 

De Kia piept te vroeg, of geeft te weinig overgebleven km aan :tt2:

• 2 jaar later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Omdat is sinds kort een occasion Kia Ceed SW 1.4 T-GDi heb en mij bij de 1e tankbeurt verwonderde over het feit dat er maar 40 liter in ging kwam ik al zoekende op dit forum uit. En ja, zoals op andere posts in dit forum beschreven (https://www.kiaclub.nl/topic/27042-lege-tank-en-toch-maar-42l-tanken/#comment-248267, past er echt wel meer in. Bij de tweede tankbeurt heb ik wat meer tijd genomen en de pomp rustig laten lopen. Er paste nog eens 8 liter extra in. De waarschuwing voor een lege tank komt dus niet overdreven ruim op tijd maar klopt gewoon qua reserve: waarschuwing is tijd om te tanken.

Met de volle tank kwam de actieradius uit op ruim 850 km (wel veel snelweg gereden, overdag 100km/h). Het gemiddelde verbruik op de snelweg is volgens de boorcomputer 1:19. Bij de eerste tankbeurt kwam ik bij gevarieerd gebruik (snelweg-stad) op 1:16 uit. Mijn vorige auto haalde op zijn zuinigst hoogstens 1:15 dus was ik daar al heel blij mee.

De exacte tankinhoud staat overigens gewoon in het instructieboekje in hoofdstuk 9, pagina 8. "Brandstof 50 l". (onderste rij in de tabel).

Groeten,

Eric

• 1 jaar later...
Geplaatst

Wat late reactie maar goed:

Ik lees hier dat men na het afklikken van vulpistool nog enige liters bijtankt.

Nu is het niet best om dat te vaak te doen, het vulkanaal kan onder druk komen te staan op deze wijze.

Het zal niet snel mis gaan maar als het brandstof systeem wel defect raakt heeft u een probleem.

Ik tank altijd na 2/3 tankbeurt het laatste deel langzaam door tot de klik volgt.

Dan zit de tank ook gewoon echt goed vol.

De brandstof meter geeft dat ook aan en computer geeft  dan aan dat er 785 km gereden kan worden.

Die paar liters meer erbij proppen is echt niet best en heeft weinig zin lijkt mij.

Wat wel scheelt is of de auto bij tankplaats recht staat of op scheve ondergrond wat vaak zo is als je oplet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...