Ga naar inhoud

Wie heeft er een Proceed in bestelling?


Gampie
Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Op 28-12-2020 om 14:33, Nyazzin zei:

Ik ben benieuwd naar de nieuwe specs. Ik heb eind juli een Proceed 1.4T-GDI GT-PlusLine in Orange fusion besteld. Zou eerst eind november geleverd worden. Werd uiteindelijk week 1, maar is nu inmiddels week 11 geworden met als mededeling dat er vertraging in de fabriek zou zijn. Verloopt allemaal via de leasemaatschappij dus ben benieuwd of dit ook met de MY21 upgrade te maken heeft.

Ja klinkt heel erg bekend, precies hetzelfde verhaal bij mij. Eerst week 1, toen ineens week 11. Ik heb toen zelf gebeld met de dealer en toen werd gemeld dat er een 40 tal auto's geannuleerd is door de fabriek ivm de modeljaar update. Mijn auto zat hier ook bij, waarschijnlijk die van jou dus ook. De bestelling bij de lease maatschappij loopt gewoon door ook al was er toen nog niks bekend over prijzen etc. In een screenshot van de order welke de dealer mij stuurde stond echter week 9 dus daar hoop ik op.

Ik heb net nog even geprobeerd te bellen met de dealer maar kreeg hem niet te pakken. Volgens hem zou er niks veranderen alleen de motor, maar goed ik zou ook graag vanuit kia de officiële specs even checken om te zien of dit klopt.

Overigens is de kia site wel ietwat geupdate. Op de proceed pagina staat nu dat er een nieuwe 1.5T motor is met 160PK en de niet metallic rode kleur is verdwenen. Dit is ook wat de dealer mij vertelde. Maar verder prijslijsten etc is nog steeds de oude versie.

Helaas nog even afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja klinkt heel erg bekend, precies hetzelfde verhaal bij mij. Eerst week 1, toen ineens week 11. Ik heb toen zelf gebeld met de dealer en toen werd gemeld dat er een 40 tal auto's geannuleerd is door de fabriek ivm de modeljaar update. Mijn auto zat hier ook bij, waarschijnlijk die van jou dus ook. De bestelling bij de lease maatschappij loopt gewoon door ook al was er toen nog niks bekend over prijzen etc. In een screenshot van de order welke de dealer mij stuurde stond echter week 9 dus daar hoop ik op.
Ik heb net nog even geprobeerd te bellen met de dealer maar kreeg hem niet te pakken. Volgens hem zou er niks veranderen alleen de motor, maar goed ik zou ook graag vanuit kia de officiële specs even checken om te zien of dit klopt.
Overigens is de kia site wel ietwat geupdate. Op de proceed pagina staat nu dat er een nieuwe 1.5T motor is met 160PK en de niet metallic rode kleur is verdwenen. Dit is ook wat de dealer mij vertelde. Maar verder prijslijsten etc is nog steeds de oude versie.
Helaas nog even afwachten dus.

Ik heb zelf vandaag nog gebeld.
De prijslijst is bij hun bekend.
Maar nog niet officieel uitgebracht. Zal één deze dagen zijn.
Het scheelde maar een paar €100,- met de 1.4T en 1.5T.
Alle versies blijven beschikbaar.
Alleen de goedkopere edition is erbij gekomen.
Ik heb wel nog mijn offerte laten veranderen.
Van Lunar Silver(omdat we die kleur nu al hadden op oude auto) naar Blue Flame.
Gtplusline DCT7 (18 inch spaakvelgen)
Opties:
Panoramadak
Parkeersensors voor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo. Het verzoek is er uit:

 

Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7 pano MY21 1.5 T-GDi 160 (A)

In Dark Penta Metal.

 

Nu alleen hopen dat de optie lijst op de Kia site niet correct is en ze vergeten zijn achterbank verwarming op te schrijven.

Anders heb ik de kinderen nog wat uit te leggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo. Het verzoek is er uit:
 
Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7 pano MY21 1.5 T-GDi 160 (A)
In Dark Penta Metal.
 
Nu alleen hopen dat de optie lijst op de Kia site niet correct is en ze vergeten zijn achterbank verwarming op te schrijven.
Anders heb ik de kinderen nog wat uit te leggen.
 

Inderdaad dat was mij ook al opgevallen.
Kon jij al bestellen dan. Via site of dealer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, pdakkerman zei:

Zo. Het verzoek is er uit:

 

Kia ProCeed GT-PlusLine DCT7 pano MY21 1.5 T-GDi 160 (A)

In Dark Penta Metal.

 

Nu alleen hopen dat de optie lijst op de Kia site niet correct is en ze vergeten zijn achterbank verwarming op te schrijven.

Anders heb ik de kinderen nog wat uit te leggen.

 

Haha grappig, ik heb precies hetzelfde. Als de achterbank verwarming er niet op zit heb ik een probleem :-) Maar de MY20 staat er ook nog op, als je die lijst bekijkt staat de achterbank verwarming er ook niet bij. Ik heb de optielijsten van de configurator in excel naast elkaar gelegd en ze zijn identiek. Dus ik denk dat het wel goed zit.

 

Ik heb mijne ook nog even laten aanpassen naar Blue flame. Panodakje zat er al bij net als de parkeersensoren voor, en een 13 polige afneembare trekhaak.

 

@CrutzZz Mijn auto was al veel eerder besteld door de lease maatschappij en die hebben ze "aangepast" naar de 1.5 MY21. Maar goed volgens mij was het gewoon een annulering bij de fabriek en is hij opnieuw besteld. Op 26-12 kreeg ik een mailtje van de dealer dat hij besteld was. Dus vanaf dat moment kon het in ieder geval al.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja inderdaad, maar dat heeft er denk ik mee te maken dat er een lease maatschappij tussen zit. De bestelling in de portal van de lease maatschappij is namelijk nooit geannuleerd, alleen de leverweek is aangepast.

Als ik nu ook de prijzen vergelijk met hoe het in mijn lease portal staat dan zijn die lager dan als ik de auto nu zou bestellen. De dealer heeft aan mij bevestigd dat de prijs hetzelfde blijft, maar goed het kan zo zijn dat dit komt omdat er een lease maatschappij tussen zit die al een bestelling heeft geplaatst en daarna geen gemorrel meer wil met de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, CrutzZz zei:


Inderdaad dat was mij ook al opgevallen.
Kon jij al bestellen dan. Via site of dealer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Doorgegeven aan dealer, dat is tevens de leasemaatschappij.

 

 

Ik heb best wel zitten nadenken over de kleur. Deluxe White heb ik nu gehad. Hiervoor een zwarte Ceed2 SW gtline.

Komo grijs sprak me erg aan. En is weer eens wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 29-12-2020 om 17:22, OwN4UtReG zei:

Ja klinkt heel erg bekend, precies hetzelfde verhaal bij mij. Eerst week 1, toen ineens week 11. Ik heb toen zelf gebeld met de dealer en toen werd gemeld dat er een 40 tal auto's geannuleerd is door de fabriek ivm de modeljaar update. Mijn auto zat hier ook bij, waarschijnlijk die van jou dus ook. De bestelling bij de lease maatschappij loopt gewoon door ook al was er toen nog niks bekend over prijzen etc. In een screenshot van de order welke de dealer mij stuurde stond echter week 9 dus daar hoop ik op.

Ik heb net nog even geprobeerd te bellen met de dealer maar kreeg hem niet te pakken. Volgens hem zou er niks veranderen alleen de motor, maar goed ik zou ook graag vanuit kia de officiële specs even checken om te zien of dit klopt.

Overigens is de kia site wel ietwat geupdate. Op de proceed pagina staat nu dat er een nieuwe 1.5T motor is met 160PK en de niet metallic rode kleur is verdwenen. Dit is ook wat de dealer mij vertelde. Maar verder prijslijsten etc is nog steeds de oude versie.

Helaas nog even afwachten dus.

Aha oké. Ik ben benieuwd. Volgende week maar even contact opnemen met de leasemaatschappij wat er geregeld gaat worden. Thanks voor het delen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, OwN4UtReG zei:

De nieuwe prijslijst staat er inmiddels op. Geen verassingen gewoon achterbank verwarming :winkiss:

poeh gelukkig.

ik hoop wel dat ze nu andere banden gaan gebruiken. ivm rolgeluid.

en ik ben benieuwd naar de levertijd.

aangezien het huidige leasecontract 15 februari afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


poeh gelukkig.
ik hoop wel dat ze nu andere banden gaan gebruiken. ivm rolgeluid.
en ik ben benieuwd naar de levertijd.
aangezien het huidige leasecontract 15 februari afloopt.

Mijne staat op week 11 in de lease portal. En deze is op 26-12 besteld door de dealer, in hun interne systeem zag ik week 9 voorbijkomen. Dus ik denk dat als je nu besteld het ergens in maart / april zou zijn.

Mijn oude contract liep vandaag af dus heb nu een voorloop auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


[mention=21852]CrutzZz[/mention]bedenk wel dat de pilot sport banden het qua grip wel heel goed doen,  dus persoonlijk kies ik voor meer grip ipv minder afrolgeluid.

Ik zag bij de optielijst Vredestein staan bij de velgen. Dus wie weet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 22-12-2020 om 14:27, Mitch_Proceed zei:

@Luxata  al een definitieve keuze kunnen maken? ben benieuwd!

Gister dit artikel gelezen: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-ceed-en-proceed-ook-als-gt-line-edition/
Na al de geruchten, is het eindelijk officieel aangekondigd. Voor de kenners, betekent dit nou dat er geen GT-Line en Plusline uitvoeringen meer komen? en dus alleen de GT-Line Edition.

€29.995 voor een MHEV 1.5 T-GDI met automaat is een zeer aantrekkelijke prijs! Dat is €7.000 goedkoper dan mijn GT-PlusLine met automaat :?

 

Vandaag heb ik mijn Proceed opgehaald bij de dealer na een 30.000 km beurtje en zag de GT-Line edition in de showroom staan.

Wat mij opviel:
- Geen digitaal display
- Andere iets simpelere stoelen
- Geen LED koplampen

Er zullen vast nog wat andere dingen zijn, maar dit viel mij op toen ik hem zag staan.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou een laatste update in dit thread :

De proceed gt was te duur in de verzekering dus zouden voor een 1.0 proceed gaan maar die had geen DCT.

Dus vandaag maar een andere dealer gebeld en die had een demo Ceed sw crdi gt line 136 MY 2020 met 9 k km op de teller . 5 maanden oud , in het wit . Privacy glas, jbl, 10inch media en trekhaak voorbereiding . Beetje afgedongen en gekocht . Stuk goedkoper dan nieuw en heeft nog 6,5 jaar Kia fabrieksgarantie.

Sinds september aan het hannessen en dan toch de kogel door de kerk. Alleen enige wat hij niet heeft is full led koplampen maar misschien dat ik die later kan laten ombouwen of een set kan vinden anyways helaas geen proceed geworden maar goed Kia is Kia. Jullie zullen mijn update wel voorbij zien komen in een andere thread :) voor nu eindelijk genieten van rust in mijn hoofd en lekker relaxed afwachten tot de 17e wanneer ik hem kan ophalen (ivm COVID regels hier )


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 31-12-2020 om 16:27, OwN4UtReG zei:


Mijne staat op week 11 in de lease portal. En deze is op 26-12 besteld door de dealer, in hun interne systeem zag ik week 9 voorbijkomen. Dus ik denk dat als je nu besteld het ergens in maart / april zou zijn.

Mijn oude contract liep vandaag af dus heb nu een voorloop auto.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hmm das wel erg snel. De mijne heb ik begin december besteld en die staat op week 14. Dat wordt ipv een 1.4 GT-Plusline MY2020, een 1.5 GT-Plusline MY2021. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 30-12-2020 om 18:30, OwN4UtReG zei:

Ja inderdaad, maar dat heeft er denk ik mee te maken dat er een lease maatschappij tussen zit. De bestelling in de portal van de lease maatschappij is namelijk nooit geannuleerd, alleen de leverweek is aangepast.

Als ik nu ook de prijzen vergelijk met hoe het in mijn lease portal staat dan zijn die lager dan als ik de auto nu zou bestellen. De dealer heeft aan mij bevestigd dat de prijs hetzelfde blijft, maar goed het kan zo zijn dat dit komt omdat er een lease maatschappij tussen zit die al een bestelling heeft geplaatst en daarna geen gemorrel meer wil met de prijs.

Hoe bedoel je precies dat de prijzen lager zijn? Wat mij opgevallen is isdat ik bijna 100 euro verschil heb qua leasetarief. Van de 1.4 GT-plusline bij mij,  naar de 1.5 is 100 euro goedkoper. Bedoel je dat? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe bedoel je precies dat de prijzen lager zijn? Wat mij opgevallen is isdat ik bijna 100 euro verschil heb qua leasetarief. Van de 1.4 GT-plusline bij mij,  naar de 1.5 is 100 euro goedkoper. Bedoel je dat? 

Nu is hij €100,- duurder. De Gtplusline.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, CrutzZz zei:


Nu is hij €100,- duurder. De Gtplusline.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ow de auto zelf. Ja dat klopt. Hoop alleen dat de leasemaatschappij de nieuwe prijs aan gaat houden qua verbruik etc. Scheelt weer een paar tientjes :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, OwN4UtReG zei:


Inderdaad het ging om lease prijs per maand plus brandstof voorschot. Daarom is deze wat goedkoper denk ik.

Nou ja wat.. ik vind 100 euro rond best een hoop op dat bedrag. En zoveel scheelt het niet met de oude geloof ik qua verbruik en CO2. Maar goed ik ga niet klagen. Tenzij ze het oude contract aanhouden en een 1.5 leveren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...