Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kom pas na bijna anderhalf jaar er achter , dat er in mijn Niro (Dynamic) standaard een alarminstallatie zit!.........ik schrok mij rot toen die afging en had dan ook direct veel bekijks........ik geneerde mij dood, vooral omdat ik zo overdonderd was en niet zo snel wist hoe ik/m uit moest schakelen..........behoorlijk gênant!

Of ben ik niet de enige die dit is overkomen?

• Haha 1
Gast edsnijders
Geplaatst

Kan je hier iets meer over vertellen hoe zet je dit aan en uiteraard weer uit ben erg nieuwsgierig hoe dit werkt.

Geplaatst
9 uur geleden, edsnijders zei:

Kan je hier iets meer over vertellen hoe zet je dit aan en uiteraard weer uit ben erg nieuwsgierig hoe dit werkt.

Bij het afsluiten van de Niro met de afstandsbediening schakelt deze in. Bij het openen van de Niro met de afstandsbediening weer uit. Als de batterij van je afstandsbediening leeg is moet je de sleutel gebruiken en gaat het alarm af. Zodra de deur open is druk je met de achterkant van de afstandsbediening de startknop in. Alarm gaat dan uit en je Niro zal dan alsnog starten.

Geplaatst

Klopt ik kwam er ook een keer achter toen mijn accu leeg was, ik trachtte te starten en alleen het alarm ging af toen.

Geplaatst

IMG_0010.jpg.a73b87d2cbb814dc3a0c0d4459378fc5.jpgIMG_0011.jpg.591d8fe71d902149a0ecacb91a46e904.jpg

Uit handleiding 2017 Niro. KIA's hebben dit al langer (zelfs de 2013 Picanto).

• Like 1
Geplaatst
17 minuten geleden, HenkM zei:

IMG_0010.jpg.a73b87d2cbb814dc3a0c0d4459378fc5.jpgIMG_0011.jpg.591d8fe71d902149a0ecacb91a46e904.jpg

Uit handleiding 2017 Niro. KIA's hebben dit al langer (zelfs de 2013 Picanto).

Hu...? Heb een picanto uit 2014....dat ga ik morgen toch eens proberen!

Geplaatst (aangepast)

IMG_0013.jpg.200996b10061bf7db00c33e6b68744ec.jpg

Stickertje (Niro) betekend dat er alarm  in zit.

aangepast door HenkM
Geplaatst

Ik kwam er op vakantie achter toen ik moest wachten tot de auto naast mij parkeerde. De sleutels had ik al uit het contact gehaald en ben per ongeluk op de sleutels gaan zitten waardoor ik de auto vergrendelde met de afstandbediening terwijl ik nog ik de auto zat. Toen de deur geopend vanuit de binnenkant... en hoppa alarm ging af.

Makkelijk om te testen of je het ook hebt op de auto (lijkt mij haast wel). In de auto gaan zitten, de auto vergrendelen met de afstandsbediening, minimaal 30 seconden wachten en dan de deur openen. Alarm gaat dan af.

Geplaatst (aangepast)
23 uur geleden, edsnijders zei:

Het in-en uitschakelen gaat automatisch met de vergrendeling en ontgrendeling van de portieren........maar daar kwam ik dus pas achter toen ik op het stationsplein besloot mijn zoon tegemoet te lopen en mijn vrouw in de auto achter liet en uit veiligheid de auto met de AB afsloot. Echter mijn vrouw besloot toch maar mee te lopen en opende dus van binnen uit haar inmiddels gesloten portier........en toen ging het alarm af! Dus zolang een van de portieren of achterklep niet met de afstandsbediening wordt geopend (bij inbraak bijv.) gaat het alarm af.

Omdat ik op dat moment zo verbouwereerd was, heb ik het later op een stil plekje zelf nog eens uitgeprobeerd en mijzelf in de auto opgesloten en daarna met de hand het portier geopend........het alarm ging inderdaad af en stopte weer, nadat ik de deur elektronisch met de sleutel had ontgrendeld.

Je moet het maar weten, maar vermoedde al dat ik niet de enige was die dat niet wist!

aangepast door Kia de Niro
aanpassing tekst
Geplaatst
18 uur geleden, Murcielaygo zei:

MY2011 (Picanto TA) had/heeft dit al...

Grappig......kom er inderdaad net achter dat mijn picanto ook een alarmsysteem heeft. 

Dacht dat ik alleen een startonderbreker als beveiliging had.....

Geplaatst
Op 24-12-2019 om 23:42, Kia de Niro zei:

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kom pas na bijna anderhalf jaar er achter , dat er in mijn Niro (Dynamic) standaard een alarminstallatie zit!.........ik schrok mij rot toen die afging en had dan ook direct veel bekijks........ik geneerde mij dood, vooral omdat ik zo overdonderd was en niet zo snel wist hoe ik/m uit moest schakelen..........behoorlijk gênant!

Of ben ik niet de enige die dit is overkomen?

Als je Niro in het donker geparkeerd is zie je ook nog eens heel duidelijk van buitenaf, midden achter de voorruit, een rood lampje knipperen. Dit is het signaal dat het alarm geactiveerd is.

• 4 weken later...
Geplaatst
Op 25-12-2019 om 23:18, HenkM zei:

IMG_0013.jpg.200996b10061bf7db00c33e6b68744ec.jpg

Stickertje (Niro) betekend dat er alarm  in zit.

Heb geen stikker, maar wel alarm.

Knipperlichtje achter de voorruit, en getest door de auto te openen met de "spare" key.

Alarm ging gelijk af, door deurvergrendeling open te toe deactiveerde het alarm.

Normaal is alles keyless.

Geplaatst

Wij hadden het een keer toen ik de auto op de oprit had gezet, iedereen uitstappen, deuren op slot.

We zijn allemaal al binnen als er buiten ineens een alarm af gaat. Dus wij een beetje kijken door het raam wiens auto dat is....... ??.......??...... ohw verrek, het is de onze... :o

Bleek 1 achterportier niet helemaal goed dicht te zitten....

Geplaatst
Op 30-12-2019 om 18:01, Vince zei:

Als je Niro in het donker geparkeerd is zie je ook nog eens heel duidelijk van buitenaf, midden achter de voorruit, een rood lampje knipperen. Dit is het signaal dat het alarm geactiveerd is.

Ja, maar dat knipperende lampje heeft nagenoeg elke (moderne) auto, ook zonder alarminstallatie. Het lampje geeft dan aan dat de startonderbreker is ingeschakeld en was in eerste instantie in de veronderstelling dat dit ook voor mijn auto gold,

Geplaatst
12 uur geleden, Kia de Niro zei:

Ja, maar dat knipperende lampje heeft nagenoeg elke (moderne) auto, ook zonder alarminstallatie. Het lampje geeft dan aan dat de startonderbreker is ingeschakeld en was in eerste instantie in de veronderstelling dat dit ook voor mijn auto gold,

Sinds 1998 is iedere nieuwe auto in de Europese Unie verplicht uitgerust met een electronische startonderbreking. Nagenoeg alle auto's die in de buurt van mijn woning geparkeerd staan zijn van ná 1998. Gek genoeg zie ik in het donker bij praktisch geen enkele auto een lampje achter de voorruit knipperen, behalve bij mijn auto mét alarm. 

Daarom denk ik eerder dat het knipperende lampje gelinkt is aan het alarm en NIET aan de startonderbreker. De startonderbreker is tenslotte altijd geactiveerd zodra de sleutel zich niet meer in de directe omgeving van de auto of in het contactslot bevind.

Helaas kan ik verder geen informatie vinden over het alarm van een Niro, dus het blijft gissen.

Geplaatst
Op 24-1-2020 om 09:51, Vince zei:

Helaas kan ik verder geen informatie vinden over het alarm van een Niro, dus het blijft gissen.

Gewoon met de ab afsluiten en met de sleutel openen, als dit mogelijk is.

Zo ben ik er ook achter gekomen.

Geplaatst

Handleiding Kia Niro HEV:

Antidiefstalsysteem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4-13
• Antidiefstalsysteem ingeschakeld. . . . . . . . . . . . . . . . 4-13
• Alarm geactiveerd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4-14
• Uitgeschakeld. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4-15

• 3 weken later...
Geplaatst
Op 25-1-2020 om 17:25, Gerd Bartels zei:

Handleiding Kia Niro HEV:

Antidiefstalsysteem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4-13
• Antidiefstalsysteem ingeschakeld. . . . . . . . . . . . . . . . 4-13
• Alarm geactiveerd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4-14
• Uitgeschakeld. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4-15

Thanks!

Geplaatst

Dat hangt af van je gebruik.
Bij mij is na bijna 8 jaar de reservesleutel van een nieuw batterijtje voorzien. Mijn hoofdsleutel is aan zijn 4e bezig.

Preventief vervangen doe ik niet; je merkt het vanzelf. Bij Keyless Entry / Start toont je dasboard volgens mij ook een lichtje of melding...

Geplaatst

dank je , dus na 1.5 jaar moet ik mij nog geen zorgen maken , is niet dat ik hem ooit gebruik maar toch .... ( heb een keyless entry en zelf de afstandbedienig gebruik ik nooit )

• 4 maanden later...
Geplaatst

Jij hij is wel heel compleet, ik keek vannacht nog eens uit het slaapkamerraam en zag ook een rood lampje knipperen. Dat had ik sinds de jaren 80 niet meer meegemaakt in een auto.

Dankzij dit topic weet ik dat mijn vermoeden klopt waarvoor dank!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...