Ga naar inhoud

"Slimme" achterklep Ceed SW executiveline


SuperBert

Aanbevolen Berichten

De Ceed SW executiveline beschikt over een elektrische achterklep.

Nu vraag ik mij af of het Nederlandse model ook de sensor in de achterbumper heeft voor het openen zonder op de afstandsbediening te drukken?

Ik krijg het bij die van mij maar niet aan de praat. Heb al meermalen een paar minuten achter de achterklep gestaan zonder resultaat.

In het instellingen menu heb ik een vinkje gezet bij "slimme achterklep" of was het "intelligente achterklep", dat weet ik zo even niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Renzo4000 zei:

Je moet de auto afgesloten hebben en minstens 30 seconden bij de auto uit de buurt zijn volgens mij...

Klopt, ik heb mij gehouden aan de instructies in het boekje.

Maar uit je reactie begrijp ik dat het Nederlandse model dus ook over de intelligente klep beschikt.

Ik dacht dat dit er wel eens uit gehaald zou kunnen zijn net als sensors voor, automatisch inparkeren en kofferbak rails.

De dealer maar gaan bellen dan, zal wel iets fout zijn gegaan bij montage trekhaak...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eeeuh ik weet niet hoor.

Maar als mijn auto geparkeerd staat( en op slot) en ik kom terug met mijn kratje bier uit de winkel ga ik binnen een halve meter van mijn achterklep staan en hij begint meteen te piepen (dat bedoel ik positief) na 3 of 4x gaat de klep open.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


53 minuten geleden, pdakkerman zei:

Eeeuh ik weet niet hoor.

Maar als mijn auto geparkeerd staat( en op slot) en ik kom terug met mijn kratje bier uit de winkel ga ik binnen een halve meter van mijn achterklep staan en hij begint meteen te piepen (dat bedoel ik positief) na 3 of 4x gaat de klep open.

 

Ik ga Ergens begin februari een afspraak bij de dealer maken (eerder geen leenauto’s beschikbaar). Ik denk nu zelf dat de sensor niet goed is aangesloten of niet terug is geplaatst bij de montage van de afneembare trekhaak. Volgens het montageboekje moeten ze dan ook de sensor uitnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-1-2020 om 18:30, Murcielaygo zei:

Heb je al onder de bumper gekeken? Volgens mij moet die sensor goed zichtbaar zijn...

Vandaag er eens onder gekropen. Sensor zit er inderdaad niet meer, stekkertje zie ik nog zitten. Ik zie bekabeling loshangen en niet alle boutjes van het onderste deel van de bumper zijn terug geplaatst.
Zal een monteur bij de montage van de trekhaak zijn dag niet hebben gehad denk ik...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


25 minuten geleden, SuperBert zei:

Vandaag er eens onder gekropen. Sensor zit er inderdaad niet meer, stekkertje zie ik nog zitten. Ik zie bekabeling loshangen en niet alle boutjes van het onderste deel van de bumper zijn terug geplaatst.
Zal een monteur bij de montage van de trekhaak zijn dag niet hebben gehad denk ik...

Je hebt in je andere topic aangegeven dat ze pas over een maand een leenauto hebben. Ik zou ze gewoon opbellen en redelijk boos worden dat je net een nieuwe auto hebt ten eerste je geen bandenspanning ziet en ten 2e hoe je in hemelsnaam een sensor kan vergeten terug te plaatsen. Dat ze het maar moeten oplossen. Ik bedoel het is niet een auto van een paar jaar oud maar van een paar weken. Ze moeten naar mijn mening maar sneller wat regelen desnoods schakelen zij met een dealer in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Je hebt in je andere topic aangegeven dat ze pas over een maand een leenauto hebben. Ik zou ze gewoon opbellen en redelijk boos worden dat je net een nieuwe auto hebt ten eerste je geen bandenspanning ziet en ten 2e hoe je in hemelsnaam een sensor kan vergeten terug te plaatsen. Dat ze het maar moeten oplossen. Ik bedoel het is niet een auto van een paar jaar oud maar van een paar weken. Ze moeten naar mijn mening maar sneller wat regelen desnoods schakelen zij met een dealer in de buurt.

Ik ga ze morgen bellen, kan het eind januari combineren met een afspraak in de buurt. Maar prutswerk is het wel, zou er mijn eigen wagen niet meer snel in onderhoud gaan brengen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Achterklep werkt weer. Auto even op de brug gezet bij een kameraad. Sensor bleek toch al bovenop de balk van de trekhaak gemonteerd echter was het stekkertje niet aangesloten.

Blij dat het werkt en scheelt weer een rit naar de leverancier die te ver weg zit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, SuperBert zei:

Achterklep werkt weer. Auto even op de brug gezet bij een kameraad. Sensor bleek toch al bovenop de balk van de trekhaak gemonteerd echter was het stekkertje niet aangesloten.

Blij dat het werkt en scheelt weer een rit naar de leverancier die te ver weg zit.

Mooi dan is dat in ieder geval opgelost. Nu de bandenspanning nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden, tijdjes123 zei:

Mooi dan is dat in ieder geval opgelost. Nu de bandenspanning nog...

Inderdaad, ik wacht even af wat er bij de topicstarter uitkomt. Vervolgens ga ik daarmee naar de dealer in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Hi ik ben nieuw hier.

Ik heb sinds 3 maart de SW executiveline my20 en door urenlang door het systeem te hebben gesurfd/gesurfed/gesurrefd (weet ik veel hoe je het schrijft) ben ik er achter gekomen dat je de slimme achterklep ook kan instellen.

Ik heb hem zelf zo ingesteld, dat ie handsfree opengaat als de auto in P staat.

Maar de instelling is er ook volgens mij, dat ie opengaat als de auto vergrendeld is... 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 11-3-2020 om 15:55, Brainiac zei:

Hi ik ben nieuw hier.

Ik heb sinds 3 maart de SW executiveline my20 en door urenlang door het systeem te hebben gesurfd/gesurfed/gesurrefd (weet ik veel hoe je het schrijft) ben ik er achter gekomen dat je de slimme achterklep ook kan instellen.

Ik heb hem zelf zo ingesteld, dat ie handsfree opengaat als de auto in P staat.

Maar de instelling is er ook volgens mij, dat ie opengaat als de auto vergrendeld is... 

Ben erg benieuwd waar je deze instellingen gevonden hebt. heb wel veel vinkjes aan kunnen zetten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, Rick Bassant zei:

Ben erg benieuwd waar je deze instellingen gevonden hebt. heb wel veel vinkjes aan kunnen zetten. 

 

Zit in het menu datje tussen je tellers op het dashboard hebt. Volgens mij bij "handig". Waar ook de instellingen zitten voor acc en lane assist.

Als je wil dat de smartklep open gaat met vergrendelde auto moet je in de buurt komen van je achterklep. Auto begint te piepen en na een paar tellen gaat de klep open.
Dit kan alleen met een smartkey.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...