Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
2 minuten geleden, gjcvro zei:

Dan heb je of een verkeerde cursus gehad, of er weinig van opgestoken. (maar is makkelijk kletsen achteraf) 

dat heb bij de ANWB gedaan,,  

Geplaatst

Ik heb ook grip & slip gedaan bij ANWB. En later ook nog de gevorderden cursus. Daar keren ze je kijktechniek en stuurtechniek, maar zeggen ze JUIST dat ABS belangrijk is, want een deel van wat je leert is juist afhankelijk van ABS.
Pompend remmen raden ze pertinent AF! VOL in de remmen (en koppeling bij een handbak), kijken waar je heen wilt en sturen.
En dan doet het er niet toe of je op ijs rijdt of niet.

Dat een DS toen fl.13.000 kostte heeft hier helemaal niets mee te maken trouwens...

Geplaatst

Sterkte met de afhandeling Henk. Gelukkig geen persoonlijke ongevallen.

Overigens kan je nog zo goed geleerd hebben op een slipcursus wat je moet doen, in een situatie als deze kan het zomaar zijn dat het net allemaal even anders loopt.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

zo'n slip cursus is gewoon een lachertje

Jaren geleden rijvaardigheids-training / slipcursussen gevolgd voor zowel auto als motor. Heb hier iig geregeld "plezier" van. Je leert niet alleen hoe te handelen maar ook e.e.a. te voorkomen. De weg "lezen" is een essentieel onderdeel van een goede cursus.

Met de motor overweeg ik een herhaalcursus te gaan volgen (als is het maar voor de fun), dommer wordt ik hier niet van denk ik.

Qua kosten: 1 maal ellende voorkomen is dubbel en dwars betaald.

aangepast door HenkM
  • Like 2
Geplaatst
15 uur geleden, Murcielaygo zei:

Ik heb ook grip & slip gedaan bij ANWB. En later ook nog de gevorderden cursus. Daar keren ze je kijktechniek en stuurtechniek, maar zeggen ze JUIST dat ABS belangrijk is, want een deel van wat je leert is juist afhankelijk van ABS.
Pompend remmen raden ze pertinent AF! VOL in de remmen (en koppeling bij een handbak), kijken waar je heen wilt en sturen.

Dat een DS toen fl.13.000 kostte heeft hier helemaal niets mee te maken trouwens...

dat klop maar hij hat wel abs

Geplaatst (aangepast)
18 uur geleden, h.smit1946 zei:

ja zeker Michelin cros vier seizoenen banden  dan heb jij geluk gehad. 

Cross climates zijn vier seizoenen banden en niet de beste winterbanden. Ik heb ze zelf ook en in het verleden ook veel winterbanden gehad. Voor nederland is het prima en zie ik geen problemen. Maar ik zou er nooit mee op wintersport gaan. Dan toch liever echte winterbanden.  Volgens mij is hier al veel over gesproken in een ander topic op deze forum. Volgens mij ook een topic van Henk. 

weet niet of het verschil had gemaakt voor jou in jou situatie.

aangepast door casper
Geplaatst

bij rop sloten maker. heb ik via mijn werk ook een cursus gedaan.  maar dat kan je niet ver gelijken als je op eis baan rijd. wand dan sta je niet gelijk stil.

Geplaatst

iemand schreef in een lijntje dat de moderne auto ABS heef in 1968 had mijn toenmalige auto een semi automaat met ABS dus die Tech Niek was er toen ook al vijftig jaar geleden.. 

Geplaatst
33 minuten geleden, casper zei:

Cross climates zijn vier seizoenen banden en niet de beste winterbanden. Ik heb ze zelf ook en in het verleden ook veel winterbanden gehad. Voor nederland is het prima en zie ik geen problemen. Maar ik zou er nooit mee op wintersport gaan. Dan toch liever echte winterbanden.  Volgens mij is hier al veel over gesproken in een ander topic op deze forum. Volgens mij ook een topic van Henk. 

weet niet of het verschil had gemaakt voor jou in jou situatie.

er waren ook twee Duitsers die het zelf de hadden mee gemaakt als ik en die hadden wel orzinele banden. een Mercedes en een golf 

Geplaatst (aangepast)
45 minuten geleden, h.smit1946 zei:

iemand schreef in een lijntje dat de moderne auto ABS heef in 1968 had mijn toenmalige auto een semi automaat met ABS dus die Tech Niek was er toen ook al vijftig jaar geleden.. 

Klopt, en ook die auto had 4 banden en een stuur.. Verder houdt denk ik wel elke vergelijking op.

Overigens eens een keer een slipcursus gedaan waarbij er toen 1 citroen C5 meedeed, toen nog met de pneumatische vering. Bizar om te zien hoeveel dat nou nog uitmaakte. Vergelijkbare auto's met nagenoeg dezelfde banden die met lagere snelheden (30 km/h) uit de bocht glijden en deze die gewoon met 50km/h doorreed. Lag niet aan de chauffeur want we hadden 4 rijders per auto.. De instructeur stond ook even vreemd te kijken.

aangepast door gjcvro
Geplaatst
16 uur geleden, Murcielaygo zei:

daar ben ik het niet mee eens. bij een slip cursus ge brijkken ze water .en je heb goed zicht. in mijn geval sneeuw de het hard dus weinig zicht. en de toe stand op de weg veel sneeuw en eis. temperatuur _7 

Geplaatst
32 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Dat is knap, aangezien de DS nooit met ABS geleverd is.
Pas op de CX was dit een optie...

was een optie en je kon er in die tijd makkelijk 160 mee rijden

Geplaatst

De DS was leverbaar als "hydraulique" en als "mécanique". Bij de eerste was er heel veel hydraulisch bekrachtigd, waaronder stuur, schakelen en remmen, maar ABS was dat zeker niet.
Sterker nog; ABS is in 1978 voor het eerst toegepast op een personenauto, terwijl de DS maar is gemaakt van 1955 t/m 1975.
Dus je kunt roepen wat je wilt, een DS kan nooit ABS hebben gehad, al ga je op je hoofd staan...

• Like 1
  • Haha 2
Geplaatst
17 uur geleden, Murcielaygo zei:

De DS was leverbaar als "hydraulique" en als "mécanique". Bij de eerste was er heel veel hydraulisch bekrachtigd, waaronder stuur, schakelen en remmen, maar ABS was dat zeker niet.
Sterker nog; ABS is in 1978 voor het eerst toegepast op een personenauto, terwijl de DS maar is gemaakt van 1955 t/m 1975.
Dus je kunt roepen wat je wilt, een DS kan nooit ABS hebben gehad, al ga je op je hoofd staan...

ik heb zaterdag .  mijn situatie bij Kooijman.  hun zeiden dat ABS in zo'n geval niet toe rijkend is wat mij is over komen. dat blijk ook wand deze twee Duitsers een mesedes en golf  op originele winter banden. zaten van voor ook in elkaar.   

Geplaatst (aangepast)

Beste reageerders,

Ik ben geen moderator van dit forum, maar dit topic is al vele reacties off-topic. Niet in de laatste plaats door de topic-starter zelf.
Volgens mij gaat het over de kosten en moeizame afhandeling van een vervelend schadegeval. Overigens staat er geen vraag in die eerste topic, alleen een mening.
Misschien was het beter geweest om 'm te posten bij de stamtafel...

Blijf liever on-topic, daarmee voorkom je (in mijn beleving) off-topic thema's over auto's uit de jaren 50/60 met dito prijzen (?!), winterbanden/all-weatherbanden en rijvaardigheidstrainingen. Daarvoor zou je eigenlijk  andere topics voor kunnen starten. Toch?

On-topic blijven geeft veel effectievere antwoorden, vergemakkelijkt gerichter zoeken etc. etc.

aangepast door Platinum K
  • Like 1
  • Thanks 1
  • Confused 1
Geplaatst

Gelukkig zo te horen geen persoonlijk letsel...  

Je had hem beter juist niet in neutraal kunnen zetten, maar dat begreep je ondertussen waarschijnlijk wel al..... Daarmee zet je juist de hulpsystemen die je hebt buiten spel...

• Like 1
Geplaatst
1 minuut geleden, dropje zei:

Gelukkig zo te horen geen persoonlijk letsel...  

Je had hem beter juist niet in neutraal kunnen zetten, maar dat begreep je ondertussen waarschijnlijk wel al..... Daarmee zet je juist de hulpsystemen die je hebt buiten spel...

ik weet het eigenlijk niet of ik hem in neutraal heb gezet. het gaat zo snel allemaal wat je op een slip cursus ,heb geleert. is op de weg waar meerdere auto's rijden die je wil ontwijken. anders  het was een chaos meerdere auto's hadden flinke schades.      

Geplaatst
1 uur geleden, h.smit1946 zei:

ik weet het eigenlijk niet of ik hem in neutraal heb gezet. het gaat zo snel allemaal wat je op een slip cursus ,heb geleert. is op de weg waar meerdere auto's rijden die je wil ontwijken. anders  het was een chaos meerdere auto's hadden flinke schades.      

Heb je inmiddels al wel een passende leenauto gekregen van privatelease.com?

Geplaatst
Op 15-2-2020 om 13:16, h.smit1946 zei:

ja zou best zo zijn vijftig jaar geleden heb ik veel automaat gereden maar de laatste dertig jaar een geschakelde het is toch anders ik heb geleert bij een geschakelde auto als je gaat glijden dat je de koppeling moet in drukken en pompend remmen .en sturen waar je heen wild.   

pompend remmen is niet meer van deze tijd. Ik denk zelfs dat het je alleen maar tegenwerkt eigenlijk

• Like 1
Geplaatst
44 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Heb je inmiddels al wel een passende leenauto gekregen van privatelease.com?

ja een Opel crosslandx het is geen KIA niro  als die toto los wort verklaart neem ik toch weer zo'n Kia niro .  als de schade hoger is dan acht duizend euro word die toto los verklaart en ander word die herstelt  

Geplaatst
36 minuten geleden, h.smit1946 zei:

ja een Opel crosslandx het is geen KIA niro  als die toto los wort verklaart neem ik toch weer zo'n Kia niro .  als de schade hoger is dan acht duizend euro word die toto los verklaart en ander word die herstelt  

Hmm oke, Dan moet je eigenlijk hopen dat die total loss wordt verklaard denk ik. Ik zou niet graag willen dat als mijn auto in de puin licht hij toch weer opgeknap wordt.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb ook de cross climates van Michelin en ben daar tevreden over. Inmiddels 4 X op wintersport geweest. Hoewel er geen enkele band (behalve een spijkerband) goed werkt op een stukje ijs, is de crossclimate wel erg slecht op ijs.

Ik stond een keer voor een rotonde, ongelukkigerwijs met mijn voorbanden op een bevroren plas en kwam gewoon niet van mijn plek af. Dat zou me toch met mijn vorige auto met winterbandjes niet zijn overkomen. Op sneeuw zijn ze overigens prima.

Dus Henk vette pech, succes met de afwikkeling.

Geplaatst

in middels na elf dagen. is de niro bij van vliet schade net in Harmelen afgeleverd. waar gekeken wort of die  toto los wort verklaart of als de schade gemaakt wort. dat wort bepaalt door de verzekering.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...