Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog 6 weken dan komt mijn Niro hybride binnen.

Nu was ik benieuwd hoeveel km jullie volledige electrisch kunnen rijden.

Bij het wegrijden thuis, gebruikt hij dan de elektromotor of gaat de benzinemotor gelijk aan? 

Geplaatst
7 minuten geleden, Vos zei:

Bij het wegrijden thuis, gebruikt hij dan de elektromotor of gaat de benzinemotor gelijk aan? 

Ik denk dat als je de oude forum berichten door leest je dit antwoord wel kan vinden. :smile: er is hier heel veel over geschreven. 

Geplaatst (aangepast)
10 uur geleden, Vos zei:

Heeft u wel proef gereden in een Niro? Heeft de dealer u geen uitgebreide uitleg gegeven?

Maar eerst het belangrijkste:
'krijgt' u een HEV of PHEV? (zonder of met stekker ?)

Edit: koud weg rijden thuis = benzinemotor

aangepast door dropje
  • Thanks 1
Geplaatst (aangepast)
Op 21-2-2020 om 08:43, dropje zei:

Heeft u wel proef gereden in een Niro? Heeft de dealer u geen uitgebreide uitleg gegeven?

Maar eerst het belangrijkste:
'krijgt' u een HEV of PHEV? (zonder of met stekker ?)

Edit: koud weg rijden thuis = benzinemotor

Het gaat om de hybride versie,

ja ik heb proef gereden maar in dat half uurtje / uurtje kan je niet 100% daarachter komen.

de dealer had het vrij druk en was snel afgehandeld. 

De dealer gaf dus aan dat je wel weg kan rijden, mits accu voldoende vol is op de accu bij koude start.

vandaar ik altijd mensen hun ervaringen wil weten (dat is de praktijk) 

aangepast door Vos
Geplaatst
1 uur geleden, Vos zei:

ja ik heb proef gereden maar in dat half uurtje / uurtje kan je niet 100% daarachter komen.

De dealer gaf dus aan dat je wel weg kan rijden, mits accu voldoende vol is op de accu bij koude start.

Je kunt alleen op de accu wegrijden als het warm weer is (minimaal 15 graden buiten temperatuur), onder die temperatuur rij je altijd met benzinemotor weg.

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, Vos zei:

Zowel de HEV als PHEV zijn hybrides.... Maar ik ga er van uit bij u stekkerloos.

Voor het electrisch wegrijden-> zie reactie Boevie.

Verder is het niet te zeggen hoeveel km electrisch je kunt rijden met de HEV, is helemaal afhankelijk van omstandigheden als hoe vol is de accu, wat is de temperatuur, wat voor vermogen wordt er gevraagd.
U "moet" de accu eigenlijk meer als ondersteuning zien. Voor echt kilometers achter elkaar electrisch rijden moet eerder naar de PHEV

aangepast door dropje
Geplaatst
Op 25-2-2020 om 08:51, Broekie zei:

Je kunt alleen op de accu wegrijden als het warm weer is (minimaal 15 graden buiten temperatuur), onder die temperatuur rij je altijd met benzinemotor weg.

Dit klopt wanneer de motor koud is. Mijn ervaring is dat je ook elektrisch wegrijdt wanneer de motor nog warm is van een vorige rit ook als de buiten temperatuur lager dan 15 graden is.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
Op 25-2-2020 om 08:51, Broekie zei:

Volgens mij gaat de motor bij een PHEV alleen aan om deze op temperatuur te brengen en voor de binnenverwarming. Je accu wordt dan ook bijgeladen en rijdt je wel op de accu. 

aangepast door Rob Lezer
Geplaatst
5 uur geleden, Rob Lezer zei:

Volgens mij gaat de motor bij een PHEV alleen aan om deze op temperatuur te brengen en voor de binnenverwarming. Je accu wordt dan ook bijgeladen en rijdt je wel op de accu. 

Dat hoeft niet, je kunt bij het wegrijden de stand in HEV zetten, de PHEV rijdt dan als gewone HEV, waarbij je, als de motor warm is, je kunt overschakelen op elektrisch. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...