Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Inderdaad een opmerkelijk verhaal.

Het lijkt er op dat de dealer het ook niet helemaal begrijpt waar het probleem zit en dan maar pragmatisch te werk gaat. Op zich wel weer goed van de dealer om de klant zo goed als hij kan te helpen. Overigens krijgen dealer bij garantieproblemen een (vast doorgaans niet dekkend)  bedrag betaald door de importeur voor de werkzaamheden onder garantie en de gebruikte onderdelen vergoed.

Juridisch kan een dealer alleen garantie weigeren als ze kunnen bewijzen dat het probleem veroorzaakt wordt door gebrekkig onderhoud (grove schuld van de consument).

aangepast door Derrek
Geplaatst
Overigens krijgen dealer bij garantieproblemen een (vast doorgaans niet dekkend)  bedrag betaald door de importeur voor de werkzaamheden onder garantie en de gebruikte onderdelen vergoed.

Dit klopt dat zei de dealer ook tegen mij, ze krijgen niet alles vergoed dus een gedeelte is voor eigen rekening.
Eigenlijk niet normaal toch want wij hebben hem in Apeldoorn gekocht en laten hem in onze woonplaats onderhouden.
Dan heeft de verkoper de volle winst en een ander moet voor de gedeeltelijke kosten op draaien
Of zie ik dat verkeerd ?

Is niet mijn probleem hoor maar vind het vreemd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
Op 29-1-2021 om 10:54, HenkM zei:

Mijn MY20 PHEV heeft wel nog een start-accu (rechts achterin). In het instellingen menu kan ik aangeven dat deze op conditie moet worden gehouden door het LiIon pakket (staat standaard uit????).

Problemen heb ik hiermee nooit gehad (HEV en PHEV) ondanks dat bij de HEV first edition geen mogelijkheid was om de accu op conditie te houden.

Goedemiddag

Onze Niro PHEV van november 2020 heeft ook een start-accu, maar ik heb nog niet ontdekt waar de instelling zit om de accu op conditie te houden aan of uit te zetten.

Kun je mij dat duidelijk maken.?

Martin

Geplaatst
13 minuten geleden, HenkM zei:

afbeelding.thumb.png.a0322c7f6a4dd55409c68b03037dc4df.png

Goedemiddag

In het boekje had ik hetzelfde al gevonden maar in de auto niet.

Gebruikersinstellingen en Overige functies kan ik niet vinden. ;-(

Martin

Geplaatst
4 minuten geleden, Martinus1957 zei:

Goedemiddag

In het boekje had ik hetzelfde al gevonden maar in de auto niet.

Gebruikersinstellingen en Overige functies kan ik niet vinden. ;-(

Martin

Met het bladzijden blader knopje op je stuur?

• Like 1
Geplaatst
46 minuten geleden, Case zei:

Met het bladzijden blader knopje op je stuur?

Goedemiddag

Gevonden ;-) 

Bedankt voor het aanwijzen van het juiste knopje.

Martin

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Praten jullie nu over de PHEV of HEV ?
Ik heb de HEV en zit het daar ook op ?

aangepast door Gsm
Geplaatst
17 uur geleden, Gsm zei:

Praten jullie nu over de PHEV of HEV ?
Ik heb de HEV en zit het daar ook op ?

Wij hebben een PHEV(2020/21), deze heeft wel weer een accu rechts-achterin de kofferbak.

Onze vorige was een HEV(2018)  en die had een knop linksonder voor de startaccu.(die zat onder de achterbank)

De oudere type's hebben een accu rechts-achterin de kofferbak en die hebben geen knop op het dashboard.

Martin

• 2 weken later...
Geplaatst

Weer even een update
Inmiddels weer 3 keer een lege accu ondanks dat er een nieuwe accu in is gekomen
Op 5-2 voor de deur gezet en op 6-2 de laatste opname geweest
Op 9-2 voor de deur gezet en op 11-2 accu leeg
Op 12-2 voor de deur gezet en op 16-2 accu leeg
Vandaag weer langs de garage geweest en na wat door praten kon ik hem voor enkele dagen zo niet een week daar weer laten en dan gaan ze weer verder zoeken.
Tot het woordje dashcam viel, dat zou de oorzaak kunnen zijn. Snap dan niet waarom ze dat niet eerder hebben gemeld want die zit er altijd in zo ook toen die bijna een week bij de garage stond.
Daarbij komt dat mijn camera het advies is van de Kia dealer dus waarom zou die dan niet goed zijn ?
Maar goed advies is camera afkoppelen en dan kijken hoe het gaat.
Nu kan ik 2 dingen doen : camera aangesloten laten zitten maar beweging uitzetten of de hele camera afkoppelen.
Ik wil nu keuze 1 doen en heb de volgende instellingen gehanteerd :
Parking mode = off
Parking G-sensor = low sensitivity
Parking Motion Detection
= low sensitivity
Motion detection = off
G-sensor = off

Staan de instellingen zo goed om geen opnames meer te maken als die geparkeerd staat ?
Iemand nog advies ?

Als het zo wel werkt dan baal ik daar wel van en vind het vreemd dat Kia deze camera adviseert want dan kan ik geen beweging aan de auto laten opnemen en kan je een simpele camera nemen.
En dan heb ik het vermoeden dat de elektra niet goed doorgedacht is want bij een gewone auto met een standaard accu er in werkt het wel goed dus is het ontwerpt van de kleine start accu in de Niro Hybride te klein ontworpen. Als ik dat vooraf geweten had dan had ik denk ik geen hybride genomen.
Als dit niet goed werkt maar wel als ik de camera los koppelt dan is het nog vreemder want dan zou je helemaal geen camera in de auto kunnen plaatsen maar zover zal het waarschijnlijk niet komen want dan trekt die alleen stroom als ik rijd.

Geplaatst

Parking Motion Detection = low sensitivity -> darmee blijft de dashcam altijd lopen en de accu loopt weer leeg ...

Geplaatst

Er zijn 3 keuze mogelijkheden : Low en Middle en High dus bij alle 3 blijft die altijd lopen en is het niet de juiste keuze camera en snap ik niet dat Kia die adviseert

Geplaatst

Ik heb de hardwire kit en die staat ingesteld op 12,4v

Geplaatst
3 uur geleden, Gsm zei:

Nu kan ik 2 dingen doen : camera aangesloten laten zitten maar beweging uitzetten of de hele camera afkoppelen.
Ik wil nu keuze 1 doen en heb de volgende instellingen gehanteerd :
Parking mode = off
Parking G-sensor = low sensitivity
Parking Motion Detection
= low sensitivity
Motion detection = off
G-sensor = off

Staan de instellingen zo goed om geen opnames meer te maken als die geparkeerd staat ?
Iemand nog advies ?

In mijn auto heb ik dezelfde dashcam geïnstalleerd. Vorig jaar heb ik wel de firmware geüpdatet naar V2.0  2020.07.11

Hierbij heb je o.a. de nieuwe optie 2560 x 1440 bij 60 beeldjes per seconde. Dit geeft een vloeiender beeld.

Ik heb hem nu zo ingesteld dat hij alleen opneemt als ik het contact aanzet.

Parkeermodus:  uit

Parkeren G-sensor:  lage sensitiviteit  

Parkeren Bewegingsdetectie:  lage sensitiviteit

Bewegingsdetectie:  Aan

De batterij ontlaad beschermer staat op 12.0 Volt.

Tot nu toe werkt deze setting zonder problemen of een lege accu.

Geplaatst

Ik heb v2.1 20201113 op staan
Ik heb ook 2560 x 1440 - 60
Parkeermodus staat uit
Opname vertraging parkeren staat uit
Timer voor opnemen parkeren staat op 48 uur
Parkeren G-sensot staat op lage sensivity
Parkeren bewegingsdetectie staat op lage
Bewegingsdetectie staat uit
G-sensor staat uit
Op de hardwire kit heb ik 4 standen, 11,8 - 12,0 - 12,2 en 12,4v en ik heb hem op 12,4v staan dus zou die bij 12,3v uit moeten gaan maar de accu gaat leeg
Vanmiddag wezen rijden en net gekeken en er zijn alleen beelden te zien van tijdens het rijden waar we geparkeerd hadden is niets opgenomen terwijl er ongetwijfeld personen of auto´s voorbij zijn gegaan.
Ik ga de camera er weer in doen en vannacht en morgen laten zitten zodat ik morgen avond kan zien of er niets is opgenomen
Maar advies is en blijft welkom

Geplaatst
Op 18-7-2020 om 15:18, gjcvro zei:

Een tijdje het hele ding lostrekken? Kijken of het dan nog gebeurt. Zo ja, zoek je op de verkeerde plek.

5 uur geleden, Gsm zei:

Tot het woordje dashcam viel, dat zou de oorzaak kunnen zijn. Snap dan niet waarom ze dat niet eerder hebben gemeld want die zit er altijd in zo ook toen die bijna een week bij de garage stond.

't was niet echt een nieuw idee...

Geplaatst

Daar heb je gelijk in maar waarom adviseert KIA dan deze dashcam ?
En het is nu een test fase
Hoe dan ook moet er een dashcam in kunnen lijkt mij en zouden de parkeeropnamen nu roet in het eten kunnen gooien vandaar dat ik het parkeer gedeelte als eerste in de camera heb uit gezet

Geplaatst

Ik zou nog steeds beginnen met het ding uitzetten.. Heb je dan geen problemen meer kijken hoeveel stroom bij trekt.

Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat het alleen de camera is. Ik kan me wel voorstellen dat het een deel van het probleem is.

Geplaatst

Ga ik doen want het zou best eens kunnen dat er toch meer aan de hand is, de garage zei me namelijk ook dat er geen sluipverbruik was gemeten dus dan kan het ook niet aan de camera liggen.
Moet ik dan voor de zekerheid ook de hardwire kit loskoppelen ?

Geplaatst

De camera is er uit en ik heb de "battery +" kabel van de hardwire kit los gehaald in de zekeringskast
Ik kan nu nog niets zeggen want het duurt meestal 3-4 dagen voor die leeg is en dat zou morgen kunnen zijn
Morgen en zondag moet ik er mee rijden dus als die niet leeg is dan start ik zondagavond opnieuw.

Nu nog even een vraag over de aansluiting in de zekeringskast, kan iemand kijken of dat goed is ?

En wat ik ook niet snap is dat de spanning ingesteld staat op 12,4V maar toch schakelt de hardwire kit de camera blijkbaar niet uit als het onder die ingestelde waarde komt
Of het is toch niet de schuld van de camera !

IMG_2494-2.jpg

IMG_2497.jpg

Geplaatst

Als dat zo is dan blijft de camera toch aan en blijft die toch opnemen ?
Zojuist weer eens nagemeten en op de ACC staat alleen spanning als de motor loopt, zo hoort het toch ?

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...