Jump to content
Gsm

Niro hybride dood, doet niets meer

Recommended Posts

Ik kan het in de dashcam-menu instellen.

De laatste video toont het uitschakelen, dat moet ook bij jou te zien zijn, lopen de viedos door, wordt niet uitgeschakeld ...

Hebben we het over parking mode of over de accubescherming dus dat de accu niet leeg getrokken kan worden ?
Parking mode heb ik in het menu uitgeschakeld maar accu bescherming zie ik nergens in het menu van de camera.
Daar is volgens mij de hardwire kit voor en die staat op 12,4V ingesteld en volgens Vince stopt de camera dan vanzelf en kan de accu niet leeg getrokken worden maar dat gebeurd bij mij blijkbaar toch.
Ik weet niet of en wat ik fout doe of wat ik fout heb gedaan ?

Posted (edited)

Laat toch parking-mode ingeschakeld, dann zie je an de laatste video of de dashcam word uitgeschakelt. dat moet binnen een uur gebeuren, dan is de spanning bij stilstand in mijn Niro HEV onder de 12V.

Dat ik mijn dashcam zo kan instellen is aan het modell, was ook niet goedkoop ...

Edited by Gerd Bartels

OK maar dan heb je blijkbaar toch een andere dashcam dan ik, ik heb de Viofo A119 V3
Welk model heb jij dan ?
Ik kan geen spanningsdrempel in de camera instellen zodat de cam wordt uitgeschakeld alleen de standaard instelling van de hardwire en die staat op 12,4V dus ver boven de 12V

Ik heb zelf een GPS-tracker in mijn Niro waarin een 12V Powerbankje zit. Deze is aangesloten achter het contact. Zo wordt het leeglopen van de auto-accu voorkomen tijdens parkeren maar  blijft hij toch nog vele dagen werken. 100% veilig en tijdens het rijden wordt alles weer opgeladen, maar dan draait de dynamo mee.

Wellicht is dat een idee om de dashcam achter een powerbankje aan te sluiten. Afhankelijk van het stroomverbruik van de dashcam en het vermogen van de powerbank blijft hij een aantal uren/dagen opnemen.

1 uur geleden, Derrek zei:

Wellicht is dat een idee om de dashcam achter een powerbankje aan te sluiten. Afhankelijk van het stroomverbruik van de dashcam en het vermogen van de powerbank blijft hij een aantal uren/dagen opnemen.

Lijkt me een geweldige tip als je je webcam ook bij stilstaande auto actief wil hebben :dup:.

16 hours ago, Gsm said:

OK maar dan heb je blijkbaar toch een andere dashcam dan ik, ik heb de Viofo A119 V3
Welk model heb jij dan ?
Ik kan geen spanningsdrempel in de camera instellen zodat de cam wordt uitgeschakeld alleen de standaard instelling van de hardwire en die staat op 12,4V dus ver boven de 12V

Ik heb de Thinkware X500. Wanneer de hardwire-kit werkt, moet de dashcam worden uitgeschakeld, dus, laat de dashcam in parkeermode loopen en kijk naar de tijd van de laatste videos ...

@DerrekHandige tip, ik ga dat eens uitvogelen

@Gerd Bartels dat is dus het probleem hij schakeld de dashcam blijkbaar niet uit en stopt waarschijnlijk als de accu leeg is ondanks dat de hardwire-kit op 12,4 staat ingesteld.
De laatste video stopt waarschijnlijk wanneer de accu leeg is.
Ik zou niet weten hoe ik dat zou kunnen zien want ik merk het pas als we na bv een week terug komen en de Niro niet meer reageert.

Ik heb even de video's bij mijn dashcam bekeken;

09:07:00 geparkerd       14,6 V
09:07:28 Niro op slot    12,7 V
09:10:55                        11,7 V
09:10:57 Dashcam uitgeschakeld

De dashcam blijft na het uitschakelen van mijn Niro rond 4 min. lopen, wanneer ik weer in de Niro stap zonder starten, start de dashcam weer op en toont 12 V.
Na de start wordt het weer 14,6 V.

Dus, na 10 min. moet de dashcam bij jou uitgeschakeld zijn.

Edited by Gerd Bartels

Mag ik even zeggen dat ik 1V spanningsverlies in zo'n korte tijd aardig veel vindt!?

3 sec. later was de spanning op 12 V en gaat daarna to 11,7 V.
De spanning blijft ook over 5 dagen op het niveau van 11,7 tot 11,5 V en de accu is nu 3,5 jaar oud ...

(P.S.: Jumpstarter ligt in de kofferbak ... ;-) )

Edited by Gerd Bartels

Bedankt allemaal maar het helpt mij niet verder.
Zoals ik al schreef Gerd jij heb een andere camera en waarschijnlijk één zonder hardwire kit. Bij mij staat de hardwire kit ingesteld op 12,4V maar de camera schakelt niet uit en dus trekt die de accu leeg.
De parkeermode staat nog steeds uit en heb er nu ruim een week niet meer gereden maar toen ik net even naar de auto liep gingen de spiegels gewoon uit en kon ik in de auto komen
Het moet dus iets met de hardwire kit te maken hebben want die schakelt de camera niet uit als die in parkeermode staat

En ik ben het eens met de gedachte dat 11,7V te laag is want dat houd dan in dat de SOC van de accu slechts 30% is

Car-Battery-Voltage-Chart.jpg

23 uur geleden, Gsm zei:

Klop Gsm! In de Viofo A119 V3 kun je in het menu geen spanningsdrempel instellen. Dit kan idd alleen via de hardwire kit.

Helaas kun je ook het spanningsverloop niet aflezen. Dat is zeker een handige optie.

Ach, alle waar naar zijn prijs, alhoewel ik toch zeer tevreden ben over deze dashcam.

Maar het probleem rondom het leeglopen van je accu is helaas nog niet opgelost. Ik zal morgen even uitzoeken hoe ik de hardwire kit heb aangesloten. Wellicht hangt het af van de manier van aansluiten.

Is niet een deel van het probleem dat de Niro (vanaf ongeveer 2018) niet meer beschikt over een normale accu? Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor accu er in zit, maar de waarde's zullen normaal gebaseerd zijn op een normale loodaccu, als dit een nicad of weet ik veel wat voor accu is kunnen de spanningen best wel eens afwijken.

Een andere oplossing zou misschien het updaten van de firmware kunnen zijn. De nieuwste versie V2.0 is deze maand juist uitgebracht.

Interessant omdat ze wat leuke dingen hebben toegevoegd. O.a. de mogelijkheid om de resolutie van 2560 x 1440 op 60 beeldjes per seconde in te stellen. Dit was 30. Ook kun je het menu nu op Nederlands zetten.

Zie: https://support.viofo.com/support/solutions/articles/19000101427-viofo-a119-v3-dash-camera-firmware

• Like 1

Mijn Niro had een loodaccu.

Zo lang ik ieder dag zie, dat de spanning rond 11,5 V is, heb ik da geen last van ...

2 minutes ago, Vince said:

Een andere oplossing zou misschien het updaten van de firmware kunnen zijn. De nieuwste versie V2.0 is deze maand juist uitgebracht.

Interessant omdat ze wat leuke dingen hebben toegevoegd. O.a. de mogelijkheid om de resolutie van 2560 x 1440 op 60 beeldjes per seconde in te stellen. Dit was 30. Ook kun je het menu nu op Nederlands zetten.

Zie: https://support.viofo.com/support/solutions/articles/19000101427-viofo-a119-v3-dash-camera-firmware

Voor wat zijn deze options, wordt daarna de dashcam uitgeschakeld?

• Added Parking Recording Timer option
  • Added Enter Parking Mode Timer option

12 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Mijn Niro had een loodaccu.

Zo lang ik ieder dag zie, dat de spanning rond 11,5 V is, heb ik da geen last van ...

Dat kan, die stond dan in de kofferbak rechts achterin? De nieuwere hebben hem onder de achterbank zitten en die is ook een stuk kleiner.. En misschien dus een ander type accu waardoor de 'lage spaning' anders is dan bij een normale auto accu.

21 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Voor wat zijn deze options, wordt daarna de dashcam uitgeschakeld?

• Added Parking Recording Timer option
  • Added Enter Parking Mode Timer option

Helaas geven ze bij de nieuwe firmware geen duidelijke uitleg van de nieuwe features. Maar na enig zoekwerk en uitproberen blijkt idd dat de dashcam wordt uitgeschakeld na de ingestelde tijd.

Stel, je parkeert je auto ergens op een vage plek en je wilt dat hij alles registreert, onafhankelijk van bewegende objecten rondom de auto waar de dashcam normaal gesproken op zou reageren. Je stelt hem bijv. in op 2 uur. De dashcam zal dan gedurende die 2 uur non-stop opnemen. Je kunt deze optie instellen van 30 minuten tot 24 uur.

Ik denk niet dat ik deze optie ga gebruiken en wel omdat het de accu onnodig uitput. Voor mij is het voldoende als hij in de Parking Mode bewegingen en schokken registreert. Hij maakt dan steeds opnamen van 45 seconden.

Wat heb je aan parking mode als men aan achterkant van de auto bezig is. :-)

Ik heb het in ieder geval uitgeschakeld. Maar is natuurlijk allemaal eigen keuze.

21 uur geleden, Gsm zei:

Bedankt allemaal maar het helpt mij niet verder.
Zoals ik al schreef Gerd jij heb een andere camera en waarschijnlijk één zonder hardwire kit. Bij mij staat de hardwire kit ingesteld op 12,4V maar de camera schakelt niet uit en dus trekt die de accu leeg.
De parkeermode staat nog steeds uit en heb er nu ruim een week niet meer gereden maar toen ik net even naar de auto liep gingen de spiegels gewoon uit en kon ik in de auto komen
Het moet dus iets met de hardwire kit te maken hebben want die schakelt de camera niet uit als die in parkeermode staat

Bij mijn Niro is de hardwire-kit aangesloten zoals op de foto. Het zijn de twee rechtse draden.

Zekering-add-circuit-2b.jpg.b8bc307d2e56a42c7230c5decbdb64c7.jpg

4 minuten geleden, gjklasens zei:

Wat heb je aan parking mode als men aan achterkant van de auto bezig is. :-)

Er bestaan ook systemen met twee camera's. Voor én achter:)

1 uur terug, Vince zei:

Bij mijn Niro is de hardwire-kit aangesloten zoals op de foto. Het zijn de twee rechtse draden.

Dank je wel ik ga het ook zo aansluiten en kijken wat die dan doet want bij mij zit die zo aangesloten.
Wil je even de kleuren checken hoe die bij jou zit ? Is daar ook geen misverstand over. Op mijn foto zie de kleuren van de hardwire kit.

IMG_1183.jpg.332fb0e53a6317bbfcebff37cb129596.jpg

1 uur terug, Gsm zei:

Dank je wel 
Wil je even de kleuren checken hoe die bij jou zit ? Is daar ook geen misverstand over. Op mijn foto zie de kleuren van de hardwire kit.

Je hebt gelijk, dat is idd nog niet duidelijk. Zal er morgenochtend even naar kijken!

Edited by Vince

13 uur geleden, Vince zei:

De rechtse aansluiting (met blauwe zekering) is verbonden met de gele ACC draad en vanzelfsprekend de linkse (rode zekering) met de rode Battery draad.

Hoop voor je dat dit werkt. Succes ermee!