Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geel is alleen als contact aan is.
Rood is constante voeding
Ik heb parkeer functie uit.

Laatst ivm sneeuw 8 dagen stilgestaan.
Kon gewoon zonder problemen starten en
Dan heb ik zelfs nog marter jammer aan.

Geplaatst

ACC is inderdaad geel en die krijgt alleen stroom als het contact aan is dus dat klopt
Rood is continu spanning en is volgens mij alleen nodig voor het aangaan als het contact uit staat en dat gebeurd bv in parkeer modus.
Ik had parkeer modus aan en gaat ervan uit dat het kan juist omdat Kia deze camera met hardwire kit aan beveelt
Maar hoe dan ook de hardwire kit schakelt de camera blijkbaar niet uit als de spanning onder de 12,4V zoals die ingesteld staat en op de foto is te zien.

Geplaatst
Op 20-2-2021 om 13:05, gjklasens zei:

Geel is alleen als contact aan is.
Rood is constante voeding

Weet je dat heel zeker?

Bij een ISO stekkeraansluiting voor bijvoorbeeld een autoradio is juist geel constante voeding en rood de geschakelde 12Volt..............

Geplaatst

Interessante discussie.
Ook ik heb de hardware kit, ingesteld op 12,4V. Een tijd lang heb ik de constante 12V van deze kit op de ACC aangesloten gehad omdat er veel te veel werd opgenomen. Nu de instellingen wat beter voor elkaar .... . Accu geeft wel vaak orange aan in de app maar nog nooit leeg geweest. Auto staat soms een hele week stil en als die rijdt enkel op e (PHEV in electrische mode, minder dan 50 km).

Mooie foto van het zekeringskastje !  Ik heb het precies zo aangesloten (al blijven de zekering-stekkers niet altijd goed zitten). 

Geplaatst

Als je het oranje lampje ziet hoeveel volt is de accu dan nog ?
Moet als het goed is nog boven de 12,4V zijn toch ?
Waarom had of heb je de constante 12V dus de rode battery+ aangesloten op de ACC kabel ? Zonder de constante kabel werkt de camera toch alleen als het contact aan staat en rijden ?
Wat bedoel je met nu de instellingen beter voor elkaar ? Bedoel je met de constante aan de ACC ?
Heb je het ook geprobeerd door de constante niet aan te sluiten ?

• 2 weken later...
Geplaatst

Weer een update.
Nu heeft die een week stil gestaan zonder hardwire kit aangesloten en geen camera in de houder, net naar de auto geweest en alles doet het.
Volgende week maar weer de hardwire kit aansluiten maar zonder camera er in en dan kijken of het zich weer voor doet
Of zal ik gelijk de camera zonder parkeeractivatie aansluiten ?
Want op deze manier duurt het wel erg lang voor ik weer wat weet want testen duurt elke keer minimaal een week dus een week niet rijden.
Ook vraag ik me af wie heeft er bv een GPS in zitten ?
Want dat wil ik eigenlijk ook nog maar als die al op de camera leeg loopt zal die nog sneller leeg gaan met GPS en dan heeft dat geen nut om die in te bouwen.
Als het aan de parkeeractivatie ligt dan kan ik dat niet activeren en ook geen GPS inbouwen.

Geplaatst

Zo gedaan, camera met parkeerfunctie uit zit er weer in en nu maar weer een week niet rijden en afwachten
Durf het bijna niet te vragen maar zijn mensen met een hybride Niro die er een GPS er in hebben ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb camera met GPS.
Parkeren heb ik uit staan.
Ik heb ook nog eens een marterbeschermer aangesloten die aangaat op moment dat ik parkeer en motor uitzet.

Auto na een week stilstand gewoon kunnen starten.
Voorheen had ik parkeermode aan en was accu na 3 dagen leeg.

Geplaatst

Jij heb dus het zelfde probleem, als parkeer modus aan staat is de accu met 3 dagen leeg.
Heb je ook de Viofo 119A ? Met Hardwire kit ? Die zou bij te lage spanning de camera moeten uit zetten en dus zou de accu niet leeg mogen raken.
Ik blijf van mening dat dit een ontwerpfout is van de Niro, te kleine startaccu ontworpen.

Wat de GPS betreft ben ik onduidelijk geweest, ik heb ook een GPS achter de camera maar die is voor de snelheid etc te registreren.
Wat ik bedoel is zo´n GPS tracker, ik wil die er ook graag in hebben maar ben nu al bang dat de accu dan helemaal snel leeg gaat lopen vandaar mijn vraag.
Een marterbeschermer verbruikt ook stroom maar blijkbaar kan de accu dat hebben.

Geplaatst
Jij heb dus het zelfde probleem, als parkeer modus aan staat is de accu met 3 dagen leeg.
Heb je ook de Viofo 119A ? Met Hardwire kit ? Die zou bij te lage spanning de camera moeten uit zetten en dus zou de accu niet leeg mogen raken.
Ik blijf van mening dat dit een ontwerpfout is van de Niro, te kleine startaccu ontworpen.

Wat de GPS betreft ben ik onduidelijk geweest, ik heb ook een GPS achter de camera maar die is voor de snelheid etc te registreren.
Wat ik bedoel is zo´n GPS tracker, ik wil die er ook graag in hebben maar ben nu al bang dat de accu dan helemaal snel leeg gaat lopen vandaar mijn vraag.
Een marterbeschermer verbruikt ook stroom maar blijkbaar kan de accu dat hebben.

Ik heb idd ook de 119a.
Mijn marterbeschermer schakeld ook uit als accu spanning te laag is. Dat werkt wel.
Ik heb ook de HW kit. Ik vind parkeermode geen
nut hebben. Accu is zeer beperkt inderdaad
Geplaatst
22 minuten geleden, gjklasens zei:

Ik heb idd ook de 119a.
Mijn marterbeschermer schakeld ook uit als accu spanning te laag is. Dat werkt wel.
Ik heb ook de HW kit. Ik vind parkeermode geen
nut hebben. Accu is zeer beperkt inderdaad

De HW kit van de 119A moet ook uitschakelen maar ik merk dat niet en jij blijkbaar ook niet, ik zal de leverancier hier eens over benaderen al blijft het een Kia probleem want als die uitschakelt dan heb ik niets aan de parkeermodus en jij ook niets aan de marterbeschermer met gevolg veel schade.
Ik vind de parkeermode wel interessant en dat heeft mee gewogen om de A119 aan te schaffen maar nu kan ik dat niet gebruiken door een te kleine accu.
Auto rijd perfect maar dit vind ik echt balen en we overwegen om hem in te ruilen voor een Sportage want ik denk niet dat er een zwaardere accu in kan al zou het mooist zijn.

• Like 1
Geplaatst
15 uur geleden, Gsm zei:

Wacht even, jij vind het een ontwerpfout van Kia dat ze bij de Niro er geen rekening mee hebben gehouden dat er accessoires gemonteerd worden die stroom vreten als de auto stilstaat? Ik kan het hoogstens een verkeerd advies vinden van de importeur als ze deze camera aanbieden als optie..

Of een waardeloze dashcam, want als de accu van de niro in 2 weken leeg is zijn veel andere accu's na 4 weken ook leeg en die hebben niet zo'n handig knopje om de auto alsnog te kunnen starten.

Ik vermoed dat het grootste probleem zit in de uitschakeling op het voltage. Dat zal voor het type accu dat in de niro zit niet kloppen. Wel voor een normale loodaccu maar niet die van de niro.

Geplaatst
20 uur geleden, Gsm zei:

Ik gebruik al (5) jaren een GPS tracker met een eigen ingebouwde accu. Deze staat achter het contact en verbruikt dus geen stroom als de Niro uit staat. 

De ingebouwde accu heeft een stanby tijd van 90 dagen. De tracker heeft een sterke magneet en je “plakt” hem eenvoudig ergens onzichtbaar op het metaal. Heb er een optionele losse uitwendige GPS antenne en GSM antenne bij.

Met een prepaid kaartje van Simpel bel je het nummer en dan stuurt de tracker per SMS een link met coordinaten voor Google maps.

Als de wagen in beweging komt met contact uit dan stuurt de tracker de link automatisch.

Er zijn nog meer opties zoals zone instelling, route terugkijken etc. En ook live tracking is mogelijk met een app.

Dit (oude) model is niet meer verkrijgbaar maar dit is de opvolger.

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst
8 uur geleden, gjcvro zei:

Wacht even, jij vind het een ontwerpfout van Kia dat ze bij de Niro er geen rekening mee hebben gehouden dat er accessoires gemonteerd worden die stroom vreten als de auto stilstaat? Ik kan het hoogstens een verkeerd advies vinden van de importeur als ze deze camera aanbieden als optie..

Of een waardeloze dashcam, want als de accu van de niro in 2 weken leeg is zijn veel andere accu's na 4 weken ook leeg en die hebben niet zo'n handig knopje om de auto alsnog te kunnen starten.

Ik vermoed dat het grootste probleem zit in de uitschakeling op het voltage. Dat zal voor het type accu dat in de niro zit niet kloppen. Wel voor een normale loodaccu maar niet die van de niro.

Klopt en als jij vind dat de 119A een goedkope waardeloze camera is prima maar waarom adviseert Kia deze camera dan ?
Was die maar in 2 weken leeg maar dat is 3 dagen en in onze Suzuki Ignis van 2002 na 4 weken geen lege accu gehad.
De accu is waarschijnlijk een LFP type en die houd z´n spanning goed vast maar eens gaat de spanning onder de 12,4V en dat verwacht je niet binnen 3 dagen.

Geplaatst

Geen idee, Kia adviseert/monteert wel meer waardeloze accessoires zoals b.v. de sensors aan de voorkant van onze auto, maar ik vind het onzin om te verwachten dat de fabrikant rekening moet houden met een dashcam als die niet af fabriek geleverd wordt. Anders wil ik dat ze er rekening mee houden dat ik er in de ochtend een 12v kachel in zet om alvast lekker voor te verwarmen.

Geplaatst

Zo hebben we allemaal wensen maar een dashcam is bijna standaard geworden dus mogen ze daar best rekening mee houden.
Maar dat is mijn mening :-)
Voor de rest ben ik zeer tevreden over de Niro al vind ik de navigatie ook slecht zo niet zeer slecht.
Als voorbeeld, ik moest vorige week van Houten naar Woerden en werd naar Hilversum gedirigeerd, ik nam de A12 richting Woerden maar bij De Meern en Harmelen moest ik er af.
Ik dacht ach een vrouw die graag een stukje wil rijden met een Niro :-) maar toen ik vorig weekend van Houten naar Kaatsheuvel moest waar onze dochter woont had ik het geluk dat ik wist hoe daar te komen want eerst wilde ze mij dwars door Houten laten rijden en éénmaal op de weg naar de A27 stuurde ze mij weer eerst naar Hilversum :mad: i.p.v. Breda.
Bij Vianen moest ik de A2 op richting Den Bosch, daar kan ik mij nog wel in vinden maar ik rij altijd richting Breda.
Onderweg moest ik er elke afslag af, De Meern + Harmelen ´+ Woerden en ga zo maar door tot aan de A59 toe vanaf daar ging het goed
Nee dat werkt ook niet goed.
Afgelopen week heb ik het niet kunnen testen omdat die een week stil moest staan en nu kan ik het weer niet testen omdat die nu weer een week stil moet staan, nu met camera er in maar zonder parkeermodus aan.

Voor de rest heb geen negatieve dingen gevonden en ik zou het jammer vinden als ik hem weg gaat doen maar als ik alle dingen van de camera niet kan gebruiken en dat i.c.m de navigatie dan overweg ik het toch om over te stappen naar een Sportage.

Geplaatst

Dan is het nog maar afwachten of de navi van de sportage beter is.. 

Maar over de navi is al een heel topic. En de enige echte oplossing is andoid auto of appla carplay (naar mijn mening).

• Like 1
Geplaatst

Klopt maar ik noemde het als nadeel van de Kia, we wachten het af.
Ik ben misschien ook wel (te) negatief maar na een jaar nog steeds niet de oplossing te hebben gevonden, ook de garage niet wordt je het beu en dan komen dit soort gedachten op.
Ik hoop dat iemand in het topic over de 119A camera nog wat kan verklaren, daar heb ik om ervaring met de camera gevraagd.
Dat is dit topic

Geplaatst

Ook ik heb een dashcam van Viofo met GPS.

Ik kies bewust voor het aansluiten via een geschakelde voeding. Als ik de auto parkeer mag de camera van mij dood zijn.

Qua tracking is het advies van Derrek gewoon super.

Alle "batery saver" functies ten spijt is het detecteren van parkeer schade niet 100% gedekt, het moet ook maar net in beeld zijn. En als de accu "te leeg" is werkt het ook niet.

In de jaren dat ik auto rij heb ik eigenlijk (en gelukkig) nooit de pech gehad dat mijn auto parkeer schade of iet dergelijks heeft gehad. Uiteraard is de auto all risk verzekerd (so who cares :innocent:).

Afwegend qua risico en kans hangt mijn cam dus "geschakeld" zeker gezien het feit dat ik 2 wielen prefereer :scooter: . Bij mooi weer staat de auto soms zeer lang ongebruikt. Zowel de HEV als de nu PHEV hebben me vooralsnog niet laten staan :clap: .

De kans dat mijn accu leeg is door een "feature" omdat het kan is voor mij geen optie. Een ander auto aanschaffen omdat deze optie niet werkt gaat mij werkelijk te ver. Uiteraard moet iedereen bepalen waar de prioriteit ligt maar in dit geval is het maar de vraag of een ander voertuig een oplossing biedt.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Ben toch wel benieuwd hoeveel stroom die webcam dan nog trekt.. Dan zou je er een amperemeter tussen moeten zetten. Aan de hand daarvan zou je dan ook nog uit kunnen rekenen of je iets met een eigen voeding kunt bedenken.

aangepast door gjcvro
Geplaatst
19 uur geleden, Derrek zei:

Ik gebruik al (5) jaren een GPS tracker met een eigen ingebouwde accu. Deze staat achter het contact en verbruikt dus geen stroom als de Niro uit staat. 

De ingebouwde accu heeft een stanby tijd van 90 dagen. De tracker heeft een sterke magneet en je “plakt” hem eenvoudig ergens onzichtbaar op het metaal. Heb er een optionele losse uitwendige GPS antenne en GSM antenne bij.

Met een prepaid kaartje van Simpel bel je het nummer en dan stuurt de tracker per SMS een link met coordinaten voor Google maps.

Als de wagen in beweging komt met contact uit dan stuurt de tracker de link automatisch.

Er zijn nog meer opties zoals zone instelling, route terugkijken etc. En ook live tracking is mogelijk met een app.

Dit (oude) model is niet meer verkrijgbaar maar dit is de opvolger.

Ter aanvulling, ik heb nog even opgevraagd en er zijn geen lidmaatschapskosten verbonden aan deze tracker. Om de locatie via de app te kunnen volgen heeft de tracker wel toegang tot internet nodig. Bij gemiddeld gebruik zal de tracker 10-15 MB data per maand verbruiken.

Hiervoor kun je bijvoorbeeld een sim only GSM kaartje nemen van Simpel voor 2,50 per maand. Daarvoor heb je dan 250 Mbyte en dat is dus meer dan voldoende.

• Thanks 1
Geplaatst (aangepast)

Ik heb zelf een dashcam van Alibaba en daarvan het stroomverbruik even gemeten. Deze verbruikt in stand-by 135 mA oftewel 1,62 Watt.

Mijn accu is 52 Ah. Dat is theoretisch voldoende voor 385 uur standby oftewel 16 dagen. Stel een maximale ontlading van 50% dan blijven er 8 parkeerdagen over.

Zo’n dashcam kun je dus wel gebruiken voor een dagje parkeren ion de stad, maar blijkbaar niet voor lange termijn parkeren.

aangepast door Derrek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...