Ga naar inhoud

Led achterste richtingsaanwijzers


Jepe63
Ga naar de oplossing Opgelost door Jepe63,

Aanbevolen Berichten

7 uur geleden, Level42 zei:

Ja, kan ik er wat aan doen dat er ook andere lampjes ter sprake zijn gekomen.....

 

waarom mag ik hier trouwens geen emoticons toevoegen en waarom zie ik zo achterlijk veel reclame ?

waarom zou jij geen emoticons mogen plaatsen :no:

je moet alleen even zoeken waar ze staan en dat is boven in het text box :adanku:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 9-9-2020 om 21:30, Mabion zei:

Voor de geïnteresseerden, vanavond de volgende kentekenverlichting geplaatst: klik.

Resultaat:

20200909_212616.thumb.jpg.2f66567237ae004513e190ee2b816008.jpg

Heb je de 250 Lumen (1 chip) of 300 Lumen (2 chip) versie genomen ?

Worden dit type lampjes ook elders in de MY20 gebruikt ? 

aangepast door Level42
Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uur geleden, Level42 zei:

Heb je de 250 Lumen (1 chip) of 300 Lumen (2 chip) versie genomen ?

Worden dit type lampjes ook elders in de MY20 gebruikt ? 

Ik heb de 300 Lumen versie gekozen. 

En weet niet of deze elders worden gebruikt, ik had namelijk bij aflevering voor het led-pakket gekozen. Dus de interieur verlichting heb ik niet zelf gedaan. Denk dat je dit wel uit de handleiding kan halen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 7 maanden later...
Op 24-6-2020 om 18:21, Bram E-Niro zei:

Let er mee op een ledlamp heeft een lager vermogen wat de regeling die de lampen aanstuurt vaak dedecteerd als een kapote lamp .

Binnen verlichting van een E Niro is standaard geen led dit is een optie van 120 euro .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

10 euro. Aliexpress

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 8-5-2021 om 08:13, Uilke Seinstra zei:

10 euro. Aliexpress

Ik denk niet dat die binnenlampjes zo'n detectie hebben. Er zijn al heel wat rijders hier die er ledlampjes ingezet hebben binnen (maar ook kentekenplaatverlichting) en ik heb nog nooit gehoord over enige storingsmelding daarover.

Je kunt dus gerust zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat die binnenlampjes zo'n detectie hebben. Er zijn al heel wat rijders hier die er ledlampjes ingezet hebben binnen (maar ook kentekenplaatverlichting) en ik heb nog nooit gehoord over enige storingsmelding daarover.
Je kunt dus gerust zijn.

Klopt mijn opmerking van de detectie ging over de rem en achter lichten .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


FYI: Mijn vrijdag 14-mei afgeleverde e-Niro heeft af-fabriek LED lampjes in het interieur!

Ik had ze al bijna zelf besteld maar dat hoeft dus niet meer….

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Mijn Kia Niro PHEV Executiveline is binnen. Vanity spiegel, kenteken achteren en knipperlichten achteren geen LED.

Deze wil ik zelf vervangen. Hoeveel mm zijn die van de vanity spiegel? Voor kenteken is het net als de Stonic en oude Niro, T10. Welke wordt nu geadviseerd om als knipperlichten achteren te gebruiken?

Danku!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 7-7-2021 om 16:18, Xmoo zei:

Mijn Kia Niro PHEV Executiveline is binnen. Vanity spiegel, kenteken achteren en knipperlichten achteren geen LED.

Deze wil ik zelf vervangen. Hoeveel mm zijn die van de vanity spiegel? Voor kenteken is het net als de Stonic en oude Niro, T10. Welke wordt nu geadviseerd om als knipperlichten achteren te gebruiken?

Danku!

Staan de maten van alle lampjes niet achterin het boekje?

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik verwacht niet dat je de gloeilampjes van de richtingaanwijzers zomaar kunt vervangen door led's, meestal kan het knipperrelais daar niet mee overweg.

En van de gloeilampen die je zelf kunt vervangen, staan de types inderdaad in de manual.

aangepast door Peter-036
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Vandaag de bay15d oranje led lampjes binnen en gelijk geïnstalleerd. Het werkt maar auto geeft wel een foutmelding. Dus even morgen kijken of ik dat opgelost krijg. Het vervangen was erg eenvoudig. 

C48D540A-D254-4D7E-B20C-CC2313DE7D0A.jpeg

64F88E2E-5E07-4D53-A2B2-03D490A12B56.jpeg

9856E656-4584-4278-B598-637BF4F8E2E0.jpeg

B81731AA-D26E-4ED6-A619-AC00569C53E6.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag de bay15d oranje led lampjes binnen en gelijk geïnstalleerd. Het werkt maar auto geeft wel een foutmelding. Dus even morgen kijken of ik dat opgelost krijg. Het vervangen was erg eenvoudig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, Xmoo zei:

Vandaag de bay15d oranje led lampjes binnen en gelijk geïnstalleerd. Het werkt maar auto geeft wel een foutmelding. Dus even morgen kijken of ik dat opgelost krijg. Het vervangen was erg eenvoudig. 

C48D540A-D254-4D7E-B20C-CC2313DE7D0A.jpeg

64F88E2E-5E07-4D53-A2B2-03D490A12B56.jpeg

9856E656-4584-4278-B598-637BF4F8E2E0.jpeg

B81731AA-D26E-4ED6-A619-AC00569C53E6.jpeg

Ik denk dat die foutmelding komt doordat er te weinig stroom door het lampje loopt. Die LED-lampjes in een auto zouden er niet voor energiebesparing moeten zijn, maar uitsluitend voor betrouwbaarheid (lees: langer leven).
 

Als er inwendig een parallele weerstand wordt opgenomen die zorgt dat het LED-lampje evenveel stroom verbruikt als het gelijkwaardige gloeilampje, dan heb je ws geen storing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minutes ago, Hippe lip said:

Ik denk dat die foutmelding komt doordat er te weinig stroom door het lampje loopt. Die LED-lampjes in een auto zouden er niet voor energiebesparing moeten zijn, maar uitsluitend voor betrouwbaarheid (lees: langer leven).
 

Als er inwendig een parallele weerstand wordt opgenomen die zorgt dat het LED-lampje evenveel stroom verbruikt als het gelijkwaardige gloeilampje, dan heb je ws geen storing.

P21/5 Watt zoals hier in de topic beschreven is. Kan het nog zijn dat dit een oranje kleur led is en de originele wit? Gezien de behuizing al oranje is. Of maakt kleur niet uit en is het toch voltage oid? 
 

Hier link 
https://a.aliexpress.com/_uwYztR

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier nog een foto met de lampen aan. Dus nogmaals bijzonder dat het wel naar behoren werkt, toch wel een error geeft. Het klik/tik gelijk is wel sneller als ik een richting aan geef. Met de gevaren lichten is het wel normaal.

37F793E3-8742-4084-BC9F-BC4F8A1B36B2.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Xmoo zei:

Hier nog een foto met de lampen aan. Dus nogmaals bijzonder dat het wel naar behoren werkt, toch wel een error geeft. Het klik/tik gelijk is wel sneller als ik een richting aan geef. Met de gevaren lichten is het wel normaal.

37F793E3-8742-4084-BC9F-BC4F8A1B36B2.jpeg

Dat je een snellere tik krijgt van je richtingaanwijzer is een bevestiging vann mijn vermoeden: doordat de stroom lager is dan verwacht denkt het systeem dat er een lampje kaduuk is. Een richtingaanwijzer gaat dan sneller knipperen. Dat is (al decennia lang) de standaard manier om een kapot knipperlichtlampje aan te geven. Dat werkt bij alle merken hetzelfde.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minutes ago, Hippe lip said:

Dat je een snellere tik krijgt van je richtingaanwijzer is een bevestiging vann mijn vermoeden: doordat de stroom lager is dan verwacht denkt het systeem dat er een lampje kaduuk is. Een richtingaanwijzer gaat dan sneller knipperen. Dat is (al decennia lang) de standaard manier om een kapot knipperlichtlampje aan te geven. Dat werkt bij alle merken hetzelfde.

Wat ik wel raar vind is dat je bij de Bay15d dus twee connectoren ziet. Terwijl de connector in de auto maar een punt heeft. 

8CE1A18D-C1DD-47B8-833B-91095A3E3154.jpeg

8253944D-657D-438C-9032-1CE0CBE1559E.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 7/13/2020 at 11:26 AM, Jepe63 said:

ok, zo had ik het niet begrepen , de lampen die ik besteld heb bij Ledperf geven geen foutmeldingen op het dashboard, daarom vond ik het de prijs wel waard.

het type dat je nodig hebt voor de My20 is P21 / 5W

Heb jij hier iets van een foto van? Want op hun onduidelijke foto lijkt het gewoon op zoiets: https://nl.aliexpress.com/item/33002236779.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, Xmoo zei:

Hier nog een foto met de lampen aan. Dus nogmaals bijzonder dat het wel naar behoren werkt, toch wel een error geeft. Het klik/tik gelijk is wel sneller als ik een richting aan geef. Met de gevaren lichten is het wel normaal.

 

Hier zit je probleem:

image.png.a0db37f89d6aeaa244b2b6ae918bba8e.png

De auto kan makkelijk een stroom meten, maar gaat echt geen kleurmeting doen.

En het werkt dus niet naar behoren, je geeft aan dat het knipperen te snel gaat, zoals al aangegeven is dat een indicatie dat er iets mis is. De wat duurdere/speciaal voor can-bus(dacht dat het zo heet) hebben een weerstand ingebouwd waardoor de stroom nagenoeg gelijk blijft. Dit kun je ook oplossen door een aparte weerstand te plaatsen, waarschijnlijk zijn die zelfs kant en klaar te koop. Standaard probleem dat je vooral bij motoren tegenkomt, die verwisselen ook vaak de knipperlichten voor led en knipperen dan te snel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 hours ago, gjcvro said:

Hier zit je probleem:

image.png.a0db37f89d6aeaa244b2b6ae918bba8e.png

De auto kan makkelijk een stroom meten, maar gaat echt geen kleurmeting doen.

En het werkt dus niet naar behoren, je geeft aan dat het knipperen te snel gaat, zoals al aangegeven is dat een indicatie dat er iets mis is. De wat duurdere/speciaal voor can-bus(dacht dat het zo heet) hebben een weerstand ingebouwd waardoor de stroom nagenoeg gelijk blijft. Dit kun je ook oplossen door een aparte weerstand te plaatsen, waarschijnlijk zijn die zelfs kant en klaar te koop. Standaard probleem dat je vooral bij motoren tegenkomt, die verwisselen ook vaak de knipperlichten voor led en knipperen dan te snel. 

Dank je wel. Huidige lampen hebben dat idd niet. Heb de volgende besteld, hierin wordt aangegeven No Hyper Flash Front Rear Turn Signal Bulb Canbus Error Free Led Amber Yellow 3014 Chipset 144SMD

 

Gelijk ook maar 2x T10 voor de kenteken en 2x 31mm voor de vanity mirror besteld. 

aangepast door Xmoo
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...