Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
23 uur geleden, HenkM zei:

naamloos.png.37ed7fc3c23de23ffa1ec1366e8267e1.png

In ieder geval werkt het zo bij mijn PHEV.

Ja dat is een mooi systeem. Snap niet waarom dat niet op de Hybrid zit. Mijn buren worden wakker als ik na mijn nachtdienst mijn auto wil parkeren. 

Geplaatst

Als je VESS uitschakelt met de knop, stopt dan ook het geluid voor achteruit rijden eigenlijk?

Geplaatst
15 minuten geleden, Wiz zei:

Als je VESS uitschakelt met de knop, stopt dan ook het geluid voor achteruit rijden eigenlijk?

Ja, de auto is dan stil 

Geplaatst

Zal wel meevallen toch? Zo'n ouderwetse plofmotor maakt meer geluid. Er zit een knopje (Links onder) waar je het mee uit kunt zetten (zie boekje).

Geplaatst
Op 23-5-2021 om 20:59, Stijn11 zei:

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om het vess geluid voor de Hybride in te kunnen stellen ? 

Ik draai namelijk wisseldiensten en de buurt hoort precies wanneer ik thuis kom. Zou graag het geluid willen aanpassen als dat moglijk is. Iemand een idee ? 

Geen idee. In de e-Niro kan het in elk geval niet.

Geplaatst
Op 25-5-2021 om 16:43, HenkM zei:

Ja, de auto is dan stil 

Dank je wel voor het snelle antwoord!

Geplaatst
Op 24-5-2021 om 20:29, Stijn11 zei:

Ja dat is een mooi systeem. Snap niet waarom dat niet op de Hybrid zit. Mijn buren worden wakker als ik na mijn nachtdienst mijn auto wil parkeren. 

Zouden ze niet wakker worden als je een diesel- of benzineauto zou rijden? Je kunt jezelf niet verantwoordelijk houden voor elk geluidje dat je maakt....

• 3 weken later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst

Het schijnt zo te zijn dat de laatste nieuwe e-Niro's én meer (=harder) geluid maken én dat het VESS knopje er niet meer in zit....ik kom al "oplossingen" tegen met een losse drukknop ergens achter het knoppenpaneeltje aangesloten om alsnog een Vess knop te realiseren. Niet heel fraai gezicht en in een leaseauto ook lastig weer ongedaan te maken. De hele vess unit loskoppelen gebeurt ook, maar dan moet de hele voorbumper los, de unit zit ongeveer achter de nummerplaat en kom je niet zomaar bij. Bovendien is uit dan echt uit en kun je het wanneer het nodig is niet zomaar weer aanzetten. Het inbouwen van een knoppenpaneel uit een oudere versie met vess knop zou moeten kunnen en is ook gewoon legaal, alleen is zo'n paneel best duur (ongeveer 160€)....

Geplaatst

Ik zit net op mijn gemak het gehele draadje te lezen maar in mijn geval geen VESS knopje aanwezig. Wel lekker rustig zo door de wijk en geen overlast voor de medebewoners 😉.
Alleen onze hond die hoort de auto aankomen, echt leuk om de te zien dat de dame in kwestie op de bank achter het raam zit te kijken.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, Kia pannenkoek zei:

Het schijnt zo te zijn dat de laatste nieuwe e-Niro's én meer (=harder) geluid maken én dat het VESS knopje er niet meer in zit....ik kom al "oplossingen" tegen met een losse drukknop ergens achter het knoppenpaneeltje aangesloten om alsnog een Vess knop te realiseren. Niet heel fraai gezicht en in een leaseauto ook lastig weer ongedaan te maken. De hele vess unit loskoppelen gebeurt ook, maar dan moet de hele voorbumper los, de unit zit ongeveer achter de nummerplaat en kom je niet zomaar bij. Bovendien is uit dan echt uit en kun je het wanneer het nodig is niet zomaar weer aanzetten. Het inbouwen van een knoppenpaneel uit een oudere versie met vess knop zou moeten kunnen en is ook gewoon legaal, alleen is zo'n paneel best duur (ongeveer 160€)....

Ik las ergens op een ander forum dat de draadboom ongewijzigd is en dat het draadje om die VESS uit te zetten nog steeds naar het knoppenpaneeltje links van het stuur moet lopen. Dan is het toch vrij eenvoudig om er zelf ff een knoppie op te knutselen?

En als ik het verhaal van @Michel_1970 hierboven lees, dan valt dat volume ook nog wel mee.

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

bijgaand plaatje gevonden in de webmanual van Kia, lijkt mij dat dit een alternatief is voor de VESS knop die er dus tegenwoordig niet meer in zit.

Kan iemand bevestigen dat dit menu er inzit, en zo ja of de instelling behouden blijft na een nieuwe start ?

Vess menu.JPG

• Like 1
Geplaatst

Op 13-10-2021 om 10:05, Kia pannenkoek zei:

bijgaand plaatje gevonden in de webmanual van Kia, lijkt mij dat dit een alternatief is voor de VESS knop die er dus tegenwoordig niet meer in zit.

Kan iemand bevestigen dat dit menu er inzit, en zo ja of de instelling behouden blijft na een nieuwe start ?

Vess menu.JPG

Lijkt een andere auto. Denk van de ev6. Dat is de enige elektrische auto van Kia met Head Up Display.

• Haha 1
Geplaatst
5 uur geleden, Peter-036 zei:

Nee hoor, mijn (april 2020) E-Soul heeft ook een head up display, dus het hoeft zeker geen ander type te zijn.

Maar de Niro's niet. Ik dacht dat we het hier over de e-niros hadden.

Geplaatst (aangepast)

Tja, als jij schrijft : "Lijkt een andere auto. Denk van de ev6. Dat is de enige elektrische auto van Kia met Head Up Display", laat ik weten dat er nog een type Kia is met zo'n display ;-).

aangepast door Peter-036
  • Like 2
  • Haha 1
Geplaatst
21 minuten geleden, Arjan Schepers zei:

Ik kan in ieder geval bevestigen dat mijn e-Niro deze menuoptie NIET heeft, en ook geen VESS knopje. Dus de buurt moet maar wennen aan een piepend spaceship 's ochtends ... :P

Andersom parkeren zodat je ‘s morgens niet achteruit hoeft?

• Like 1
Geplaatst
10 uur geleden, Hippe lip zei:

Andersom parkeren zodat je ‘s morgens niet achteruit hoeft?

Dat kan wat onpraktisch zijn ;-) omdat de laadaansluiting voor op de auto zit, hier staat de laadpaal tegen de woning aan, zodat ik na laden altijd achteruit het erf af moet.

Gelukkig voor de buren ga ik (gepensioneerd) :) maar heel zelden vroeg weg, en laad ik normaal een keer in de week. 

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)
Op 21-10-2021 om 09:32, Peter-036 zei:

Dat kan wat onpraktisch zijn ;-) omdat de laadaansluiting voor op de auto zit, hier staat de laadpaal tegen de woning aan, zodat ik na laden altijd achteruit het erf af moet.

Dat de aansluiting aan de voorkant zit, ala, maar dan zou het handig zijn als je langere laadkabel kon aanschaffen ;-).
effe off-topic: staat af en toe bij een laadunit en dan staat net een buurtkast (van de groene trafohuisjes) naast de parkeerplaats waardoor ik de bestuurdersdeur niet open krijg en dan is een langere kabel wel handiger en het onnodig achteruit rijden overbodig.

aangepast door Michel_1970
  • Like 2
Geplaatst
19 uur geleden, Michel_1970 zei:

...........dan is een langere kabel wel handiger.............

Die zijn te koop, (ik had er al eens naar gekeken) maar 'voorzien van een fiks prijskaartje' en ook zo'n kabel zal toch weleens te kort blijken ;-).

En bij het wegbergen zal de extra lengte wel weer 'in de weg zitten', en er kan meer vuil aan een langere kabel blijven hangen, dat je dan in de auto krijgt.

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 13-10-2021 om 10:05, zei Kia pannenkoek:

Vess menu.JPG

@Kia pannenkoekEn ben jij dit nog tegen gekomen in jouw Niro?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...