Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, vandaag de KIA e-Soul opgehaald van Van Mossel Kia Hengelo.

Tot nu reden we een Nissan Leaf met een accu van 40 kWh, prima auto. Met deze auto vaker naar Zeeland gereden en dan onderweg bij een snellader bijgeladen. Meestal 20 tot 25 minuten naar 90%. De pauze kwam goed uit en dan fris verder. Dus eigenlijk geen reden over te stappen naar een andere EV.

Wel zien we dat er meer EV komen en de kans dat het snellaadstation bezet is wordt groter en dan wordt de pauze misschien 60 minuten.

Gekeken naar EV met een grotere accu zoals Leaf 62kWh, Kona 64kWh en de Soul.

Gebruiksgemak van de Leaf kenden we al, een proefrit met een Kona was positief (minder beenruimte achter) maar de proefrit met de Soul gaf direct de doorslag, veel ruimte en licht.

Omdat we met de 64kWh accu makkelijk in Zeeland kunnen komen zal de pauze onderweg niet altijd bij een snellader moeten zijn. Daarbij komt dat we thuis altijd laden wanneer de zon schijnt met een Zappi laadstation. De brandstofkosten zijn hierdoor altijd nul.

Maar nu een vraag voor de forumlezers:

Met de app MyLeaf kon ik de batterij uitlezen, het gemiddeld verbruik en de maandelijkse kWh. Ook de trip details van de Leaf.

Voor de Soul wordt de app UVO aangeraden. In My trips kan ik op datum de tijden van de ritjes zien met tijd, afstand gem. snelheid en hoogste snelheid maar geen verbruik in kWh. Bestaat er de mogelijkheid dit toch uit te lezen?

Of is er een andere app die dat voor de Soul wel kan?

Omdat de Soul deel uitmaakt van ons aardgas en aardolieloos huis is het voor ons belangrijk dit te monitoren (zie www.tunnelplan.nl/gas)

Harry

juli2020.pdf

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo Harry,

Kwam toevallig in dit topic terecht, en vond je aangehechte PDF erg interessant. Zelf vaak over zitten nadenken, maar nog geen echte concrete stappen genomen.
Dus in ieder geval bedankt voor het delen van deze informatie!

Om je vraag te beantwoorden, zelf rij ik met een e-Niro (MY20) en maak daarbij ook gebruik van de UVO app, maar je kan in de APP niet het verbruik per rit inzien. 
Hier heb ik namelijk zelf ook naar gezocht - maar tevergeefs. 

De enige manier om de verbruikscijfers in te zien is via het EV-menu in de auto (via het scherm op je middenconsole). Daarin kun je tot 30 dagen terug al je ritten
inzien met daarbij de verbruikscijfers. Ik hoop dat er in de nabije toekomst een update oid uitkomt waarin ze dit wel via de UVO app inzichtelijk maken.

• Like 1
Geplaatst

@Mabion, bedankt voor de tip.

Bij het laden van de auto staat het klepje open na de zijkant waardoor sneeuw en ijzel op de stekkerverbinding kan komen. (de Leaf had het klepje boven de stekker).

Ik ga een hoesje printen dat om de stekker past en voorkomt dat er sneeuw en rommel in het laaddeel komt.

Of heeft iemand een andere oplossing? Ik laad hoofdzakelijk thuis (met kostenloze zonnestroom).

Geplaatst

Ik kan het zo gauw niet vinden, maar ik kan me een soort rubberen "slab" herinneren die je onder de "motorkap" kon doen, welke over dr laadaansluiting kwam te hangen.
Maar is dit echt zo'n probleem dan? Er zal bij het ontwerp toch wel over nagedacht zijn? Ik zag laatst een Mercedes waarbij de stekker naar omlaag gericht de bumper in moest onder het achterlicht. Daar is de kans op inlopen van regen/sneeuw dus nog groter, maar Mercedes zal er vast wel over hebben nagedacht.
Net als veel andere merken/types EV's; omhoog lijkt eerder uitzondering dan regel...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...