deroos Geplaatst 20 Juni, 2021 Geplaatst 20 Juni, 2021 Na de nieuwste navi update bij mijn Niro (hoe krijgen die knappe koppen het toch steeds weer voor elkaar om een redelijk werkend systeem te verknallen ?) ga ik nu over naar Apple Carplay. Echter, moet je dan altijd via een kabeltje of kan het ook draadloos (bluetooth) ? Graag tips, bij voorbaat dank. Quote
MetBril Geplaatst 20 Juni, 2021 Geplaatst 20 Juni, 2021 7 minuten geleden, deroos zei: Na de nieuwste navi update bij mijn Niro (hoe krijgen die knappe koppen het toch steeds weer voor elkaar om een redelijk werkend systeem te verknallen ?) ga ik nu over naar Apple Carplay. Echter, moet je dan altijd via een kabeltje of kan het ook draadloos (bluetooth) ? Graag tips, bij voorbaat dank. Apple CarPlay moet altijd via de USB-kabel, helaas. Maar is ook verstandig omdat gebruik van sommige functies (GPS voor navigatie) een behoorlijke aanslag op je batterij betekenen. Trouwens, wat vind jij, hebben ze verknald? Zelf vind ik vooral dat ik weer helemaal moet wennen, omdat het vooral anders is. Quote
Moo Geplaatst 21 Juni, 2021 Geplaatst 21 Juni, 2021 On 6/20/2021 at 9:57 AM, deroos said: Na de nieuwste navi update bij mijn Niro (hoe krijgen die knappe koppen het toch steeds weer voor elkaar om een redelijk werkend systeem te verknallen ?) ga ik nu over naar Apple Carplay. Echter, moet je dan altijd via een kabeltje of kan het ook draadloos (bluetooth) ? Graag tips, bij voorbaat dank. Mijn handleiding voor Draadloos Carplay is hier al eens vaker gedeeld. https://mohammad.moghtader.net/draadloos-apple-carplay/ 1 1 Quote
Sigmasailor Geplaatst 25 Juni, 2021 Geplaatst 25 Juni, 2021 Zo, petje af. Mooie oplossing. Ik hou het toch maar bij mijn bedrade Brodit oplossing, werkt al 2 jaar uitstekend en altijd een opgeladen telefoon. Je telefoon laat (met Waze) ook een handig tweede scherm zien. 1 Quote
Gast Geplaatst 28 Juni, 2021 Geplaatst 28 Juni, 2021 Van het weekend de Niro navi gebruikt voor een wat langere rit maar dat ding loopt echt hopeloos achter. Wegen die er al lang lagen werden niet aangegeven en ik werd vrolijk naar een fietspad genavigeerd. Toch maar carplay proberen..... Quote
DZ14 Geplaatst 7 Juli, 2021 Geplaatst 7 Juli, 2021 Heeft iemand ervaring hiermee? Maps/software update 03/03/2021 | Page 8 | Speak EV - Electric Car Forums Lijkt op zich positief, ook mooi om je infotainment te updateten en split screen te krijgen bij Android Auto. Morgen haal ik die van mij op, maar ben bang dat die nog niet zo'n update heeft gehad. Quote
Hippe lip Geplaatst 7 Juli, 2021 Geplaatst 7 Juli, 2021 3 uur geleden, DZ14 zei: Heeft iemand ervaring hiermee? Maps/software update 03/03/2021 | Page 8 | Speak EV - Electric Car Forums Lijkt op zich positief, ook mooi om je infotainment te updateten en split screen te krijgen bij Android Auto. Morgen haal ik die van mij op, maar ben bang dat die nog niet zo'n update heeft gehad. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bezit eer ge begint. Punt is dat je de software ergens anders vandaan haalt dan van Kia zelf. Dat betekent dat er altijd een zeker risico is dat ermee gefoezeld is of dat-ie beschadigd is. Er zijn er al een aantal die dit hebben gedaan en waarbij het goed ging. Maar je weet: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Je zou niet de eerste zijn die z’n infotainmentsysteem naar z’n grootje helpt en ‘m brickt….. Quote
DZ14 Geplaatst 7 Juli, 2021 Geplaatst 7 Juli, 2021 3 minuten geleden, Hippe lip zei: Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bezit eer ge begint. Punt is dat je de software ergens anders vandaan haalt dan van Kia zelf. Dat betekent dat er altijd een zeker risico is dat ermee gefoezeld is of dat-ie beschadigd is. Er zijn er al een aantal die dit hebben gedaan en waarbij het goed ging. Maar je weet: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Je zou niet de eerste zijn die z’n infotainmentsysteem naar z’n grootje helpt en ‘m brickt….. Ja daar zit mijn angst ook wel een beetje. Dat zou wel wat zuur zijn op dag 1 met m'n nieuwe auto Quote
Terp1234 Geplaatst 7 Juli, 2021 Geplaatst 7 Juli, 2021 Op 20-6-2021 om 09:57, deroos zei: Na de nieuwste navi update bij mijn Niro (hoe krijgen die knappe koppen het toch steeds weer voor elkaar om een redelijk werkend systeem te verknallen ?) ga ik nu over naar Apple Carplay. Echter, moet je dan altijd via een kabeltje of kan het ook draadloos (bluetooth) ? Graag tips, bij voorbaat dank. Helaas hebben ze 2 week terug bij mij ook ongevraagd de update erop gezet. Wat een onding is het nu geworden om te navigeren naar een adres. Ik ben nog steeds niet achter de logica van de invoer gekomen. Ik probeer ons eerste vakantieadres in Slovenië erin te krijgen, na tig pogingen kreeg ik uiteindelijk het adres ervoor. Gelukkig zit die er nu als vorige bestemming erin, want ik weet niet meer welke stappen ik allemaal doorlopen heb. Je moet echt aardig ziek in je hoofd zijn om zo'n wijziging te bouwen en ook nog eens gereleased te krijgen. Quote
Gerd_NL Geplaatst 7 Juli, 2021 Geplaatst 7 Juli, 2021 Volgens mijn ervaring druk je alleen op "NAV" en "Zoek" en dan toets je de straat en stad in en bevestigen ... Quote
DZ14 Geplaatst 8 Juli, 2021 Geplaatst 8 Juli, 2021 Zouden jullie kunnen laten weten welke versies jullie op je eniro (my21, weet niet of dat uitmaakt) hebben staan? Zo kan ik bij het ophalen van mijn auto checken of ik ook minimaal die versie heb. Alvast dank! Quote
Gerd_NL Geplaatst 8 Juli, 2021 Geplaatst 8 Juli, 2021 Bij mijn Niro MY2020 met update van mei dit jaar: 1 Quote
ThePuffle Geplaatst 8 Juli, 2021 Geplaatst 8 Juli, 2021 Hier ook update gehad twee weken geleden: wat een drama, volkomen onlogisch ivm andere navis. Quote
Gerd_NL Geplaatst 8 Juli, 2021 Geplaatst 8 Juli, 2021 Ik heb geen probleem met de nieuwe navi-versie, ik vind ze prima! Quote
Moo Geplaatst 8 Juli, 2021 Geplaatst 8 Juli, 2021 Torrent link voor de update van Juni 2021, voor de liefhebbers https://tinyurl.com/sfzx2f8n Quote
Terp1234 Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 12 uur geleden, Gerd Bartels zei: Ik heb geen probleem met de nieuwe navi-versie, ik vind ze prima! Hoe voer jij dan snel een adres in waar je heen wilt navigeren? Ik heb geen UVO app waar ik het al via smartphone kan invoeren. Quote
Gerd_NL Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 Navi, Zoek toetsen, dan stad en straat of poi, b.v. kapper in Köln (DE) en de resultaat: Quote
Steeck03 Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 5 uur geleden, Terp1234 zei: Hoe voer jij dan snel een adres in waar je heen wilt navigeren? Ik heb geen UVO app waar ik het al via smartphone kan invoeren. Ik heb al 1 dag ervaring ermee, dus weet zeker niet alles. Het beste werkt het voor mij als je de postcode weet. 1234 XX 1. De spaties zijn belangrijk. Of je gebruikt android auto. Ook die aanzetten is veranderd. Spraak knop iets langer ingedrukt houden en hij gaat naar Android auto. Anders blijf je bij de Kia zelf. Dat vind ik overigens een verbetering. Quote
Michel_1970 Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 Ben benieuwd naar onderstaand vraag: Een aantal jaren geleden gereden met TT waarbij je eigen gemaakte POI bestanden kon inladen. Reuze handig voor als je op vakantie ga of half Nederland doorkruist omdat zoonlief voetbal wedstrijden moet spelen. Ik weet in ieder geval dat het in het huidige (heb nu de KIA nav uit de HEV MY2019) systeem niet werkt. Helaas moet ik nog een paar weken wachten voordat ik dit echt kan gaan uitzoeken maar misschien zijn er al onderzoekers onder ons die daar al mee bezig zijn. Quote
SatJunk Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 20 uur geleden, Xmoo zei: Torrent link voor de update van Juni 2021, voor de liefhebbers https://tinyurl.com/sfzx2f8n Volgens DIT forum is er een probleem met de achteruit parkeer camera bij deze software. Quote
Gerd_NL Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 POIs uploaden werkt niet (nog niet), maar misschien heb jij UVO in de nieuwe NIRO, dan kan jij via smartphone app de adressen opzoeken en naar de Niro sturen. Quote
Moo Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 13 minutes ago, SatJunk said: Volgens DIT forum is er een probleem met de achteruit parkeer camera bij deze software. Hyundai auto’s hebben er last van. De Kia rijders niet. Ik heb vanochtend mij Kia Niro PHEV Executiveline geupdate en daar werkt het. Ook tijdens het rijden werkt de achteruit parkeer camera. Interface is beetje vernieuwd. Quote
DZ14 Geplaatst 9 Juli, 2021 Geplaatst 9 Juli, 2021 10 uur geleden, Terp1234 zei: Hoe voer jij dan snel een adres in waar je heen wilt navigeren? Ik heb geen UVO app waar ik het al via smartphone kan invoeren. Ik heb hem vandaag gekregen, maar kan gewoon adres en woonplaats intypen en op ok drukken, dan zoekt hij hem op. Quote
Dragao Geplaatst 15 Juli, 2021 Geplaatst 15 Juli, 2021 On 7/8/2021 at 8:58 PM, Xmoo said: Torrent link voor de update van Juni 2021, voor de liefhebbers https://tinyurl.com/sfzx2f8n is deze ook voor NL ? Collega heeft net de update laten draaien en heeft L001.001.210303 Quote
Gerd_NL Geplaatst 15 Juli, 2021 Geplaatst 15 Juli, 2021 Ja, die heb ik ook, maar, ik laat toch liever de update door de dealer uitvoeren ... minder risico bij zo een dure auto ... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.