Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Weet iemand of er een trucje is om de houd handen aan het stuur melding minder vaak voor te laten komen?
de auto kan heus wel zelf langer rijden dan 15 seconden en het is erg vervelend om elke 15 seconden net even dat tikje aan het stuur te geven.

• Confused 1
Geplaatst
2 minuten geleden, pdakkerman zei:

spacer.png

huh? Stuur vastmaken kan niet heh want dan kan die niet meer draaien :D 
Ik heb al waterflesje(vol) ertussen geprobeerd maar dat werkt helaas niet.

• Haha 1
Geplaatst
41 minuten geleden, tijdjes123 zei:

huh? Stuur vastmaken kan niet heh want dan kan die niet meer draaien :D 
Ik heb al waterflesje(vol) ertussen geprobeerd maar dat werkt helaas niet.

Via de binnenkant klemmen.

Ik heb het nog niet getest, maar staat wel op mijn lijstje.

Geplaatst

Volgens mij werkt zo'n klem niet. Er zitten geen sensoren in het stuur, maar hij naar beweging.
Op een lange rechte weg met 2 handen aan het stuur begint hij zelfs te miepen dat je handen aan het stuur moet houden. Als je dan iets het stuur beweegt gaat de melding direct weer weg.

• Confused 1
Geplaatst

Helaas ken ik geen trucje.

Ik kreeg die melding om de haverklap, ook al had ik men handen aan het stuur. 

Het allereerste dat ik nu doe als ik men Proceed heb gestart, is altijd op het knopje links onder het stuur drukken en uitschakelen die handel.

Al kan je dan natuurlijk niet blijven rijden zonder handen, alhoewel op sommige Belgische autostrades je dat wel perfect kan in het bandenspoor van de vrachtwagens. Wat hebben wij in België toch o zo perfect onderhouden wegen...  Aan elke grensovergang kan je perfect zeggen waar België eindigt en waar het buurland begint. :-)

• Haha 1
  • 8 maanden later...
Geplaatst
Op 25-2-2021 om 01:22, zei Ovide:

Helaas ken ik geen trucje.

Ik kreeg die melding om de haverklap, ook al had ik men handen aan het stuur. 

Het allereerste dat ik nu doe als ik men Proceed heb gestart, is altijd op het knopje links onder het stuur drukken en uitschakelen die handel.

Al kan je dan natuurlijk niet blijven rijden zonder handen, alhoewel op sommige Belgische autostrades je dat wel perfect kan in het bandenspoor van de vrachtwagens. Wat hebben wij in België toch o zo perfect onderhouden wegen...  Aan elke grensovergang kan je perfect zeggen waar België eindigt en waar het buurland begint. :-)

Mogelijk makkelijker als je het hebt: In mijn CEED SW MY2022 kan je ook het knopje van de AUTONOME RIJBAANVOLGASSISTENTIE (LFA: LANE FOLLOWING ASSIST) op het stuur ingedrukt houden, dan gaat ACTIEVE RIJBAANASSISTENTIE (LKAS: LANE KEEPING ASSIST) uit. De dedicated knop voor ACTIEVE RIJBAANASSISTENTIE (LKAS: LANE KEEPING ASSIST) zit ook links achter het stuur bij mij.
(AUTONOME RIJBAANVOLGASSISTENTIE (LFA: LANE FOLLOWING ASSIST) is het iccontje waarbij er een stuurwiel tussen twee lijnen staat ipv een auto tussen twee lijnen)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...