Derrek Geplaatst 9 Augustus, 2021 Geplaatst 9 Augustus, 2021 7 uur geleden, Flying_Dutchman zei: (inside informatie van familie binnen de politie). De broer van de bakker van de schoonmoeder van mijn achterneef is ook bij de politie en die weet van niets..... 2 2 1 Quote
SMITHEN69 Geplaatst 9 Augustus, 2021 Geplaatst 9 Augustus, 2021 ik vind als een Kia niro. niet uit gerust word met led lampen. kan je dat zo maar niet veranderen ik zou dan een Kia kopen met led Verlichting. Wat ik zelf wel heb gedaan zo heb ik een Kia niro exclusief. met led voor achter richting aan wijzer. 36 maanden ge lease voor 590 euro per maand. de verkoop van deze exclusieve Kia is 40.000 euro. 2 Quote
Machlo Geplaatst 9 Augustus, 2021 Geplaatst 9 Augustus, 2021 4 uur geleden, SMITHEN69 zei: ik vind als een Kia niro. niet uit gerust word met led lampen. kan je dat zo maar niet veranderen ik zou dan een Kia kopen met led Verlichting. Wat ik zelf wel heb gedaan zo heb ik een Kia niro exclusief. met led voor achter richting aan wijzer. 36 maanden ge lease voor 590 euro per maand. de verkoop van deze exclusieve Kia is 40.000 euro. Het enige wat je wilt zeggen is dat je het niet eens bent met after market led verlichting gebruiken….prima. De rest van je “toevoeging” aan dit topic heeft TOTAAL niets met het onderwerp te maken, zeker niet je leasecontract en waarde van de auto. of is dit laatste toevallig je digitale handtekening? Komt wel érg vaak terug…. 6 Quote
Nir00tje Geplaatst 9 Augustus, 2021 Geplaatst 9 Augustus, 2021 20 uur geleden, Flying_Dutchman zei: Het gaat niet zozeer om de temperatuur maar om de preciese lokatie van de lichtbron. Bij halogeen is dat de gloeidraad. De hele binnenkant van de lamp fungeert als spiegel en bundelt het licht op de juiste, goedgekeurde manier. De LED lamp heeft zijn (meerdere) lichtbron op iets andere locatie waardoor de binnenkant van de lamp de spiegeling en bundeling van het licht niet meer optimaal kan doen. Ze is er gewoonweg niet voor ontworpen. Dat is precies de reden dat het niet toegestaan is: er is simpelweg geen typetoelating afgegeven voor deze combinatie van lichtbron en lampomhulling. Dus dat "het huis" van een voor halogeen ontworpen gloeilamp ongeschikt is voor LED klopt wel. Ik ben, naast universitair opgeleid in de fysica en electronica, nu parttime beroepschauffeur in het openbaar vervoer en rijd ook 's nachts. Je pikt de auto's met geknutselde lampen (LED ipv Halogeen, Xenon ipv Halogeen) er zo uit. Wanneer ze verblinden kunnen de bestuurders van mij kortstondig een groot licht krijgen. De bussen hebben originele LED-lampen en dat doet pijn in de ogen van de tegenligger. Jammer dan. Van mij mag de politie veel zwaarder handhaven op het gebruik van niet-toegelaten verlichting. Misschien gaan ze dat in het najaar en winter ook doen (inside informatie van familie binnen de politie). Ik vind het superknap dat je onder het rijden kunt zien met welke koplamp van een tegenligger geknutseld is. Met hoeveel percentiel betrouwbaarheid is dat en kun je jouw kennis aan ons overdragen? 2 1 Quote
Sjonster Geplaatst 15 September, 2021 Geplaatst 15 September, 2021 Vandaag DEZE LED lampen geplaatst en wat een bak licht vergeleken met halogeen. Gewoon halogeen eruit en LED er weer in, geen modificatie aan de afdekkap nodig en GEEN foutmelding op het dashboard. Ik wil je nog bedanken voor de tip, heb ze er vanavond ingezet en wat een wereld van verschil zeg. Dit ziet er veeeeeeeeeel beter uit zo. En dat voor iets meer dan 3 tientjes. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Quote
Sjonster Geplaatst 15 September, 2021 Geplaatst 15 September, 2021 Ik heb geen idee. Zal vast niet, maar daar stoor ik mij niet aan..Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Gerd_NL Geplaatst 15 September, 2021 Geplaatst 15 September, 2021 Hier een link voor de LED vervanging: https://www.auto-onderdelenexpert.nl/tips/led-koplampen-811 en hier een fragment uit deze link: – In geval van een koplampvervanging moet de wagen opnieuw gekeurd worden, tenzij de vervangingsonderdelen zijn toegelaten a.d.h.v. hun E-markering – Het rijden met een wagen zonder goedkeuring leidt tot hoge boetes en oplegging van een rijverbod Quote
Sjonster Geplaatst 16 September, 2021 Geplaatst 16 September, 2021 Ja dat zal best, ik zie het wel. Ik doe er niemand kwaad mee dus ik denk dat het wel goed zit. Ik neem de gok wel. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Derrek Geplaatst 17 September, 2021 Geplaatst 17 September, 2021 Helemaal mee eens. Als het lichtbeeld goed is een geen tegenliggers seinen doe je er niemand kwaad mee. Heb ze ook geïnstalleerd en ook de Philips LED Ultinon (Wel iets duurder) en moet zeggen dat die naar mijn indruk iets beter licht(beeld) geven Quote
SatJunk Geplaatst 17 September, 2021 Topic Starter Geplaatst 17 September, 2021 22 minuten geleden, Derrek zei: Helemaal mee eens. Als het lichtbeeld goed is een geen tegenliggers seinen doe je er niemand kwaad mee. Heb ze ook geïnstalleerd en ook de Philips LED Ultinon (Wel iets duurder) en moet zeggen dat die naar mijn indruk iets beter licht(beeld) geven Grapjas.."iets duurder" je koopt voor dat geld 6 setjes van die ik noem in de start post....LoL. Maar ben het helemaal eens, dat als er niemand last van heeft gewoon plaatsen.. En ook testen door achter iemand te gaan rijden in de bebouwde kom zodat je je eigen lichtbeeldhoogte goed kunt zien. Quote
SMITHEN69 Geplaatst 17 September, 2021 Geplaatst 17 September, 2021 ik heb vorig wiekend een E KIA niro teleen. gehad van Kooijman.standart led lampen. tegenlichters seinden. dat zij verblind werden. waar schijn lijk iets te hoog gesteld. Quote
HenryV Geplaatst 17 September, 2021 Geplaatst 17 September, 2021 11 minuten geleden, SMITHEN69 zei: ik heb vorig wiekend een E KIA niro teleen. gehad van Kooijman.standart led lampen. tegenlichters seinden. dat zij verblind werden. waar schijn lijk iets te hoog gesteld. Er zit een knopje links op het dashboard waarmee je de hoogte kunt verstellen. RTM Quote
Derrek Geplaatst 18 September, 2021 Geplaatst 18 September, 2021 Op 17-9-2021 om 07:02, SatJunk zei: Grapjas.."iets duurder" je koopt voor dat geld 6 setjes van die ik noem in de start post....LoL. Dan heb je het over de "Pro 6000" versie. Ik had nog de "gewone" versie toen voor 99 Euri's. O.K. een stuk duurder dus (verschil is ongeveer 1 x tanken). Deze hebben 4 ledjes. Als ik beide op de garagedeur laat schijnen dan valt op dat de Philips een (veel) strakker lichtbeeld afscheiding geven. Maar in ieder geval geven beide een veel beter reflecterend wit licht dan de gelige halogaan gloeipeertjes. Deze Philips Ultinon Essentiële Led HB3 kosten bij 51,57 Euri. Lijkt me ook een goed Philips alternatief. Quote
setje Geplaatst 20 September, 2021 Geplaatst 20 September, 2021 Philips lampen via Ali is natuurlijk wel een gokje.. Het gegeven dat de keuze van de verpakking afhangt van welke doos ze beschikbaar hebben zegt al wat. Led lampen in en projectorkoplamp, zoals de Niro heeft, gaat vrijwel altijd goed. Prima lichtbeeld juist door de lenzen. Gewone koplampen hebben inderdaad de neiging veel spreidlicht te veroorzaken en dus overlast bij bijv tegenliggers. 1 Quote
Machlo Geplaatst 21 September, 2021 Geplaatst 21 September, 2021 Net m’n auto terug gekregen van een grote beurt. Geen reacties of opmerkingen gehad over de led-verlichting….. Quote
meeder Geplaatst 22 September, 2021 Geplaatst 22 September, 2021 Bij een grote beurt zullen ze daar ook niets van zeggen. Het lichtbeeld is wel onderdeel van de APK. Quote
Machlo Geplaatst 22 September, 2021 Geplaatst 22 September, 2021 4 uur geleden, meeder zei: Bij een grote beurt zullen ze daar ook niets van zeggen. Het lichtbeeld is wel onderdeel van de APK. Volgens het boekje is het wél een onderdeel van de grote beurt Quote
Murcielaygo Geplaatst 22 September, 2021 Geplaatst 22 September, 2021 Wat het schema laat zien wil niet altijd wat zeggen...Het eerste punt van "inspecteren" is bijv. het uitlezen van de computer via OBD. Dat is het bij mijn Picanto ook.Echter zit er in mijn auto een OBD-scanner die ze dan moeten lospluggen. Als mijn scanner uitgeplugd wordt kan ik dat later zien.In 240.000km en dus minimaal 16 beurten is dat minimaal 7x niet gedaan... 1 Quote
HenkM Geplaatst 22 September, 2021 Geplaatst 22 September, 2021 (aangepast) Bij APK wordt i.i.g. het lichtbeeld gecontroleerd. Na montage van LED's in de Niro heb ik indertijd dit door een APK gecertificeerd bedrijf laten controleren en evt afstellen (ik wil immers niemand tot last zijn). Alles prima in orde en voor de toekomst geen rede voor afkeur. Ook bij de Picanto geen enkele opmerking over het lichtbeeld bij de APK. 22 September, 2021 aangepast door HenkM 1 Quote
Derrek Geplaatst 23 September, 2021 Geplaatst 23 September, 2021 9 uur geleden, HenkM zei: Bij APK wordt i.i.g. het lichtbeeld gecontroleerd. Na montage van LED's in de Niro heb ik indertijd dit door een APK gecertificeerd bedrijf laten controleren en evt afstellen (ik wil immers niemand tot last zijn). Alles prima in orde en voor de toekomst geen rede voor afkeur. Ook bij de Picanto geen enkele opmerking over het lichtbeeld bij de APK. Gebruik nu al bijna 20 jaar eerst Xenon en sinds een jaar of 5 LED vervangingslampen. Wel altijd goed afgesteld. Nog nooit problemen gehad met APK (altijd goedgekeurd) en heel Europa doorkruist maar ook daar nooit problemen gehad. Wel altijd veiliger gereden! 2 Quote
Rowicom Geplaatst 25 Februari, 2024 Geplaatst 25 Februari, 2024 Ik had me erop verheugd om na de positieve ervaringen van @SatJunk deze LED-koplampen te bestellen, maar helaas, Amazon zegt dat ze niet meer leverbaar zijn. Iemand die recent goede ervaringen opgedaan heeft met LED-lampen in zijn Niro? Ben eigenlijk alleen op zoek naar setjes onder de 50 euro. Ik lees het graag hier! Quote
SatJunk Geplaatst 25 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 25 Februari, 2024 9 minuten geleden, zei Rowicom: Ik had me erop verheugd om na de positieve ervaringen van @SatJunk deze LED-koplampen te bestellen, maar helaas, Amazon zegt dat ze niet meer leverbaar zijn. Iemand die recent goede ervaringen opgedaan heeft met LED-lampen in zijn Niro? Ben eigenlijk alleen op zoek naar setjes onder de 50 euro. Ik lees het graag hier! Je kunt op de site van NOVSIGHT op automerk/type zoeken.. DIT zijn de opvolgers volgens mij.. Quote
Rowicom Geplaatst 25 Februari, 2024 Geplaatst 25 Februari, 2024 49 minuten geleden, zei SatJunk: Je kunt op de site van NOVSIGHT op automerk/type zoeken.. DIT zijn de opvolgers volgens mij.. Dank voor je reactie, @SatJunk Op amazon.nl heb ik ze gevonden, de N66-serie. € 40,99 kosten ze en mogen bij Amazon zonder problemen binnen 30 dagen gratis retour. Die ga ik dus proberen en laat hier weten wat het resultaat is. Wel even grinniken om het plaatje op de doos.... Built-in Canus driver.... Ik dacht dat zo'n ding canbus heette... 1 Quote
SatJunk Geplaatst 25 Februari, 2024 Topic Starter Geplaatst 25 Februari, 2024 Hoi Rowicom Laat ff weten of ze probleemloos werken.. Succes.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.