A-Kia Geplaatst 25 Juli, 2022 Geplaatst 25 Juli, 2022 Het wachten is gedaan hij is erTof man, ziet er goed uit!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
A-Kia Geplaatst 25 Juli, 2022 Geplaatst 25 Juli, 2022 Wij hebben de Full Hybrid GT Plusline in het wit besteld in maart. Levering 6 tot 9 maanden.. maar ja, het is t wachten waard! Kannie wachten nie..Heb je getekend voor een vaste prijs of staat er nog steeds in dat de prijs niet vast staat?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
helmuteke Geplaatst 26 Juli, 2022 Geplaatst 26 Juli, 2022 Vandaag telefoon gekregen , levering op 18/08. Besteld op 28/05 dus 2 maand en een half, had begin november gerekend Is de HEV PACE met alle optiepakketten. Ik blij 2 Quote
ChrisMichel Geplaatst 27 Juli, 2022 Geplaatst 27 Juli, 2022 Vanmorgen afscheid genomen van m’n Kia Niro …. En m’n nieuwe SPORTAGE verwelkomt De Niro reed heerlijk, maar wat een verschil met deze SPORTAGE 1 Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 27 Juli, 2022 Geplaatst 27 Juli, 2022 58 minuten geleden, zei ChrisMichel: Vanmorgen afscheid genomen van m’n Kia Niro …. En m’n nieuwe SPORTAGE verwelkomt De Niro reed heerlijk, maar wat een verschil met deze SPORTAGE Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 27 Juli, 2022 Geplaatst 27 Juli, 2022 Gefeliciteerd! Ik heb 3 weken geleden de Niro ingeruild voor de Sportage. Ook in deze geweldig mooie kleur. Heb nog niet alle ins en outs in mijn hoofd, maar tot nu toe zeer tevreden. Wat een heerlijke auto inderdaad. 1 Quote
Keesd515 Geplaatst 27 Juli, 2022 Geplaatst 27 Juli, 2022 2 uur geleden, zei Maximiliaan71: Gefeliciteerd! Ik heb 3 weken geleden de Niro ingeruild voor de Sportage. Ook in deze geweldig mooie kleur. Heb nog niet alle ins en outs in mijn hoofd, maar tot nu toe zeer tevreden. Wat een heerlijke auto inderdaad. Gefeliciteerd heel veel fijne kilometers, Ik ga vrijdag onze HEV GT Plus Line , ook de groene versie. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 29 Juli, 2022 Geplaatst 29 Juli, 2022 (aangepast) Leuk Artikel over de Sportage ( PHEV ) https://www.kia.com/nl/over-kia/nieuwsbrief/2022-07-prijzen-sportage-picanto/?&cmpid=eml|20220729_juli_prospects|newsletter|button|body|2022-07-29 08:01:16&utm_medium=eml&utm_campaign=20220729_juli_prospects&utm_source=newsletter&utm_content=button&utm_term=body&ione_extid=1546716&M_BT=527829320138 29 Juli, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Jim Gubbels Geplaatst 5 Augustus, 2022 Geplaatst 5 Augustus, 2022 Vandaag gebeld door Kia van Mossel in Harderwijk. Mijn in april bestelde Kia Sportage DynamicPlusLine HEV is binnen, ik ga hem volgende week vrijdag ophalen. Top 2 Quote
Maarten V Geplaatst 5 Augustus, 2022 Geplaatst 5 Augustus, 2022 Fijne berichten allemaal met de auto's die geleverd worden. Ik heb een Sportage GTPlusLine HEV Experience Green besteld op 17 / Feb hij zou Eind vorige maand geleverd worden maar kreeg Dinsdag te horen dat het 17/12 was geworden.......geen probleem om op iets te wachten maar dit is niet leuk meer. 1 Quote
Smollie Geplaatst 6 Augustus, 2022 Geplaatst 6 Augustus, 2022 Ik begrijp er ook niets van , mijne gt-line hev (België) besteld in maart , zou in augustus afgeleverd moeten worden . Bericht gekregen van dealer dat dit zeker niet het geval zal zijn . Bij mijn navraag wanneer dan wel konden ze me totaal geen antwoord geven . Ze lieten me zien op hun computer dat er 2 datums door Kia ingevuld moeten worden . De eerste is een productie datum , deze wordt ingevuld 1 week voor productie en de 2de wordt ingevuld bij verscheping. Dan kan het nog enkele weken duren voor dat de auto bij dealer is ! Hoe weet jullie dealer dan al maanden op voorhand wanneer de wagen geproduceerd/ verscheept wordt ????? Quote
A-Kia Geplaatst 6 Augustus, 2022 Geplaatst 6 Augustus, 2022 Fijne berichten allemaal met de auto's die geleverd worden. Ik heb een Sportage GTPlusLine HEV Experience Green besteld op 17 / Feb hij zou Eind vorige maand geleverd worden maar kreeg Dinsdag te horen dat het 17/12 was geworden.......geen probleem om op iets te wachten maar dit is niet leuk meer.Het blijft scheef, meerdere krijgen het hier wel eerder. Die van ons staat op oktober.. april besteld. We gaan het zien. Is er nog een reden aangegeven waardoor het vertraagd is? Hier wordt telkens verwezen naar het chiptekort van Harman Kardon in de Plus line, of dat echt het probleem is…Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Smollie Geplaatst 6 Augustus, 2022 Geplaatst 6 Augustus, 2022 Het blijft scheef, meerdere krijgen het hier wel eerder. Die van ons staat op oktober.. april besteld. We gaan het zien. Is er nog een reden aangegeven waardoor het vertraagd is? Hier wordt telkens verwezen naar het chiptekort van Harman Kardon in de Plus line, of dat echt het probleem is…Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkVolgens mijn dealer komen de handgeschakelde wel beter door ,dus ligt het waarschijnlijk aan de automatische transmissie waar de vertraging ligt Quote
A-Kia Geplaatst 6 Augustus, 2022 Geplaatst 6 Augustus, 2022 Volgens mijn dealer komen de handgeschakelde wel beter door ,dus ligt het waarschijnlijk aan de automatische transmissie waar de vertraging ligt Mooi, dat is weer een andere “variant” niet eerder gelezen in ieder geval. Misschien in jouw geval als je hem toch pas in December krijgt. Pas in 2023 laten invoeren, scheelt weer een bouwjaar op papier. Tenzij je hier geen waarde aan hecht natuurlijk.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Smollie Geplaatst 6 Augustus, 2022 Geplaatst 6 Augustus, 2022 Mooi, dat is weer een andere “variant” niet eerder gelezen in ieder geval. Misschien in jouw geval als je hem toch pas in December krijgt. Pas in 2023 laten invoeren, scheelt weer een bouwjaar op papier. Tenzij je hier geen waarde aan hecht natuurlijk.Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkWas normaal augustus dus ik HOOP toch wel dat hij er voor december is !! 1 Quote
Pixel Geplaatst 7 Augustus, 2022 Geplaatst 7 Augustus, 2022 Wij wachten al van 24 januari op een PHEV GT+ green. Eind juni was de verwachting dat deze half september zou geleverd worden, maar eigenlijk kunnen ze niets zeggen en is er geen duidelijke leverdatum van Kia uit. Ik verwacht hem dan ook niet in september. Ik heb de hoop wel beetje opgegeven, tot nu toe altijd de dealer zelf gecontacteerd m.b.t. nieuws. Ik geloof het wel en ga er niet meer achter zitten. We horen het wel als ie komt, ook al is dat pas in 2023 Het is vooral jammer dat Kia totaal geen informatie geeft. Kan wel begrijpen dat er te korten zijn of wat dan ook. Maar daar is geen informatie over, laat staan een uitleg waarom klanten die in april/mei een Sportage hebben besteld er wel al in rijden en wij bijvoorbeeld nog niet. Elk merk heeft zijn problemen, maar iets meer duidelijkheid mag wel. Dan valt het voor de wachtende klant wat te begrijpen, want testmodellen voor YouTube reviews en reclame zijn er wel genoeg. 3 Quote
Rick Geplaatst 9 Augustus, 2022 Geplaatst 9 Augustus, 2022 Op 7-8-2022 om 07:50, zei Pixel: Wij wachten al van 24 januari op een PHEV GT+ green. Eind juni was de verwachting dat deze half september zou geleverd worden, maar eigenlijk kunnen ze niets zeggen en is er geen duidelijke leverdatum van Kia uit. Ik verwacht hem dan ook niet in september. Ik heb de hoop wel beetje opgegeven, tot nu toe altijd de dealer zelf gecontacteerd m.b.t. nieuws. Ik geloof het wel en ga er niet meer achter zitten. We horen het wel als ie komt, ook al is dat pas in 2023 Het is vooral jammer dat Kia totaal geen informatie geeft. Kan wel begrijpen dat er te korten zijn of wat dan ook. Maar daar is geen informatie over, laat staan een uitleg waarom klanten die in april/mei een Sportage hebben besteld er wel al in rijden en wij bijvoorbeeld nog niet. Elk merk heeft zijn problemen, maar iets meer duidelijkheid mag wel. Dan valt het voor de wachtende klant wat te begrijpen, want testmodellen voor YouTube reviews en reclame zijn er wel genoeg. Ligt vooral eraan dat het een GT+ is, ik wacht vanaf dezelfde tijd al. Quote
Geer00 Geplaatst 9 Augustus, 2022 Geplaatst 9 Augustus, 2022 De mijne op 30 maart besteld en op 15 juli geleverd. Weliswaar een HEV maar wel een GT+. Je zou dan toch denken dat het niet aan GT+ zou mogen liggen ................. Quote
Fredschhh Geplaatst 9 Augustus, 2022 Geplaatst 9 Augustus, 2022 Op 7-8-2022 om 07:50, zei Pixel: Wij wachten al van 24 januari op een PHEV GT+ green. Eind juni was de verwachting dat deze half september zou geleverd worden, maar eigenlijk kunnen ze niets zeggen en is er geen duidelijke leverdatum van Kia uit. Ik verwacht hem dan ook niet in september. Ik heb de hoop wel beetje opgegeven, tot nu toe altijd de dealer zelf gecontacteerd m.b.t. nieuws. Ik geloof het wel en ga er niet meer achter zitten. We horen het wel als ie komt, ook al is dat pas in 2023 Het is vooral jammer dat Kia totaal geen informatie geeft. Kan wel begrijpen dat er te korten zijn of wat dan ook. Maar daar is geen informatie over, laat staan een uitleg waarom klanten die in april/mei een Sportage hebben besteld er wel al in rijden en wij bijvoorbeeld nog niet. Elk merk heeft zijn problemen, maar iets meer duidelijkheid mag wel. Dan valt het voor de wachtende klant wat te begrijpen, want testmodellen voor YouTube reviews en reclame zijn er wel genoeg. Lees vol enthousiasme mee. De logica van levering is erg frustrerend. Wbt automaten hierboven is wel een veel voorkomend antwoord vanuit de dealer en het klopt dat schakel auto's sneller geleverd worden ivm minder chips in de auto. Hier zelf 6-2 een ProCeed PlusLine 1.5 automaat besteld en wordt ook verteld dat hij september geleverd gaat worden(na 3x uitstellen) Heb ook gevoel dat andere auto merken er minder last van hebben. Maar ik kan er uiteraard naast zitten. Het zijn luxe problemen, maar luxe problemen zijn ook problemen Quote
Smollie Geplaatst 9 Augustus, 2022 Geplaatst 9 Augustus, 2022 Lees vol enthousiasme mee. De logica van levering is erg frustrerend. Wbt automaten hierboven is wel een veel voorkomend antwoord vanuit de dealer en het klopt dat schakel auto's sneller geleverd worden ivm minder chips in de auto. Hier zelf 6-2 een ProCeed PlusLine 1.5 automaat besteld en wordt ook verteld dat hij september geleverd gaat worden(na 3x uitstellen) Heb ook gevoel dat andere auto merken er minder last van hebben. Maar ik kan er uiteraard naast zitten. Het zijn luxe problemen, maar luxe problemen zijn ook problemen Andere automerken hebben het ook hoor ! Kameraad heeft in februari 2021 een vw tiguan plug in besteld en heeft nog altijd geen idee wanneer deze geleverd wordt . Is dus al bijna 20 MAANDEN aan het wachten. Quote
danjef Geplaatst 9 Augustus, 2022 Geplaatst 9 Augustus, 2022 ik lees hier de diverse levertijden en de verschillende wachttijden verbazen mij toch wel enigszins. de sportage die ik besteld heb op 8 juni kan ik vrijdag 12 augustus ophalen. het betreft een hybride gt-line. Quote
Fredschhh Geplaatst 10 Augustus, 2022 Geplaatst 10 Augustus, 2022 16 uur geleden, zei Smollie: Andere automerken hebben het ook hoor ! Kameraad heeft in februari 2021 een vw tiguan plug in besteld en heeft nog altijd geen idee wanneer deze geleverd wordt . Is dus al bijna 20 MAANDEN aan het wachten. Oke, dat is dan ergens een rustgevend gevoel haha. Zijn we niet de enige. Quote
Marinus 22 Geplaatst 10 Augustus, 2022 Geplaatst 10 Augustus, 2022 18 uur geleden, zei danjef: ik lees hier de diverse levertijden en de verschillende wachttijden verbazen mij toch wel enigszins. de sportage die ik besteld heb op 8 juni kan ik vrijdag 12 augustus ophalen. het betreft een hybride gt-line. Klopt maar als je een plug-in-hybride PHEV en GT-PlusLine besteld heb is de wachttijd langer. De chips die hierin zitten waaronder bv voor audio zit een langere leverijd op. Ik heb die van mij 24-01-2022 besteld en is 20-07-2022 op kenteken gezet bij mij was het vooral de levering van de Harman-Kardon speaker die zich niet aan de levering konden houden. De eerste datum die ik door kreeg was levering eerste week mei 2022, dit was voor dat bekend was dat Harman-Kardon niet op tijd kon leveren. Quote
Jim Gubbels Geplaatst 13 Augustus, 2022 Geplaatst 13 Augustus, 2022 Op 5-8-2022 om 13:05, zei Jim Gubbels: Vandaag gebeld door Kia van Mossel in Harderwijk. Mijn in april bestelde Kia Sportage DynamicPlusLine HEV is binnen, ik ga hem volgende week vrijdag ophalen. Top Gisteren mijn Kia Sportage HEV DynamicPlusLine opgehaald. Alles netjes verzorgd door Kia Van Mossel in Harderwijk. De eerste indruk is zeer goed, heel blij met deze keuze, en 4 maanden levertijd is m.i. acceptabel. 1 Quote
bartje885 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Hoi allemaal, ik heb eind juni 2022 via Leaseplan de Kia Sportage HEV GT-Line besteld en heb zaterdag een belletje van de dealer gehad dat ik deze 30 augustus mag komen ophalen. Ik prijs mijzelf gelukkig, zeker als ik alle verhalen hier mag geloven. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.