jan1304 Geplaatst 10 Oktober, 2022 Geplaatst 10 Oktober, 2022 voetenruimte verlichting, ik heb deze als extra in laten bouwen. Kleur rood. Kan daar heel kort over zijn, bagger. De lichtopbrengst is marginaal, je moet bijna op de vloer liggen wil je dat ledje zien. Dit in tegenstelling tot de folder van kia waar de vloer mooi verlicht is. Dealer geeft aan dat de foto onjuist is ( photoshop) en dat klopt ook wel. Op de folder foto zie je dat het licht van rechts naar links schijnt, maar de led zit links gemonteerd. Anyway....alles wordt weer gedemonteerd door dealer en geld terug. Kia NL reageerde op mijn klacht met moet je maar met dealer regelen. In backorder stond nog de verlichting IN de deur, dealer geeft aan om te cancelen want veel soeps zal dat ook niet zijn, cq ook hier weer photoshop. Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 Oktober, 2022 Geplaatst 10 Oktober, 2022 1 uur geleden, zei jan1304: HEV GT line, de matige zeg maar slechte DAB ontvangst bevestig ik ook.....mijn vorige sportage model 4 was beduidend beter. Grootse ergernis is toch wel houd de handen aan het stuur, ik krijg die melding om de 2 minuten als ik op de snelweg rij. Kan dat uitgezet worden ????? Die melding krijg je idd als je de auto hebt ingesteld dat hij de afstand van de auto voor je moet aanhouden en dat hij de rijbaan in het middel zelf moet volgen en dat je dan je handen van het stuur houd, toevallig zondag nog aan me Pa laten zien hoe de Sportage op een N-weg zelf zijn weg gaat met deze instellingen, zodra ik dan me handen weer op het stuur houd is de melding direct weg. Als jij je handen wel op het stuur hebt ( probeer deze is op tien voor twee te houden ) en je krijgt dan alsnog de melding dan kan het niet anders zijn dan dat de sensor in het stuur niet goed functioneert en moet je daar mee terug naar je dealer. Of het uitgeschakeld kan worden dat heb ik zelf nog niet bekeken maar ik denk zelf dat het 1 van de belangrijkste waarschuwingen op de Kia is en dat deze dus standaard altijd aan staat maar nogmaals ik heb daar zelf nog niet naar gekeken. Quote
jan1304 Geplaatst 10 Oktober, 2022 Geplaatst 10 Oktober, 2022 11 minuten geleden, zei BarneyRubble: Als jij je handen wel op het stuur hebt ( probeer deze is op tien voor twee te houden ) en je krijgt dan alsnog de melding dan kan het niet anders zijn dan dat de sensor in het stuur niet goed functioneert en moet je daar mee terug naar je dealer. Of het uitgeschakeld kan worden dat heb ik zelf nog niet bekeken maar ik denk zelf dat het 1 van de belangrijkste waarschuwingen op de Kia is en dat deze dus standaard altijd aan staat maar nogmaals ik heb daar zelf nog niet naar gekeken. Ik rij gewoon op de snelweg, en dan komt die melding bijna om de minuut. Handen tien voor twee. De dealer zegt is normaal, moet je even aan het sturen bewegen...komt omdat je de recht rijdt Vond het een vreemd antwoord en geen oplossing. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 10 Oktober, 2022 Geplaatst 10 Oktober, 2022 (aangepast) 1 uur terug, zei jan1304: Ik rij gewoon op de snelweg, en dan komt die melding bijna om de minuut. Handen tien voor twee. De dealer zegt is normaal, moet je even aan het sturen bewegen...komt omdat je de recht rijdt Vond het een vreemd antwoord en geen oplossing. Zeker een " krom " antwoord, zelfs als ik op de snelweg met 1 hand stuur wat ik meestal doe krijg ik die melding geeneens, ligt toch echt aan het stuur met sensor. Zelfs als je hebt ingesteld dat de auto netjes in het midden van de rijbaan moet blijven rijden dus zelf " heel recht " rijd en 1 hand aan het stuur komt die melding bij mij echt niet. Kortom, alleen met beide handen los van het stuur krijg ik de melding, verder niet. 10 Oktober, 2022 aangepast door BarneyRubble 1 1 Quote
jan1304 Geplaatst 12 Oktober, 2022 Geplaatst 12 Oktober, 2022 zal eens naar een andere garage gaan, vind het zelf ook te zot voor woorden. Quote
Geer00 Geplaatst 12 Oktober, 2022 Geplaatst 12 Oktober, 2022 Ik had dit in mijn Ceed ook al. Zeer irritant. Ze doen er niks aan want het is een veiligheidsvoorziening. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Oktober, 2022 Geplaatst 12 Oktober, 2022 1 uur terug, zei jan1304: zal eens naar een andere garage gaan, vind het zelf ook te zot voor woorden. Ik zou dit ook zeker adviseren, laat ze anders mijn teksten maar lezen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Oktober, 2022 Geplaatst 12 Oktober, 2022 1 uur terug, zei Geer00: Ik had dit in mijn Ceed ook al. Zeer irritant. Ze doen er niks aan want het is een veiligheidsvoorziening. Bij de sportage dient het te werken zoals ik verteld heb, meerdere zullen dit beamen, als ik op de snelweg om de 1a2 minuten die melding zou krijgen dan zou ik direct naar mijn dealer gaan om dit uit te laten zoeken, of het is een bug in de sensor of in de software maar bij geen enkele auto mag dit op deze manier voorkomen. Quote
Geer00 Geplaatst 12 Oktober, 2022 Geplaatst 12 Oktober, 2022 (aangepast) Bij mij gebeurt dit ook hoor. Zelfs als ik twee handen aan het stuur heb op de snelweg. En ik heb ook niet het idee dat het een sensor is. Ik denk meer dat stuurbewegingen de melding voorkomen, niet het contact met handen aan het stuur. 12 Oktober, 2022 aangepast door Geer00 Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 Oktober, 2022 Geplaatst 12 Oktober, 2022 (aangepast) 10 minuten geleden, zei Geer00: Bij mij gebeurt dit ook hoor. Zelfs als ik twee handen (losjes) aan het stuur heb op de snelweg. Ik heb dat echt niet, ook niet met 1 hand sturen, ik begrijp dat de sensoren wat druk moeten voelen en dat echt " losjes " dit kan veroorzaken maar als je op een normale manier op 10 voor 2 het stuur vastpakt dan gebeurd dit bij mij zeer zeker niet. en zou het ook niet accepteren. 12 Oktober, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Peerke07 Geplaatst 13 Oktober, 2022 Geplaatst 13 Oktober, 2022 14 uur geleden, zei BarneyRubble: Ik heb dat echt niet, ook niet met 1 hand sturen, ik begrijp dat de sensoren wat druk moeten voelen en dat echt " losjes " dit kan veroorzaken maar als je op een normale manier op 10 voor 2 het stuur vastpakt dan gebeurd dit bij mij zeer zeker niet. en zou het ook niet accepteren. Ik heb dezelfde ervaring als Barney. Beide handen of eentje losjes aan het stuur, melding. Heb je het stuur wel vast met één of beide handen, geen melding. Quote
jan1304 Geplaatst 13 Oktober, 2022 Geplaatst 13 Oktober, 2022 22 uur geleden, zei Geer00: Bij mij gebeurt dit ook hoor. Zelfs als ik twee handen aan het stuur heb op de snelweg. En ik heb ook niet het idee dat het een sensor is. Ik denk meer dat stuurbewegingen de melding voorkomen, niet het contact met handen aan het stuur. precies dat, en dat zegt de dealer ook...af en toe met het stuur iets bewegen, ik zou veel te mooi tussen de strepen rijden. dan is voor mij de veiligheidsvoorziening zijn doel voorbij geschoten en vind ik het alleen nog maar een irritant iets. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 13 Oktober, 2022 Geplaatst 13 Oktober, 2022 (aangepast) 2 uur geleden, zei jan1304: precies dat, en dat zegt de dealer ook...af en toe met het stuur iets bewegen, ik zou veel te mooi tussen de strepen rijden. dan is voor mij de veiligheidsvoorziening zijn doel voorbij geschoten en vind ik het alleen nog maar een irritant iets. Nogmaals, als ik mijn stuur normaal vast houd en de sensoren houden de wagen recht in het midden van de rijbaan dan nog krijg ik die melding nooit. Zodra ik 5 sec mijn beide handen van het stuur haal dan komt begrijpelijk die melding. Omdat je " Te Recht " rijd, ook al rijd je recht, je hebt toch je handen aan het stuur, dan wil je die melding toch niet steeds krijgen, je zal maar 1500km snelweg rijden en om de 2 min die melding krijgen, dat kan toch niet zeg nou eerlijk. ( je zal het als vrachtwagenchauffeur maar hebben dan wordt je toch knettergek ) 13 Oktober, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Rick Geplaatst 14 Oktober, 2022 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2022 Ik heb geen last van de melding, als ik met 'de duim' stuur dan gewoon millimeter wiebelen en geen probleem.. Ik wil graag dees dagen de lijst gaan opstellen om door te geven aan de kia contact groep hier. Zijn er nog nieuwe dingen die op het lijstje moeten?! Of vul het even aan indien ik iets vergeet straks. Quote
Geer00 Geplaatst 14 Oktober, 2022 Geplaatst 14 Oktober, 2022 4 minuten geleden, zei Rick: Ik heb geen last van de melding, als ik met 'de duim' stuur dan gewoon millimeter wiebelen en geen probleem.. Ik wil graag dees dagen de lijst gaan opstellen om door te geven aan de kia contact groep hier. Zijn er nog nieuwe dingen die op het lijstje moeten?! Of vul het even aan indien ik iets vergeet straks. Tip: Zet de concept lijst hier eerst even neer, dan kan iedereen aan de hand daarvan bepalen of er nog iets ontbreekt. Quote
Rick Geplaatst 14 Oktober, 2022 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2022 1 uur geleden, zei Geer00: Tip: Zet de concept lijst hier eerst even neer, dan kan iedereen aan de hand daarvan bepalen of er nog iets ontbreekt. tijdje geleden: " - Auto parkeren - Nav problemen .... ? - DAB Probleem - Adabtive Cuiscontrole was iets mee.. Even overzichtelijk, of kan ik een lijstje bovenaan pinnen wat men kan bijwerken? " Maar is inmiddels wel wat bij gekomen denk ik. Mag ook wat meer info/uitleg dan steekwoorden haha. Ik moet weer weg, kijk vanavond verder Die kan aanvullen, en netjes kan samenvatten, ga je gang! Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 14 Oktober, 2022 Geplaatst 14 Oktober, 2022 Nog een ergernis: vanmiddag in de auto bleek de tijdweergave volledig in de war. 14 oktober was ineens 13 oktober en de tijd gaf niet 13.00 uur aan maar 17.55. Gelukkig was het na een tussenstop weer normaal, maar toch vreemd... Trouwens is al de tweede keer. Quote
Rick Geplaatst 14 Oktober, 2022 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2022 1 uur terug, zei Maximiliaan71: Nog een ergernis: vanmiddag in de auto bleek de tijdweergave volledig in de war. 14 oktober was ineens 13 oktober en de tijd gaf niet 13.00 uur aan maar 17.55. Gelukkig was het na een tussenstop weer normaal, maar toch vreemd... Trouwens is al de tweede keer. Ook ontvangst waarschijnlijk. Gebruikersprofiel plots resetten is mij 2x voorgekomen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 14 Oktober, 2022 Geplaatst 14 Oktober, 2022 6 uur geleden, zei Maximiliaan71: Nog een ergernis: vanmiddag in de auto bleek de tijdweergave volledig in de war. 14 oktober was ineens 13 oktober en de tijd gaf niet 13.00 uur aan maar 17.55. Gelukkig was het na een tussenstop weer normaal, maar toch vreemd... Trouwens is al de tweede keer. Heb ik ook 2x gehad, daarna niet meer. Quote
xxxxx Geplaatst 15 Oktober, 2022 Geplaatst 15 Oktober, 2022 heb ik ook al 2 keer gehad en dat de radio ineens opstart op AM frequentie. Quote
Henri497 Geplaatst 15 Oktober, 2022 Geplaatst 15 Oktober, 2022 18 uur geleden, zei Maximiliaan71: Nog een ergernis: vanmiddag in de auto bleek de tijdweergave volledig in de war. 14 oktober was ineens 13 oktober en de tijd gaf niet 13.00 uur aan maar 17.55. Gelukkig was het na een tussenstop weer normaal, maar toch vreemd... Trouwens is al de tweede keer. Heb dat tot nu toe een keer gehad, dacht dat het aan mij lag Van alles geprobeerd via instellingen maar was met geen mogelijkheid aan te passen. Volgende dag weer alles normaal. Quote
jan1304 Geplaatst 17 Oktober, 2022 Geplaatst 17 Oktober, 2022 Vandaag een update uitgevoerd, vreemd dat een dealer dat niet bij aflevering doet. Maar goed, na de update een rit gehad van 100 km naar oa een andere kia dealer en wat mij opviel...slechts 2 x de melding gehad mbt handen aan stuur. Die 2 keer had ik slechts 1 hand aan net stuur, lichtjes. Zou een update dan ook hier iets aanpassen ? Quote
JvdW Geplaatst 20 Oktober, 2022 Geplaatst 20 Oktober, 2022 (aangepast) Bij mij was de update bij aflevering ook niet uitgevoerd. Ik verwacht niet dat updates die door een klant worden uitgevoerd wijzigingen aanbrengen in de veiligheidssystemen. Het stuur wil af en toe voelen dat het stuur door iets anders dan zichtzelf beweegt, kleine (tegen)stuuracties met de duim zijn al voldoende bij mij om de meldingen te voorkomen. Waar ik mij een beetje aan erger is dat ik bij elke start zelf op het stuurtje moet drukken om tussen de lijntjes te blijven (in het midden) en dat de cruise control niet zelf de snelheid aanpast aan de borden die hij onderweg leest, ik heb aangevinkt dat ie alles moet doen. Als de snelheid lager of hoger wordt moet ik het schakelaartje bedienen om mee te gaan met de nieuwe snelheid. Ik heb maar een paar keer meegemaakt (alleen op de snelweg) dat hij zelf de snelheid aanpaste. En blijkbaar moet ik ook na elke start de verlichting op auto zetten zodat ie boven de ingestelde snelheid de matrix lampen gebruikt...dat zou een instelling moeten zijn dat ie dat altijd doet. Oja, vergeet nog een ergernis. De optie om het VESS systeem zachter te zetten of te kunnen pauzeren wanneer je 's nachts of 's ochtends vroeg door de woonkijk moet. Iedereen weet precies wanneer ik achteruit rijd met dat achterlijke geplonk. Dat staat echt veel te hard. Een 'pauze' schakelaar hadden ze gewoon toe moeten voegen. Ik ben bijna geneigd de stekker los te halen zo hard gaat dat geplonk tijdens achteruit rijden. Niet normaal. Dat en waarom het moe t begrijp ik maar het is veel harder dan de overige elektrische of PH|EV auto's hier in de straat. 20 Oktober, 2022 aangepast door JvdW Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 Oktober, 2022 Geplaatst 20 Oktober, 2022 Als alles aan staat dan staat automatisch aan dat hij de auto tussen de lijntjes houd, rechtboven in beeld zie je dan 2 groene lijntjes met een auto er tussen, als je ook wilt dat hij de auto ook netjes in het midden van de rijstrook houd dan moet je die optie zelf met de knop op je stuur aanzetten, er komt dan een groen stuurtje naast het eerder genoemde symbooltje, de auto kan dan praktisch zelf rijden zonder handen aan het stuur, tot je de melding " houd u handen aan het stuur " krijgt. Als je de Adaptieve Cruisecontrol samen met de navigatie snelheid hebt aangezet dan moet je hem precies op 100 km/pu zetten, dan zie je bovenin een Groen tekentje naast de ingestelde snelheid staan, zet je hem 1 km harder of zachter dan wordt het groen wit en neemt hij niet de snelheid van de navigatie meer aan. Pas op! Voordat ik de update had uitgevoerd en ik had hem ingesteld dat hij de navigatie snelheid moest aannemen heb ik 2 keer gehad dat hij op een 100 km weg plots doortrok naar de 120 km/pu, op de kaart zie je dan ook 120 staan terwijl het nog overdag was en je nog 100 mocht rijden, dit was echt schrikken. Binnenkort ga ik kijken of deze gevaarlijke bug na de eigen update gefixt is. Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 Oktober, 2022 Geplaatst 20 Oktober, 2022 Ik heb zelf ook nog een ergenis, dit betreft enkel de PHEV. Als het echt goed donker is en je moet de stekker na het laden er uit halen dan mis ik een lampje als ik het plastic beschermkapje er weer in moet steken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.