Kenniani Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 2 uur geleden, zei BarneyRubble: Stja, wat ik daar op kan zeggen is, dat wist je van te voren, niet elke auto heeft het " voetje onder de bumper" systeem. Klopt je had het van te voren kunnen weten, maar sommige dingen neem je als vanzelfsprekend. Net als het automatisch inparkeren, maar ook daarvoor hebben ze net iets anders bedacht. Quote
ldzwolle Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 5 uur geleden, zei Rick: Je kunt wel een maximum snelheid instellen, dan kun je gewoon niet daarboven, en de rest zelf in de hand (voet) dat weet ik maar dat was niet wat ik bedoelde.... mijn "grappig" bedoelde opmerking was dat ik dan een keuze wou hebben dat ik een snelheid kon opgevenn waarboven de acc niet meer rechts mocht inhalen. kortom er blijft altijd wat te wensen over al dan niet realistisch Quote
Rick Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 15 uur geleden, zei DennisHenzen: Niet stom bedoeld maar ik heb in mijn hele auto leven nog nooit een voet zo op het pedaal gezet hihi. Hak op de grond.. 1 Quote
Rick Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 9 uur geleden, zei BarneyRubble: De juiste hoogte voor jou in jou garage kan je keurig op die hoogte afstellen handmatig. Zie mijn afbeeldingen hier. En je kan hem zeker " tijdelijk " wat hoger laten gaan, lees het maar is goed door Kort antwoord, binnen mag die helemaal niet open gaan haha dus kan er niks mee Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 16 uur geleden, zei DennisHenzen: Ik weet niet of dit 'probleem' al eens eerder besproken is; en of het uberhaupt bij anderen een probleem oplevert. Zie links de afbeelding van de schoen van mijn vrouw (maat 38,5). Zij blijft regelmatig achter de rand van de vloermat 'hangen'. Bij de dealer een andere (afbeelding rechts) laten maken. Probleem opgelost. Verder merk ik dat bij stevig optrekken en opschakelen (handbak) naar z'n 2 het lijkt alsof de auto even stilvalt. Volgende week naar de dealer voor het inbouwen van het lederen interieur en de trekhaak; zal dit dan eens onder de aandacht brengen. Verder bevalt de auto prima... (op de opstart melodie en dat 'binnen de lijnen rijden' gedoe na). Dit betreft een Schakel Auto toch zoals ik het zie 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 8 uur geleden, zei Kenniani: Klopt je had het van te voren kunnen weten, maar sommige dingen neem je als vanzelfsprekend. Net als het automatisch inparkeren, maar ook daarvoor hebben ze net iets anders bedacht. Mijn mening, voor een auto van gemiddeld rond de 45k lees ik me toch echt eerst goed in en bekijk dan of het alles heeft wat ik wens. Zeker als je specifiek wil dat de auto echt zelf kan inparkeren ipv een parkeervak rechtuit een stukje in en uit rijden, dat is natuurlijk echt een heel verschil. Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 Even iets anders, heeft hier iemand al via de " Flippers " gereden en hoe beviel dat, ben erg benieuwd naar je ervaring hier mee ( en dat zullen er vast meer zijn ) Quote
Rick Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 3 minuten geleden, zei BarneyRubble: Even iets anders, heeft hier iemand al via de " Flippers " gereden en hoe beviel dat, ben erg benieuwd naar je ervaring hier mee ( en dat zullen er vast meer zijn ) Dan gaat die van de EV af, maar ik vergeet toch te "Flipperen" dan steeds, dus niet handig haha Quote
Henri497 Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 2 minuten geleden, zei Rick: Dan gaat die van de EV af, maar ik vergeet toch te "Flipperen" dan steeds, dus niet handig haha Haha ik vroeg me ook al af hoe dit nu precies werkt. Voor zover ik uitgeprobeerd heb kan je alleen een versnelling terug schakelen met die flippers en meteen weer opschakelen? Ik heb de sport en eco stand geprobeerd. maar ik kan echt niet door meerdere versnellingen heen schakelen hoor. Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 1 minuut geleden, zei Henri497: Haha ik vroeg me ook al af hoe dit nu precies werkt. Voor zover ik uitgeprobeerd heb kan je alleen een versnelling terug schakelen met die flippers en meteen weer opschakelen? Ik heb de sport en eco stand geprobeerd. maar ik kan echt niet door meerdere versnellingen heen schakelen hoor. Het zal in de bergen ( stjjgen/dalen ) handig zijn zodat je bv bij het dalen zelf de juiste versnelling kan vasthouden en goed op de motor afremmen ipv dat ie automatisch blijft opschakelen, teminste zo was het in mijn vorige Niro. Maar er normaal mee rijden en ze dan gebruiken moet ik zelf ook nog testen, vandaar mijn vraag hier. Quote
DennisHenzen Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 2 uur geleden, zei BarneyRubble: Dit betreft een Schakel Auto toch zoals ik het zie Klopt. Is een handbak. (schakel auto). Hoezo?? Had ik aangegeven dat het een automaat was/ is? Zit er dan verschil in de vloermat tov een automaat? Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 December, 2022 Geplaatst 9 December, 2022 (aangepast) 1 uur geleden, zei DennisHenzen: Klopt. Is een handbak. (schakel auto). Hoezo?? Had ik aangegeven dat het een automaat was/ is? Zit er dan verschil in de vloermat tov een automaat? Nou, het zou zomaar kunnen dat het gaspedaal en de rem wat dichter tegen elkaar aanzitten dan de automaat en is dan de inkeping in de mat dan ook misschien net iets anders als die van de automaat . Ik zal vanavond is kijken 9 December, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Rick Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 3 uur geleden, zei DennisHenzen: Klopt. Is een handbak. (schakel auto). Hoezo?? Had ik aangegeven dat het een automaat was/ is? Zit er dan verschil in de vloermat tov een automaat? Nee, zijn hetzelfde, ik heb geprobeerd met de voet zoals op de foto, maar dan blijf ik ook hangen.. zo zet men echt de voet niet neer hoor.. Quote
Rick Geplaatst 9 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2022 5 uur geleden, zei Henri497: Haha ik vroeg me ook al af hoe dit nu precies werkt. Voor zover ik uitgeprobeerd heb kan je alleen een versnelling terug schakelen met die flippers en meteen weer opschakelen? Ik heb de sport en eco stand geprobeerd. maar ik kan echt niet door meerdere versnellingen heen schakelen hoor. Is snelheidsafhankelijk. kan bv pas boven de 80kmh naar de 6 schakelen.. Quote
Rick Geplaatst 10 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2022 Op 8-12-2022 om 22:41, zei Auke Riemsma: Het sneeuwt hier, Lampjes bovenaan al eens aangeraakt? Quote
Auke Riemsma Geplaatst 10 December, 2022 Geplaatst 10 December, 2022 40 minuten geleden, zei Rick: Lampjes bovenaan al eens aangeraakt? Ja zijn allemaal stuk 1 Quote
ldzwolle Geplaatst 11 December, 2022 Geplaatst 11 December, 2022 NAVIGATIE - Snelwegen vermijden, werkt bij mij niet........ in de navigatie en setup kan je op verschillende plekken aangeven dat je de snelwegen wilt vermijden, want ik vind binnendoor vaak leuker, maar waar ik dat ook aanvink ik krijg altijd te zien dat hij deze optie gebruikt bij het berekenen, en ook altijd dat de snelweg wel is ingeschakeld en alle 2 of 3 de route opties zijn met snelweg....... hebben meer mensen daar last van ??? Quote
Rick Geplaatst 11 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 11 December, 2022 2 uur geleden, zei ldzwolle: NAVIGATIE - Snelwegen vermijden, werkt bij mij niet........ in de navigatie en setup kan je op verschillende plekken aangeven dat je de snelwegen wilt vermijden, want ik vind binnendoor vaak leuker, maar waar ik dat ook aanvink ik krijg altijd te zien dat hij deze optie gebruikt bij het berekenen, en ook altijd dat de snelweg wel is ingeschakeld en alle 2 of 3 de route opties zijn met snelweg....... hebben meer mensen daar last van ??? HERE moet gewoon vervangen worden door TomTom. dan is al veel opgelost Quote
Anne Lorraine Geplaatst 12 December, 2022 Geplaatst 12 December, 2022 Ik moet de dealer even bellen voor mijn eerste onderhoudsbeurt (15.000km). ik heb ook die afwerkingsstrip aan de rechter achterzijde uitsteken, ik zal bij de beurt eens vragen of ze dit kunnen weghalen. Quote
BarneyRubble Geplaatst 12 December, 2022 Geplaatst 12 December, 2022 52 minuten geleden, zei Anne Lorraine: Ik moet de dealer even bellen voor mijn eerste onderhoudsbeurt (15.000km). ik heb ook die afwerkingsstrip aan de rechter achterzijde uitsteken, ik zal bij de beurt eens vragen of ze dit kunnen weghalen. Top Anne, het viel mij eerder al op en was benieuwd of meerdere dit hadden, vandaar mijn eerdere bericht met foto's. We horen het graag van je. Quote
Kenniani Geplaatst 13 December, 2022 Geplaatst 13 December, 2022 Op 2-12-2022 om 21:05, zei BarneyRubble: Vandaag wat ontdekt, onder de achter raam spoiler zie ik aan de linkerkant bovenin een stuk afdicht materiaal zichtbaar, aan de rechterkant ook maar iets minder, hebben meerdere dit ook ? Ik zie dit niet bij mij, is waar de achterruitenwisser zit toch? Quote
Kenniani Geplaatst 13 December, 2022 Geplaatst 13 December, 2022 Op 8-12-2022 om 23:58, zei Kenniani: Misschien omdat ik met Android Auto verbonden ben, ga morgen zonder proberen. Ik kan wel gewoon opnemen en ophangen. Komt inderdaad door android auto, als je het android auto scherm niet actief in beeld hebt maar nog wel verbonden bent werkt knop wel weer gewoon. Quote
Rick Geplaatst 18 December, 2022 Topic Starter Geplaatst 18 December, 2022 (aangepast) Wat mij nu opvalt is dat de EV met de kou bijna niet meer functioneel is.. De motor temperatuur moet tegen de 90 graden zijn dan gaat die over op EV, echter, wanneer op EV, zakt de motor temperatuur weer snel naar een te laag punt waardoor die weer op de motor gaat rijden.. Kunnen ze die temperatuur niet gewoon hoog houden? en het bijsturen op dit soort wegen is vervelend en gevaarlijk: Mij lijkt verstandiger dan in sommige gevallen de berm of rand van de weg als "lijn" wordt gezien. Op sommige plekken merk ik dat die me van de berm terug duwt, dus dat zal die toch kunnen zien of iets. 18 December, 2022 aangepast door Rick Quote
BarneyRubble Geplaatst 18 December, 2022 Geplaatst 18 December, 2022 Heb idd hetzelfde nu, je bent me net voor, hij rijdt praktisch niet Elektrisch met deze kou. Mijn punt wat ik wil aantippen is, wat is nu beter qua gebruik, met koud weer op stand elektrisch en dan bijna niet elektrisch rijden, of toch de stand automatisch of hybride. Op een afstand van +/_ 35 kilometer op stand Elektrisch heeft ie hulp van de benzine motor nodig en loopt dan 3.1 / 100, dat is keurig. Zojuist 6 km gereden en dan 28.3 / 100 Maw. Wat is de beste stand met temperaturen onder de 0gr en net erboven. Quote
MaikelHer Geplaatst 18 December, 2022 Geplaatst 18 December, 2022 Wat mij nu opvalt is dat de EV met de kou bijna niet meer functioneel is.. De motor temperatuur moet tegen de 90 graden zijn dan gaat die over op EV, echter, wanneer op EV, zakt de motor temperatuur weer snel naar een te laag punt waardoor die weer op de motor gaat rijden.. Kunnen ze die temperatuur niet gewoon hoog houden? en het bijsturen op dit soort wegen is vervelend en gevaarlijk: Mij lijkt verstandiger dan in sommige gevallen de berm of rand van de weg als "lijn" wordt gezien. Op sommige plekken merk ik dat die me van de berm terug duwt, dus dat zal die toch kunnen zien of iets. Wat ik begrepen heb qua bijsturen op dit soort wegen… dan rijdt je te hard. Tot 60kmh zou hij niet mogen bijsturen op dit soort belijning. Ook lane detectie waarschuwingen zouden niet mogen afgaan bij t overschrijden van zo’n lijn onder de 60kmh. Maar dit bovenstaande ging over een ander automerkVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.