Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Automatische achterklep

Ga naar de oplossing Opgelost door GJJ,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, na lang wachten hebben we nu onze DynamicPlusLine kunnen ophalen. Naar onze mening (160km) rijst de Niro EV heerlijk.

natuurlijk gelijk wat zaken uitgeprobeerd, eentje lukt nog niet. Ik heb in de software de ‘slimme automatische achterklep’ wel aan gezet, maar hoe ik de auto ook van achter benader, de klep gaat niet open, al blijf ik 10 seconden daar staan.

heeft iemand een idee?

Geplaatst
Hallo allemaal, na lang wachten hebben we nu onze DynamicPlusLine kunnen ophalen. Naar onze mening (160km) rijst de Niro EV heerlijk.
natuurlijk gelijk wat zaken uitgeprobeerd, eentje lukt nog niet. Ik heb in de software de ‘slimme automatische achterklep’ wel aan gezet, maar hoe ik de auto ook van achter benader, de klep gaat niet open, al blijf ik 10 seconden daar staan.
heeft iemand een idee?
Je moet wel de sleutel bij je hebben anders gebeurd er niks
Geplaatst

Nog niet geprobeerd maar wel ontdekt dat het ook werkt met de keyfob (lang ingedrukt houden van onderste knopje). Zo kan je ook de ramen bedienen. Wat zou het vierde knopje doen?

Geplaatst
5 uur geleden, zei marcel112:
6 uur geleden, zei GJJ:
heeft iemand een idee?

Je moet wel de sleutel bij je hebben anders gebeurd er niks

Dank. Maar dat is me bekend. Vergelijkbaar met de deuren kunnen openen, dan moet je ook de sleutel bij je hebben. En dat werkt prima.

Geplaatst
9 uur geleden, zei GJJ:

heeft iemand een idee?

Ik ken die klep niet, maar moet je er blijven staan, of moet je zoals bij sommige andere auto’s je voet onder de bumper bewegen?

Wat zegt het boekje erover?

Geplaatst
27 minuten geleden, zei Hippe lip:

Ik ken die klep niet, maar moet je er blijven staan, of moet je zoals bij sommige andere auto’s je voet onder de bumper bewegen?

Bij mijn Sorento is het gewoon aanwezig zijn met de sleutel aan de achterzijde van de auto, zelfs als je langs de auto loopt op de oprit is er al een reactie van de auto

Geplaatst (aangepast)

Bij mijn XCeed reageert hij ook zodra ik in de buurt van de achterklep kom, duidelijk hoorbare pieptonen. Waneer ik doorloop stopt het, blijf ik staan gaat na een paar seconden de klep open. Ook ik heb het wel eerst aan moeten zetten in de instellingen. Ook vond ik ergens dat je de snelheid van de klep en de hoogte kan instellen. Stonden bij mij op snel en max. Dus daar heb ik niet aangezeten.

de overige portieren moeten wel gesloten zijn en tenminste 15 sec. Anders gebeurd er niets.

image.thumb.png.b3a11b6614040700df9201b05458b10c.png

aangepast door Adrie Koorn
Geplaatst
3 uur geleden, zei Hippe lip:

Letterlijk staat er dit in het boekje:

Werkingsvoorwaarden
- 15 seconden nadat alle portieren zijn gesloten en vergrendeld.
- De gebruiker bevindt zich gedurende meer dan 3 seconden in de detectiezone.
- De laadstekker loskoppelen

Niet-operationele voorwaarde(n)
- De Smart Key wordt gedetecteerd binnen 15 seconden nadat de portieren zijn gesloten en vergrendeld en wordt continu gedetecteerd
- De Smart Key wordt gedetecteerd minder dan 15 seconden nadat de portieren zijn gesloten en vergrendeld en 1,5 meter verwijderd is (of minder) van de portiershendels (voor auto's die zijn voorzien van een welkomstlicht).
- Een van de portieren is niet vergrendeld of gesloten.
- De Smart Key bevindt zich in de auto.
- Het voertuig wordt opgeladen

Beperkingen
- De Smart Key wordt niet gedetecteerd in een straal van 50-100 cm (28-40 inches) echter de auto.

Ik heb al veel geprobeerd. Weglopen en na een minuut terugkomen, sleutel in de hand, sleutel in een borstzakje. Op verschillende afstanden blijven staan.
Kortom: ik ga de dealer vragen, ben benieuwd en als ik het weet zal ik het nog even delen.

Geplaatst
Ik begin te geloven dat deze optie helemaal niet in de DPL zit?
Dat is zeker wel een optie... Is aan te zetten in menu van de auto.. als je achter de auto staat en wacht dan opent hij na enkele secondes
Geplaatst
3 uur geleden, zei marcel112:
9 uur geleden, zei Sigmasailor:

Dat is zeker wel een optie... Is aan te zetten in menu van de auto.. als je achter de auto staat en wacht dan opent hij na enkele secondes

Ah, gevonden. Je moet wat naar beneden scrollen om bij de functie te komen. Vinkje gezet en zowaar: het werkt. Alleen als de auto iets langer is afgesloten, je de sleutel in je zak hebt en vlak achter de klep staat. Hij knippert en piept en gaat open

• Oplossing
Geplaatst
4 uur geleden, zei marcel112:
10 uur geleden, zei Sigmasailor:

Dit klopt. Gisteren is het me voor het eerst gelukt. Ik moest dichterbij gaan staan dan dat in de handleiding staat (minder dan een meter) en ik heb de indruk dat het iets beter lukt als je niet precies in het midden staat.

• 6 maanden later...
Geplaatst

Met mijn huidige Skoda ervaar ik dat wanneer mijn telefoon in dezelfde broekzak als mijn sleutels zit, het net lijkt of de auto de sleutel niet "ziet".

Deuren openen niet of slecht, geldt ook voor de achterklep.

Zeer waarschijnlijk gebruikt de sleutel hetzelfde frequentie bereik als bleutooth. Dit staat eigenlijk op alle telefoons aan en tegenwoordig staat ook nog NFC aan voor contactloos betalen.

Ik vermoed dat al die signaaltjes elkaar in de weg kunnen zitten. Zeg niet dat dit bij Kia ook het geval is, maar je telefoon naar een andere zak verplaatsen kan soms dit soort rare zooi verhelpen.

p.s. ik wacht op een Niro EV en ben mezelf alvast aan het "lekker" maken met Niro fratsen.

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 16-8-2023 om 16:14, zei j l:

Met mijn huidige Skoda ervaar ik dat wanneer mijn telefoon in dezelfde broekzak als mijn sleutels zit, het net lijkt of de auto de sleutel niet "ziet".

In afwachting van de levering van mijn Niro rijd ik nu een Renault Megane als voorloper. Die heeft automatische deursluiting/opening. Als ik met de sleutel en telefoon in 1 hand wegloop, gaat ie niet op slot. Ook starten wil soms niet als de 2 op elkaar liggen.

Komende week krijg ik dan eindelijk mijn Niro HEV DPL Cityscape Green. Ben erg benieuwd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...