Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
609 topics in dit forum
-
- 3 volgers
- 14 antwoorden
- 129 weergaven
Hallo Kia vrienden, Binnenkort hopen wij een Kia Niro E aan te schaffen. Ik zie door de bomen het bos niet meer … Graag advies welke laadpaal zo rond de € 600,00 een goede keuze zou kunnen zijn. Wij hebben zonnepanelen en graag een type incl. Loadbalancer. Tevens hebben wij 3 fasen in de woning.
Laatste antwoord door T47, -
- 2 volgers
- 8 antwoorden
- 209 weergaven
Hoi, Het is weer even geleden dat ik hier was omdat ik tijdelijk overgestapt ben naar een Hyundai IX35 maar die is weer aan vervanging toe en wil weer terug naar de KIA. Ben mij aan het oriënteren naar een volledige elektrische KIA en wil weer het liefste een SUV achtige wagen. Met mijn beschikbaar budget kom ik dan snel op een Niro EV uit met bouwjaar 2020-2021 Ik zal moeten accepteren dat de Niro wat kleiner is dan mijn huidige IX35. Ik hou van luxe, het liefst alles erop en eraan maar daar kom ik weinig wijs uit bij de beschikbare modellen. Ik heb nog nooit elektrisch gereden maar wil er nu wel aan toegeven omdat ik zo'n 40000 km per jaar rij. Hebben j…
Laatste antwoord door Breeze, -
- 0 antwoorden
- 49 weergaven
Ik heb een een G900 dashcam van Wolfbox naar volle tevredenheid in mijn vorige auto een Skoda gebruikt. Daar was deze d.m.v. "elastiekjes" op een redelijk vlak spiegellichaam gemonteerd; in de Kia is dit behoorlijk veel dikker en id deze ook wat boller. Heeft iemand ervaring met op deze manier monteren in de Kia? Of als alternatief, bestaat er een losse montagekit hiervoor?
Laatste antwoord door Hugo P., -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 143 weergaven
Ik moet voor mijn android auto altijd de usb kabel gebruiken. Nu zoek ik een dongel welke ik zo kan insteken maar daarbij ook ruimte blijft voor mijn draadloze oplader , nu is er genoeg te koop op de markt maar ik vraag naar jullie ervaringen alvorens ik zo,n ding aanschaf . De auto is een Kia niro van 2022
Laatste antwoord door Jan Mondria, -
- 3 antwoorden
- 119 weergaven
Ik overweeg een dashcam aan te schaffen. Op de Kia webshop zie ik de Pioneer VREC-Z710SH-RC (front + rear camera). Ik geef de voorkeur aan laten installeren en deze dashcam wordt voor 555 Euro door de dealer geinstalleerd. Heeft iemand ervaring met deze dashcam? Ook suggesties voor alternatieven zijn welkom. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door MarcelE, -
Ton's aanstaande e-Niro 1 2 3 4 23
door Ton van Hout- 1 volger
- 571 antwoorden
- 86,8k weergaven
Indien het in de forumregels past wil ik hier mijn toekomstige auto gaan plaatsen en bijhouden wat ik er mee beleef zoals verbruik, (on)gemakken en reparatiezaken. Mijn auto is besteld en zal in de nabije toekomst geleverd worden, het wordt een in Gravity Blue uitgevoerde Exec Line. Volgens mij zijn er verder geen opties te bestellen op de auto zelf af fabriek en zit hij al lekker vol in de opties tot en met een verwarmd stuur; heerlijk! Laden zal ik met een Zappi gaan doen op 1x 32 A, deze is aangekocht zodat er gebruik kan worden gemaakt van de 20 zonnepanelen op het dak. Het zal dus vooral in de zomermaanden in de weekenden thuisladen worden want overdag zit ik op…
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 6 antwoorden
- 431 weergaven
Hallo. Ik heb een Niro EV (Edition Advanced MY2024) die is voorzien van een electrisch verstelbare bestuurdersstoel. De passagierskant is echter alleen handmatig te verstellen. Die bestuurdersstoel heeft geen memoryfunctie en die mis ik eigenlijk bij twee bestuurders. Is dat achteraf nog in te bouwen of bestaat er een aftermarkt oplossing hiervoor? Ik hoor het graag
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 242 weergaven
Mijn standaard (!) recuperatie instelling staat al jaren op niveau 1. Sinds de laatste recente beurt (met software-update) springt deze na verloop van tijd (enkele dagen, weken) spontaan op 2. Dan zet ik dit in de set-up weer standaard op 1. Dit gaat dan enige tijd goed en dan gaat ie weer spontaan naar 2. Enig idee?
Laatste antwoord door Leader98, -
- 0 antwoorden
- 83 weergaven
Hi allen, Mijn Kia Niro EV laadt met 10A (7kwh) over 3 fases met ongeveer 6kwh per uur. Echter als ik de wallbox op 6A (4kwh) zet laad hij maar over 2fases met maar 2.7 kwh per uur. Hebben jullie dit probleem al eerder mee gemaakt? Een collega heeft een Tesla model 3 en daar laadt de wallbox wel gewoon met 3 fases (4kwh per uur) Het betreft een wallbox van Lidl (ultimespeed 11kwh)
Laatste antwoord door Mark85, -
- 2 volgers
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Mijn Niro EV DL geeft een optisch signaal als een ingestelde snelheid wordt overschreden (icoontje op scherm licht op). Vlgs de handleiding kan daarbij ook een akoestisch signaal worden gegeven waarbij het geluidsvolume kan worden ingesteld. Het lukt mij niet om dit akoestisch signaal hoorbaar in te stellen. Ook de dealer lukt het niet en heeft geen verklaring) . Heeft ienand hier ervaring mee? (handleiding pag 6-90)
Laatste antwoord door Cees Graauwmans, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
Gisteren reed ik op de snelweg en ineens kreeg ik de melding " Storing DC-DC laagspanningstransformator stop de motor en ga naar KIA garage" Mijn KIA NIRO PHEV van 2020 stopte er daarna ook mee, het was een zeer gevaarlijke situatie want ik moest deze auto laten uitrollen naar de vluchtstrook terwijl al het verkeer om je heen passeerd. Ik was hier totaal niet blij mee, en erg geschrokken. Ja wat moet je dan je sta daar in een gestreste situatie.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 volgers
- 31 antwoorden
- 4,7k weergaven
Vandaag viel me op dat tijdens het laden (in dit geval met de granny lader) diverse onderdelen van de auto onder spanning komen te staan. Tot nu toe kreeg ik een schok van de chromen sierlijsten boven de ramen en van de onderkant van de stoelen. (Ik probeerde wat afval onder de stoelen vandaan te halen voor wie het zich afvroeg ). De schok is niet geweldig, maar wel duidelijk aanwezig. Wel eerst je schoenen uittrekken, anders maak je geen aarde. (Ik sta op de camping voor wie het zich afvroeg ). Kan iemand mij vertellen of ze hetzelfde meemaken?
Laatste antwoord door Tinus2, -
- 2 volgers
- 46 antwoorden
- 9,7k weergaven
Heb de E-Niro nu precies 1 jaar en heb de verbruiksmeter niet gereset om te kijken wat het gemiddeld energieverbruik is. Misschien interessant dit te vergelijken met andere gebruikers. Aantal gereden Km 13.431 Snelweg/Provenciale wegen/stad: 30/20/50% (Geschat) Gemiddeld verbruik: 160Wh/100Km
Laatste antwoord door Connos, -
- 1 volger
- 17 antwoorden
- 826 weergaven
Vraagje: Binnenkort loopt mijn zakelijk leasecontract af en ik ben waarschijnlijk in de mogelijkheid om mijn kia e niro over te nemen. Mocht de prijs van de leasemaatschappij schappelijk zijn. Omdat er 10 jaar garantie op de auto zit zou ik na mijn leasecontract nog recht hebben op 5 jaar garantie. Echter ik heb niet helemaal voldaan aan de voorwaarden voor de garantie. De 1e onderhoudsbeurt is uitgevoerd na 17 maanden bij 8000 km i.p.v. 12 maanden. Dit was tijdens Covid en destijds zijn er veel prive omstandigheden geweest waardoor k niet aan onderhoud van de auto heb gedacht. Toen ik eraan dacht was het 15 maanden en ik kon pas 2 maanden later terecht bij de d…
Laatste antwoord door zundappboy, -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 378 weergaven
Ik heb 6 jaren in een Kia Rio exclusief gereden, ben vorig jaar overgestapt naar een Kia Niro EV. Over het algemeen ben ik heel tevreden, echter zat er op de Rio bochtenverlichting. Nu is er een fietser frontaal tegen mijn auto gereden, als gevolg veel schade en geen bochtenverlichting meer. Althans, ik twijfel nu of er op de Kia Niro EV 2024 wel bochtenverlichting zit. Wie helpt me uit de droom? Groeten Bas
Laatste antwoord door Hanz99, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 223 weergaven
Geachte mede Kia Niro bezitters; Ik ga voor het eerst nieuwe bougies plaatsen in mijn Kia Niro bouwjaar 2018. Ik heb de Niro tweede hands aangeschaft weet dus niet of de bougies ooit vernieuwt zijn. Ik denk het niet daar er nog steeds het type Yura iridium type ELR9ISP8+ bougie in zit. Mijn vraag aan jullie moet ik de bougies vervangen of juist er in laten zitten. Indien ik ze juist wel moet vervangen wat is er dan een goed alternatief bougie met vriendelijke groet Guus
Laatste antwoord door Guus R, -
- 1 volger
- 0 antwoorden
- 91 weergaven
Zeer tevreden Kia Niro EV 2019 Executive rijder! Auto heeft vrijwel alles dat nieuwe EVs ook bieden. Heb een irritante resonantie in de versnellingsbak benieuwd of jullie ervaringen hebben en oplossingen. Bij 100 000 km is de bak vervangen want ratel door productie fout. Na 20 000 km een resonantie ontstaan bij het draaien in het luchtledige. Dus op snelweg met beetje regenereren en beetje gas steeds een lichte ratel. Irritant want rij 15 000 snelweg kilometers per jaar... Wie heeft er ervaring mee? Wat zijn de oplossingen? Kia garage heeft meer bewijs nodig om een casus te hebben. Dank, weet niet meer wat te doen...
Laatste antwoord door Pieter Kia, -
- 1 volger
- 9 antwoorden
- 512 weergaven
sinds de introductie van de nieuwe KIA app krijg ik te pas en onpas meldingen dat de auto niet vergrendeld is. Bij controle blijkt echter dat de auto wel afgesloten is. Iemand die zich hierin herkent?
Laatste antwoord door Stefan9, -
- 1 antwoord
- 295 weergaven
Op 16 augustus kreeg ik een melding dat een software update geïnstalleerd kon worden. Dat heb ik gedaan. De betreffende softwareversie kan ik niet terugvinden op de update site van Kia.
Laatste antwoord door neho, -
Hallo! Ik ben een blije eigenaar van een heel jonge tweedehands 2024 KIA Niro HEV DynamicPlus. Hij is door de vorige eigenaar gekocht in augustus 2024. Ik moet erg wennen aan de piepjes van de snelheidsoverschrijding -niet omdat ik de auto als scheurijzer gebruik, maar als ik zonder cruise control tijdelijk 1 km/h te hard rijd, of als de auto de verkeerde maximumsnelheid denkt te hebben gezien (wat vaak voorkomt), dan komen er meteen piepjes. Ik weet dat al die waarschuwingen op nieuwe auto's verplicht zijn sinds januari 2024, maar het zou fijn zijn als het geluid voor de maximumsnelheid uit kan. Ik heb in de settings het volume voor die piepjes naar 0 gebracht, dus ik zo…
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste leden, Ik rijd in een Kia Niro Ev 2023 model en sinds kort hoor ik een bonkend klikkende geluid bij het optrekken. Dit geluid is niet constant maar wel 3 op de 5 keer te horen bij het optrekken. Ik ben inmiddels bij de dealer geweest alleen weten zij niet waar dit geluid vandaan komt. Er is mij verteld dat het geluid nog te zacht is om te constateren waar het vandaan komt. Het lijkt voor mij gevoel net of iets los zit en dat het onderdeel bij het optrekken beweegt. Het is zeer vervelend om in een nieuwe auto te rijden en dit telkens te horen. Komt iemand dit geluid bekend voor of weet iemand toevallig waar dit geluid vandaan komt? Alvast bedankt …
Laatste antwoord door WinB, -
- 5 antwoorden
- 529 weergaven
Iemand al ervaring met het installeren van deze update bij het model MY2019? Volgens de Navigation Updater dient de update op een SD-kaart te worden geplaatst (dus dat gedaan), maar ik kan in de auto op het dashboard alleen maar twee usb-poorten ontdekken.
Laatste antwoord door Eldevee, -
- 2 volgers
- 16 antwoorden
- 3,7k weergaven
Sinds een paar weken stopt mijn kia e niro met opladen terwijl het opladingsproces nog lang niet is afgerond. Via de app krijg ik dan de melding: Opladen volgens schema voltooid. Terwijl dit dus niet zo is. Dit gebeurd na varierend van tussen de 2 minuten en 20 minuten opladen. Verschillende openbare laadpalen alsmede thuis via de 220 stekker geprobeerd met dezelfde melding. Herkend iemand dit probleem?
Laatste antwoord door John van Beem, -
- 2 volgers
- 3 antwoorden
- 262 weergaven
Hoi allemaal, Ik ben benieuwd of er meer Kia Niro EV-rijders zijn (bouwjaar 2024) die iets soortgelijks ervaren: Sinds een paar maanden hoor ik bij mijn Niro EV een ratelend, metaalachtig geluid tijdens het accelereren. Het is alleen hoorbaar als de auto in D of R staat en ik het gaspedaal iets indruk – dus echt wanneer er tractie wordt geleverd. In stand N is er niks te horen. Het is een soort blikkerig, krakend geluid dat duidelijk uit de aandrijflijn lijkt te komen. Dit geluid was de eerste 9 maanden volledig afwezig en is dus plotseling ontstaan. Ik ben hiervoor meerdere keren bij de dealer geweest: Tijdens een rit met een monteur werd het gelui…
Laatste antwoord door timdeklerk, -
- 3 volgers
- 23 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo. Mijn niro EV MY 2023 startte van de week een OTA update. Duurde aantal dagen maar nu krijg ik de melding dat update klaar is voor installatie en dat deze verder zal gaan nadat auto uitgeschakeld is óf dat ik op de button "update uitvoeren" miet drukken. Alleen; deze is "greyed out"/niet actief. Hoe nu verder?
Laatste antwoord door JosV,